- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Mobil flották
- Ilyen lesz a Honor 200 és 200 Pro
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy A52 5G - nem csak egy G-vel több
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
Sajna ugy vannak meghatarozva a paragrafusok, hogy nehez sokszor eldonteni, kinek lenne igaza, ezert nem buntetnek valszeg. A korlatozott latasi viszonyok eleg relativ fogalom, ahogy a ha a latasi viszonyok ezt indokoljak is.
De tippem sincs hogy lehetne ezt maskeppen szabalyozni ugy, hogy az mukodjon a valo eletben is.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Valaki nyugtasson meg, hogy rosszul ismerem a KRESZ-t és a közlekedési lámpák a biciklisekre is vonatkoznak?
Mert pár hete gyakorlatilag 10-ből 9 olyan kamikaze módjára hajt át mellettem a piros lámpánál a kereszteződésben mint a huzat. Se lassítás, se körbenézés...Sok olyan kereszteződésben ahol épület miatt beláthatatlan a keresztutca forgalma, már várom hogy mikor tapos végig valamelyiken egy autó. Persze utána jönne a sírás hogy "mert az autósok nem figyelnek a biciklisekre".
Rájuk is vonatkozik a 100k-s piroson áthajtós bünti?
-
Kickass
őstag
egyszeru, kotelezove lehetne tenni az allando tompitott hasznalatot nappal is lakott teruleten belul es ennyi, van ahol ez mukodik, joidoben is lehet olyan kozlekedesi szituacio ahol jol jon ha ki vagy vilagitva
csak hat 10millio fillerbaszo orszaga vagyunk , ahol azt hiszik mennyit sporolnak benzinnel ha nem kapcsolnak vilagitast meg ugye az izzo is draga.....van aki mar este lakott teruleten belul se.....ugyis van kozvilagitas nem? -
Khelben
nagyúr
válasz Kickass #26955 üzenetére
Az EU szabályozás szerint az új autókban már kötelező a motorindításra valamilyen lámpának (tompított vagy menetjelző) felkapcsolódnia.
Amúgy pár éve Ausztriában bevezették ideiglenesen egy évre a kötelező tompítottat, majd mivel nem csökkent a balesetek száma, ezért el is törölték.
[ Szerkesztve ]
-
Avicularia
veterán
válasz Kickass #26955 üzenetére
Érdekes,ehhez képest az osztrákok pár éve bevezették a nappali világítást lakott területen kívülre.
Egy év múlva megvizsgálták a helyzetet és azt találták,hogy semmi pozitív hozadéka nem volt,ezért megszüntették.
Akkor most kinek van igaza?szerk
Közben Khelben gyorsabb volt[ Szerkesztve ]
-
Kickass
őstag
válasz Khelben #26956 üzenetére
erdemi csokkenes nem is varhato ennyitol, ettol fuggetlenul kb semmibe nem is kerul es kiszurheto az aki akkor se hasznalja amikor kellene....h demagog is legyek Mo. nem Ausztria...
de persze csak elmeletben, nem ez a legkardinalisabb problema a magyar kozlekedeskulturaban -
deicide
veterán
Ma az M7-esen Budapest felé menet is elment mellettem egy A8-as Audi, teljesen kivilágítatlanul a ködben...biztos úgy gondolta, hogy mivel fekete az autó, úgyis látják fényszóró nélkül is...
Live fast - On high - Repentless - Let it ride
-
kételkedem
addikt
Késő délután a négyesen haladtunk Nyíregyházáról Záhony irányába. Az út jobb oldalán egy Chevrolet Spark leszaladt az úttestről, majd az útpadka rézsűjén fennakadt. Azonnal többen is megálltunk, szerencsére emberi erővel sikerült vissza tolni a kocsit az úttestre. Senkinek nem esett bántódása, mindössze egy útjelző műanyag oszlop tört ki. A kiskocsit egy középkorú férfi vezette, mellette egy fiatal srác ült. Miután kitoltuk őket, egyetlen szó nélkül beültek a kocsiba és elhajtottak!
Az eset kettős érzést vált ki belőlem. Komolyan mondom, nagyon jó érzés volt, hogy rögtön leállt 4-5 autó vészvillogózva és már szaladtunk is kocsihoz!
Azt viszont furcsállom, hogy akiknek segítettünk, még annyit sem mondtak, hogy fapapucs! Nem vártam hálálkodást, de azért egy köszönjük jól esett volna!Ha igazad van, megengedheted magadnak, hogy megőrizd a nyugalmadat! °°XLIII°° "Isten, áldd meg a magyart" Kölcsey 1823
-
félisten
válasz kételkedem #26964 üzenetére
Vannak ilyen emberek, talan bunkonak lehetne nevezni oket, nem hinnem hogy az ilyedsegtol egyikuk szajan se csuszott volna ki az emlitett szo. De a Te lelked nyugodt es helyesen cseledtetek a tobbi autossal, igy kellene ennek mukodnie.
-
Kickass
őstag
-
tbs
addikt
válasz Kickass #26966 üzenetére
Ma reggeli közlekedésben is tapasztaltam az autóstársak összes környezetre fittyet hányó magatartását. Nem is részletezem. Nők, ffiak, hivatásosok (3.5t+, busz), úrvezetők - mindenki képviseltette magát...
Ja, hab a tortán, hogy a 30 perces utat végig mobiltelefonáltam (kézben tartott eszközzel). S elmentem 3 rendőrautó mellett is. (Nem szokásom telefonálni vezetés közben, de ez most vis major volt.)
Ezért volt szokatlan, hogy még így is én voltam a legfigyelmesebb az Újpest-DélBuda útvonalon; nem akadályoztam senkit, nem felejtettem el irányjelzőt használni, figyeltem a bicajosokra (ilyenkor tekerni! Kemény dolog!) stb.
A legjobb hely az útvonalamon a pestről-budára irányban lévő árpádhídi felhajtó, ami relatívan rövid ideje lámpás: gyakorlatilag mindig van 1-2 géniusz az egyenesen haladók közül, aki képtelen észrevenni a piros lámpáját, és még kedvesen dudál is, ha megindulnak oldalról a zöldikék... Bahh.
Szép napot!
-
degu
senior tag
Hat mindenesetre elgondolkodtato!
Ideirna mindenki-akit erdekel a topik,hogy O milyen szabalytalansagokat kovet el -rendszeresen?
Erdekes lenne olvasni,hogy tudjuk -e,legalabb mi,hogy hogyan kene kozlekedni
/ nem ugy,mint egy allat?! /
/Vagy csak a mas hibait vesszuk eszre? /[ Szerkesztve ]
verprofi pesszimista,aki felett nem repult el nyomtalanul az ido vasfoga
-
tbs
addikt
Rendszeresen gyorshajtok az útviszonyoknak megfelelően. Értsd: száraz út, normális forgalom -> 50 helyett ~55, 90 helyett ~100, kivétel -> 50 alatti korlátozó táblák, ott tábla vonalában már a tábla sebességét mutatja a gépjárművem műszere, illetve autópályán 130 helyett 100-110. Féltégla autóm van.
Jah, életem első gyorshajtós csekkjét tavaly nyáron kaptam, M6 bevezető, 100-as tábla mellett vagyok lefényképezve 119-el. Édesapám előző este halt meg, és jöttem vissza anyutól hugival melózni...Mobilozni abszolút ritkán, jellemzően haláleset/kórház amire reagálni szoktam (várható események), "ismeretlen" és nem várt ismerős hívást gondolkodás nélkül figyelmen kívül hagyok vezetés közben - mindenhol.
Öcsém oldaláról van ralis tapasztalatom, évente 1szer-1szer használom a féltéglát pályán is, szeretem ismerni a jármű és a saját korlátaimat. Saját hibás balesetem 1 volt: beletolattam egy villanyoszlopba. Nem tudom hogy. Egyéb: zöldlámpás kigyorsítás közben a kereszteződés közepén ok nélkül satuzó puttonyos törte össze egy autóm elejét, illetve egy erőszakosabb kamion (sávot váltott) nézett be a jobbelső ajtón. '91 óta van jogsim, A és B.
-
Khelben
nagyúr
Áruház parkolókban a vonalat a kerekek közé veszem, 2 helyen állok. Nem akarok több benyomódást az ajtókra. Persze messze a bejárattól, üres részen.
A 30->45 és a 90->105, 130->150 megvan, előzés közben esetleg több is, 50 helyett max 55-60, ennél több csak ott, ahol már nincsenek házak.
Ha folyamatos, lassan haladó kocsisornak kell elsőbbséget adnom (kanyarodok, sávot váltok) és 2-3 autó nem enged be, akkor kikényszerítem, hogy beengedjenek akár úgy is, hogy fékezésre kényszerítem a másikat.
Sokan szabálytalanságnak tartják, pedig nem az, hogy megszűnő sávnál én mindig elmegyek a végéig és ott sorolok be, akármekkora sor áll a másikban.
Lakott területen kívül fel szoktam venni a telefont, városban max piros lámpánál és csak annyi időre, hogy "vezetek, visszahívlak".
Több most nem jut eszembe. Viszont a nőkkel és a suzukisokkal ellentétben én mindig tisztában vagyok azzal, ha épp megszegek egy szabályt, nem nézek bután, ha rámdudálnak, hanem elnézést kérek. 15 év alatt sajáthibás balesetem nem volt, egy koccanást tudok felmutatni, amikor szemből elémkanyarodott egy autó, azt meséltem itt is. Egyszer egy busz levitte a tükrömet egy parkolóban, szerencsére megállt és adott betétlapot. -
zsid
senior tag
Személyautóval:
Belvárosban vagy otthon vidéken nem szoktam lakott területen túllépni az 50et, viszont nagyobb utakon (pl: Hungária-körút,Nagykörösi-, Soroksári-út) azért beleszalad a mutató a 30 000res kategóriába. Országúton ha az út minősége és a forgalom engedi akkor 90>110-120, autópályán ha nagyon ráérek akkor 120, általában 150-160 körül ( és előfordult már olyan is néhányszor, hogy a 90 ezres büntetési tételű kategóriában volt bekapcsolva a tempomat, éjjel M3). A sárgákon ha beleférek, akkor átmegyek. Személyautóval még nem volt balesetem.Kamionnal:
Az 50et betartom, viszont országút (itt is forgalom és útfüggő)70>90, autópálya 80>90. Ha nincs forgalom, akkor a ránk vonatkozó előzési tilalmat rendszeresen megszegem.
Csak személyi sérüléssel NEM járó balesetem volt kamionnal, saját hibámból tavaly egy holttérben levő személykocsit ütöttem el, és egyszer nekigurultam egy Audi A6-nak( a 3 karcolás jól megdobta a biztosítást ). Tavasszal volt egy karambolom, de az a szembejövő hibája miatt történt. Egyszer volt egy olyan esetem teherautóval, hogy el kellett rántani a kormányt, ott egy traktort bombáztam szét az Astra helyett.Na ott mindenki szabályt sértett, tehát részben én is hibás voltam.
2004 óta vezetek, személyautóval nemtom, teherautóval és kamionnal 600 000km körül járok.<tRucKdriFteR>
-
hossszú
őstag
„A kutya az egyetlen a világon, aki jobban szeret téged saját magánál.” Darwin
-
Khelben
nagyúr
-
bobsys
addikt
school zone 40 es kocsi oraja afole soha sem megy, azon kivul pedig gps szerint a megengedett max vagyis 100as tablanal a kocsi oraja szerint ~106
balesetek: jobbkezet nem adtak meg, illetve a heten nekigurultam a lejton az elottem allo jeepnek, neki a potkerek felfogott mindent nekem a geptetom horpadt (beteg voltam, remegett kezem-labam, nem igazan voltam magamnal)(#26971) Khelben Sokan szabálytalanságnak tartják, pedig nem az, hogy megszűnő sávnál én mindig elmegyek a végéig és ott sorolok be, akármekkora sor áll a másikban
ez itt teljesen megszokott es nagyon jol mukodik a zippzar egy kocsi innen egy kocsi onnan
Enterprise Admin? Kirk kapitany leszel? - Ne törődjél semmivel, egyél zsömlét kiflivel
-
-
Zolás
addikt
Igen. Ha látja, hogy valami belelóg az útba, akkor nem nekimegyek, hanem kikerülöm.
Te se mész neki senkinek, aki bunkó módon félig a sávban parkol, aki meg kamiont vezet, annak figyelni kell erre is.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
félisten
A magassag korlatozast az utszakaszon mar meglevo mutargyak es a gepkocsi vedelmere alkalmazzak pl. De ha nincs kint ilyen tabla az nem jelenti azt, hogy nem fogsz masmilyen fizikai akadalyba utkozni. Ennyi erovel ha nincs gyalogosatkelo, akkor szabalyosan elutheted az uton atsetalo gyalogost?
[ Szerkesztve ]
-
zsid
senior tag
Ennyi erovel ha nincs gyalogosatkelo, akkor szabalyosan elutheted az uton atsetalo gyalogost?< ha nincs olyan útkereszteződés járdával végződik, akkor ott ugye nem kell számítanom gyalogosra, mert mindenki betartja a szabályokat. És olyan sebességet kell választanunk, hogy minden olyan akadály előtt, amire az adott körülményke között számítani lehet, meg tudjunk állni.
Az űrszelvény csökkenésével járó munkavégzéseket mindenhol szokás jelölni( saját és a többi közlekedő biztonsága érdekében), normálisabb helyeken nem csak a 2.5*4m-re vonatkozóan, hanem a 3*5m+útpadkát(ás leállósávot) illetően is.
A kamionos is hibázott, mert nem vette észre, vagy ha észre is vette nem lassított.
Ha mindenki betart minden szabályt, akkor két szerencsétlen még élne.<tRucKdriFteR>
-
Kickass
őstag
azért nem egészen, van egy vajdasági munkatársam, egy ismerőse konkrétan látta a balesetet, bár részleteket nem tudok mert akkor annyira nem érdekelt, de azt mondta teljesen szabálytalanul filmeztek
lehet, hogy a kamionos lehetett volna figyelmesebb, de azért ez nem teljesen ugyanaz mikor a román kamionos 30órája alvás nélkül 100-110letarolja a fél autópályát, az autósokról nem beszélve... -
mezis
nagyúr
Szerinted ?
Egy forgalmas belvárosi úton sok mindenre kell figyelni, pillanatokra sok dolog lekötheti a pilóta figyelmét. Fák is vannak azon az útszakaszon és az a kosár elindulhatott lefelé akkor, amikor már késő.Hol állt az a daruskocsi, milyen pozicióban volt a daru karja, mozgásban volt a daru karja vagy éppen egy helyben állt ?
mezis
-
félisten
En is azt mondom, hogy jeloljek meg, mert a veszelyhelyzetet meg kell elozni amennyire csak lehet, de ettol meg a kamionosnak ki kellett volna kerulni. Valoszinuleg nem vette eszre.
Kickass Nem szamit, hogy szabalyosan filmeztek vagy sem.
mezis Akkor nezzuk a fas peldat. Ha belog egy faag es nekimesz, Te vagy a hibas. Ha epp akkor szakad le az ag, amikor odaersz, akkor nem Te vagy a hibas.
De megegyszer mondom, sajnalom a sofort es tenyleg kellene az ilyet valamilyen szinten jelezni, de ettol meg a hibas o lesz nagy valoszinuseggel.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Calogero #26991 üzenetére
Szerintem az az audis lehetett, hulye skodasa nem nezett korul rendesen.
(#26992) Khelben Okos kolkok. Addig nem veszik sokan komolyan, mig szet nem fejelik a szelvedot/a-oszlopot. Egy szelvedo fejelesbe siman bele lehet halni, jo pelda a spinter vs kisauto utkozese, volt is rola szo, ha jol emlekszem.
(#26993) mezis Biztos van ilyen eloiras, gondolom ugyanez vonatkozik a kulonfele vezetekekre is (eon, tv kabel stb), de en nem tudom mennyi az.
(#26994) Rick4 Kalapos skodas mi? Konnyen lehet hallod.
[ Szerkesztve ]
-
lorcsi
veterán
autóklub...elképesztő ebben is menynire méylen folyik a mutyi...és még hány iylen 'klub' létezik..pedig 20 éve volt a módszerváltás
-
_seth_
veterán
Legújabb mánia:
Lecsupaszított patkány robogó + csukjás patkány tini vezető és egykerekezik... tegye ha akarja, de hogy mögöttem 50-es tempónál tőlem csak 3-4 méterre teszi ezt nem kicsit veszélyes, mit lehet az ilyennel tenni? Ha egy kicsit is fékezek akkor már baj van, hiszen mire le tudná tenni az első kerekét már épp az autóm felett bukfencezik, oda szólni sem tudok neki, mert lámpánál eltűnik az autók között... és ez felénk nagy divat, pláne este...Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
_seth_
veterán
Igaz, Debrecenben is ahogy közlekednek az egy külön sportág. Nem a szőkére igaz, hogy "balra indexel akkor még nem bizt...." hanem a románokra Két sáv közepén lazán közlekednek, bár a középkorosztály női sofőrjeivel van a legtöbb gond, legalábbis a héten nekem velük volt
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamerák
- Ukrajnai háború
- Eredeti játékok OFF topik
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Politika
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- ThinkPad T14 Gen3 14" FHD+ IPS i5-1245U 16GB 256GB NVMe SSD gar
- Iphone 11 Pro 64Gb Gold + kiegészítők
- HUAWEI MATEBOOK 13 2020/2021
- DELL G15 5510 - 15,6"FHD IPS 120Hz - i5-10200H - 8GB - 512GB - GTX 1650 - Win11 - Garancia
- Ipad Pro 12.9" 3.Gen ( 2018 ) WIFI+ Cellular. 1 TB !!! , Üzletből, Garanciával, beszámitás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest