MG ZS EV menetpróba

A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Bevezető

Erre az MG-re nagyon régóta fájt fogam, pedig hát nem egy kifejezetten modern gépkocsi. Konkrétan 2017-ben került az utakra, csak akkor még nem volt hozzá opció a villanymotor, viszont azóta is Kína egyik legtöbbet exportált autója, 2023-ban 85 ezer darabot adtak el külföldön. 2019-ben kapott egy frissítést, de az alapok változatlanok maradtak, Európába pedig 2021-ben jött meg az elektromos változat, szóval gondolhatnánk, hogy akkor ez egy roppant kiforrott konstrukció, van vele szerviztapasztalat és háttér, ami bizonyára stimmel, csak ez az elektromos hajtás érezhetően úgy lett bedobva a meglévő karosszériába, hogy olyan nagyon nem igazítottak hozzá semmit.


[+]

Ezt mindjárt kifejtjük, mert nyilván az egyik érdekes aspektusa a tesztnek az volt, hogy miben tér el egy kínai tervezésű és gyártású (SAIC), de globális piacra szánt autó bármi mástól, a másik korántsem lényegtelen szempont viszont az, hogy az MG ZS EV a kisebbik akkuval már 12 milliós árcédulával elhozható, de a nagyobbikért is csak 14,5 milliót kérnek. És ez nem is nagyon lesz több, mert az extraként vásárolható bigyók száma meglehetősen kurta. Konkrétan nulla. Van egyféle felszereltség (Comfort, aminek azért van neve, mert más piacokon van a kínálatban Luxury is körkamerával, napfénytetővel), kétféle akku és ötféle szín, ebből a fehér az alap, a többiért 200 ezer forintnyi extra zsetont leszünk szívesek kiköhögni.


[+]

Nade. Akárhogyan is nézzük, ez egy városi crossover, a maga 4,32 méteres hosszával picit kisebb, mint a szintén kínai BYD Atto 3 (ez 1-2 millióval drágább), szóval itt inkább majd az Atto 2 lesz ellenfél, ha megérkezik. A nem kínai vonalon ott a méretben hasonló Hyundai Kona, amiért akciósan is 15,5 milliót kérnek el valamivel kisebb akkuval, a BMW iX1 18,4 milliót kóstál, a Megane E-Tech is több mint 16 millióba kerül, a Mazda MX-30 pedig a csupán 200 kilométeres hatótávjával itt labdába sem rúg, a 20 milliós Nissan Ariyáról nem is beszélve. Szóval igen, ez a cucc olcsó, a kérdés inkább az, hogy érdemes-e néhány milliót spórolni egy egyébként is tizenmillós kiadás esetén, vajon az MG modellje fel tudja-e venni a versenyt a többiekkel.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • MG4 menetpróba

    Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

Hirdetés