Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
[SoP] Mozgásban a Concord, a Firewalk új játéka
gp A program a tervek szerint egy 5v5 felállású aréna shooternek készül továbbra is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rii
nagyúr
Így húz el egy béemvé
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
DigitXT
félisten
válasz Makaveli #1247 üzenetére
Szerintem olyan 60-65%-ában annak köszönhetőek a dugók
Alapvetően annak köszönhetőek a dugók, hogy adott kapacitású úton a maximumnál nagyobb számú autó akar átmenni, ami aztán nem megy a normális sebességgel... De természetesen igazad is van, miszerint sok esetben a vadbarom vezetők is jelentősen rontanak a helyzeten, tipikusan pl. amikor "beragadnak" a kereszteződésbe (az ilyen olyankor is belemegy, amikor már 1000%-ra látja, hogy nem fog átérni, holott az is le van írva, hogy csak akkor szabad belemenni, ha biztos benne, hogy át fog érni), így a lámpaváltás során a keresztező forgalmat is feltartja: ez pl. tényleg nagyon gáz. Csak az a baj, hogy ez nem úgy működik, mint a számítógép hálózatokban: torlódás esetén itt nincs csomageldobás. (Viszont amikor korábban említett vadbarom miatt teljesen behal a közlekedés - pl. már a villamost is feltartja, mert keresztbeáll a sínen, akkor nem ártana egy komolyabb rendőri fellépés... Elvileg próbálkoztak is ilyen sárga felfestéssel, hogy aki arra rááll, egész komoly pénzbírsággal büntethető, de nem tudom mi lett belőle.) Mindenesetre annyiban a másik oldal (kicsit vadbarom) is védhető, hogy ha egy picit sem erőszakos, akkor még két óra múlva is ott áll, mert a többiek (akik úgy általában a vadbarmok) lezárják az útját, és neki hiába van zöld, nem tud menni: ez ilyen játékelméletes picit... Viszont szerintem ha nagyon beszigorítanák ezt az ellenőrzést (szinte teljesen kizárva a kereszteződések elzárását) tuti, sokat javulna a dolog, és nem kéne senkinek "erőszakosnak" lennie. -
rii
nagyúr
válasz DigitXT #1254 üzenetére
" ........ Alapvetően annak köszönhetőek a dugók, hogy adott kapacitású úton a maximumnál nagyobb számú autó akar átmenni, ami aztán nem megy a normális sebességgel. ......... "
normláis sebességgel? az 50kmp/h leenne
bp-en átlag 70el mennek, és így is bedugulpiros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
dr faustus
senior tag
válasz Makaveli #1247 üzenetére
Nem mondanám, mert ha valaki, mint én IV. kerületből járok suliba a szüleimmel, apámat kirakja anyám a Nyugati pu.-nál és ő utána villamossal megy tovább. Anyám meg kint dolgozik a Dózsa György út végén... És ha éppen dugó van, akkor a mi kocsink legalábbis biztosan megeszik 8-at százon... Nem mellesleg parkolás... stb. Mondjuk apámnak a cége kifizette az éves bérletet, tehát azzal semmi baj.
Akkor fogalmazzunk úgy, hogy a legtöbb autós számára a szerzett előny, miszerint kényelmes, nagyobb, mint a feláldozott, miszerint drágább. Ez a példa egyébként egy példa, sok más konstrukció is elképzelhető, és a város sem csak parkolózónákból áll, főleg a külső részeken nem probléma a parkolás, viszont probléma az odajutás BKV-val.
Ami az átszállások számát illeti, nem tudom felmérni, ki hányszor száll át, vagy szállna át BKV-val átlagosan, de azt látom, hogy aki megteheti, az inkább kocsival jár.
[ Szerkesztve ]
Warning: Explicit Content
-
stangli
senior tag
600ezerért vett egysárga tehenet a BKV ... 600ezerért 81 bérletet lehetett volna szétosztani a rászorulók között... na ez jobb reklám lett volna, mint a tehén, vagy a bkv-val már ott lennél akció... ezek után merre húz el a bkv?
-
V.Stryker
nagyúr
válasz stangli #1258 üzenetére
Vannak fontos és kevésbé fontos dolgok. Ezt valahogy fogd fel. Az utas nem számít, nem fontos. A minőség színtúgy nem fontos. A képmutatás, a megszedemmagam akció, a flegmázás, a fönökösdi, a hatalommánia, a gerinctelenség gyakorlása, a kizsákmányolás, a seggnyalás mind nagyon nagyon fontos dolog.
Bár lehet,hogy az illető azért vette meg csak, mert emlékeztette a nejére. És mivel annyira szereti, ezért most már mondhatja,hogy szobrot emelt neki...és a munkahelyén is benyalt,hogy a tehénnel, brrr...vagyis a nejével reklámozza a cégét.
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
nagyúr
hoppá, a bkv belépett a 21. századba!
Bankkártyával is fizethet
Utasaink bérletüket már bankkártyával is megvásárolhatják a metró Nyugati téri aluljáróban lévő pénztáránál, a HÉV Örs vezér terén található pénztáránál (gomba) és a Moszkva téri pénztárnál. Természetesen továbbra is van lehetőség az Akácfa utcai központi pénztárban a bankkártyás fizetésreértitek, már vettek 3, azaz három darab kártyaolvasót!
[ Szerkesztve ]
Pleased to meet you - hope you guess my name
-
stangli
senior tag
25%-os BKV jegy- és bérletár-emelés jön?
Az InfoRádió értesülései szerint a BKV illetékesei három változatot dolgoztak ki a jövő évi tarifaemelésre, amelyek közül az egyik az lehet, hogy átlagosan akár 25%-kal is emelkedhetnek a jegy- és bérletárak. A szakmai egyeztetéseken felvetődött még, hogy bevezetik a csúcsidei és a hétvégi bérletet, [I]valamint hogy az éjszakai járatokra ne legyen érvényes a bérlet, csak jeggyel lehessen utazni. [/I]
Egy szakmai egyeztetésen levő előkészítő anyag szerint három változat készült a BKV jövő évi tarifaemelésére, ami egy átlagosan 11-12 százalékos, egy 17-18 százalékos és egy 22-25 százalékos drágulást tartalmaz. Az anyagot még a BKV igazgatósága és a főváros vezetése is megtárgyalja, mielőtt a november végi közgyűlés elé kerülne. A dolgozói bérlet ára a jelenlegi 7350 forintról 8000, 8500 vagy 9500 forintra drágulhat a három változat alapján.
Felvetődött olyan elképzelés, hogy a felsorolt bérletárak egy úgynevezett csúcsidei bérletre vonatkoznának, emellett lenne kedvezményes árú hétvégi és csúcsidőn kívüli bérlet. Szintén felmerült az előkészítés során, hogy az éjszakai buszjáratokra ne legyen érvényes a bérlet, csak jeggyel lehessen használni őket.
A koncepcióról még több körben döntenek, a fővárosi kabinet várhatóan a jövő hét elején tárgyalja az elképzeléseket, ezt követően a városüzemeltetési bizottság határoz az ügyben, végül a fővárosi közgyűlés mondja ki a döntő szót november végén.
Az InfoRádió értesülése szerint a városvezetés elé kerülhet első olvasatban a BKV jövő évi menetrendjét tartalmazó paraméterkönyv is. A menetrendi változások között van olyan elképzelés, ami mintegy negyven buszvonal megszüntetését javasolja.
A menetrendről a következő héten dönthet a városüzemeltetési bizottság, ezt a kérdést a fővárosi közgyűlés nem tárgyalja.
Az InfoRádió megkereste Regőczi Miklóst, a BKV kommunikációs igazgatóját, aki azt mondta, hogy az előkészítő anyagok még nincsenek olyan fázisban, hogy a cég beszámolhatna róla.
Forrás: [link]
-
stangli
senior tag
válasz huygens #1263 üzenetére
Én úgy tudtam, hogy a POS terminált a bank adja, illetve minden tranzakció után megegyezés alapján X% jutalék üti a bank markát… igazad van X%=megegyezés alapján. De breki kollega aliasz főkukac a következőket írta: értitek, „már vettek 3, azaz három darab kártyaolvasót!”
Erre Én azt válaszoltam, röviden, hogy ingyen adja a bank. Hisz Én úgy tudom. Ebben nem látok kivetni valót, hisz igaz, mert a havidíj nem egyenlő a vásárlásal(azaz a vettek szócskával).
Az hogy jutalékból többször megveszi a POS terminált, maga a cég(nem feltétlenül a BKV), az egy másik dolog. Havi díjról nem tudok, de ellenben utána érdeklődőm, mert meglepett a válaszodVandit: Főleg hogy ha éjszakai járaton a bérlet nem lesz érvényes. Szerinted mekkora lehúzás? Egy szó, mint 100: ÓRIÁSI!!!
És természetesen ismételten a kis ember szívja meg, akinek nem telik autóra, taxira...[ Szerkesztve ]
-
lajafix
addikt
válasz huygens #1263 üzenetére
egy BKV méretű cégnek 0,5% os kártyahasználat utáni jutalékot illene kialkudni, bármelyik POSt üzemeltető bank örülne egy ilyen üzletnek, gondolom nem 3 hanem 100 terminálra is szükségük lehet. Az más kérdés, hogy ez mennyivel lassítaná a bérleteladásokat, tegnap egy 15 méteres sort 20 percig álltam végig, emlékeim szerint pár éve a MÁV jegypénztárakban mindig azt írták ki, hogy a bankkártya ideiglenesen nem műxik, amikor kártyával akart valaki fizetni mögötte rögtön elkezdtek anyázni, annyira lelassította a zügymenetet.
Rock'n Roll
-
V.Stryker
nagyúr
válasz lajafix #1273 üzenetére
Akkor a megoldás...Külön egy ablak kell, ahová kíírják,hogy "Csak bankkártyával fizetőknek és 50 éven felülieknek" (Azért 50-éven felülieknek,mert egy órát szarakodnak az apróval,meg megkérdez 5 faszágot...) Meg lehetne egy olyant, hogy "Aki áfá-s számlát kér, az csak itt."
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
lajafix
addikt
válasz V.Stryker #1275 üzenetére
az ÁFÁs számlát már igazán megoldhatták volna, bemond(akarom mondani bemutat egy vonalkódot) a vevő egy 6 jegyű számot, amikor veszi a bérletet, a rendszer meg kiadja magából a számlát, pecsét, aláírás 3 másodperc.
5én azért nem vettem bérletet, mert a 4napos szünet folyományaként 50 méteres sor ált a 3 ablakból nyitva tartó 1 ablak előtt. Előrelátás nuku.
Rock'n Roll
-
stangli
senior tag
Az Bamakó Rally, mwg sárga tehén... tényleg így húzz el az a...
és ezek után van pofájuk a kamerába/mikrofonba büffőgni, hogy nincs pénzük és a bliccelők a hibásak a Combinóban lévő hőség miatt... Na azé ne túlozzunk... tudom jön Lajafix meg Kalandor blog-elvtárs és leolt a picsába mit képzelek magamról ÓÓÓÓÓ A SZEGÉNY BÉÉÉÉJKÁVÉ!!!
Na azé ne túlozunk ilyen tendenciával... 600e ft-os tehénnel meg több milliós vagy akár milliárdos költségvetésű Rallyval...A BKV is indul a Budapest-Bamako Rally-n
Független Hírügynökség 2007 november 07, szerda
Egy a fővárosból is ismert Volvo busszal indul a jövő évi Budapest-Bamako Rally-n a BKV. A csaknem 9 ezer kilométer hosszú verseny jövő januárban indul és több mint két hétig tart majd.A versenyt a buszon lévő navigációs rendszer segítségével élőben lehet majd követni a közlekedési társaság honlapján.
A magyar és a mali főváros közötti Budapest-Bamako Rally január 12-én indul a Kossuth térről. A BKV egyik legjobb sofőrjével, a már negyedmillió balesetmentes kilométernél járó Molnár Attilával indul. A különféle kategóriában rajthoz álló versenyzők Ausztrián, Olaszországon, Franciaországon, Spanyolországon, Marokkón és Mauritánián át a tervek szerint január 27-én érkeznek majd a nyugat-afrikai Mali fővárosába, Bamakoba.
A "fapados Dakarnak" is nevezett verseny járművei autópályán, hegyi szerpentinen, sivatagi betonúton, homokos, kavicsos, sőt havas úton is haladnak majd. A hivatalos versenyútvonal hossza 8760 kilométer. A jótékonysági akciókat és adománygyűjtést magában foglaló Budapest-Bamako Rally-hoz idén csatlakozott a közlekedési társaság.
A buszt a következő hetekben készítik fel az útra itthon és idegen terepen is egészen Afrikáig. A BKV ezzel szeretné bebizonyítani, hogy a közösségi közlekedés nem unalmas, divatjamúlt, fárasztó és kényelmetlen dolog.
A járművet professzionális navigációs rendszerrel, speciális informatikai és kommunikációs infrastruktúrával látják el. Ennek segítségével a BKV honlapján mindenki figyelemmel kísérheti majd, hogy hol tart a busz. A társaság azt is szeretné, ha az érdeklődők minden nap láthatnának egy videó üzenetet a busz életéről, a verseny körülményeiről - olvasható a BKV közleményében.
Forrás: [link]
-
V.Stryker
nagyúr
válasz stangli #1277 üzenetére
A Bamako Rally nagyon hasznos. Biztos lesz valami parasztvakító magyarázatuk rá. Pl. hogy út közben adatokat gyűjtenek az útba eső városok tömegközlekedéséről és a tapasztalatokat esetleg itthon is felhasználhatják. Tehát egy tudományos út.
De,akko mé pont Bamako fele mennek?[ Szerkesztve ]
Organic Maps - ingyenes, offline navi iOS-re és Androidra.
-
lajafix
addikt
Tömegközis példatár érdeklődőknek
ez az oldal, ami a lehetőségekről szól
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
bolondember
MODERÁTOR
válasz stangli #1262 üzenetére
hmm, nekem van olyan érzésem, h ez a "nem érvényes a bérlet az éjszakai járatra, hanem vegyél bérletet"-dolog arra megy ki, h:
-több bevétel
-kimennek utasforgalmat számolni, majd mikor látják, h kevesen vannak, szépen megszüntetik az éjszakai járatokat?!Olyan nők ideálja vagyok, akiknek mindegy...
-
jerry311
nagyúr
WoW!! A társadalom legalja újabb tagokkal bővülhetet. Legalábbis csak így tudom elképzelni, hogy volt annyi energiája ma reggel két ilyen élősködőnek, hogy utánam jöjjön 15 lépcsőfokot. Persze hangot is adtak nemtetszésüknek, miután ebből sem lett büntetés. Csodálatos dolog az éves bérlet.
Adok nekik még 1 hetet, aztán olyan fásultak lesznek, mint a többi és megint nem kell vacakolnom a bérlet előkotrásával. Addig is megszínesítik a szürke reggeleket!
[ Szerkesztve ]
-
Vandit.
addikt
-
Vandit.
addikt
válasz lajafix #1290 üzenetére
Nem is értem ilyen tanulmányok hol születnek meg.Nem hiszik le,hogy botrány lesz ebből?Emelnek,szarul szolgáltatnak,mennek rallyzni és ezzel szemben mondják,hogy a bliccelők miatt van hiány.Nem értem ezt.
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
stangli
senior tag
Demszky szembe megy a Bkv-val? Mu Ha Ha Ha
Akkor mennyivel is akar emelni a BKV?
Miután a főpolgármester közölte, hogy a BKV 10-17-25 százalékos áremelést tartalmazó terveiből a két legmagasabbat elfogadhatatlannak tartja, a közlekedési vállalat kiegészítette tarifajavaslatát - jelentette az MTI.
BKV Zrt. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes írásbeli észrevételeit és Demszky Gábor főpolgármester felvetéseit is figyelembe véve kiegészítette a tarifajavaslatát és azt az eljárási szabályokat betartva eljuttatja a Fővárosi Önkormányzat illetékes ügyosztályának, valamint a gazdálkodásért felelős főpolgármester-helyettesnek - közölte az MTI-vel a BKV Zrt. kommunikációs igazgatója.
Regőczi Miklós közleményében emlékeztetett: Antal Attila, a közlekedési társaság vezetője tavaly decemberi kinevezésekor feladatául kapta, hogy dolgozza ki a cég hosszú távú tarifareformjának koncepcióját.
A 2008-2011 közötti időszakra vonatkozó tervezet elkészült, ez a jövő évi tarifaemelésre többféle szempont figyelembe vételével fogalmazott meg szakmai javaslatokat. Mint írta, a tervezetet a cég szakmai partnerei pozitívan véleményezték.
Demszky Gábor főpolgármester pénteken azt közölte az MTI-vel, hogy a jelenlegi formájában nem alkalmas tárgyalásra, illetve megalapozott városvezetői döntésre a BKV jövő évi tarifaemelési javaslata, annak átdolgozása indokolt. A városvezető rámutatott: a BKV nem tartotta be az eljárási szabályokat. A cég javaslata szerinte nem mutatja be meggyőzően azt, hogy a tarifaemelés különböző változatai milyen módon következnek az üzleti tervből. Természetesen jövőre is szükség lesz a BKV-tarifák emelésére - jelentette ki Demszky Gábor, azt azonban "ezen anyag alapján nem tudom megmondani, hogy mekkorára". Az azonban biztos, hogy "a 17 és 25 százalékos tarifaemelési javaslatot nem tartom elfogadható mértékűnek" - mondta.
A BKV három alternatívás 10-17-25 százalékos tarifaemelési javaslata pénteken olyan későn érkezett a főpolgármesteri hivatalba, hogy azt a Főpolgármesteri Kabinetülés résztvevői hétfőn reggel csak a helyszíni kiosztással ismerhetik meg - közölte Nyáry Krisztián, a hivatal kommunikációs igazgatója. A hétfőnkénti kabinetülésre az azt megelőző hét szerda délutánig kell beadnia az előterjesztéseket.
Regőczi Miklós az MTI-hez vasárnap eljuttatott közleményében elismerte, hogy az eljárási szabályokhoz képest késve érkezett meg a november 12-i kabinetülésre a javaslatuk a Főpolgármesteri Hivatalba.
Forrás: Napi Online
-
lajafix
addikt
válasz stangli #1293 üzenetére
"hosszú távú tarifareformjának koncepcióját"
Ez az ami hiteltelen, rövidtávon sem tudnak előadni sokat, hát még hosszútávon.
Mondjuk ilyen tulajdonossal én se vállalnék be rövidtávú dolgokat...Ma sikerült metróval mennem, épp állt be a szerelvény mikor odaértem, kérte az őr a bérletet, elkezdtem előkaparni, erre azt mondja hagyja, menjen. Hiába no 15 év bérletvásárlás meglátszik az emberen...
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
V.Stryker
nagyúr
-
Thyb
senior tag
válasz lajafix #1294 üzenetére
nem tudom mennyibe kerülne átalakitani a jegyrendszert. pl Japánban megveszed a jegyet amikor felszállsz, automata pénzbedobós, és amikor le akarsz szállni, akkor a hátsó ajtóknál van egy rámpa. nos nem mozdul félre, ha nem jó jegyet teszel be. Ha tovább utaztál mint amennyire jegyet vettél akkor megszivtad.
Most este hazafelé a vonaton olvastam, hogy a piros 7-es és a 173-as közül az egyiket teljesen megakarják szüntetni, a másik pedig csak hétköznap járna. Meg akarják szüntetni a 9-est meg még jópár járatot.
Ha a hatalom csúcsán nincs erkölcs, alatta nincs szabadság.
-
lajafix
addikt
szerintem nem a jegyrendszer fizikai átalakításától félnek, hanem nem merik bevállalni a lehetséges bevételcsökkenést. (túl drága és bonyolult jegyellenőrző rendszert bevezetni a magyar utazóközönségnek felesleges. A Római strandon van full elektronikus beléptetőrendszer, de mégis áll minden kapu mellett egy ipse, aki beteszi a jegyeket az elektronikus kapuba, mert képtelenek jól, gyorsan használni a fürdővendégek. A BKV közönségére el se merek képzelni egy ilyet. Ennél olcsóbb 2 gorillát a metrókijáratokban tartani.)
stryker: ötletes!
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
Calibos
addikt
válasz lajafix #1298 üzenetére
Az ilyen kapukkal az a gáz hogy az embereknek vagy 15-20 perccel hamarabb kéne elindulniuk… A mostani jegylyukasztók is olyanok amilyenek, nem mindig sikerül betenni ha pedig gyűrött a jegy még nehezebb dolgunk van! Van hogy Vagy 3-ból, 2 nem működik!
Rohanó, kapkodó ideges emberek világban élünk.Én a beléptetőrendszert egyelőre nem jó megoldásnak találom. Inkább a Gorillák, legalább van melójuk...
-
Thyb
senior tag
válasz Calibos #1299 üzenetére
Kint bármilyen pénzt elfogadott a rendszer, nem is volt jegy csak amikor a buszon bedobtad az autómatába, akkor kaptál jegyet. Vagyis nincs mód gyürni.
Lajafix: akkor majd kicsit átmódosulna az utazók hozzáállása, mert nem lenne más. Bérlet helyett kapnának csipp kártyát amit akár egy vonalra, akár kerületre, vagy kerületekre lehetne korlátozni. Sokkal jobban megérné a BKV-nak, hiszen sokkal átláthatóbb lenne hol mit kell módositani, valamint azt is, hogy számtalan tarifa dijjat tudnának bevezetni.Ha a hatalom csúcsán nincs erkölcs, alatta nincs szabadság.
Új hozzászólás Aktív témák
- REZSI csökkentős OLCSÓ Mini Gamer !!!
- TicWatch Pro 2020 okosóra
- Eladó Palit RTX 4070 Dual 12GB GDDR6X videokártya
- Fujitsu Lifebook E546 , 14" Kijelző, I3-6100U, 8GB DDR4, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Fujitsu Lifebook E544 , 14" Kijelző, I7-4712QM, 16GB DDR3, 128GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen