- Mobil flották
- Fotók, videók mobillal
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
Hirdetés
-
Hardverek pünkösdre
ph E-book olvasók, komponensek és perifériák kerültek hétvégi összeállításunkba.
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
-
Mobilarena
Új hozzászólás Aktív témák
-
n0k0m_
tag
Helló!
A lehetetlenre vállalkoztam és olyan autót keresek, ami:
- könnyű/közepes terepen elmegy (szemben egy alacsony padlós, 2wd városi kisautóval) -> magas hasú, 4wd
- nem eszik meg 10/6-7 (városban/országúton) liter üzemanyagból többet
- legalább átlagos a fenntartási költsége/alkatrész költsége/megbízhatósága/szervizelhetősége.
- elég 3 ajtós is, ha véletlen valakit viszünk, akkor egy lábtér nélküli lehajtható ülés is megfelel hátra. (de lehet persze nem túl nagy 5 ajtós)
- Felhasználás tekintetében: hetente ~1szer földúton, sűrű városon belüli és heti párszor országúti ~50-100km(autópályán kb. soha) használatra.
- jó legyen az ütközésvédelme
- klímaElőző autónknak mindig lekoppant az alja, illetve a legkisebb sártól, lejtőn vagy ha nem ér le 1 kerék rögtön kipörgött, nem egyszer kellett menteni minket. Nem állapot, hogy 40kg-os felszereléssel kell 2-4 km-t besétálni, ha éppen nem csontszáraz és tükörsima a földút. + ha baj van, akkor sincs közel az autó.
Városi kisautókhoz képest már a 4x4 is rohadt nagy felár, SUV-ok/kisterepjárók meg eleve horror áron vannak.
Árban 1-1,8m közt nézegettem, nagyjából 3 kategóriában (azért ez a nagy átfogás):
1. Kis benzines, olcsó: Ignis 4wd, panda 4x4 -> ezekkel igazából csak a nem túl jó ütközés biztonság a gondom. Ésszerű választás lenne a városi használat miatt. 1 millió körül már tucatjával vannak 10 évnél fiatalabb járművek.
2. Közepes benzines, közepes ár: SX4. Elméletben minden igénynek megfelelő. Tisztában vagyok vele, hogy nem egy jeep wrangler, youtube videók alapján elégnek tűnt, ahogy elment 1-1 sárosabb helyen 4wd-ban. kb. 1,4m egy 10 éves. (kockalámpás Terios lenne még hasonló, de az városban rengeteget zabál, drágább és szerviz sincs) Ide jöhet még a 2004 körüli Vitara 1.6 JLX (kockalámpás) ebben az árban.
3. ~2l dízeles, mini suv/terepjárók. Ezekből van sok, azonban sokat a mérete miatt kizártam (sportage, santa fe, grand vitara ... vagy a freelander 2-őt a horrorszerviz/megbízhatatlansága miatt). Marad kb. a Rav4 ... 1,8m körül is inkább 2004 környékiek vannak. Illetve nem vagyok benne biztos, hogy dízeles jó választás erre a felhasználásra.+1. Benzin-gáz (?!): pl. Pajero Pinin (aminek a 1,8-as benzinmotorja városban már 12 körül fogyaszt)
Heti 1 földútra nem akarunk külön autót venni, nem is tudnánk hova rakni. (200-ért niva stb.)
Érdekelhet régebbi, igénytelenebb autó is, mint a felsoroltak, de a légzsákok/klíma/biztonság az szempont.
Összefoglalva: adatok, felszereltség stb. alapján az SX4 felé húzok, bár különösen nem tetszik és nem vagyok benne biztos, hogy megéri a felárat.
-
n0k0m_
tag
válasz lenko #133654 üzenetére
Ezeket néztem én is, de egyelőre még abba se sikerült dönteni, hogy az SX4 lenne e a legjobb választás ebben az árkategóriában. 10 évesnél nagyon újabb nem jön számításba, így aztán olyan lesz amilyen van (lelakás szempontjából). Nagyon féltős autót akkor se szívesen vennék, ha lenne rá keret.
tboy: 2006 körüli Honda HRV állítólag nagyon gyenge terepen, illetve a fogyasztása is nagyobb az SX4-nél + alkatrészköltség. Nem tudom ez mennyire igaz?
[ Szerkesztve ]
-
n0k0m_
tag
válasz Kornel #133661 üzenetére
Nem is értem, hogy ezt miért nem dobta ki eddig nekem találatnak. Köszi ez nagyon jó tipp. Megnézegetem miket kínálnak. Ebből mennyire szabad régebbieket nézni?
Engem annyira nem érdekel, hogy hogy néz ki. Inkább okosan próbálok vásárolni, de egyébként ugyan olyan tucatautó kinézete van mint az SX4-nek.
Hasmagasságot mindjárt megnézem. SX4 is meglepően alacsony egyébként.
[ Szerkesztve ]
-
n0k0m_
tag
válasz tboy93 #133665 üzenetére
HRV-nél mit kell/érdemes még tudni? Évjárat, fenntartási költségek stb.? Ha tartja a városban a 10-et, akkor végülis elnézem neki, hogy a motor méretéhez képest sokat eszik. Néztem videókat, ahhoz képest, hogy az autonavigátor "0 terepképesség"-et írt, nekem elég meggyőzőnek tűnt.
[ Szerkesztve ]
-
n0k0m_
tag
Egy szinttel lejjebb, panda 4x4 (régi, nem a cross) / Ignisben gondolom már túlélhetetlen egy ütközés. Ignisre találtam egy 3 csillagos töréstesztet, aminél az oldalirányú ütközést nem bírta, viszont a 2004-es év autója pandára viszont semmit. Terepképességük jól ismert.
Vannak még a syncro golf-ok stb., de ezeknek hasmagassága nincs.
[ Szerkesztve ]
-
n0k0m_
tag
válasz runner 125 #133725 üzenetére
Korábban a 10l miatt passzoltam, de közben rájöttem, hogy a mostani is annyit eszik.
Milyen ársávban érdemes nézelődnöm? 600.000 -től kaphatók már a 2000 körüli modellek (ami formára ugyan az mint a 2004-es "legújabb" 1.400.000 -ért). Ha nincs valami extra tudnivaló hozzá, akkor autószerelővel akár ilyen régebbit meglesetnék.
[ Szerkesztve ]
-
n0k0m_
tag
válasz runner 125 #133731 üzenetére
Nagy is, drága is. SX4-nél drágább kínálatban már nem látom az előnyöket.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen