- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Moto G72 - a titkos favorit
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Színészek hangjait lopta el egy AI-cég
it Az USA-ban bepereltek egy AI-céget, mert a vád szerint ellopták a színészek hangjait, majd AI segítségével a saját céljaikra használták azokat.
-
Manor Lords - Túl a kétmillión
gp Alig három héttel a megjelenés után máris egy fontos mérföldkövet értek el a készítők.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz inf3rno #187905 üzenetére
Korábban említett I20 vagy Kia megfelelője, a technika ugyanaz. Suzukik közül ami tetszik, azoknak nagy gondjuk nincs, még a turbósoknak sem (Vitara S is futott nálunk 100k feletti futásteljesítményt, kötelező dolgok voltak csak). Hondából ott van mindenki kedvence a Jazz, azokkal sincs annyira nagy gond, főleg a már említett prémiumokhoz képest. Toyotából a Yaris szintén jó lehet, bár mostanában elég komolyan tolják a tudatmódosítókat a designerek náluk.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz inf3rno #187927 üzenetére
Minden típusnál vannak dolgok, amik gyengébbek, minden típusnál lehetnek problémák, amik az elhanyagolt állapot miatt "típusbetegség"-nek szeretnek hívni (pl: vasaló swift ABS kocka). Én annyit tudok mondani, hogy ha kevés gondot akarnék, akkor tuti, hogy egy Suzuki felé mennék.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz inf3rno #187933 üzenetére
Flotta szinten mi már inkább Kiat veszünk, Fiestákkal mindig volt valami gondunk, focusok is hullottak szép számmal. Mondeoból van 1-2, de azoknak a hajtáslánca a Toyota HSDre épül.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
válasz inf3rno #188003 üzenetére
Pontosan. Legalább hatféle autót vezettem így. Kitöltet egy papírt a biztosításhoz, meg a meghatalmazáshoz, lefénymásolja a jogsit, és csak annyi a kérdés, hogy egy óra elég? Volt, ahol odaadták volna délután négykor, hogy másnap reggel vigyük vissza. Speciel itt egy 50k+ eur-s 3-as touringról beszélünk. Mondjuk azt a kört pont le is mondtam, értelmetlen lett volna, annyival jobb ajánlatot adott a mazda (közel 15k eur előny, erősebb motor, és több extra a japánoknál). Ráadásul 320d volt a tesztautó, nekem meg benzines kellett volna próbára.
Mondjuk én a használt autóimat is márkakereskedésben vettem, 2 év garival. De ez is elég általános, már ha az ember nem valami balkáni neppertől vásárol - szinte az összes gyártónak van használtautó-programja, többnyire lejárt lízinges, vagy beszámított autókkal.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ates2
senior tag
válasz inf3rno #188403 üzenetére
http://www.lakaskultura.hu/hirek/valtozik-torveny-illetekmentes-lesz-testverek-kozotti-orokles-es-ajandekozas/
Vicces,hogy egy ilyet se tudnak a kormányablakba...
"Mikor lép hatályba a törvény?
A jogszabály 2020. július 8-án lép hatályba."Sőt! már lehet 1 hónapja hatályban van ez a törvény...
[ Szerkesztve ]
-
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz inf3rno #188438 üzenetére
Azért erre nem alapoznék egy használt autónál. A hiba is sok minden miatt jöhet elő. Igen, tudom, hogy meg "kell" javítania a kereskedőnek, de gyakorlatban nem mindig megy ez ilyen egyszerűen (és szerintem nem minden hibánál jogos a vevő igénye sem). Meg mondjuk egy jó ügyvéd sem árthat, ha minden kötél szakadna.
[ Szerkesztve ]
-
bernel
tag
válasz inf3rno #188440 üzenetére
A jóautókon van egy térkép a megbízhatóbb kereskedésekről, de nemt tudom, ebben mind benne van-e, ami jó.
-
válasz inf3rno #188496 üzenetére
Jó autók a kia/hyundaiok nekem volt ceed, i30, i20, faternak kia carens van, vezettem az új rio-t és a stonicot is.
Azért i20-at vettem és nem rio-t, mert az akkor jelent meg, az i20-at meg 2 évesen vettem.
Egy felni sokat dob rajta, i20 amúgy könnyebb is.
Az enyém így nézett kiEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz inf3rno #188510 üzenetére
A rioból az 5 éves az egyel régebbi 2017- ben volt modell váltás.
Helyén kel kezelni, könnyű az autó helyben nem éreztem gyengének, 100- ig lehet vele haladni, autópálya 130-140 tartható, A-B-be elvisz, nem élményautó.
A hyundaihoz tartozik a kia, ugyanaz a padlólemez, motor váltó stb. Az újabb i20 2015-től van, abból kapsz 5 éveset, 2018-ban jött FL és jól tévedek, most jön az új.Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz inf3rno #188512 üzenetére
Kipörögte az enegiát a nyaka másnap biztosan fájt.
Volt ilyenben részem, egy régi suzuki swift 120-al szálltunk el, de kipörögtük a levegőben és mindhárman karcolásokkal (vagy az nélkül) megúsztuk.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz inf3rno #188518 üzenetére
Ezek már modern autók, de kis autók és nem prémiumok.
A kia keményebb, mert az a sportosabb vonal, a hyundai puhább. I20 15" kerekeken a magyar utakra pont jó volt.
A motor halk, amit a legjobban hallani fogsz a kerekek gördülési zaja.[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
válasz inf3rno #188680 üzenetére
Az a baj a jó használtautóval, hogy drága. Én az utóbbi 5 évben kettőt is vettem, el nem merem mondani, hogy mennyiért, de mindkettőt 2 év gyártói garanciával, márkakereskedésből. Az első hatéves volt, beszámított autó (természetesen végig márkaszervizes, 70k km-rel), a második hároméves, lízingből visszaadott, 23k km-es. Természetesen egyikkel sem volt semmi gondom soha, már attól eltekintve, hogy az elsőt összetörték alattam, amúgy mindkettőben kellett már egyszer izzót cserélnem, meg az újjal egyszer volt már defektem is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz inf3rno #188733 üzenetére
Nem titok, 2014-ben 12k volt a 2008-as Cooper, 2017-ben 17k a 2014-es. Ez felszereltségtől, meg ajánlattól függően kb fél ár az utóbbi esetben, az elsőről nem tudok nyilatkozni, mert az még gen2 volt, és akkor már a gen3-ak mentek, abból egy gyengébb motoros, és jóval gyengébben felszerelt példányra volt akkor valami huszonpárezres ajánlatunk. Ezek amúgy mind garis árak, a használtnál is benne van a két év. Jellemzően fapad 1.0 tsi polo volt akkor 17k, ár-értékben talán a hyu i20 lett volna a legracionálisabb választás 15k-ért, de miután kipróbáltuk a minit, kellett a fenének a hyundai, pláne a polo, vagy a fabia. A második esetben már nem is igen néztünk mást, a Mazda 2/cx-3-at próbáltuk még, de nyilván nem volt valós alternatíva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
válasz inf3rno #188738 üzenetére
Nincs hibátlan használt autó. Kell egy kis tapasztalat, mire fel tudod mérni, hogy egy adott autó nagyából milyen állapotban van és utána látni fogod, hogy mennyit kéne még rálocsolni. Az összes járművemet úgy vettem, hogy tudtam mit kell majd cserélni rajta azonnal vagy a közeljövőben. Lekopogom, eddig nem estem nagyon pofára.
Általánosságban ha kopó-fogyó alkatrész gondok vannak, akkor megfelelő ár esetében azzal nincs probléma (elvégre használt autó). Csúnyán javított törés, rozsda, nem működő klíma, lelakott beltér, váltó vagy motor probléma esetén én ott szoktam hagyni az autót.
[ Szerkesztve ]
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #188738 üzenetére
Nincs tökéletes használtautó. Pl a golfot úgy mertem megvenni, hogy egyrészt láttam, kitől veszem, másrészt tudtam azt, hogy mire/milyen extra költségekre kell számítani. Vittem rétegvastagság-mérőt, elemlámpát és pokrócot. A priusnál nem kellett, mert volt helyben csápos emelő és mérő. Átneztük a papírokat etc, körbemértem, aztán utána emeltük. Próbaút, fékteszt, fekvő rendőr teszt és ennyi. Nyilván ha valaki a műszaki dolgokban nincs annyira otthon, érdemes egy picit kompetensebb személyt vinnie, esetleg a véleményét megkérdezni az adott típustól.
-
bernel
tag
válasz inf3rno #188735 üzenetére
Ezért kell felhívni a figyelmet erre, mert ott az eszköz készen, csak használni kellene. A legjobb az lenne, ha valakinek itt van netes újságíró ismerőse valamelyik nagyobb lapnál, és szólna neki, hogy felmerült ez a téma, amiből lehetne írni egy közérdekű figyelemfelhívó cikket, hátha ráharap.
Ha esetleg van ilyen ismerősötök, akkor szóljatok neki, és mondjátok el, hogyan segíthetné a piac megtisztulását, ha az emberek rendszeresen és tömegesen értékelnék a szolgáltatókat, ahol megfordulnak.
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #188750 üzenetére
Szerintem nem érted, mit írtam le. Nem szerelőt meg kereskedőt viszel magaddal, hanem bárkit, aki műszakilag kicsit jobban képben van.
A csápos emelőn azért sok mindent észre lehet venni, meg lehet rángatni a kerekeket pl, a fekvőrendőrtesztnél a stabpálcák/szilentek könnyebben megszólalnak, ha gond van. Fékbetét/tárcsa szemrevételezhető bármikor.
Kiolvasás csak gyári kütyüvel jó a legtöbb esetben, szóval innentől egyszerűbb, ha random ubulka elviszi a gépet szakszervizbe, de ott meg rommá fogják fikázni és ottani árakon számolják ki a nagyságrendi első szerviz költségét. A kereskedők ezért nem kedvelik az ilyen jellegű átvizsgálásokat.
A "tegyük fel" részre annyit mondanék, hogy ezen elmélet alapján Neked új szalonautót javasolnék. -
bernel
tag
válasz inf3rno #188759 üzenetére
Orvosokra már van ilyen külön oldal, sok értékeléssel az egyes orvosokhoz, a google-n meg bárkit lehet értékelni, aki rajta van, és hozzá is lehet adni szolgáltatókat, ha nincs fent. Valóban jobb egy ilyen google-féle nagy oldal, mert ők nem félnek a perektől, illetve a google-n a szolgáltató válaszolhat is a kritikákra, és gyakran válaszolnak is. Itt egy random példa, ahol a tulajdonos válaszolt a kritikára.
-
dj79
senior tag
válasz inf3rno #188783 üzenetére
Az már egy jó konstrukció. Go to Renault topik.
A kettes széria eleje elég betegágy.peterkeT: nem értem a kérdést. Az a kocsi annyira megbízható volt, hogy be mertem vállalni egy 1800km túrát úgy, hogy a párom 5 hónapos kismama volt.
Kenwood: az általad vágyott szakmai tanácsokat szerintem Facebook típus csoportok tudják szolgáltatni.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz inf3rno #188826 üzenetére
Attol, hogy a jogaidat nem tudod vagy nem akarod ervenyesiteni, meg megvannak a jogaid.
Ha veszel egy autot es beszarik az elso 1000 km-en, felhivod az eladot, es kozlod vele, hogy visszavinned, visszaadja a penzt (esetleg valamivel kevesebbet), es rendben vagytok. Vagy elviszed a szervizbe, kersz hivatalos szakvelemenyt, aztan pedig beperled, neked van idod, de evekkel kesobb nem a vetelarat fogja visszafizetni, hanem az osszes hozza kapcsolodo kesedelmi kamatot, plusz a szakerto koltseget meg a perkoltseget is. Olyantol meg eleve ne vegyen az ember autot, akirol ordit, hogy ugyis elhajt a francba kesobb. Nem veletlenul irtam, hogy az elso 1000 km-en nem erdemes rakolteni egy fillert sem, ha amugy nincs a hasznalatot akadalyozo baja.
Egyebkent kb. a kovetkezo esetekben van ertelme visszavinni a kocsit: motorhiba, valtohiba, futomu kiesik alolad, lerohad a kocsi, elektronika fossa ossze magat, de ezek tipikusan olyan problemak, amik biztosan megvoltak az eladaskor is, csak eppen "kikozmetikaztak" oket.
Ha meg extrem az olajfogyas, 1000 km alatt az is kiderul, en ott siman kernek atcsokkentest, magyarul fizesse a motorgeneralnak legalabb a felet, ha mar vissza nem akarja venni. -
Tin
veterán
válasz inf3rno #188830 üzenetére
Jo hat nyilvan az egeszet, de maganszemelynel is siman van az az eset, amikor ugy esett szet a kocsi, hogy szerencsetlen elado sem tudott rola, ez esetben viszont az a jo benne, hogy van mibol fizetnie, hiszen kapott penzt. Maganszemely meg nem tud jogutod nelkul megszunni.
Eleve szar szitu az egesz, ha mar idaig fajul. De az biztos, en minden eladasnal elmondok minden hibat, es bele is irjuk a szerzodesbe, hogy kesobb ne jojjon azzal, amirol ugyis tudott. Ha meg olyan jon elo (szerencsere nem volt meg ilyen), kenytelen lennek besegiteni. Sokszor ezek az osszegek amugy is osszemerhetoek azzal, amennyit egy alkuban az ember engedne.
A masik helyzet viszont, amikor aron alul veszel egy kocsit, nehezebb ott ertekcsokkentest kerni. -
-
nesa
veterán
válasz inf3rno #188862 üzenetére
A dacia nem rossz választás ha ennyiért új autót szeretnél, 10+ éves technika nagy gond nem lehet, egyszerű mint a faék, az elején és a kormányon a jel egyben extra is sörnyitó
Az a baj én akkor voltam gyerek amikor a dácsia a szar szinonimája volt, pedig azok alapjaiban véve a szoc ipar legjobbja lehetett volna de a gyártás minősége kritikán alulivá tette. -
Stylewars_kp
senior tag
válasz inf3rno #188862 üzenetére
Egyszerű technika. Anyaghasználata kopogós műanyag, low budget kárpitok. Kényelmetlen hosszú távra. 100km és már fáj a derekad. 0 presztizs. Nagy tér és csomagtér. 1,5dci motorral nagyon kotor. Cégesnek használtam egy Logant. Igazából amennyire utáltam annyira szerettem. Nem akart többnek látszódni mint ami. Klíma ki vagy be. Ablak le vagy fel. Ilyen on/off autó. Nem könnyeztem meg ha rámvágták az ajtót a parkolóba vagy rámtolattak. Kis pénzből ki lehet javítani vagy fent lehet tartani. 200 ezret beletettem komoly műszaki hiba nélkül.
-
olajbogyo
aktív tag
válasz inf3rno #188823 üzenetére
Szia!
"...Szóval minden esetben érdemes rákérdezni, hogy a kereskedő nevén van e a kocsi, nem pedig valami cégnek vagy magánszemélynek a nevén..."
A Honda Jazz, amiket néztem a "kereskedőknél" mind, az eredeti tulaj nevén volt...Olasz hölgy, német mami..stb
A Ford Fiesta, szintén német tulaj nevén, ....stb!
A legnagyobb piszokság, hogy pofátlanul beírják a hirdetésbe, hogy magyar okmányokkal, magyarországi forgalomba helyezéssel, érvényes műszaki 2020.07 akárhányadikáig...stb, és kiderül, hogy semmi nem igaz ebből. A szemétládák, csak azért írják be ezeket a hirdetésbe, mert aki a szűrőket is használva, bejelöli, hogy magyar okmányai legyenek a "jószágnak" ( ezáltal is elkerülve az ilyen jöttment, kintről behozott szarokat), tudják, hogy így kiesnének a feldobott találatok közül. Ezt elkerülve inkább beírnak mindenféle hazugságot, csak ők is ott legyenek a találati listán. Az, hogy amit írtak, az teljesen valótlan, apró kis nyomtatási hiba, hiszen ott van leírva az is, hogy a hirdetésben szereplő elírásokért, hibákért nem vállalunk felelősséget .........No, innentől kezdve, még védve is vannak ezek a szemetek. Magyarország, én így szeretlek.Soha ne félj valami újat csinálni! A bárkát is egy lelkes amatőr készítette, a Titanicot meg egy halom szakértő!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen