Hirdetés
-
Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
ph Ezúttal monitorokat, processzorhűtőt, házat, routert, tápokat, egérpadot és akciókat tereltünk be a szombati karámba.
-
Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
lo Sziasztok Olvasók! A harmadik rész immár elkészült egy kis betegeskedés után (mármint a jelenben sajna), és a múltban már teljesen gyógyultan folytatjuk utunkat az USA-ban.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
Új hozzászólás Aktív témák
-
guftabi96
addikt
#KeepFightingMichael
-
negroo
aktív tag
válasz tibcsiworld #42456 üzenetére
Kedves tibikém szövegértés az, hogy a közlendő szöveget megértjük és hasznosítsuk. Nem erre válaszoltam, hogy ki mit csinál! Nálam gechi nincs az utakon, mert én nem dudálok ha vész esett történik gy hirtelen fékezést nem láthatsz tölem, de hogy a keresztkeződésből gyök2 vel jövök ki az hót zicher. Szóval még 1x neki ugrok hát ha össze jün.
Ha baleset veszély jön létre akkor most jön a kis kutya kutya köteleséged elhártani, de nem bármilyen áron(Busz csak lassít)! És a szövegem ez után becsusztatod és értelmezed Ilyen egyszerű a dolog nem nehéz.
-
amargo
addikt
válasz negroo #42459 üzenetére
Ne vedd sértésnek, de amit a magyar nyelvel művelsz az embert próbáló. Én is rosszul fogalmazok, de nálad a fogalmazás szóra nézve sértő akár tagadva használva is, ha egy mondatba említem veled. Egyszerűen érthetetlen, amit írsz. Így szövegértésről írnod elég hihetetlen, de módfelett érdekes.
Ui.: B.Ú.É.K
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
-
negroo
aktív tag
válasz tibcsiworld #42461 üzenetére
Nem szó szerint, mert nem gy fogalmaz a kresz 3 pontja, vagy az 1-xD De akkor is nem azt írtam és pukktum.xD
-
amargo
addikt
-
Calogero
addikt
Január 1-jétől elviekben könnyebbé válik a B kategóriás jogosítvány megszerzése. A forgalmi vizsga során a korábbi néggyel ellentétben már csak két kötelező manővert kell majd végrehajtania a vizsgázóknak, amelyekkel járműkezelési készségét mutathatja meg mindenki a vizsgabiztosoknak. A változtatást az indokolta, hogy a gyakorlati vizsga 50 perces időtartamából gyakran sok időt vett el a manőverek végrehajtására alkalmas helyek keresése és ez feltartotta a többi autóst is. A változtatástól azt remélik, hogy jobban felmérhetővé válik majd a jogosítványra pályázók valós tudása az átlagos forgalmi helyzetekben.
-
mephi666
nagyúr
válasz Calogero #42466 üzenetére
az 50 perc nálunk 4-5 éve 30 se volt... jó nagy kört tettünk a városban, közben volt saroktolatás, jobbra előre parkolás, balra hátra parkolás, párhuzamos parkolás... (ha jól emlékszem) volt amihez helyet is kellett keresni, mert nem találtunk elsőre megfelelőt... egyirányú utcás meg jobbkezes helyre is bevittek, kereszteztünk vasúti átkelőt meg minden volt, ami csak kell... nagyon sokat kellett volna tökölni, hogy ne férjünk bele az 50 percbe... végén a vizsgabiztos mondta, hogy ezt várta: felvettük a forgalom ritmusát, kifejtette az apró hibákat és elköszönt... szerintem aki nem képes 50 perc alatt most végrehajtani az előírt feladatokat, az ne is kapjon jogsit... arról nem is beszélve, hogy megszűnt a rutinvizsga és forgalomban kellett már egy ideje előadni az összes parkolási meg lejtős tudományt erre tovább csökkentik a követelményeket
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
kovacsroli
senior tag
-
Calogero
addikt
válasz mephi666 #42467 üzenetére
Nekem még külön volt a rutin és forgalom
Rutinon volt:
- gyorsítás intenzív fékezéssel a végén
- tolatás egyenes
- Bólya közötti szlalom előre-hátra
- merőleges parkolás előre
- Y megfordulásForgalmin volt:
- párhuzamos parkolás
- megfordulás egy ívben (nem kézifékes )
- merőleges parkolás hátraSzerintem nem kénye könnyíteni, én inkább nehezíteném.
Csak annak adnék jogsit aki műgyantás pályán is megfelelően kordába tudja tartani az autó.
Volt olyan lány ismerősöm, aki télen megcsúszott egy kanyarban hátsó kerekes autóval, és csak csak annyit csinált, hogy elkezdett sikítani, hogy ez csúszik. Ja és eközben a kezét a szeme elé tette, láp a gázon. Én hátul azt vártam hogy mikor jön az oszlop.[ Szerkesztve ]
-
Reaper
őstag
válasz Calogero #42469 üzenetére
Nekem is hasonló volt, csak volt még lejtőn elindulás kézifékkel is. Azért az intenzív gyorsítás elég relatív volt anno a Classic Astra sedannal
A forgalmi feladatokra annyira nem is emlékszem, mert volt elég random feladat is, pl áruszállító megáll az út közepén vészvillogóval, a szembe oldal alig fér el, de folyamatos a sor, gyalogos átrhohan a zebrán, stb És még ezt anno Szolnokon, nem Pesten.
Nem is értem, hogy miért kellett elhagyni a rutint, nem hiszem, hogy jobb, hogy a forgalomban ismerik meg az alapvető autó-kezelési feladatokat. -
Calogero
addikt
válasz Reaper #42470 üzenetére
Nekem a lejtőn való elindulás nem volt vizsgán, azt csak oktatás folyamán végeztük el.
Szerintem is hülyeség volt a rutint megszüntetni, mert a forgalmi oktatáson vizsgán nem biztos hogy minden előfordul. Pl itt Alföldön, Debrecenben nem sok emelkedő van. Aztán alföldi srácok csak pislognak ha Miskolcra, Pécsre keverednek...
-
mephi666
nagyúr
válasz Calogero #42471 üzenetére
kecskemét eléggé alföld, itt a sulinak volt rutinpályája, ahová jártunk gyakorolni meg városban is szerette az oktató úgy összerakni az útvonalat mindig, hogy legyen benne minden van több olyan pont a városban, amerre ha mégy és lámpát kapsz, emelkedőn kell indulni utána... nem is volt ezzel bajom ...később viszont még friss jogsival vokányban ide keveredtünk: lendületből mentem fel, nem tudtam, hogy itt nekem van elsőbbségem és megálltam a végén... küzdöttem utána kicsit az elindulással oktató tanította mindkét módszert: kézifékkel, meg sima fék-kuplung-gáz kombinációval... nekem valahogy az üzemi fékes indulás vált be jobban
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Reaper
őstag
válasz Calogero #42471 üzenetére
Mondjuk nekem szolnokon is volt egy szakasz, amitől tartottam anno, a Zagyva híd mellett van egy kereszteződés, ami rendszeresen bedugul, és egymás hátsójában állnak az autók egy jó kis lejtőn. Aztán végül sok gyakorlás Martfűn a bánya gödörből kifelé jövet, és nem is volt gondom vele. De igen, ezt nem fogják megtanulni csak forgalmi "rutinnal".
-
amargo
addikt
válasz Reaper #42470 üzenetére
Én lejtőn csak felengedem a féket és gurul az autó, ellenben emelkedőn nekem is kellett kezifekkel indulni rutinon
Hova tovább, rutin vizsgámnál, ami reggel 7kor volt, eset le azon a télen a legtöbb hó. Előtte nem vezettem még hóban, így tartottam tőle, de nem volt gond. Pont ezért a műgyantás manőverezést én is kötelezővé tenném.“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Reaper
őstag
válasz amargo #42475 üzenetére
Ja új vagy automata vassal könnyebb de ha ügyesen engedem fel a kuplungot, akkor nekem is megy azért
A vezetéstechnikai tréning, vagy műgyanta nem lenne rossz ötlet, de én azt mondjuk fél-1 év után tenném kötelezővé, vagy levezetett km után, vagy akár mind a rutin része lenne, és kötelező is lenne fél-1 év után, talán az lenne a legjobb. -
TaaT
veterán
-
mephi666
nagyúr
ja, 5ös acéllemez megoldja... csak árt a súlycsökkentésnek... mondjuk ha az alvázat 200-300kg ilyennel megerősíti az ember, akkor konkrét "ültetés" nélkül is lentebb lesz a 900kilós rizsrakéta alja ...csak nem fog annyira dinamikusan mozogni
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
ezt nem értem: nem lehet lekanyarodni a külsőből, mert büntetnek érte? akkor a belsőből forduljon, aki le akar kanyarodni jobbra? max belemegy az aki a külsőből kanyarodna, vagy jogtalanul használja a buszsávot? kreszből olyan rémlik, hogy buszsávot akkor lehet használni, ha abból jobbra kíván fordulni a páciens... (érthető is, mert a buszsáv azt a célt szolgálja, hogy a menetidő által kötött közlekedési eszköz gördülékenyebben haladjon... egy jobbra kanyarodónak pedig ritkán van elsőbbségadási kötelezettsége, nem nagyon tartja fel)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
brd
nagyúr
válasz mephi666 #42484 üzenetére
De lehet, röviddel a kanyarodás előtt (felkészülés a kanyarodásra); pontos érték nincsen meghatározva (kivéve pl., ha végig záróvonal van a buszsáv hosszában, és a kanyarodási lehetőség előtt ez kap egy kis szaggatást, akkor azon a részen szabad), de minden, nem hülyét játszó ember el tudja dönteni, mi számít tényleg felkészülésnek a kanyarodáshoz. Nem tudom, most milyen táblák/útburkolati jelek vannak ott, régen nem jártam arra, de a Google Maps-on az látszik, hogy az egész felüljárón buszsáv van (tábla és felfestés szerint is), azon nem lehet végighaladni akkor sem, ha egyébként jobbra hagyná el az autós a felüljárót (azaz nem hajtana fel a hídra). Tehát jogosan büntetnek. Ez egyébként elég nagy 'szság az adott helyen, mert reggel és délután elég nagy a dugó a híd felé, a jobbra kanyarodók viszont nem tartanák fel a buszt, ha a felüljárón is végig a buszsávban haladnának, mert kevesen vannak és mert a jobbra kanyarodási irányban nem szokott dugó lenni, így simán lehetne valahogyan kivételt tenni a jobbra kanyarodók tekintetében.
The only real valuable thing is intuition.
-
m3tr0
senior tag
De a Kresz nem mondja ki,hogy hány méterrel a kereszteződés előtt sorolhatsz át a buszsávba a lekanyarodáshoz.
Szerintem az van amit az egyik kommentelő is ír, azokat büntetik akik a buszsávon haladva nem kanyarodnak le jobbra az Árpád fejedelem út felé.
Én is mentem már arra úgy,hogy nem álltam be a belsőbe végigszopni a felüljárót csak azért,hogy utána lekanyarodhassak. Tehát szépen a felüljáróra felhajtva a buszsávon mentem végig majd jobbra le is kanyarodtam.
-
FF23
senior tag
Annak nem lenne értelme, mert az Árpád hídra tartó élelmesebbek is kihasználnák a külső surranót, és akkor a kényszerű visszasorolás miatt az is bedugulna.
Egyébként nincs ott semmi kétértelmű. Aki a tábla+szaggatott vonal előtt a buszsávban volt, vagy utána de nem kanyarodott le, az szabálytalan.
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
mephi666
nagyúr
+42485: nem ismerem a helyet, az szúrt szemet a cikkben, hogy azt is büntetik, aki kanyarodási céllal megy a buszsávban... ha záróvonal-átlépés van, akkor azonnal tiszta sor és érthető a büntetés, de ezt nem írják... ha meg 1km-el előbb már a buszsávot választja, akkor szintén érthető a büntetés a folyamatos buszsávban haladás miatt egyszerűbb lenne a hatóságoknak kamerát pakolni a járatos buszokra, aztán küldözgetni a büntetést minden szabálytalankodónak (szerintem a buszsofőröknek se lennének ellene, mert bosszantó lehet, ha a nekik fenntartott sávban mások hátráltatják őket és utasaikat)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
félisten
válasz mephi666 #42489 üzenetére
Nyilvan nem latom amiert buntettek, de amit leirtam az a szabalyos. Minden mas ettol eltero tevekenyseg szabalytalan. En azt gondolom, hogy mikor lassan halad a sor a hid fele es az autos pedig amugy sem menne at a hidon, hanem lemegy a hid melle, akkor hogy gyorsabban haladjon, kimegy a buszsavba es ott megy vegig a lekanyarodasig. Szerintem emiatt buntetnek mert ez total szabalytalan.
-
brd
nagyúr
-
Calogero
addikt
-
FF23
senior tag
Túl messze van és nem is látható. Mire ezt a felüljáró elején kitáblázod, hogy világos legyen az akarat, az inkább teljes káosz. Aki ismeri a helyet annak persze nem lenne gond, de úgy kell megközelíteni, hogy az először arrajárónak is egyértelmű legyen a szitu.
[ Szerkesztve ]
Postázós üzenetekre nem válaszolok. Sajnálom...RT-AX58U v1
-
mephi666
nagyúr
-
TaaT
veterán
Give them hell Ukraine!
-
Tibko8
senior tag
Szerintem gatyát ment cserélni...
Ma amúgy milyen nap van? Nem indexelünk világ napja van vagy mi? Kb 3 óra alatt a városban és városon kívül is összesen 4 autót láttam használni az indexet.
A másik meg hajtsunk be az egyirányú utcába szemből nap is lehet ma.
Mondjuk ebben ma én is félig részt vettem de én csak addig jutottam hogy kitettem az indexet megelfordítottam a kormányt. (Csak az utolsó pillanatban láttam meg mert a behajtani tilos tábla elvolt forgatva.) De a mögöttem lévő jött volna utánam ő is indexelt és fordult utánam láttam a tükörbe.
A másik esett pedig velem szemben jött az öreg az egyirányú utcában és még ő volt felháborodva.[ Szerkesztve ]
Lada(racing.hu) 2107 "Őrület Ez!" & Reanult Clio IV Grandtour 1.5 dci OnePlus One (CYANOGEN) ---> OnePlus Three(3) ---> OnePlus 7T Pro --> Nothing Phone 1 --> OnePlus 10 Pro 5G /Never Settle/ --> Honor Magic 5 pro
-
mephi666
nagyúr
válasz Tibko8 #42499 üzenetére
oktatómmal jártam úgy, hogy egyirányúban mentünk, már balra sorolódtam, mert balra kanyarodtunk a végén... szemből biciklis... tekertem volna jobbra a kormányt, hogy kikerüljük, erre az oktató ráfogott a kormányra és visszanyomta, hogy "majd eltakarodik, itt nincs keresnivalója" ...akkor még nem volt olyan szabály, hogy bizonyos egyirányúba szemből is bemehetnek biciklisek, tényleg nem volt ott keresnivalója... el is takarodott
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
- DOBOZOS MSI Raider GE76: i7 12700H,32GB DDR5,1TB,17.3" QHD 240Hz 400nit 100%sRGB,RTX 3070Ti 8GB 150W
- Asus Tuf Dash 15 i7 11370H/16Gb/512Gb/RTX3060
- AORUS GeForce RTX 3070 MASTER 8G
- Apple Earpods fülhallgató, USB-C - Lightning kábel egyben elvihető
- We R Memory Keepers - Crop-A-Dile Corner Chomper sarokkerekítő
- iPhone 11 64Gb 83% akku, kartyafuggetlen
- Egyben eladó rendszerhűtő ventilátorok / együtt 3500! / 120-140 mm / NZXT, Akasa, Cooltek, Be quiet!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest