MG4 menetpróba

Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.

Bevezető

Amikor az MG ZS EV járt nálunk, akkor úgy szálltam ki belőle, hogy oké, ez egy olcsó krumpli volt, amit egy lassan 8 éve piacra dobott benzines autóból alakították át, szóval megvannak a korlátai, de arra mindenképpen alkalmasnak bizonyult, hogy elkezdjen érdekelni, hogy mit tudnak a SAIC-nál az MG márkanév alatt kezdeni akkor, ha nem köti őket a múlt. És erre remek lehetőséget kínált az MG4.


[+]

Jelenleg kétféle MG4 kapható itthon, az olcsóbb (12 millió forint) neve Family, ebben az akku 51 kWh-s LFP papíron 350 kilométeres hatótávval, a Comfort felszereltségű változat 13,5 milliót kóstál 64 kWh-s NCM teleppel és 450 kilométeres hatótávval. Ez utóbbi járt nálunk, kvázi vadiúj volt a tesztautó, 500 kilométerrel vettem át. Ami már az MG ZS EV-nél is fura volt, hogy nem lehet az autókat extrázni. Van ez a két csomag, ami benne van, az benne van, ami nincs, arra opció sincs. Létezik egy Luxury felszereltségű kiadás is, de azt itthon nem kapni, ami elég nagy kár. Nem azért, mert a tesztelő fullextrás gépet akar, hanem azért, mert csak abban vannak olyanok, mint a tolatókamera, vagy éppen az ülésfűtés, márpedig ez két olyan funkció, amit sokan elvárnak — joggal. Nem is beszélve a hőszivattyúról, ami szintén csak itt érhető el.


[+]

Helyette van egy sereg egyéb, nem okvetlenül szükséges extra. Mint amilyen a V2L, vagyis a töltőcsatlakozón át 230-as konnektort is csinálhatunk bárhol. Vagy az aktív hűtőrács, ami bezárja elöl az alsó rácsot, ha nem kell a hűtés, így nyer némi hatótávot. Ezek helyett — pláne egy villanyautóba — az ülésfűtés hasznosabb extra lenne, nem is beszélve a kameráról, mert a kicsi hátsó ablakon át sokat nem látni, bár radar azért akad. Vagyis furán felszerelt autó a végeredmény, ami árban még így is az európai márkák alatt van — ám a BYD nagyon a sarkukra lépett az Atto 3-mal. Hol nyerhet az MG?

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • MG ZS EV menetpróba

    A konstrukció nem friss, viszont méretéhez képest kedvező áron érhető el az egykoron brit, mára kínai márka városi crossovere, de bizonyos dolgokban érezhetően nem tudták az európai szintre hozni a gépet.

Hirdetés