- Xiaomi 12T - egytucat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Fotók, videók mobillal
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
Amazwallet néven új funkciót kapnak egyes Amazfit órák
ma Tizenhárom kártya tárolására lesz jó, viszont nem lehet köztük bankkártya vagy hitelkártya.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Végre tudjuk, hogy mikor jön a Test Drive Unlimited Solar Crown
gp Hosszas hallgatás után nemrég kiderült, hogy a versenyjáték szeptemberben debütál PC-n és konzolokon.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
Kész lett az ülésbőr, direkt ilyen motorszövet, csúszás gátlós, ma gurultam egy 60km-ert a városban csak úgy. Majd még megy rá egy Gianelli extra v2, downhill kormány, rendszámtartó nélküli idom, teló magasító, speckó indexek, meg mindne búrá újra cserélek, mert van repedt. De marad 50-es tuning nem lesz. Utána csak javításra költök vagy eladom. 35 évesen kicsit könnyebb hobbi mint 14 évesen volt.
-
Topikgazda
-
#TOTTI
őstag
válasz sityupityu #86652 üzenetére
Ditech volt karbis lett, csak a blokk és a henger+hengerfej a gyári, minden más egyedi, így úgy érzem, hogy a magas indulási, meg a menet közbeni fordulat szeretne egy alapabb rezos kipufogót.
-
Topikgazda
válasz #TOTTI #86653 üzenetére
Tudom, mesélted.
Ha rezot teszel egy alap 2T motorra és ráhangolod, akkor már az is tuningnak számít, hiszen érezhetően nő a teljesítmény, arányaiban véve nem is kicsit. Azzal tisztában vagy, hangolnod majd mindenféle kép kell?--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
#TOTTI
őstag
válasz sityupityu #86654 üzenetére
Sajnos igen, de ez a téli program lesz már.
-
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, mióta a keeway-en kicseréltem a minőségibb láncra a saját nyúlósat, egyfolytában "csörög" a lánc a lengőkaron lévő bakelit megvezetőn.
Tegnap állítottam feszességet ismét (3300 km) de semmi különbség.
Azt hogyan tudnám megnézni, hogy esetleg, mikor összeraktam rosszul állítottam be. A motorboltos szerint simán van olyan eset, hogy pl. alul tök laza, felül meg már szoros.
Ránézésre jó volt. Az újat úgy raktam fel, hogy felül átvezettem, és alul kapcsoltam össze. -
-
macilaci78
nagyúr
Utánaolvastam, de csak csütörtökön kezdődik a suli. Ma reggel munkába jövet 2-3× annyi autó volt, mint az elmúlt héten. Kimondottan fárasztó volt ennyi türelmetlen autóssal együtt közlekedni.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
macilaci78
nagyúr
Égtelen büdös égett porszagot éreztem a robogó környékén.
Szóval hazafelé elkapott az eső, kb 100 km-rel ezelőtt mostam le, szerintem 3 éve nem mentem vele esőben. Lehet ez a rárakódott por, sár égett szaga?Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
Tamás9x
őstag
Ha volt valaki Hajdúnánáson akkor itt a felvonuláson megtalálja magát
[link]https://www.youtube.com/@kisstontour
-
nyogo83
Topikgazda
válasz macilaci78 #86660 üzenetére
Siman lehetseges, hogy a leomlore fecsapodott sarat erzed
FeniX: fura, en is nemreg csereltem ugyanolyan gyari meretu DID lancra mint a tied, feszesseg belove, de nem nagyon er hozza semmihez. Legalabbis nincs hangja. Tuti, hogy a lancvezetohoz er hozza a lengovillan?
[ Szerkesztve ]
-
KTMHobby3
tag
Sziasztok!
Érdekesség képen írom le ide hogy nemrégen javítottam egy Briggs motoros Husqvarna önindítós fűnyírót, aminek az akkupakkja 3 db. Li-Ion akku volt. A főtengelye ütést kapott, amin a kés van, ezért nem indult. A 3 akkuval párhuzamosan kötöttem még 3 akkut, úgy már simán elindult. Később kipróbáltam egy 50-es Suzukin is a 6 db Li-Ion akkut, simán indult vele. A 6 akku párhuzamosan kötve 12,6V 5,2 A/h-s. Sony 18650-ból állítottam össze az akkupakkot. Ha valaki a savas akku helyett ilyent építene be, csupán a töltést kellene megoldani egy DC/DC konverterrel, amit 12,6V-ra kellene beállítani. Nálunk egy ezresért lehet kapni ilyen konveretert, az akkukat meg egy laptop akkupakból vettem ki, amit a lomis piacon vettem 500-ért. -
-
KTMHobby3
tag
válasz KTMHobby3 #86665 üzenetére
A töltőáram nem probléma, mivel az max 1A lehet, de természetesen az akku töltöttségétől függően, az lehet sokkal kevesebb. Jó pár éve használok Li-Ion akkukat, eddig csak annyi baj volt némelyikkel hogy elvesztették a kapacitásukat, cserélni kellett azokat, de más baj még sosem fordult elő. Az akkupakkot mindig összeválogatom, így nincs szükség semmilyen elektronikára.
-
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86663 üzenetére
Nem elég egy DC/DC konverter, kell egy töltésvezérlő is, ami cellánként figyeli a pakkot. A Li-Ion akku látványosan és hevesen képes égni. Ja, a hideget sem szereti, nem véletlenül van hőmérsékletfigyelés és fűtés az ilyen akkukkal szerelt elektromos autókban.
De igen, néha ámulatba ejt. Airsoftozok, ott is kedveljük a li-po és hasonló akkukat. Egy 5Ah 50/100C akku akár 500A-rel is terhelhető rövid ideig, például egy indítózás.
Örülök, hogy neked nem lett bajod. Ismerek olyat, akinek a fegyver tusában lévő akku kapott lángra, miközben az arca hozzáért... Felpúposodott telefonakkut is láttam már, kinyílt 18650 cellát.
Az összeválogatott cellák is jól hangzanak. 50, 100 ciklus múlva mit fog muttani a műszer? A kapacitás elvesztése is tünet, a nem megfelelő kezelés eredménye. Nekem is van balanszeres töltő, cellánkénti feszültségmérőm, van olyan 3 cellás akkupakkom, ami hozza a pakkra jellemző feszültséget, de a cellafeszültségek közt bő 1V eltérés is lehet.[ Szerkesztve ]
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86669 üzenetére
Nálam működnek az akkuk. Akkus fúrógépekben, fejlámpában, kézi lámpában, digitális fényképezőben, digitális fali órában, a motorom indexében, a fiam Gilera Runnerében, évek óta. Szerinted ez szerencse dolga? Nincs túlhajtva, túltöltve egyik sem, működik minden.
-
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #86671 üzenetére
Elhiszem Neked. A fejlesztés abba az irányba ment el hogy ezeket a cellákat a lehető legrövidebb időn belül fel lehessen tölteni, ezért van szükség a cellánként figyelő elektronikákra. Nekem van időm, ezért ezt tudom mellőzni. Pl. a motoromon lévő ledes indexhez a 2 Li-Ion akkut fél évenként kell töltenem, az 50 ciklus esetén is 25 év. Egy éjszaka fel lehet tölteni, lassú töltéssel is.
-
Tamás9x
őstag
válasz KTMHobby3 #86672 üzenetére
Ez is csak részben igaz, az elektronikának 3 főbb szerepe van, a túltöltés elleni védelem, illetve a túlmerítés, ezek határozzák meg a ciklusszámot, attól függően, hogy meddig engedi tölteni, vagy meríteni, illetve egy hővédelem, és egy rövidzárlat védelem, amióta léteznek ezek a cellák, de ez sem teljesen igaz mert már előtte is s NIMH vagy NICD korszakban is voltak elektronikák, csak akkor még nem volt ekkora teljesítmény.
Érdekes lenne teljes kapocsfeszültségen tölteni egy akát 30 blokkból álló pakkot, de még a 2 blokkos is elég necces.
Filléret biztonságtechnikai, életvédelmi szolgáltatásról beszélünk.De hogy pozitívum is legyen, lehet venni ápíthető házat, és akkor nem kel elreszelni a régi aksit, ha valaki Lipo energiabankra vágyik.
"Azt hiszem Te vagy, aki választ tud adni az eredeti témához. 6 cellával el lehet indítani egy 50-est? Több cellával akár egy nagyobbat is?"
Liitokala 30A-es cellával azaz 3db-al lehet inditani egy 250-es gépet is.
De, ha van laptop aksiból bontott, abból 9-12db cellával simáb lehet bármit inditani szinte, ott kevesebb az indítóáram ezért kell több.[ Szerkesztve ]
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
KTMHobby3
tag
válasz Tamás9x #86674 üzenetére
Köszönöm a válaszod, akkor lehet ez egy jó irány. Nekem a savas akkuk soha nem tetszettek. A sav gőze mart mindent. Li-Ion akkuknál nincs ilyen. Annak különösen örülök hogy szerinted is, bontott akkucellákból is lehet összehozni olyan akkupakkot, ami helyettesítheti a savas akkut.
Én úgy állítottam össze egy ilyen pakkot hogy cellánként feltöltöttem mindegyiket, automata 4,2V-os töltővel, majd hagytam 1 napot állni, utána válogattam össze az azonos cellákat. Ebben az összeállításban sokáig bírják. -
csongi
veterán
Sziasztok!
F12 50 2t Malagutiba milyen viszkós teleszkóp olaj javasolt előre? -
macilaci78
nagyúr
válasz KTMHobby3 #86670 üzenetére
Nem azt mondtam, hogy fixen tönkre megy, de felelőtlenség lenne azt feltételezni, hogy vállalnád a más gépében a más által végrehajtott átalakítás után a felelősséget.
A másik ötletem, hogy beszéld meg ezt az ismerősömmel.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
lesli.h
aktív tag
Sziasztok! Yamaha Earox 2002, hogy tudok hozzáférni az olajszivattyúhoz, mert állandóan le esik a cső az olajtartalyrol, így kicserelnem az egészet.
-
Rivaul
addikt
válasz lesli.h #86682 üzenetére
Le kell venned a vízpumpa fedelét. De szerintem a lendkereket is le kell húznod, mert különben nem fogsz hozzá férni normálisan. Ahhoz viszont kell egy lehúzó szerszám, főleg ha még soha nem volt levéve. Ha már ennyire szétszeded, akkor az egész szivattyút levenném. Megnézni a meghajtó kerék nem kopott-e. Kifújni féktisztítóval, megkövült zsírt lepucolni és friss hő állóval pótolni. Újabb 10 évig nem kell hozzányúlni. Én így szoktam. Első indítás előtt az új csövet töltsd fel olajjal, ne fusson szárazon.Macerás de megéri.
[ Szerkesztve ]
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #86684 üzenetére
Halihó, végülis megnéztem alaposabban, inkább oldalazó mozgása van a láncnak, de enyhén. A múlt hétvégén állítottam a láncfeszességen, azóta így reggel nem zörög annyira a lánc.
A lánckerék is központos.Még egy érdekesség, hogy ha középállványon kettesbe teszem (úgy néztem a dolgot) akkor az első fék nem fékezi le teljesen a hátsó kereket. Vagy a CBS csak a hátsó fékpedállal működne?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #86686 üzenetére
Oké, még egy érdekesség: az első kerék - kézzel forgatva - kb. negyed fordulat után megáll, olyan szoros a fék.
Két kérdés:
1.) ez így normális-e? (3300 km után)
2.) van valami fékerő-elosztó, amit akkor nekem vagy szarul állítottak be, vagy szartak rá az összerakásnál? (A fentire visszatérve. Kézzel simán megtekerem a hátsó kereket, csutkára behúzott első fékkarral is) -
-
nyogo83
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
válasz csongi #86689 üzenetére
Aha, fékkar behúzása nélkül az első kereket forgatva. Tehát, le akartam tesztelni, hogy a hátsó fékpedál lenyomásával mennyire gyorsan áll meg az első, de még odáig nem jutottam el, mert az elsőt kézzel megforgatva, negyed fordulat után magától megáll, mert szoros a fék.
Nyogó: köszi az infót, erre gondoltam, igen. (csak a hátsó működteti a CBS-t)
-
nyogo83
Topikgazda
válasz FeniX- #86691 üzenetére
Elol a feknyeregben 3 dugattyu van, ketto nagyobb, amit az elso fek mukodtet, meg egy kisebb amit a CBS. A hatso fofekhengerrol pedig ket cso megy, egyik a hatso feknyereghez, a masik pedig a CBS-re.
A CBS-en oldalt van egy nagy csavar, amive lehet allitani mennyire fogjon az elso, es a nagy csavar mellett van egy kisebb az oldalan, ami rogziti a fekeroeloszto szelepet.
Szoval ha allitani akarnad, akkor eloszor azt megengeded, majd a nagy csavarral az oldalan allitod. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #86691 üzenetére
Menet után próbálj megállni az első fék használata nélkül. A fékpofákat nem biztos, hogy rugó húzza vissza, lehet, hogy csak a tárcsa löki el magától menet közben.
Nekem se fordul körbe az első kerekem, de egyenletes erővel kell forgatni, sehol nem szorul jobban, vagy ad súrlódó hangot.
Azt se felejtsd el, hogy az óraspirál az első tengelyen van, ez is fékezi a kereket.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #86694 üzenetére
Köszi, hazafele megnézem. Ámbár, ugye a hátsó fék is fékezi az elsőt.
-
Z()L3
tag
Sziasztok!
Van egy Piaggio blokkos, karbis Sr50-em. 4bar-os kompressziót mértünk, ezért felújítottam a blokkot és ha már ott voltam a hátsó hajtást (új henger-dugattyú, főtengely csapágyak és szimeringek, hajtásban szintén csapágyak és szimeringek), kapott új szívómembránt és mégis a felújítás előtti hiba tért vissza azzal a különbséggel, hogy most legalább önindítóval is el lehet indítani. A hiba a következő: középállványon kipörög, de amint menni szeretnék vele, csak búg nem akar menni, kisebb emelkedőkön sem bír elindulni, homokban nem tud kaparni. Indítás után szinte rögtön a meredek garázsból szinte egykeréken jövök ki, tudok is vele kaparni, de elmegyek egy keveset és elfogy az erő és az előbb említett erőtlenség következik - viszont ha egyenesben indulok és elérek egy kb 20 km/h-t, ott megjön az erő és mintha seggbe rúgták volna úgy megy, akár a 80-as órát kiakasztva.
Hajtásban ami nem gyári volt, azt arra cseréltem. (kontrasztrugó, kuplung, kuplungharang, görgők, szíj) A hajtás rendben működik, vált ahogy kell és nem csúszik a szíj.
Találkozott valaki hasonló hibával? Még a kipufogó kiégetés van amit nem csináltam meg, de gondolataim szerint az hidegindításnál sem lenne jó...esetleg gyújtás vagy kevés anyag folyna utána (benzincsap) vagy alapjárati fúvókára is gondoltam már.....hidegen pont jó neki, utána meg sok lenne? Kevésnek nem gondolom, mert kiiktatott szivatóval sem javul... -
KTMHobby3
tag
válasz macilaci78 #86679 üzenetére
Én megcsináltam, nálam működik.
Szerinted ez miért nem jó?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen