- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Termékoldal is van a Galaxy Watch FE-hez
- Yettel topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Hirdetés
-
Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
it A Tesla egyik részvényese perelte be Elon Muskot, 7,5 milliárd dolláros bennfentes kereskedelemmel vádolja őt.
-
Computex 2024: okosmonitorok az Acer standján
ph A tajvani vállalat smart portfóliójában azért akad olyan modell is, ami játszani sem utolsó választás.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
ABE
őstag
Nincs semmi baj a belső sávban haladással egészen addig, míg a gyorsabb elől lehúzódnak. Végülis pont ez lenne a jobbratartás lényege, hogy ne jobbról kelljen előzni. Én is be szoktam állni a belső sávba 150-nel (pfúj, rohadék, 150-nel megy ), de ha gyorsabb autó jön, lehúzódom azonnal, figyelem a tükröt. Sokáig én is mindig visszasoroltam a külső sávba, aztán rájöttem, hogy a belső sávban haladva jobba feltűnik az előttem haladóknak, ha nagyobb sebességű autó érkezik.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz MPowerPH #8585 üzenetére
Ezeknek mindenhova van pofájuk kitenni a trafit. De dolgozni, a tényleg veszélyes elemeket kiszűrni, na az büdös nekik...
Ja, és az okádék média meg állandóan adja alájuk a lovat, mert marha könnyű azt kommunikálni, hogy gyorshajtás, gyorshajtás, gyorshajtás...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz MPowerPH #8590 üzenetére
Az ittas vezetést szerintem ne keverjük ide, mert más tészta. Legalábbis szerintem nehezen kimutatható, hogy a baleset tényleg azért történt-e, mert az illető ittas volt, vagy józanul is ugyanúgy elkövette volna-e a hibát. Kicsit olyan, mint amikor azt mondják: összeütközött két autó előzés közben, mert az egyik gyorsan ment. Még véletlenül sem azt mondják, hogy azért lett baleset, mert rosszul mérte föl a barom a sebességet és távolságot. Kisérőjelenség a gyorshajtás is, mint ahogy az alkoholos befolyásoltság is. Nem mondom, biztos sok esetben az a kiváltó ok, hogy az illető ittas, de én nem merném kijelenteni egyáltalán, hogy ez lenne a legnagyobb probléma.
Az általad emlegetett buszsávban haladás, vagy mások elé bepofátlankodás sem az igazán veszélyes kategóriába tartozik önmagában. Persze, elég nagy az esély arra, hogy aki ilyeneket csinál, attól másra is telik, és érdemes ezeket kiszűrni. Na mindegy, sokkal hosszabb és bonyolultabb szerintem ez a kérdés, sokkal mélyebben van a gyökere, mintsem egy hozzászólásban ki tudjam fejteni szépen. Ha lesz időm, megírom, én hogy látom.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Egyszer azért figyeljétek meg, hogy a kamionosok közül is mely típussal van a legtöbb gond. Jellemzően a nemzetközisek a legnormálisabbak, a belföldi, főleg építőipari teherautókra-kamionokra viszont nagyon gyakran vérbunkó, a szabályokat leszaró sofőröket raknak. Legalábbis nekem eddig velük volt leginkább gondom.
-
ABE
őstag
Tudom, hogy teljesítménybéren van. A nemzetközis meg időre megy a lerakóhoz, vagy hogy elérje a kompot, stb. Egyik sem jogosítja fel őket arra, hogy visszaéljenek a "hatalmukkal". Félreértés ne essék, nem szapulni akarom őket, nagyjából tisztában vagyok azokkal a problémákkal, amikkel szembesülnek nap mint nap, és megnehezíti a munkájukat. De mivel a sofőrködés egy szakma, úgy elvárható, hogy a munkájukat a lehető legnagyobb odafigyeléssel végezzék. Tudom, az áruszállítók problémái sem a sofőröknél gyökereznek, mégis elgondolkodtató, hogy egyesek tisztességesen végzik a munkájuk, mások pedig nem.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Khelben #8647 üzenetére
És aki a jól belátható vasúti átjárón 50-nel "átszáguld"? És a 143 autópályán? Kész életveszély, ugye. 65 városban? Érdemes megnézni az átlagsebességet pl. a hidakon... Mindenki büntethető. Gyakorlatilag nem létezik olyan ember, aki ezeket mindig betartaná. Na mindegy, de nekem már a tököm tele azzal, hogy állandóan ezzel a szarsággal jönnek, miközben képtelenség ebben az országban 10 km-t úgy menni, hogy egy nagyon barommal ne akadnék össze.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Ma délelőtt busszal tettem meg a Budapest-Székesfehérvár távot. Érzésre a busz kb. 100-as tempót diktálhatott az M7-esen, az út alatt kb. 15-ször volt kint előzni. Ebből 5-ször előzött teherautót, a többi esetben személyautót hagytunk le. Én sosem fogom megérteni, hogy mi a büdös francért vesz valaki matricát, hogy 80-90-nel tötyörögjön végig a pályán...
-
ABE
őstag
válasz Khelben #8776 üzenetére
Persze, biztos megéri... Mivel hétköznap nem szoktam ennyi tötyörgős autót látni, ezért feltételezem, hogy ezek vasárnapi vezetők voltak. Sőt, nem feltételezem, biztos vagyok benne. Tegyük fel, megy 100 km-t az autópályán, ez oda-vissza 200 km. Ezalatt mondjuk megspórol 100 km-enként 2 liter üzemanyagot. Ez összesen 4 liter spórolás, tehát kb. 1200 forintot megtakarított. Mennyi is most a legolcsóbb matrica? 1530 forint a 4 napos, ha jól tudom. Szuper. Veszített 300 forintot, alig nyert időben, és közben sikerült még a menetrend szerinti járatot is feltartania. Ez az, csak így tovább! Lassuljunk be, mert jogunk van hozzá! Tudod mit? Kapja be, aki személyautóval képes 80-nal végigmenni a pályán!
Hánynom kell lassan, hogy Magyarországon egyszerűen képtelenség közlekedni, mert nem tudsz hova menekülni. Amikor már a busz sem tud tisztességes tempóval haladni, na akkor elpattan a húr. Akkor végre le kéne kapcsolni a marha állatot, hogy a büdös életért ül autóba, mi a francért nem megy busszal, vonattal, gyalog, stb., és mi a fenének kell másokat feltartani? Kérdem, miért? Szarok rá, hogy megengedi a KRESZ. Ez a legnagyobb gond a magyar közlekedési kultúrával, hogy egyszerűen képtelenek az emberek egymásra figyelni. Mert leszarjuk a másikat, mert nem érdekel semmi, csak a saját előrejutásunk, miközben minimális odafigyelésen múlna a nyugodt közlekedés. És tudod mit? Ez a legveszélyeseb fajta. Mert ez a vezető, aki 80-nal megy (jobb esetben a szélső sávban) a pályán, na pont ő az, aki képtelen másokra egy picit is odafigyelni, mert minden energiáját leköti az, hogy bámulja az előtte lévő 20 méteres aszfaltcsíkot. Ez az a típus, akit sose szabadna volán mögé engedni...
-
ABE
őstag
válasz deicide #8779 üzenetére
A kamion teljesen más, mert az képtelen többel menni a sebességkorlátozó miatt. Mint a szövegkörnyezetből kiderülhetett, nekem a személyautókkal van bajom. Igen, bajom van, mert egy 2 sávos útpálya nem alkalmas arra, hogy ekkora sebességkülönbséggel haladó autók biztonságosan haladhassanak. Mert abszurd az, hogy a megengedett sebességgel sem lehet végigmenni a pályán, mert állandóan fékezni kell a 80-100 km/h-s tartományban élet-halál harcot vívó autókkal. És ezek az autósok többnyire tojnak a mögötte gyorsabban érkező (de a sebességhatárt betartó) autóra, és fél percig feltartják az egész belső sávot. Az már az odafigyelés kérdése lenne, hogy ha már valaki ilyen sebességgel akar menni, akkor olyan távolságra haladjon az előtte lévő kamiontól, hogy vagy lehessen közéjük besorolni, vagy gyorsan lehessen mellettük elhaladni. Nagyon sokan erre sem figyelnek oda. Azt pedig sajnálom, ha sok energiádat leköti az előtted haladó kamion figyelése. Általában ebből szokott az lenni, hogy a kamion mögött haladó autós hirtelen kivág a belső sávba tükörbe nézés nélkül. Ez általános tapasztalatom, nem tudom, te hogy vezetsz. Kinek mi köze hozzá? Valóban, kinek mi köze hozzá, hogy dugóban mekkora távolságot hagyok az előttem lévőtől. Igen, kinek mi köze, hogy városban jobbra tartok-e, vagy mennyire éber vagyok a zöld lámpánál. Kinek mi köze ahhoz, hogy országúton 50-nel megyek-e. Satöbbi. Lehet így is gondolkodni, és úgy is, hogy megpróbálok valami ritmust felvenni, és mások haladását elősegíteni. Tudom, kicsiny országunkban ez nem divat, és nem is szabad ilyenről beszélni, mert aki ilyet mond, az egy száguldozó vadbarom. De néha kicsit el kéne gondolkodni, hogy a másik helyében mi mit gondolnánk.
-
ABE
őstag
Buszos is tette. Igen, miközben állandóan lelassult 70-80-ra, mert természetesen senki nem engedte ki a belső sávba. Mielőtt megkérdeznéd: igen, ki szoktam engedni a buszokat előzni.
Vasárnapi autós: ha valaki autópályán 80-90-es sebességtartományban képes csak biztonsággal uralni az autóját, és emiatt nem megy gyorsabban, nos, az tényleg nem való a pályára. Alternatívának ott van a 7-es út pl. jelen esetben. Időben nem sokkal rosszabb, költségben pedig kedvezőbb. Ha valaki nem érzi magát biztonságban az autópályán, nyugodtan mehet ott is.
Empátia, együttérzés: persze, tele vagyok vele. Csak általában pont ezek az emberek törnek az autó épségére. Nem, nem sztereotípia, de az ilyen típusú sofőrök húzzák rám az autót, vágnak ki elém vészfékezésre kényszerítve, nem adják meg az elsőbbséget, ésatöbbi. Kikerülni lehet őket? Naná, pláne múltkor, mikor baltaarcú anyu éppen szorgosan magyarázott mellette ülő drága férjének valamit, miközben épp az én sávomba kalandozott át a fél autójával, és a berögződött bizalmatlanságomnak köszönhetően köszönhetően kerültem el az ütközést mellette haladva. Naná, empátia az van. Meg önkritika azok részéről, akik figyelmetlenségből úttestnek nézik az autód. Mert általában nagy tudatlanságukban még ők vannak felháborodva, és mutogatnak, betartanak, stb. Ezekkel legyek empatikus...
Igazad van, nem lehet mindenki ügyes. De annyi életösztöne lehetne néhányaknak, hogy nem ülnek volán mögé.
Beszélgettem már jó néhány emberrel erről a témáról: amikor elmondom a véleményemet, általában lehurrognak, hogy így meg úgy, mert nincs igazam, és mit beszélek. Amikor meg együtt autózunk, akkor meg nekik habzik legjobban a szájuk, hogy "ezabarommegmitcsinálésmittököl". Ennél már csak az a szebb, amikor ők maguk is ugyanígy vezetnek. Nem kell egyetérteni velem, nem kell elfogadni a véleményem, én így gondolom, és titokban sokan mások is. Egyesek vállalják a véleményüket, mások nem.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Khelben #8784 üzenetére
"nem engedi meg, lásd indokolatlan akadályozás."
Kb. ez az a dolog, amiért általában nem szoktak büntetni, legalábbis én ilyet még nem láttam/hallottam. Amíg 60 km/h a minimum sebesség autópályán, addig nem fognak szólni semmit egy 70-80-nal haladó személyautó miatt. A rendőrség jellemzően nem foglalkozik olyan "pitiáner" dolgokkal, hogy mások akadályozása vagy veszélyeztetése.
"így van. csak ennek nagyon elenyésző része az autópályán 80nal menők"
Ezek az emberek ugyanúgy jelen vannak a városban is, vagy bárhol. De igazad van, nem ez a legfőbb probléma, csak most épp erről volt szó, ez volt a példa.
"épp ezért inkább ne menjen 80nál többel."
Ha valaki nem képes másokra minimálisan figyelni (tehát nem az akarásról beszélek), az az én értelmezésemben alkalmatlan a vezetésre. Egy váratlan veszélyhelyzetben az ilyen ember nem képes sem saját, sem mások épségét megóvni, vagy egy balesetet megelőzni. Nem szeretem a szerencsén múló történeteket...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Khelben #8791 üzenetére
Nem, ezt nem lehet megcsinálni természetesen. Nyilvánvalóan nincs olyan, hogy egyetlen intézkedéssel megoldjuk a problémákat. Mi kéne szerintem?
1. Sokkal hosszabb és komolyabb oktatás a jogsi előtt, kiegészítve némi vezetéstechnikai oktatással is. Ezután tényleg szigorú számonkérés, bizonyos időnként kötelező ismétlővizsgák, stb. Tehát a jogosítvány megszerzését és megtartását nehezíteném meg elsődlegesen.
2. Rendszeres oktatóanyagok eljuttatása a nagyközönséghez (tévé, rádió, újság, stb.), hogy legalább a legfontosabb szabályok rendszeresen ismételve legyenek. Ez ne merüljön ki annyiban, hogy biztonsági övet bekötni, sebességhatárokat betartani.
3. Rendszeres rendőri ellenőrzések, ami ne abból álljon elsődlegesen, hogy lesben beállnak, és vadásszák a gyorshajtókat olyan helyeken, ahol a legtöbbet lehet kaszálni.
4. Az utak tisztességes kitáblázása, ok nélkül kirakott vagy ottfelejtett táblák eltüntetése, rendes felfestések, stb...
És lehetne folytatni még részletekbe menően...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Integra #8818 üzenetére
Megszokás kérdése, de lehet vele gyorsan és pontosan is váltani. Japán után természetesen furcsa a váltó lötyögőssége, de ettől még nem olyan rossz, hogy az örömautózást tönkretegye. Mondjuk nekem a Focus váltó sem jött be, hiába dicsérik, Renyó váltót jobban szeretem. Beteg vagyok.
-
ABE
őstag
válasz Integra #8823 üzenetére
1-es és 2-es Focus is, egykutya a kapcsolhatóság, a kettes váltókarja rövidebb, talán ennyi a lényeges (és a váltógomb bénább szvsz). Legtöbb helyen dícséreteket olvastam róluk, nekem átlagosnak tűnik inkább. Az mondjuk mai napig rejtély, hogy 80-nál hogy volt képes bekapni az 1-es fokozatot az első Krókuszunk... Számomra pedig Twingo váltó mindkettőt veri, mert azzal képtelenség félreváltani, és sosem akad meg.Ennyit a német-francia véleményemről.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Integra #8825 üzenetére
Manapság már csak elvétve vannak extrém rossz autók, ott is inkább a komplex elektronika miatt eredő meghibásodások ronják le a képet. Na meg nagy balszerencsével ki lehet fogni szinte bármely márkánál egy selejtet, és persze le is lehet amortizálni egy autót hamar, ha a karbantartást elhanyagolják és nem figyelnek oda a gépre.
-
ABE
őstag
válasz parandroid #8838 üzenetére
Aki fosik visszaváltani a haladáshoz, az vegyen dízelt. Aki meg nem, az a benzinessel sem fog rosszabbul menni.
-
ABE
őstag
válasz pH érték #8844 üzenetére
Én a nem turbós benzinesekre gondoltam.
Integra
Én sem bírom azokat az önelégült pofájúakat, akik mérlegelés nélkül próbálnak mindenkit leküzdeni. Aztán meg néznek, hogy egy "ócska" 16V benzines hogyhogy lenyomja a szuper HDTDICRDTI szarjukat.
Mod:
pH érték
Nézz meg egy PD TDI-t, hogy újkorában mit füstöl...
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Az elmúlt napokban én is megtapasztaltam, hogy össznépi fosás van az új büntetési tételek miatt. A hétvégi autósok a lézert meglátva ijedten fékeztek le országúton az észveszejtő 70-es tempóról 50-re, autópályán pedig nagyon kevesen kockáztatták meg a 130 fölötti tempót. Ellenben a jobbratartási kötelezettséget továbbra sem tudatosították magukban. Kíváncsian várom, hosszú távon is megmarad-e a félelem, és mennyire fog ráállni a rendőrség az "egyéb" kihágások büntetésére. Nagyon jó lenne, ha szép lassan kialakulna legalább ennek hatására egy normálisabb közelebbi közlekedési kultúra. Érdekes, pl. Ausztriában sosem éreztem szükségét, hogy átlépjem a sebességhatárokat. Nem a büntetéstől való félelmemben, hanem egyszerűen ott nem éreztem ezt az állandó tökölést, ami itthon tapasztalható.
-
ABE
őstag
válasz Integra #9130 üzenetére
Nekem úgy tanították, hogy 15-20 km/h az ajánlott, de nem kötelező. Volt már olyan, hogy az előttem lévő autó mögé kimentem én is előzni, mert messze volt még a szembejövő. Persze a marhája nem merte átlépni a 90-et, én meg majdnem csattantam a szembejövővel, mert a barom csak azt nézte, hogy ő még éppen befér, ha 3 km/h sebességkülönbséggel kimegy előzni. Az előzést minél hamarabb be kell fejezni, ha valaki ezt nem képes felfogni, az inkább maradjon nyugiban... Azt már nem is említem, hogy milyen egy trágya dolog, ha kint vagyok előzni, és ezen felbátorodva kivágnak elém előzni mások is, nekem meg le kell fékeznem miattuk. Ez már a közúti veszélyeztetés határát súrolja...
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9291 üzenetére
Érdekes, arra határozottan emlékszem, hogy úgy tanították, a földút nem oldja fel (a 15m aszfaltozott útszakasz csak rémlik). Sőt, szüleim, cimboráim is úgy tanulták, hogy a földút nem oldja fel. De mindegy.
Megnéztem a KRESZ könyvem, ebben az van, hogy egy kereszteződés oldja fel a sebességkorlátozást, de külön a földútról nem szól ennél a résznél. Ugyanakkor felmerült bennem a gondolat: mi van akkor, ha olyan földútról van szó, amely a térképen nincs jelölve, csak egy önkényesen kialakított csapás a szántáshoz? Akkor mi a helyzet? Hivatalosan az nem kereszteződés...Mod:
Még ezt találtam: [link]
Érdekes, hogy a rendőr is rosszul tudja.[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9302 üzenetére
A kérdésem lényege az volt, hogy egy olyan "út", ami se térképen, se rendezési terven nem szerepel, tehát hivatalosan nem is létezik, azzal mi a helyzet? Tehát egy önkényesen kialakított csapásvonallal mi a helyzet? Ha kihelyez a közútkezelő korlátozó táblát, de valaki utána kialakít engedély nélkül egy becsatlakozó nyomvonalat, az is földútnak minősül, és feloldja a korlátozást?
-
ABE
őstag
válasz mefistofeles #9372 üzenetére
Na de pont erre akartam kilyukadni, hogy én honnan a fenéből tudjam, hogy az adott földút az legális-e? Rendőrnek aztán lehet magyarázkodni...
-
ABE
őstag
Elképesztő, hogy ilyenek vannak... Ennyire elemi hibákat hogyan lehet egymás után elkövetni?
Egyébként elgondolkodtam, hogy mi van akkor, ha nem lakik rokon a faluban, a másik sofőr pedig nem korrekt. A vétkes összekolompol pár komát tanúnak, aztán lehet veszekedni a rendőrrel? -
ABE
őstag
-
ABE
őstag
válasz deicide #9637 üzenetére
És ha valaki rosszul méri fel a távolságot? Akkor rohanjon bele a szembejövőbe, mert te spórolsz? Nem egyszer volt olyan esetem, hogy kimentem sort előzni, előtte szépen kiszemeltem magamnak a helyet, ahova visszaférek (pl. 10 autóból álló sort nehéz egyszerre megelőzni), aztán az illető meg szépen védeni akarta a pozícióját mikor meglátott, mert elé ne menjen be senki. Olyan is volt, hogy hibáztam, rosszul mértem fel a távot, a tervezettnél hamarabb kellett visszasorolnom egy szűkebb helyre. A marhája meg nem akart beengedni, én meg ráhúztam az autót, mert inkább belémegyek, mint a szembejövőbe. Az utolsó pillanatban fékezett, aztán anyázott, persze látta előre a helyzetet, de azért megleckéztetett... Lehet, hogy te beengeded azt, aki problémás helyzetbe kerül, nem tudhatom, de sajnos van néhány rossz tapasztalatom arról, hogy ilyen esetben az embereknek fontosabb a pozíciót védeni, mintsem a balesetveszélyt elhárítani.
-
ABE
őstag
válasz hobizoli #9648 üzenetére
Mindenki hibázhat. Sosem tervezem úgy, hogy másokat szándékosan fékezésre kényszerítsek, de talán joggal várom el, hogy probléma esetén ne nehezítsék, hanem könnyítsék a dolgomat. Eddig alapvetően mások balf@szsága miatt kerültem előzés közben gondba. Az, hogy miért kell előbb visszasorolni, több oka is lehet. A távolság és sebesség hibás felmérése, a szembejövő gyorsít, hirtelen kikanyarodik valaki egy útról, kimegy eléd valaki előzni, a sor elkezd gyorsítani, stb. Birkaországban pedig elképzelhető az, hogy az emberek egy IFA mögött képesek kilométeres sort kialakítani, mert fosnak kimenni előzni, csak a pozíciójukat tudják védeni, de azt nagyon. Aztán ha van pofám kimenni előzni, akkor én vagyok a veszélyes, mert hozzád hasonlóan azt hiszik, sort nem szabad előzni...
-
ABE
őstag
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9676 üzenetére
Idézet a KRESZ könyv autópályára vonatkozó részéből:
"Előfordul, hogy a belső sávban folyamatos előzés közben utolér egy szabálytalanul ott maradt lassabban haladó gépkocsit. Ilyen esetben ne húzódjon át a külső (szélső) sávba, mert az szabálytalan jobbról előzés lenne."
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9680 üzenetére
A KRESZ-ben van ilyen, hiszen a könyvből másoltam ki, nem magam találtam ki. Ha ezzel vitázol, amit kimásoltam, akkor a KRESZ-t vonod kétségbe.
De nézzük csak, mit ír a KRESZ könyv ezen kívül:
"Az autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni. Ezt a 3.1 fejezetben részletesen tárgyaltuk, ezért most itt nem ismételjük meg."
Lássuk, mit ír a 3.1 fejezet:
"A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten lakott területen kívül is alapelv a jobbratartási kötelezettség."
"Ha a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső sávban a személygépkocsi folyamatosan is haladhat. Mihelyt a forgalom ritkul és a párhuzamos közlekedést létrehozó járművek vissza tudnak sorolni a külső sávba, újra helyreáll a jobbratartási kötelezettség és az előzés szabályai. Amíg a párhuzamos közlekedés nem jön létre ténylegesen, a jobbról előzés tilalma itt is érvényes. A belső sávban Ön előtt haladót - ha az a bekanyarodási szándékát irányjelzővel nem jelzi - a jobb szélső sávba átváltással megelőzni nem szabad."
Látható, hogy a kutya a párhuzamos közlekedés értelmezésénél van elásva. Mit is ír a könyv a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttestről?
"Sűrű forgalomban, ha a külső forgalmi sávban - annak telítettsége miatt - visszatérni nem lehet, személygépkocsijával a belső forgalmi sávban folyamatosan haladhat. Ebben az esetbe jön létre itt a párhuzamos közlekedés. Az előzés fogalmának meghatározásakor volt már szó arról, hogy párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek. Ezért a külső sávban közlekedők szabálysértés nélkül haladhatnak el a belső sávban valamilyen okból lassításra kényszerűlő járműsor mellett."
Magyarán: párhuzamos közlekedés akkor jön létre autópályán a külső sávban haladva, ha mondjuk a belső sávban haladók egy kamion előzése miatt lelassulnak. DE! Ha csak egy autó ragad a belső sávban, akkor nem beszélhetünk párhuzamos közlekedésről, így a jobbról elhaladás is tilos.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
Nem kell fogást találni. Az tény, hogy szabályosan jelezhetem neki az előzési szándékomat, ebben nincs vita. Az meg másik dolog, hogy én az úton haladni akarok, és nem egy rendőrrel leállni vitázni. Ha olyan napja van, ő is talál rajtam fogást, és megvág valamiért. Személy szerint nem keresem a bajt, hiába van igazam. Aki be meri vállalni, az dudálja le a rendőrt, max. megvágják lejárt szavatosságú elsősegélydobozért.
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9689 üzenetére
Te vagy a kopter, erre ennyit tudok már csak mondani.
Még egyszer, a kedvedért, az elején felhozott konkrét példára:
Idézet (nem értelmezés) a KRESZ könyvből:
"Előfordul, hogy a belső sávban folyamatos előzés közben utolér egy szabálytalanul ott maradt lassabban haladó gépkocsit. Ilyen esetben ne húzódjon át a külső (szélső) sávba, mert az szabálytalan jobbról előzés lenne."
Tehát: a belső sávban szabálytalanul ottragadt autót jobbról megelőzni szabálytalan. Mint ahogy a belső sávban haladó rendőrt megelőzni sem szabad jobbról autópályán.
[ Szerkesztve ]
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9697 üzenetére
A KRESZ szerint igenis szabálytalan jobbról előzésnek számít, ha egyetlen, a belső sávban ragadt autó mellett haladsz el jobbról az autópályán.
De részemről itt befejeztem a vitát, mert láthatóan magasról teszel arra, ha valaki bemásol egy konkrét esetre vonatkozó szabályt (vagy nevezd annak, aminek akarod).
[ Szerkesztve ]
-
-
ABE
őstag
válasz Khelben #9708 üzenetére
Én meg nem értem akkor, hogy hol a gond. Ha a lentebb idézetteket értelmezed, és a megfelelő szituációra alkalmazod, akkor mit nem értesz?
Te azt mondod, hogy párhuzamos közlekedés esetén a jobbról elhaladás nem számít előzésnek. Ez igaz. Csak éppen szerintem nem értelmezed, hogy mikor valósul meg a párhuzamos közlekedés. Szerinted egy autó jobbról megelőzése már azt jelenti, hogy megvalósult a párhuzamos közlekedés, szerintem nem. Miért nem valósul meg?
A konkrét esetre:
"A külső sávban közlekedők szabálysértés nélkül haladhatnak el a belső sávban valamilyen okból lassításra kényszerűlő járműsor mellett."
Egyetlen bennragadt autó pedig nem járműsor, ugye. Ennyit az értelmezésről.
Új hozzászólás Aktív témák
- Vírusirtó topic
- iPhone topik
- Milyen NAS-t vegyek?
- Már tudjuk, hogy mikor jön pontosan az idei Ubisoft Forward
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- PlayStation 5
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs