- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
DOOM: The Dark Ages címmel jön a sorozat új része?
gp Lehetséges, hogy a következő játék az eddigiektől drasztikusan különböző helyszíneken és időszakban játszódik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #1309 üzenetére
Nem hiszem, hogy ennyi után lecserélném... Egyébként ezeken a nagy robogókon a szíj csereintervallum 20e km, a gyári szíjjal. Tegnap megnéztük és még a kopáshatárt sem érte el a mostani (talán gyári piaggio van benne) és ugye a sok igénytelen ember példáján tudjuk, hogy a kopáshatár elérése után is sokáig mennek ezek
Láncról is hallottam hasonlóan túlteljesítőt...[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz -Mosquito- #1315 üzenetére
250-es quasarom van.
A szíj 20k vagy 18k, attol fugg, hogy mikori service manualt olvassuk vagy európait vagy usabelit. természetesen az öregedéssel tisztában vagyok, olyan ez a szíj is mint az autók vezérműszíja. 120k km vagy 5 év, itt meg 20k km vagy 2-3? év.
Lánc nincs előírva, lényegében amíg a motor megy, az addig jó, utána ugyis kuka :p A gyári service manual 80.000km-ig írja a szerviztevékenységeket és addig szó sincs a láncról.
Olaszok 120e km körül gondolkodnak lánccserén, igaz 400-as blokknál :p
Persze ha valamit tudsz tapasztalatból, ne tartsd magadban, nehogy úton megálljak
Nem mondanám, hogy pepecselek a km-el, mivel március 2. hetétől már már majdnem 4e km sikerült... Illetve péntekig el is érem.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz Bogyó bá' #1319 üzenetére
Pontosan ez a szituáció!
Ahogy (talán még a kismotoros, robogós topicban is leírtam) Olaszországban a 10k km minden kicsit is nagyobb robogóval megvan évente. Az említett figura 20k-t megy évente a 400-as Beverlyvel és 2008-ban vette... Ráadásul abban a klubban több hozzá hasonló is van.
A legjobb, hogy ilyenkor az órákat tekergetni sem kell, hiszen 5 byteosak a régebbiek, azaz átfordulás után lehet eladni 9800 meg 17000 km-rel. De ha meg még csak 8x vagy 9x ezer lenne benne, akkor már odakint megbabrálják olyan 30-40k közöttire, amit a magyar becsületes nepperek még visszatekernek kicsit, olyan 15k-ra. De mindenképpen 20k alá
Ezért is mondtam, hogy akinek Olaszországi robija van, az ha tetszik, ha nem, nyugodtan számoljon a Olaszországban töltött évek száma X 10k km-rel. Az nagyjából mutatja, hogy mi lehet a gépben... Minimum!
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #1410 üzenetére
Gyari adatok alapjan a legszelesebb pontjan 26,5mm ujkent es a minimum elfogadhato a 25mm.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz balazs1011 #1424 üzenetére
Szólj, hogy hol mikor hirdeted meg. Meg egy fennmaradt hibalistát is kérnék majd
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz sentinel #1470 üzenetére
Huhh a mennyibe kerültre nem szeretnék válaszolni igazán, de az őszinteség... 3 óra alatt bontották szét és rakták össze az idomokat körülötte ez 16.500; plusz az anyagok, amiket felhasználtak és még maga a teleszkóp csereideje, így 25.000 lett emlékeim szerint. Még mást is csináltak rajta, a számla több volt, nagyjából ez az összeg fedte a teló olajcserét, szimmeringet meg nem tudom, még miket kell hozzá használni.
Tutto Moto
Tavaly vettem közel ~6,75 évesen a gépet 17.000 km-rel az órában májusban. Az olajcsere 26.000 körül volt és 7,75 évesen márciusban. Elvileg két évente kellene, ebben lehet, hogy most volt először...
DigitXT-hez: bizony szét kell szedni, hacsak nem tudnak valami cselt, amivel maguknak rövidíthetik az időt. Én otthon megpróbáltam csak a hasidomot leszedni, de amikor odajutottam, csak nem akart lejönni. Persze az odajutottamot úgy kell érteni, hogy már szinte minden idom le volt szedve, meglazítva, még az oldalsó, ülés alattiak is. Előkaptam a service manualt és azt mondja, hogy: "emelje fel a motort, távolítsa el az első kereket, távolítsa el a teleszkópot". Na itt mondtam h k**va nénédet és elkezdtem visszaépíteni. Nekem simán ráment 2 óra és csak a feléig jutottam, amiért meg nekikezdtem, az maradt úgy, ahogy volt...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz sentinel #1475 üzenetére
A teleszkópolaj és a szimmering (az a tömítés ugye? ) állapota két külön dolog. A telóolajat nem azért kell cserélni, mert rossz már a tömítés Másabb a rugózás. Említettem, hogy markánsan nem lett más, de azért lehet érezni, nekem valahogy puhább lett az eleje, ami olykor jó tud lenni.
Amúgy a Tuttósok is korrektek, nekem csak az a szívfájdalmam, hogy a kormánycsapágyat is kicserélhették volna egy körben. Mindig mondom, hogy mi a baj a géppel és nézzék át, ha találnak valamit hívjanak, beszéljük meg. Nem hívtak, mert nem találták rossznak a kormánycsapágyat. Kb 3-4 héttel később a kékhódban már szóltak, hogy ratyi a kormánycsapágyam... :p
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz sentinel #1479 üzenetére
Én sem vállaltam be, még az emelgetést és a teló kiszedést sem, pedig öcsém nagy műszaki guru. Így aztán inkább fizettem. A taposók leszedésének és úgy szervízbemenésnek gondolatával sokszor és is eljátszom, de amit én szétfeszegetek és visszafeszegetek 1 óra alatt, azt ott a srácok közös erővel és okossággal 10 perc alatt ledobják róla. Úgyhogy inkább munkadíjat fizettem, mintsem elpattanjon, eltörjön valamim vagy csak az idegrendszerem károsodjon az egy óra szívás miatt.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Ha már ilyen szépen összejöttünk: a kormányra szeretnék beépíteni egy usb-s töltőt. A másik végét ti hova kötnétek? Honnan hoznátok a matériát?
1. külföldi megoldásként láttam, hogy az első lámpa vezetékeit csapolták meg, ami szerintem nagyon gáz
2. magam kigondoltam, hogy hátulról, az ülés alatti szivargyújtóból hoznám, csak ekkor a szabadon levő foglalatba bármikor bárki beledughat valamit, amivel rövidzárat okozhat vagy csak az aksi terhére töltikézhet...Vélemény?
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1483 üzenetére
Amennyire tudom, azok a kis hátsó telók javíthatatlanok, gyárilag úgy vannak összerakva. Persze kérdés, hogy nem tudsz módosítani rajta a rugók előfeszítésének állításával? Nekem is volt ilyen problémám, hogy le le ütött a hátulja amikor ketten ültünk rajta... Soroksárin betudott úgy himbálózni...
Aztán jobban megnézve kiderült, hogy egyszemélyes puhára volt állítva az előfeszítés. Most kétszemélyes puhán van és nincs ilyen balhé... cserébe amikor egyedül megyek, pattog alattam
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz sentinel #1487 üzenetére
A biztosítékolás az tiszta, az van is beleépítve. Olyan USB aljzatot rakok rá, mint a legújabb Vespákon van (via Aliexpress ). Mondjuk az is megér a misét, hogy a nagy Piaggio konszern is honnan szerzi be és mennyiért az alkatrészeit...
Na de honnan hozzam a villanyt?
Tudsz egy linket adni a töltésmérőhöz? Hova rakod be?
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
-
longwild
aktív tag
válasz sentinel #1496 üzenetére
USB aljzat:
[link]Vespa gyári feláras megoldása:
[link]Ha hasonlóságot véltek felfedezni, az szerintem nem a véletlen műve... Viszont a 200fontos felár kicsit eszeveszett. Jó, abban van még egy bluetooth párosító is, de a kettő együtt talán 20$ és nem 200font...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz sentinel #1500 üzenetére
Pedig szerintem jó tud lenni. Ráadásul esztétikusan be is lehet építeni. A bal oldalon van ugye az indexkapcsoló. Annak van a jobb oldali párja, ami vak terület. Annak a közepére szépen be lehet fúrni. Szóval rendeld meg! Legfeljebb majd együtt szívunk a berakásukkal.
Mondjuk még kellene a gyári Vespa megoldás nyakán látható takaró műanyag keret, azt majd valahonnan fabrikálok egyet...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz sentinel #1502 üzenetére
Bal hüvelykujjnál van az indexkapcsoló. Jobb hüvelykujjnál ugyanazon a területen van egy műanyag vak ablak. Abba akarom berakni.
Lentre nem akarom, az baromság szerintem... Ráadásul a Beverlyn a hátsó homlokfalon nincs is olyan egyenes felület, amin ne nézne ki vacakul...
Igen, Beverlym van. Mint neked is azt hiszem. Milyened is van? Mert a hasonló avataru kollégának van 500-as.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1503 üzenetére
Mint mondtam, van egy bluetooth egysége is, meg az ECU okosabb mint a mi gépeinken, de az ECU minden modellben okosabb. A 200fontos felár bizony az az USB aljzat meg a bluetooth...
Mint az autóknál is: minden autóba okos ecut raknak, csak ha kérsz tempomatot, akkor a hozzá való kapcsolót és a szoftveres funkcióaktiválást eladják 80e pénzért... Holott ha egyel kisebb felszereltséget vennél, akkor otthon 10e-ért meg tudnád oldani. Nem egy ilyen modellt tudnék mondani, ahol így gyártják az autókat, gondolom a motoroknál is ez a módi...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz TommyGun #1534 üzenetére
Nekem szerintem átmeneti gépem van. 2006-ig gyártották a karbis változatot kicsit másabb kormánnyal, de azonos arccal. 2006-tól gyártották ezt, módosított kormánnyal, ugyanazzal az arccal mint a korábbiakat, gyanítom a felszereltségen sm módosítottak, csak az EU-s követelményeknek feleltek meg: gyújtásra automatikusan ég a tompított. Így a kapcsoló helye kimaradt.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
-
longwild
aktív tag
Nem tudom, hogy karbis vagy injektoros, de általános alapszabály:
- motorhoz minden gyári kulcsa legyen meg és a kódkártyája is - ha injektoros, ecus a gép, akkor a mesterkulcs nélkül később semmit sem tudsz majd javítani rajta
- 125ccm - mire fogod használni? Egy személynek jó lehet, de két személyben ne gondolkodj szerintem.Típusbajok, amit tudok mondani, igaz a nagyobb testvéreknél:
- kormánycsapágy 10e km-ként cserés tud lenni -> érdemes lecserélni nem gyári alkatrészre, hanem jobb minőségűre
- vízpumpa (ha van rajta) szokott gyöngyözni és általában cserével javítható, minden más csak tákolás
- injektor, lambda szonda általában jó szokott lenni, ha nem, akkor az ECU jelzi a muszerfalon egy narancssárga piktogramon (gyújtást ráadva nézd meg, hogy nem-e kötötték ki, akárcsak az olajlámpát)
- első teló olykor szokott gyöngyözni, valakinek 10 évig sem - sokan nem tudják a magyarázatát...
- ha ECU-s, akkor a nagyokhoz hasonlóan itt is minden egy pici fém házba van összeintegrálva. Ha ezzel kapcsolatban valami hibát vélsz felfedezni, akkor hagyd ott a gépet (itt jegyezném meg, hogy nagyon úgy tűnik, hogy a hidegen magas alapjáratot nekem is az alapjárati léptetőmotor rakoncátlankodása okozza :p ) Lehetséges hibák:
- bizonytalan alapjárat akár hidegen, akár melegen.
- Hidegen indítva néhány perc után sem visszaejtett fordulat ->magas marad -> próbakör végére már esetleg olyan magas lesz, hogy nehéz lesz megállni vele, mert a kuplung fogni fog a magas alapjárat miatt.
- kiakadó km spirál, mutató össze-vissza kavirnyászik, vagy fekszik menet közben is.
- ennél a típusnál a duda be szokott ázni, rohadni olykor. Ha dudáláskor víz alól hallatszó dudálást produkál, akkor vagy a gombja cserés vagy beázott/rozsdált a duda, ami szintén csere.Általánosan:
- mint minden robogó, itt is a hátulja kaphatta igazán a terhelést, nézd meg, hogy a hátsó telők milyen állapotban vannak. Ha nagyra van téve az előfeszítése, akkor már gyanakodhatsz, hogy kezd kukás lenni egy személy alatt, vagy ha olasz, akkor sokan ültek rajta rendszeresen -> egyik sem jó túl jó
- kipufogó hidegen vagy melegen mennyire fűstől (kicsit is kékes vagy párás, akkor nem venném meg)
- kipufogó vége mennyire fekete -> ha nagyon, akkor olajat csipeget vagy zabál. Első még ok lehet, utóbbi nem
- próbakörön a hirtelen visszaengedett gázra ne legyen semmilyen furcsa hangja a blokk irányából
- szokásos robogó nyűgöket is nézd meg: ha leállítva tologatod és nagyon csörög a váltó felül, akkor görgők és valószínűleg szíj is cserés lassan
- futásteljesítményre utalhat a tárcsa vállassága esetleg - ha nagyon kopott, akkor a km kamu benne (bár ugye tudjuk, hogy egyébként is az), ámde majd cserélned kell nem kevés pénzért.[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1728 üzenetére
Megszolitva erzem magam... 😉
Mondjuk a 0,2 bar mar meredek nagyon, a gumid oldalfala kibirta a menetet?
Amugy nem szolok semmit, mert epp tegnap fujtam 1,7rol 2,1re. Kanyarba furcsanak ereztem es eszembe jutott kcsa esete. Hat bejott.
Nagyobb bajom, hogy a tavalyi fel szezonomban soha nem kellett rafujni, most meg a gumicsere utan 2honappal enyit esett? Nalam is kekhodos szelep van... :p
Szerk: mondjuk igy meg nem lattam leirva a nickem..
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Fekete cordura kabát istálló szagot eredményez a 36C fokban...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz Something_ #1786 üzenetére
Most olvasgattam egy két tesztet róla. valahol azt írták, hogy base layernek tökéletes és a kabátot erre vegyük fel protektorok nélkül... :p
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Áh srácok nehéz ez. Minél többet nézegetem a protektor ingeket, a protektor szetteket (amiket csak szíj tart össze pl Forcefileld Extreme Harness Flite Adventure (L2) ), vagy a szellőző kabátokat, annál inkább tanácstalan vagyok...
A ForceField Adventure Shirt is még hátprotektor nélkül van, ahhoz kellene egy kb 20e Ftos hátprotektor...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
Egykor valaki kérdezte, hogy hol vettem ABUS láncot. Rájöttem, hogy a Kelo motornál, a belvárosi üzletükben
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #1887 üzenetére
Nos miután olvastam tonnányi fórumot, miután a márkaszerviz is többnyire csak hümmögött - mivel nem akarják felvállalni a rossz diagnózis költségeit, így esetleg ti is dobhattok be a kalapba ötleteket.
Mondom, hogy mit ne dobjatok be, mert túl vagyok rajta:
- légszűrő tömörödött, koszos
- ECU/MIU alapjárati légcsatornája koszos
- ECU/MIU pillangószelepe koszos / pillangószelep tengely kikopott
- ECU és a henger között falsot szív, ehhez lövi be az ECU az alapjáratot és bemelegedve ezt eredményezi
- lambda szonda rossz
- kipufogó szelel, oxigén jut a szondához, ezáltal eldúsít az ECU
- feszültség ingadozik, megbolondít valamilyen alkatrészt
- hajtásnál valami berakadt/szétakadt/összement/kitágult/elfáradt
- gázbowden nem enged vissza, mert szorul
- hibakód nincsEzeken felül bármit szívesen várok, bár talán megvan a hiba. Azért várok tippeket Segítség: turn off + turn on egy napra/következő lehűlés erejéig megoldja.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
Új hozzászólás Aktív témák
- Projektor topic
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Synology NAS
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Futás, futópályák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs