- DIGI Mobil
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Kávézaccból készülnek a Tecno Camon modellek
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
[SoP] Mozgásban a Concord, a Firewalk új játéka
gp A program a tervek szerint egy 5v5 felállású aréna shooternek készül továbbra is.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
KTMHobby3
tag
válasz FeniX- #86600 üzenetére
Rossz végén álltok a pacinak!
Ha zuhog az eső, vagy hordja a havat, a robogót el kell felejteni. Én 11 éve vettem egy Tháliát 600 ezerért, azóta nagyon keveset költöttem rá. Karosszéria munka még nem volt rajta. Tudom, ronda, de bentről kit érdekel? Öt személlyel is elmegy bárhova. Egy robogóval össze se lehet hasonlítani. Még úgy se hogy a dupláját fogyasztja. Ma esett az eső, eszembe se jutott hogy a kismotorral menjek el bevásárolni.
Pedig szeretek motorozni, ha lehet, inkább azzal megyek, de sajnos jönnek a hidegek, abban meg van fűtés, meg tető a fejem felett.
Mindenki maga döntse el hogy mi jó neki, az egészség is fontos szempont! -
IMIIKE1998
őstag
válasz Zoli bácsi #86598 üzenetére
Motorgenerál 100k egy robinál? :0 Bár a munkadíj az munkadíj.
Hát tényleg nehéz kérdés. Jelenleg biciklivel is odaérek fél óra alatt a munkahelyre, de fél év múlva lehet, hogy máshol fogok dolgozni, így ez nem állandó. Habár 50-eseket használtan már 100-150k-ért lehet kapni, de rengeteg a futárok által lehajtott hulladék.macilaci78: Ez is igaz, hogy a motorra védőfelszerelés is kell, ami plusz költség. Jelenleg amúgy főként városozásra használnám, de itt is összejönnek néha nagyobb távok. Megmondom őszintén, nekem a közlekedésen kívül még szórakozás is. Bringázni sem csak azért szoktam, mert közlekedek.
FeniX: Csak B-s jogsim van, a 125 sajna nem játszik. Pláne most, hogy a B125 költsége is magas, főleg, ha kell pár pluszóra. Autóból én is valami faék egyszerűre gondoltam, legyen benne max. szervó és kész, minél kevesebb extra, annál kevesebb gond. Az olyan autót, aminek az alja rohad, meg se venném, iszonyat drága lakatoltatni. Max. sárvédőív, küszöb rohadás elmegy, az még javítható, de csak akkor, ha fillérekért van az autó. 350k-ért pl. javítatlan rohadás elfogadhatatlan szerintem egy régi Swiftnél.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz IMIIKE1998 #86602 üzenetére
Engem is szórakoztat, de céltalanul nem ülök rá.
Tudomásul kell venni, hogy a saját tulajdonú jármű luxus, nem számít spórolásnak egy 500k bekerülési költségű kocsi, sem egy 100k-s robogó. Legfeljebb az alternatívákhoz képest olcsóbb.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Iludka
tag
Sziasztok. Mi a véleményetek a Kuba azon belül az Rx9 Motorral kapcsolatban? Tapasztalatokra lennék kíváncsi mennyire megbízható motor? Köszönöm a válaszokat!
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Iludka #86604 üzenetére
Kollégámnak hasonló volt. A motorja ránézésre ugyanaz, a külseje is 90%-ban.
10 ezer km-t tett bele, aztán eladta. Újan vette, gyakorlatilag 2 hetente garanciális szervizbe hordta. Már pontosan nem emlékezem mik voltak a gondok, de volt minden...Műanyagok törtek, lánc 1000km alatt kinyúlt. Ha jól emlékezem, legtöbb gondja a villamossággal volt.
Ment mint az ördög, az órája szerint vitte a 80 km/h sebességet. Gyanítottuk hogy gyárilag nem 50 cm3, hanem 70-80 cm3 lehet.
Fogyasztása óvatosan hajtva 1,5l volt. Nyélgázon (órája szerint 85km/h, hátszéllel kissé több) is megállt 2-2,2 literből.
Akkor kerestem motort, robogót, mikor eladta. Rákérdeztem, azt mondta ismerősnek oda nem adná. Igazából mindent megcsináltatott, kicseréltetett rajta, mondta is, lehet már csak hajtani kéne..De nem bízott benne. 2 év alatt 10 ezret ment vele, télen is hajtotta, motorikusan birta a nyélgázas üzemet. Olajat nem ette, hozta az újkori teljesítményt. SZóval motorikusan nem volt vele baj, minden mással igen....... Garanciába megcsináltak mindent, alkatrész is volt hozzá minden. Kollégám meggyűlölte rendesen. -
Zoli bácsi
őstag
Egyedi Schwalbe: [link]
Kíváncsi lennék a nyomatékra, meg a fogyasztásra. -
macilaci78
nagyúr
válasz Zoli bácsi #86605 üzenetére
Szóval kiváló kezdő motor, mármint kezdő szerelőknek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Iludka
tag
válasz Zoli bácsi #86605 üzenetére
Értem. Köszönöm szépen a bő infót. Lehet érdemesebb néznem egy Simsont ezek szerint Bár azzal is szokott baj lenne. Én az alkatrész ellátástól félek a legjobban a Kuba motornál.
-
Tothgera30
Ármester
válasz Iludka #86608 üzenetére
Már a Simson összes szériáját elengedném, egyrészt az ára, másrészt az alkatrész ellátottsága miatt. Legtöbbjük veterán motor, ezt el kell fogadni, minden előnyével és hátrányával együtt.
Viszont egy Rieju Tango használtan egész jó vétel lenne.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Iludka #86608 üzenetére
Alkatrész volt, mondta a kolléga ha gariba valamit cseréltek, megrendelték a szervizben, hamar megjött. Alkatrész van, nem is drága talán...A baj hogy rendszeresen kell is hozzá.
Igazából annak lenne való, aki ért hozzá, garanciába kicseréltetne mindent, amit..és amíg lehet, aztán maga szervizelné.
Simsonról ugyanezt gondolom, az vegye, aki ért hozzá, az alkatrészek a Kuba esetében legalább gyáriak, Simsonnál meg ki tudja ki gyártotta. Jómagam a 90-es években vettem Simsonra "gyári" hengert és dugattyút gyűrűkkel. A henger lengyel volt, a dugó török..mint kiderült. Gondolhatjátok hogy nem passzolt. Mi lehet azóta, gondolom nem jobb a helyzet....
Azt gondolom, ha valaki kifog egy jó Japán vagy Olasz robogót, egyszerűbb az élet. Igaz hogy drágább minden alkatrész, viszont tartós. Ha valaki megvesz egy használt robogót, gatyába rázza, az menni fog. Nem akarom leszólni a kínai cuccokat, tudnak ők minőséget gyártani. Ha megfizetik nekik. Egy ilyen Kuba motor, ha vissza számoljátok mennyi sarc megy rá, mire MO.-on az üzletbe kerül, mennyit kap a gyártó... Nos, maradjunk annyiban nem várhatunk csúcstechnikát minőség ellenőrzéssel. Sajnos a saját tapasztalatomból tudom, hogy kell a használt gépekhez egy (nagy) adag szerencse is. Én kevés pénzből inkább vennék egy elterjedt olaszt (Pl Piaggio Typhoon) mint egy új, olcsó kínait. Kínaiból a Keeway, meg a Benelli szerintem egész jó lett, persze megkérik az árát.
Amiben én nagyon bíztam, a félig mi kutyánk kölyke (magyar) Motowelll volt. Hát amiket olvasok róla......
Nem egyszerű most motort venni. Válság, infláció, egekben az árak...
Mindenesetre azt gondolom, ha valaki motort akar, vegyen most. Ha itt az üzemanyagok ára az égbe megy, kereslet lesz a kis fogyasztású masinákra, pláne a robogókra, amit könnyű vezetni. Hozzáteszem ne legyen igazam.... -
macilaci78
nagyúr
válasz Iludka #86608 üzenetére
Simson-t nem javasolják itt. A korából fakadóan az újonnan kapható alkatrészek zöme utángyártott, minőségben, méretpontosságban, tartósságban messze elmarad az elvártaktól.
Ugyancsak a korból fakadóan a legtöbb kapható gép tákolt, lelakott.
Ha mégsem, akkor drága.Nagyon kicsi az esélye, hogy egy gyárias állapotú példányt értelmes áron tudj venni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #86611 üzenetére
Szimórol ne írj semmi rosszat,mert te is megkapod mint én nemrég.
-
macilaci78
nagyúr
válasz perge666 #86612 üzenetére
Mi rosszat írtam? Hogy a gyárias állapotot legtöbbünk vagy nem leli, vagy nem akarja kifizetni, vagy hogy az utángyártott alkatrészek szarok, esetleg a fellelhető példányok jó része tákolt?
Egy Simson vagy jó, vagy tákolt, a közös halmaz elemei viszont nem eladóak.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
perge666
veterán
válasz macilaci78 #86613 üzenetére
Bocsi rosszul fogalmaztál,egy simson vagy rossz,vagy nem jó.
( Na ebből lesz a baj )Na jó 1%-a talán jó lehet mert hallottam egyik cimborámtól,hogy neki volt egy ismerőse,akinek a szomszédja állítólag hallotta a kolégájától hogy a nagyapja szeretőjénem az urának volt egy JÓ simsonja!
Na én csak neki hiszek,szerintem mindenki más hazudik.[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
válasz perge666 #86614 üzenetére
Egy motor olyan, amennyire a gazdája szereti. Simogatja, dédelgeti, vagy belerúg. Mindegy hogy milyen márkájú. Az én 35 éves motorom most sokkal jobb, mint újkorában. Sokat foglalkoztam vele, tuningoltam, ledesítettem, nagyon szeretem. Számomra élmény vele a motorozás.
-
Topikgazda
Kicsit rendbe raktam a runnert, az utóbbi 2-3 éve nagyon el volt hanyagolva (nem mentem vele). Kezelésbe vettem az üzemanyagrendszert, hajtást mindent...Karbit szétkaptam (a nagy dög walbro majdnem akkora mint egy trabantkarbi), az összes benzin és vákuum csövet kicseréltem (valamelyik még gyári volt). Volt egy pár belőlük. Az olaszok nagyon szeretnek bonyolítani, egyszerű 4T karburátoros motor, de ennél komplikáltabb tank és csőrendszert már nem lehetett volna kitalálni hozzá.
Hajtásról csináltam pár képet is. Két képen rajta van a kezem is hogy szemléltessem, hogy mindössze 180-as létére mennyivel robosztusabb cuccok vannak benne egy 50/70-hez képest.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
nyogo83
Topikgazda
válasz sityupityu #86617 üzenetére
Hagytak benne potencialt a tuninghoz, nem sporoltak el
-
mumtaz
senior tag
válasz perge666 #86614 üzenetére
Az enyém jó volt. Minden 1000Km-ig.
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
SPeti1984
senior tag
Sziasztok!
Kérhetnek abban segítséget hogy egy 2007es Aprilia Scarabeo 50 2T robogoba gyárilag mekkora méretű akksi való?
-
Topikgazda
-
Tothgera30
Ármester
válasz SPeti1984 #86621 üzenetére
114x71x86mm-es Landport SLA-12-4W5 van benne, és szinte lötyög. Szerintem ez tökéletes.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
mumtaz
senior tag
válasz perge666 #86624 üzenetére
Amúgy jah. Tábori 70-es henger volt rajta, de úgy be lett lőve, hogy 13000-et forgott. Viszont az eredeti megszakítós gyújtás volt benne. A teljesítményt nem bírták a főtengely csapágyak és abban a méretben akkor képtelenség volt jobbat találni. Meg nyilván lehetett valami más baj is. Mindig kiverődtek és kicsit kotyogni kezdtek, ami épp elég volt, hogy a megszakító összevissza nyisson és ugye ettől szanaszét volt gyújtás. Durrogott, kihagyott, minden volt. És átlagban tényleg 1000km volt, mikor elkezdett kiverődni a csapágy.
De egyébként szerettem, iszonyatosan ment. Sajnos költözésnél ellopták.
[ Szerkesztve ]
-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
dond
csendes tag
válasz mumtaz #86625 üzenetére
ezt pl. elég jól meghegyezték
https://youtu.be/kNfWJXJJtA4
-
Topikgazda
-
mumtaz
senior tag
Táborinak még mindig meg van egy 6 (vagy 7?) sebességes simson. Motorikusan ő tuningolta és külsőleg is fel van pakolva rendesen. Egy igazi krossz motor. Nem tudom, mit tudhat, de már vagy 30 éve ott van és állítom, hogy 50km sincs benne. Nagyon eltér a hagyományos simson külsőtől és a bal deknijén is mintha gyárilag lenne rajta, hogy hány sebességes.
Na azt elfogadnám.-=- ASUS TUF B450-PRO GAMING - AMD Ryzen 7 1700X - G.Skill Aegis 2x8 GB DDR4@3200MHz - Sapphire RX 5700XT Nitro+ 8GB - ASUS ROG Strix Flare HU - REVOLTEC FightMouse ELITE - RIOTORO ENIGMA G2 850W Gold - Cooler Master MasterCase MC500Mt -=-
-
Topikgazda
Jó. Viszont kéne még plusz fokozat, kevés neki a 4.
#86629 mumtaz Tök komolyan, mintha nekem is rémlene ötsebességes dekni amit élőben láttam.
Régen amikor fiatal srácok voltunk volt egy idősebb ismerős tag, akinek gyárilag 80-as simson robogója volt, ráadásként önindítós is volt szintén gyárilag. Tudomásom szerint nem igazán hozták ezeket Magyarországra, amik voltak azok privát kerültek be.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Tothgera30
Ármester
-
KTMHobby3
tag
-
Gabis
őstag
válasz macilaci78 #86634 üzenetére
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86634 üzenetére
Nem, egy Panasonic DMC -LZ8 digitális kamerával. Ha értesz a fotózáshoz, akkor tudod hogy a fény/ árnyék hatása erősen befolyásolja a felvételt. Mivel a fotó szabadban készült, nem műteremben, ezért ilyenre sikerült.
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86634 üzenetére
-
-
KTMHobby3
tag
válasz Zoli bácsi #86638 üzenetére
Köszönöm a megértésedet. Valóban így történt. Az én hibám.
-
-
Topikgazda
válasz Tothgera30 #86632 üzenetére
Ja ja, akkor az volt.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
Repsol600
addikt
(#86614 perge666
Akkor én szerencsés vagyok, mert beleestem az 1%-ba egy JÓ Simsonnal.
Mai napig 1-2 rúgásra indul, és a világból is kivinne, nyugodtan el mernék vele indulni hosszabb távra is.
Igaz nem egy tákolt, apám vette újan, nagyrészt még gyári minden rajt.[ Szerkesztve ]
-
Topikgazda
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Repsol600 #86642 üzenetére
"Igaz nem egy tákolt, apám vette újan, nagyrészt még gyári minden rajt."
Ott a pont. De mára ez a ritka állapot, többség tákolt, kamaszok tanultak rajta motorozni, meg szerelni. Valamit iszonyatosan eltaláltak akkoriban ezekkel a "Szimókkal".
Eh, ha beleférek még a szerkesztésbe...Egy kis nosztalgia. Beszkennelt kép, 1985 vagy 86-ban készült. Első Simsonom.
Látszanak az akkori "kötelező" átalakítások: Oldalkitámasztó, hátsó sárvédő leffencs lecserélése, gumi porvédő a telszkópokra. Hátső teló is le lett cserélve MZ teleszkórra, itt még a gyári volt rajta....
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
válasz Zoli bácsi #86644 üzenetére
Ha már nosztalgia....Ezt a képet biztos tettem föl régebben, az én Szimóm, meg a haveré. Itt már az enyém is piros volt, de a film fekete-fehér. Látszik a Romet kormány, haverén az MZ hátsó teleszkópok..És lássátok feleim szümtökkel.....Haveré rendszámos volt, nagymotor. 1987-88 lehet.
Ez meg én vagyok, 1989, sorkatonasághoz MZ-vel jártam, mikortól nagymotor jogsim lett szakítottam a Szimókkal. Volt akkoriban TS 250 is, de a kiscsikóval jártam be, takarékosabb, és üzembizosabb volt. 900km-rel vettem, hagyatékból, éveket állt pajtában.
-
#TOTTI
őstag
Sziasztok, mit tudtok az odormotor.hu-ról működik még? Mert rendeltem és kosárba tettem pár ritkán fellelhető alkatrészt, csak gyanús, hogy facebookon kb. 3 éve nem voltak aktívak.
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86646 üzenetére
Ó, egy tuningolt gép gyors? Micsoda hír! Üzemórás motorokból is kihozzák, de a tartós teszt megvan egy hétvége alatt.
Ezzel együtt: persze, szép munka volt így összerakni, főleg dekádokkal ezelőtt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86649 üzenetére
Tudod ez azért különleges, mert egy Simsonról van szó. Mivel a Simson volt a téma, csupán azért tettem be ide. Örülök hogy Neked is tetszik.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen