- Azonnali mobilos kérdések órája
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Huawei Watch GT 3 Pro - korlátolt szépség
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Yettel topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
gp A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Integra
titán
itt nem arról van szó, hogy miért nem vettek ki pályát.
bármikor bérelhetnek maguknak teljes pályát ha akarnak.
itt arról van szó, hogy teljesen más egy zárt pályán kőrözni vagy éjjel nagy sebességgel korlátok között suhanni, érezni az adrenalint ahogy az agyadban pumpál és egymást kergetni....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dragonfx
veterán
A hondáról tudjuk heggesztett volt, az no comment egyértelmű, meg írtam már egyszer, egy civicet léci ne hasonlíts egy lambohoz. Amugy az audiról si volt szóa topikba, elég érdekes egy mai modern csúcs típusnak hogy repülhet miia mocija.
Amugy srácok, szerintme kár védeni a porschést, ez egyételmű récing, kicsit gondoljátok oda magatokat 600 ló alá....kibe ne duranna el hogy majd biztos egy kokurencia letol.....ezen a szinten meg pláne értéke van ennek......Én őket nem sajnálóm, mert ezek szerint vezetni nem tudtak eléggé, a kocsiakt sajnálóm, cirka 120 milla roncs...jó a porsche mocija hazsnálható talán+ pár alkatrész. az 20.
Hogy meg e álltam volna...hát figyi..kockáztassam a saját magam életét értsd tényleg nagy esélye volt a robbanásnak, mega tűzbe ki mert volna okoskodni velük..haljon meg ot tleőttem és életem végig ezt hordozzam magammal+lehet bajba is keverme magam?...köszi nem kell a baj, van elég..max.a kocsik miatt áltam volna meg.Meg akinek iylenje van és nemt elik neki egy poroltóra ..no comment.
Nem a magas sebbesség miatt ítélem el őket, és nem ezért nem áltam volna meg, egyiket kifejtettem,a másikba meg egyetértke vleük, ilyne kocsivla valszeg én is tolnám mint az állat."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
Integra
titán
válasz dragonfx #2756 üzenetére
veled még mindig az a baj, hogy:
1. soha nem vezettél még méreg drága vasat 300 környékén
2. soha nem csináltál ilyet (nehogy nekem most azzal gyerek, hogy de a 316i is jó erre..)
3. még mindig nem ismered a fizikát
4. még mindig nem vagy tisztában alpvető dolgokkal autókkal kapcsolatban
5. mégis úgy csinálsz, mintha az 1-4 pontokkal mind tisztában lennél.
hirtelen csak ennyi
no offense, csak már annyira bosszantó a butasághegy amit írsz megint, hogy kész agyrém.
egy 50 millás kocsinak ugyanúgy kiszakad a motorja mint egy 5 millásnak.
egy 50 milllás kocsira ugyanúgy érvényes a fizika összes törvénye mint egy 5 millásra.
egy 50 millás kocsi ugyanúgy törik miszlikbe ilyen sebességnél mint egy 5 millás.
és akkor jössz ilyen égbekiáltó ordenáré marhaságokkal hogy porraloltó.
áruld már el, nem érzed egy csöppet sem vércikinek amit csinálsz?
még csak minimálisan se?
vedd már észre hogy itt nem mindenki 19-20 éves..
[Szerkesztve]...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Integra
titán
ez így van. ez tény.
csak a pénzzel még nem jön a vezetési tudás is.
nekem ha ennyi pénzem lenne, orrvérzésig nyomnám a vezetéstechnikai tréningeket, utaznék fel északra jeges tavakra a skandinávokhoz, esős pályákra az angolokhoz, le délre az olaszokhoz etc...
iszonyatosan jó mókák ezek a sulik. ott van, elérhető nekik.
lehet, hogy ilyen embereknél ez se hatott volna, de lehet, hogy a sok tréning közben megtanulják, hogy bakker, azért ez annyira nem vicces.. megkockáztatom, hogy nem nagyon volt egyik sem rendszeres résztvevője ilyen képzéseknek.
mert ha igen, akkor nem húzok úgy rá szélárnyékra, hogy onnan ne tudjak kijönni biztonsággal....egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
dragonfx
veterán
válasz Integra #2758 üzenetére
mér te vezettél már 300zal autót?
De cisnáltam csak kisebb sebbességgel, nem 300zal meg 200zal...kisebb sebbességnél alkalmas, ennyinél egyértelmű nem, ehhez versenytechnika kell, még az m3 is ekvés ehhez.Na jóa hamann V10 elég.
Lehet nem, de én azért egy 50millás autótól többet vártam volna az ő helyükben mint hogy rommá ég...ennyi a bjaom össz vissz...egy 50 millás autónál legyne már olyna hightech technika hogy ne gyulladjon ki....
Jó igen lehet nem ezen járt az eszük hogy poralaoltót vegyék elő még ha lett is volna....de ha nem haltak meg, ergo mozogni tudtak valahogy kiöttek a 2 verdából...akkor azért nem ártott volna...hátha..mégis 100+ gurigáról van szó...
Amugy ha vezetéstechnikai trningne jól begyakorlod mibl gondolod valóságban 2x akkroa sebbességnl si ki tudod vitelezni, hirtlene jött stressz szituban mint egy rákészült esetben?
Egy verseny pályán körözni semmie xtra, nem néz fel rád senki, nem mondja azts enki fu vazz miylen kiárly verda 250nel megy, nem mutatód senkinek azt hoyg neke dmiylen jód van..max pár beképzelt embernek akik azt hiszik ők jobban meg tudnak mutatni neked hirtelen jött dolgokat... én nem mennék nascarosnak smemi pénzért, tiszta unalom....a városi hajtás sokkal jobb...."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Integra
titán
könyörgöm valaki magyarázza el neki ezt (bár tudom, semmi értelme), mert nekem ehhez ma már nincsen türelmem, megyek aludni inkább...
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
DigitXT
félisten
Akár ezt is el tudom képzelni, de azt nem értem, miért tenne vki ilyet. (Egyébként nekem is megfordult a fejemben, amikor Integrának írtam, hogy a szemtanú után tegyek egy (?)-et, de végül nem tettem, mert ahhoz elég ''betegnek'' kéne lenni (szvsz), hogy vki csak úgy kamuból beírjon egy ilyet; vagy nem így van?) Egyébként durván lángoló autókhoz - amelyek ugye robbanhatnak is - poroltó nélkül nem tudom, hogy hogyan kéne odamenni segíteni (vitatkoznak erről később a linkelt fórumon, hogy mennyire lenne tekinthető ez cserbenhagyásnak). Már ha igaz. Ami tény, az eredmény.
-
DigitXT
félisten
válasz dragonfx #2763 üzenetére
a városi hajtás sokkal jobb...
Már ne haragudj, de pont nemrég írtad, hogy majdnem kinyírtál egy szerencsétlen Suzukist, aki a bizalmi elv értelmében feltételezte, hogy a te jó messzi feltűnő BMW-d előtt még simán kikanyarodik, csak mivel te 50 helyett 110-zel mentél... Tényleg jobb?
Mindenesetre abban a postodban emlékeim szerint vmi ilyet írtál: vissza kell venni. Hát tedd is azt. (Az ilyen sztorikat olvasgatva érzi azt az ember, hogy kár, hogy nem volt épp ott egy rendőr, és nem vonta be ezért legalább ideiglenesen a jogsidat: segített volna meghosszabbítani ezt a ''vissza kell venni'' szakaszt, az átlagemberek nagy örömére - akik ugye, bár ez lehet, meglepő számodra, közlekedni mennek ki az útra, nem meghalni.)
Egy verseny pályán körözni semmie xtra, nem néz fel rád senki
Ha te azt hiszed, hogy vki felnéz rád, mert őrült módjára vezetsz a közúon, tévedsz. (Ha akkora ász vagy, akkor bizonyíts a versenypályán... Ja, hogy ott elkennék a szádat? Hát istenem...) -
bolondember
MODERÁTOR
válasz dragonfx #2763 üzenetére
lassan írom, h megértsd: ha csak 240 körül mentek, akkor is - a fizika az fizika...
a tankon kívül nem hiszem, h lenne olyan autó, amelyiket ne viselné meg annyira egy ilyen jellegű csatt, h TELJSEN ki lehessen zárni, h kigyulladjon...
ui.: csak a tank nem megy ennyivel!Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
dragonfx
veterán
válasz DigitXT #2767 üzenetére
kéne de mindig felidegesítenek az uton..szerencsére ma nem volt ilyne yugodtan is haladtam....
1 eset volt egy pözső nem akarta hagyni hogy a kanyarodóból begyorsuljak elé......erre srágára egy nagy rándulást láttam az autón, és ottmaradt......mondom szegényke...gyakoroljá még kuplungozni...
Multkor sötétben este hungária normál tempovla haladok 1-3 sávból a középsőbe menne be new corsa és a3...hát szerintme egy vonalzónyi hely nem maradt kettöjük között mer tnem néztek át a középsőbe egyiköjk sem...aztán az opelos eszmélt s visszarántotta...
bolondember>>nitroval?
[Szerkesztve]"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
tiv83us
veterán
Najsz...[link]
Always Outnumbered, Never Outgunned
-
Dumb
senior tag
Igen durván nyomja itt egy 330d [link]
"Aki háborúzik, az a legnagyobb barom!"
-
lorcsi
veterán
válasz tiv83us #2772 üzenetére
a tűzoltók és a rendőrök nem mertek közel menni az égő autóhoz, amikor ő még benne volt.
nem hiszem, hogy saját életük kockáztatásával kellene megmenteni 2 ilyen hülyét
Mindkét férfi azt mondta a Blikknek, hogy a baleset után nem fognak ennyire száguldozni
ó de rendesek
[Szerkesztve] -
Gondolom kapnak egy 50e Ft-os csekket, bevonják egy évre a jogsijukat - amit megfellebbeznek, és 3 hónap lesz belőle -, és kapnak öt büntetőpontot. Persze a három hónap eltiltás alatt is vezetni fognak. Igen, előítéletes vagyok, és úgy gondolom, hogy (megfelelően sok) pénzzel bármit meg lehet úszni. Őszintén szólva akkor sem számítanék 1 év felfüggesztettnél komolyabb következményre, ha egy-két ártatlant is sikerül megölniük. Őszintén szólva ilyen extrém gyorshajtásnál lenne értelme az autóelékobzásnak már büntetési tételként is (természetesen az azonnali és később bírói végzéssel véglegesített jogosítványbevonás mellett), de ismerjük a közvélemény álláspontját ebben a kérdésben, így ebből soha nem lesz semmi. No nem mintha ebben az adott helyzetben lenne mit elkobozni.
Összegzésként: még több rendőrt, trafit az utakra, megfelelő technikai színvonallal és drákói szigorral, ami a 20 millió feletti értékű autókra, politikusokra, és civilben száguldozó rendőrökre is érvényes. Nekem az ebben a kérdésben prezentált amerikai minta határozottan tetszik.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
dragonfx
veterán
válasz tiv83us #2772 üzenetére
Na akkor ez az 50 ember egyértelmű egybehangzó véleménye alapján fikázzon engem bárki hogy nem akarok és fogok is segítséget nyújtani!!!
Mert más sem teszi, és jól teszi...ez egy ilyne ország sajnos..amugy véleményem kb az első 20. hsz., mindet végigolvasva, tényleg eza baj hogy semmi nem lesz belőle mert pénzzel elsimitják, az összes felmerülő költséget rájuk kéne verni+soha nem lehet jogsijuk igaz anélkül si fognak vezetni, ennyi pénzt tisztességesen megszerezni nem lehet tut drogdílerek vagy stricik..ez 100%!!!!!!!...és még ők pattognak hogy az adott szevek így meg úgy...hát vazee ne tépjé 320szal ha béna avgy hozzá...hülye ökör!!...apeh vizsgálat nem ártana meg pár év sítt nekik,..és tényleg ahogy írták nyilvánosna minden tpublikálni.....de ugysem ez lesz....2-3 hét kikeürlnek és 1 hónapra rá max. már tolják mondjuk egy amg merciben vagy mes bömösben....netán ferkákban....
Tényleg többne mondták és egyetértek velül mélységesen, jobb lett volna ha ott döglenek bele a 2 autóba, és nincs velük tovább gond."Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
Ez régi végignéztem,s emmie xtra nincs benne ot válalt be dolgokat ahol lehetett, egy cosmó időt elvesztegett.
#2777>> valszeg igen, mert majd pénzzel elintézik....Tényleg nálatok egy ilyenért mi jár a törvény szerint?
Peti>>Sajna ők azzal nem foglalkoznak kinek tettek volna kárt...azért picit belegondoltam, ha belémronygyoltal volna 3kilóval mer tmondjuka almbo fékje bexart akkor mi maradt volna belőlem ......
Amugy a cég (lambo) hivatalosan is elismeri hiába tud a murci 330cal mennia diablo sv meg 360nal.....megmondták 300 felett nem ajánlatos menni mert aerodinamikai szempontból nem tudták megoldani eza s ebbesség felett a stabilitás bármilyne elektronikai bixbax bekapcsolása esetén sem....a formaterv hibája.
[Szerkesztve]"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
Jadro
veterán
Talán ha megnyomorodnának végleg és tolókocsikkal nyomnák a versenyt a folyosón, akkor rájönnének hogy pénzzel nem lehet mindent megoldani.
Samsung Galaxy S23 8/128 Green
-
tiv83us
veterán
válasz parandroid #2779 üzenetére
Hja, nalatok is kikene pakolni azt a gyonyoru sarga tablat, ami azon az autopalyan is kivan teve, amin en mindennap lenyomok 100-150 merfoldet...
''Speeding up to $1000, Reckless Driving up to 10 Years''.
Es ez ''enforced''.Always Outnumbered, Never Outgunned
-
lorcsi
veterán
válasz parandroid #2779 üzenetére
talán még azt is sikerülhet kijátszaniuk, hogy a biztosító mindent kifizessen. ezeknél sosem lehet tudni mennyire nyúlik fel a kezük..ha valami rokon vagy ismerős a biztosítójának a legfelsőbb vezetője simán el tudom képzelni
-
Vandit.
addikt
Azt szeretném megkérdezni a kedves autósoktól,hogy miért van az,amikor látják,hogy nemférnek át a zöldön,akkor mégis elindulnak ezzel akadályozva a villamos,gyalogos közlekedését és ezek után még nekik jár a szájuk.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
válasz dragonfx #2780 üzenetére
''hát vazee ne tépjé 320szal ha béna avgy hozzá''
Egyáltalán ne tépjen forgalomban 320-szal, akkor se, ha ő akármilyen világbajnok autóversenyző. A közútra meg van határozva egy biztonságos megengedett legnagyobb sebesség, aki ezt túllépi, az potenciális veszélyforrás önmagára és másokra nézve is. No nem mintha a megengedett legnagyobb sebsség alatt nem lehetne balesetet okozni, de ne szépítsük: az okozható kár és a veszélyhelyzetek súlyossága exponenciálisan nő a sebességgel.
A másik dolog az, hogy azok a süket barmok, akik 320-szal tépnek, valószínűleg nem gondolták, hogy bénák hozzá. Az a gyanúm, hogy meg voltak róla győződve az adott pillanatban, hogy ők a világ legjobb autóvezetői, szemben a valósággal, hogy sem az autó erejével, sem annak képességeivel, de még a fizika alapvető törvényszerűségeivel sem voltak tisztában. Igazából rádismerek bennük, csak alattad nincs 600+ lóerő - szerencsére.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Vandit. #2785 üzenetére
Ez közönséges vagy mezei tahóság. Ilyenkor meg kellene jelennie egy gyalogos rendőrjárőrnek, és elkezdeni osztogatni a 10-15e Ft-os helyszíni bírságokat forgalom akadályozásáért. Kellően széleskörű fellépéssel egy-két hónap alatt megszűnne a jelenség, és jelentős összeg vándorolna a kincstárba. Ugyanez az eljárás működne a szabálytalanul, a forgalmat akadályozva parkolók ellen is, ott még elvontatással is megspékelve a dolgot. Be kellene szerezni 20-30 darus vontatóautót, aztán kiereszteni őket 1-2 hónapra gyűjtögetni.
tiv: Ezt nagyon át kéne vennünk US-ből, de nekünk csak a 'dumber than a fifth grader'-szerű népbutítás jön át onnét...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
e.vid
senior tag
válasz parandroid #2787 üzenetére
Így van, csak kibővíteném a gyalogosokra is. Ugyanígy büntetném azt, aki villogó zöldnél indul át a zebrán, mikor tudja, hogy nem fog átérni csak bőven a piroson, és azokat is, akik zebra helyett az autók közt futkosnak át az úton…
'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
-
dabadab
titán
Felhivnam a figyelmedet arra, hogy a piros lampanal a zebran tartozkodnia nem tilos. A piros lampa csak azt tiltja, hogy a gyalogos lelepjen a jardarol - aki mar az uton van, annak a leheto leggyorsabban be kell fejeznie az atkelest (raadasul vannak olyan helyek, ahol kevesbe sportos gyalogosok nem tudnak atkelni a zold ideje alatt.
DRM is theft
-
Rive
veterán
Jó, de akkor két perc a minimális zöld-idő. Mer' tudod van olyan zebra, hogy akkor se érek át zöldben, ha akkor indulok, amikor zöldre vált. És nem azért, mert olyan lassú volnék.
Ui.: ja, meg valami tolólapos herkenytű a gyalogosok elé, ami letakarítja a zebrára feltolongó kerekeseket, ha zöldül a helyzet. A másik klasszikus helyzet szerint ugyanis szlalomozhatok a zebrán tolongó autósok között. És még szerencsém van, ha nem valami busz vagy kamion áll be keresztbe. Pl. a Határ úton volt már, hogy negyedikre(!) tudtam átmenni.
[Szerkesztve]/// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
dabadab
titán
''a gyalogosnak nem kötelező kreszvizsgát tennie, tehát nem várhatod el tőle, hogy a kresz szerint viselkedik''
De, elvarhatod, mivel ra is vonatkozik. En sem vizsgaztam buntetojogbol, megis elvarhato, hogy ne lopjak/csaljak/gyilkoljak (meg a gyalogosokra vonatkozo fobb szabalyokat legkesobb ovis korban megtanitjak az embernek).DRM is theft
-
tbs
addikt
válasz dabadab #2792 üzenetére
Nem. Nem várhatod el tőle. Ugyanis az nem általános erkölcsön alapul. Egy szabálygyűjtemény, ami alapján lehet megróni a rosszul cselekvőket, de elvárni azt nem lehet. Sőt, mivel a kresz felhívja a figyelmet a defenzív vezetésre, ezért így kellene tenni mindenkivel szemben...
-
Rive
veterán
Ugyanis az nem általános erkölcsön alapul.
A kresz gyalogosokra ill. biciklisekre vonatkozó dolgai SZVSZ elég jól részei az általános, de méginkább: elvárható műveltségnek. Mondjuk úgy öt éves kor felett. Függetlenül attól, hogy a defenzív vezetés is követelmény./// Nekünk nem Mohács, de Hofi kell! /// Szíriusziak menjetek haza!!!
-
dragonfx
veterán
válasz parandroid #2786 üzenetére
Te se tudnád megállni adott helyzetben, senki.
Így van potenciális veszélyforrás vagyok mert 50es üres uton 70nel megyek...egyetértek
Megengedett legnagyobb maximum....persze...aki bexari annak.
Azért kedves hogy velük azonosítasz de akkro ahgy egyenlítsek>>szerencsére, de ha lenne rá lenne, sőt a 300+ már nincs is messze pár év még"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dragonfx
veterán
így van nézd csaka zöld jelzést...és ha kifogsz egy ''lambo'' infjoncot akkro majd a koporsóba mondahtod magadnak...áh mégsme keleltt volna bíznom a lámpában, és nem azt nézni hanem azt hogy jön e autó...
És mit cisnálalnál azzal aki nem villogó zöldbe indul át hanem pirosba és zöldr eér át"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
dabadab
titán
''mivel a kresz felhívja a figyelmet a defenzív vezetésre''
Ize, a Kresz alapelvkent a bizalmi elvet jeloli meg (vagyis arra kell szamitani, hogy mindenki mas is szabalyosan kozlekedik). Persze, a gyalogos kozlekedes szabalyai nem erkolcsi szabalyok, viszont ugyanolyan univerzalisan ismertek (komolyan azt gondolod, hogy az lenne az altalanos, hogy a gyalogosoknak fogalmuk sincs, hogy mire jo a zebra meg a piros lampa?)DRM is theft
-
e.vid
senior tag
válasz dabadab #2789 üzenetére
Jogos
mod: #2793: Vizsgát ugyan nem kell tennie, de ahogy dabadab is írja, elvárható lenne az ismerete, mivel ő is részt vesz a közlekedésben. Hogy is van ez a gumiszabály: A jog nem ismerete nem mentesít a felelősség alól?
[Szerkesztve]'' Ne félj a tökéletességtől! Úgysem éred el sohasem.'' - by Dali
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Mesterséges intelligencia topik
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- World of Tanks - MMO
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Tovább csiszolja a Nothing a Phone (2a) kameráját
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs