Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tboy93

    nagyúr

    válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére

    Nekem 3 olajcsere pont 100k. Azon kivul masra nem koltott? :) Kötelező, sulyado, akksi, izzok, gumi, fek semmi?

    3 ev alatt 100k nem tul realis, abbol nem lehet normalisan karbantartani egy autot.

    [ Szerkesztve ]

  • aero.

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére

    Kifogtál egy elhanyagolt példányt, ennyi történt. Ezek olyan dolgok, pl. lambdaszonda vagy lengéscsillapító, hogy az autó korában benne van, bármikor esedékes lehet a csere. Főleg, ha a cseréjét számlávál nem tudták neked igazolni vételkor. Naivság minimum +200k tartalék nélkül autót venni.

    Én az első autómra (2 hónap híján 2 éve vettem, még meg van most is) eddig kb. 0,9-1 milliót költöttem, nem emlékszem pontosan, a doksit meg nem tudom megnyitni most. 18 éves, megvannak a nyűgjei, szokszor javítok egyet és előjön más. Az idő vasfoga is megteszi a hatását, de mikor jó az autó, akkor kárpótol érte. :))

    A Mercit augusztusban vettem, cseréltem olajat, hűtővizet, szíjat, fizettem, eljöttem a szerelőtől majd beszart a fűtőventi. Most lehetek rá ideges, mert mindig ad valami melót, pont nálam szart be, szarazélet stb., de idős már, nem élhetek úgy, hogy sosem fog elromlani. Megveszem aztán kicserélem, ennyi. Ja meg ez a szar havi 50 ezrembe kerül csak a biztosító felé, és még bele se ültem. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • lenko

    aktív tag

    válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére

    Előbb utóbb minden elfárad.
    Lamdba szondára 160e km ajánlott csereperiódus van megadva.
    Lehet elmegy 250e-t is míg hibakódot nem okoz, de tapasztalat, hogy 160e km-re már nem dolgozik úgy ahogy kéne, mivel most hideg van ezért halasztom a cserét(160e van az enyémbe), de tavasszal cserélni fogom kb. 165e km-nél, úgy hogy semmi hibát nem okoz... :) Így meg nem is fog sosem....

    Az embereknek fáj az igazság!

  • válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére

    Pedig egy magánembertől van szép lakhelyről, kedves, udvarias embertől... Sose gondoltam volna ez lesz.

    hogy 4 hónap alatt rámegy 60k? a saját 16 éves autónkra, ami 13 éve van nálunk, ráment idén 130-150 ezer kb. De azok a dolgok, amik most meg lettek csinálva / ki lettek cserélve, azokkal 2-3-5-10 évig nem lesz baj (olaj, szűrők, gumik, tetőkárpit, akksi, szilentek, stb.)
    Már írták feljebb is, hogy nem megvenni drága egy autót.
    Egy (relativ olcsó) használt autó vásárlása után szerintem nem szabad azon meglepődni, hogy kell rá költeni, akár havi 20k-t. De amit megjavítasz, arra nem lesz gondod egy ideig..
    Lehet, hogy a kedves, udvarias ember is pont annyit költött az autóra, hogy életben tartsa, és Te vetted át a stafétát. Mostanra lett volna neki időszerű cserélni azokat a dolgokat, amik Neked előjöttek, de már nem akart bele pénzt rakni. Vagy nem így volt.. a lényeg, hogy ez a kockázat bármilyen autóban benne van, ne érezd kivételes esetnek..

    Volt ilyen vásárlási stratégia is a topikban emlékeim szerint - az ársáv aljáról venni egy őszinte, szerkezetileg jó, de "lelakottabb" autót, amire ráköltve párszázezer forintot, egy jó állapotút lehet varázsolni. Ekkorra az autó ára a javítással eléri az ársáv tetejét, de már fix, hogy a cserélt elemek hibátlanok.

    De szerintem is, a jelenlegi autót nem éri meg csinosítani, tartsd üzemben, üzembiztosan, és ennyi.

    "... and I hope you have a great day!"

  • Vesztor87

    senior tag

    válasz Wiz Khalifa #142695 üzenetére

    A 60k nem annyira vészes szerintem.

    Mi is 4 hónapja vettük meg életünk első autóját, egy N16-os Almera sedant (2003.12.havi 1,5 benzin). Tulaja szimpatikus, korrekt benyomást tett. Az autó garázsos, a két hátsó kerék járati íven volt nagyon picike rozsda, az se volt mély. Klímás, üléshuzatos, gumiszőnyeges autó, enni lehetett volna bármely részéről szinte, makulátlannak tűnt. 183k volt benne, a szervizkönyve új korától vezetve, bár nem végig márkaszervizben, de pecsételve, két mappába az összes számla eltéve, bőr mappában minden könyve (szervíz, kezelési, gar.füzet stb). Tényleg nagyon jónak tűnt minden, szerelő rokon megnézte, mondta hogy axiál csukló csere és annyi... ez volt július végén.

    Aztán olaj, szűrők csere mellett axiál csuklókat cseréltettünk, ez vt munkadíjjal együtt 40e ft.

    Nem sokkal később hülye hangok jöttek néha az önindítóból, meg valami jobb elől recseget... lett belőle önindító felújítás (bendix, szénkefe meg mittomén mivan benne), meg mivel az egyik sprilál rugó eltört, az első kettő cserés volt, 42e ft.

    Aztán nászút, nosza, előtte szerelőhöz. Hát igen... féktárcsák, fékpofák csere (az első kettő), csak anyagdíjat fogadott el, meg a 7 éves 44Ah-s Varta akkut kicseréltük egy 56Ah-s Bosch-ra ezúttal 44e ft.

    Egyre inkább zavart hogy a váltón érzem a motor mozgását, váltótartóbak csere (febi márkájú, azt mondta ez a legjobb), munkadíjjal 30e ft.

    Jön a rossz idő, a nyári gumik 6 évesek, lejártak, nosza, egy új Barum Polaris 3 szett felszereléssel 60e ft.

    Holnap megyek a szerelő sráchoz, mert rühellem hogy reggelente visít a szíjam, holott meg lett húzva, és majdnem új lehet a szíj, de zavar... a szellőző venti is hidegen pár percig zörög, meg lesz kenve... :)

    Gumi nélkül ~160, azzal 220 :)

    A spirálrugót leszámítva nem romlott el semmi, csak igyekszem szép és üzembiztos állapotban tartani :)

    Jövő tavasszal kap egy teli polírt, meg kereshetek hozzá nyári kerekeket :D
    Egy szó mint 100, ne szomorkodj :) Nem költöttél rá sokat, sztem még én sem:)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák