- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Netfone
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Magisk
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
1000 Hz-es játékos monitor TCL CSOT recept szerint
ph A vállalat prototípusa kihagyott egy-két lépcsőfokot, ugyanis az elképesztő képfrissítési tempóhoz 4K-t párosít.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SirKero
őstag
válasz Bogyó bá' #1371 üzenetére
És a dízelesek akik elindulásnál hosszabb fekete csíkot hagynak maguk után az aszfalton mint egy kamion satu fékezés után
Egyébként a kétütemű tényleg büdös ( én is tapasztaltam a húsvéti motoros vonulás alkalmával ) de állítólag nem ( mindig ) az a környezet szennyező melyik büdös
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1376 üzenetére
Illetve a tömegközlekedés sz.rságát se hagyd ki. Én is ilyen "sz.rral" járok. De nincs alternatíva. A nagyobb robogó drágább (és a fenntartása is), illetve a 4T 50ccm-ek nem mennek, ezzel mindenkinek baja van. Szóval... Mi lenne a jó megoldás?
Persze, egy olyan robogó, ami filléres, 45-öt 1 másodperc alatt eléri, 2 litert eszik, és hegyi levegőt püfög...
www.dongosofor.hu
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1379 üzenetére
Mutass nekem kérlek szépen egy olyan 4T 125-öst (papírokkal, legálisan, névreírva), amit megveszek 75000Ft-ból, és az elkövetkező 1 év/6000km-t jelentős hiba nélkül megteszi.
Jelenleg 6000km alatt a Tactot tankoltam, olajat cseréltem (meghajtás), és 2T olajat öntöttem bele.
Volt egy karmbol (ennek a költségeit nem számolnám ide), amúgy gyertya+légszűrő csere (3000Ft)
1 izzó, és 1 meghajtó spirál.
6000km után most csere érett a szíjam (4800Ft, Dayco szíj), és kuplungot kell rendbe tenni (~10k).Tegyük fel, hogy 100km-en, 1L-rel kevesebbet eszik a 4T 125ccm (60L megspórolt benzin), a biztosítás u. annyi, rendszám ktg (műszaki) most filléres tétel, eltekintünk tőle. A megspórolt benzin árát (24000Ft tegyük hozzá a vételárhoz, vagy a szervizktghez). Érted már, miért mondom, hogy olcsó az 50 2T?
Oktatásról: A2 jogosítvány megszerzéséig 3 óra (2rutin 1 városi) + 2 vizsga az, amit teljesítek. Ettől megtanultam motorozni 50Le-ig. Ez aztán a nagy tudás. Jövőre már GP-ben tolom.
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #1384 üzenetére
Szerintem ugyanazt a témát kerülgetjük, csak két irányból: könnyítés, tehát lazább, semmitmondó oktatás. De ez mondjuk nem csak a B125-re igaz, de arra szerintem hatványozottan.
Értem én hogy a számonkérés ugyanaz, de tedd szívedre a kezed: te sem ültél motoron 33 éve, de tényleg úgy érzed hogy nyolc óra alatt sok hasznosat tanultál? Vizsgán még egy idomított majom is átmegy szvsz. KRESZ meg... Anno ez úgy jött le nekem (még papíron vizsgáztam) hogy szándékosan szívatós nyakatekert kérdések buktatási célzattal. Ezzel szemben az utóbbi pár évben gyakorlatilag már a vizsgaszoftver is beszerezhető. Röhej.
Az oktatásnak bevallottan az a célja (legyen A vagy B vagy ennek bármilyen változata - a hivatásos jogosítványokról semmit sem tudok, erről nem is nyilatkoznék) hogy a vizsgán átmenj. Ennyi.
Még mindig a személyes véleményem osztom meg, nem kell feltétlen hogy egyezzen bárkiével
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1388 üzenetére
Ja értem. Akkor viszont javasolnám, hogy a 10 évnél régebbi járművekre, illetve az Euro5-ös norma alattiakra vessünk ki plusz adót (tudom, hogy gondok vannak a mérési ciklussal), mondjuk havi 20 000Ft értékben, hogy ne akarjanak közlekedni mások kárára.
Érdekelne, hogy mennyi km alatt püfögök a kis 50-essel annyit, mint egy BKV busz (mondjuk legyen csak Volvo, ne is Ikarus...) bár ha korrekt akarnék lenni, azonos korút kéne venni.Valamint a cikkre hivatkozva: Mihez arányosították? g/ccm/km? vagy g/km? esetleg g/szállított személy/km?
Lehet, hogy egy teherautó 5000ccm és 500g/km, egy 50-es robogó meg 50ccm és 200g/km. Akkor arányaiban jobban szennyez...Szerintem itt nem a kis robogókkal van a nagyobb baj. Smoke&Charm, lerúgott gépek...
Választhattam: Vagy lemondok 1-2 óráról, vagy még ~2 héttel tovább tart a jogsi megszerzése. Úgy voltam vele, hogy akkor se fogok jobban motorozni, inkább adják oda a papírt, és hagyjanak békén.
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1390 üzenetére
megtanultam motorozni
Egy nagy szart. Már bocs. El tudod "terelgetni" a csótányt, aztán annyi.
Eleve röhej, hogy egy 125-östől várod a "motorozás" élményét, csak azért,
mert van rajta váltó, és lehet bőgetni. Persze mindenkinek mást jelent, így
ebbe inkább nem is mennék bele, de ha ma már mindenki kap, akkor: puff. -
kcsa
veterán
válasz Bogyó bá' #1390 üzenetére
"Én 8 óra alatt konkrétan megtanultam motorozni legalább annyira, hogy előtte nulla gyakorlattal, nulla robogós előélettel, de mégis bizonytalankodás nélkül teljesítsem a vizsgakövetelményeket"
Hiszen erről beszélek. Alacsony a léc amit meg kell ugrani. Ennyi erővel...
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1393 üzenetére
Nem is azt mondtam, hogy ne utáld. Saját személyes véleményedet tiszteletben is tartom. Csak hogy pl Budapesten nincs jobb alternatíva olcsón 10km-t megtenni fél óra alatt. Bicikli nem játszik, rengeteg hátránya van. A sok barom miatti előítéletről nem is beszélve. Meg a kitágult tüdővel belvárosban csapatásról... Peace, léptem csajozni.
szerk.: 2T-vel
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
balazs1011
aktív tag
válasz Bogyó bá' #1440 üzenetére
Nem vettem sértésnek hisz ez egy fórum ,mindenki megmondhatja a véleményét.
Ha sértene akkor nem írnák többet.---Kawasaki VN 800---Huawei Media Pad M3----Piaggio Beverly 500----Oneplus 2 4/64----ZTE Nubia Z7 Max 2/32----JiayuG3 és Jiayu G4S 2/16 fehér----e-mail:balazs1011@freemail.hu---- mobil:20/405-2490 ----
-
sentinel
aktív tag
válasz Bogyó bá' #1486 üzenetére
Na ez jó kérdés. Nekem sincs bajom vele, de azért tudom hogy néha kell csere.
Van egy mondás: ami jó ahhoz nem nyúlunk
Tudod: autók könyve is írja hogy 2-3 évente fékfolyadék csere, meg hűtővíz csere, szerinted ki tartja be?
(az én motoromból fekete fékfolyadékot engedtem le vásárlás után a hátsóból, szerintem már veszélyes volt, mert 2003-as a vas és felforhatott volna nagy fékezéskor)
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1647 üzenetére
- Tudod miért jó a konténeres szerviz?
- ???
- Oda viszik, ahol van rossz motor...- És te tudod miért jó a kerekeskút?
- ???
- Mert oda tolják, ahol a víz van.ON: beraktam az 5000K D2H xenont... Szívja az akkut rendesen, de a fesszab
majd megoldja. Viszont még mindig a vacak trafóm van (valsz'eg DC), így vibrál
a fény picit, de majd jön a jobb (AC) trafó - végre nem lesz a gond a világítással.
Power LED-es féklámpán még elgondolkodom, annyira azért nem drága. Pl. ez.
Tök ugyanilyen az index izzóm elöl, csak más foglalat és szín: fényereje brutál. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1656 üzenetére
De gonosz. Hát persze! Állapotmegőrzés van, teccikérteni?
Meg azért az a 8 éves gumi se a régi már, de hát ez van.Amúgy fél misi körül lehet, hogy nem is rossz vétel, már ha
valaki most akar B125 jogsi mellé egy nagyrobogót venni.Szerk: tud ez a Kőbájker, ha valami reklámcikket kell írnia.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #1665 üzenetére
Köszönöm. Már érett a nagyobb jogsi, de mindig húzódott.
Egyébként megint hoztam a formám, egy gyalogost későn vettem észre. Zebra előtt megálltam, de a hátsó kerék egy kicsit megcsúszott (tényleg nem volt vészes, csak egy pillanat).
Előttem az egyik srác megbukott, mert felment a padkára, és elborult. Mondja a végén az oktató, amikor megcsúsztam a vizsgabiztos annyit mondott neki: Ha ez is eldobja, megverlek.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1714 üzenetére
Úgy-úgy! Egér úton pl. nem nagyon tudok 120 fölött fordulni, mert para!
Lehet, hogy a hátsó teló elfosta magát, aztán csak rosszabb lesz, na meg
ha bemagyarázom magamnak, hogy billeg a kanyarban, akkor fog is. Bár,
AndrewTdi mint független szemlélő ugyanezeket tapasztalta. Nos: ez van.
Lehet, hogy le kéne raknom a gépet, kiszedni a telókat, beadni felújítani.
Az a baj, hogy napi szinten járok a géppel. (Max. átülök a Majára megint?) -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1754 üzenetére
Elég hamar megadta magát a Keeway. Grat amúgy a kitartáshoz: jó buli lehet.
Mondjuk a 94 km/h végsebesség "kiábrándító", bár nem száguldozni mentek.Nekem meg azóta is "kattog az agyam", hogy gumit is kell-e majd vennem?
Idézem: "Lényegesen több kárt okoz az alacsony keréknyomás. A tapadási felület növekedése miatt nő a súrlódás, ezáltal a gumi üzemi hőmérséklete, az üzemanyag fogyasztás, az abroncs kopása. A levegő nyomáson kívül csak egyvalami csökken: a motor végsebessége. A motor instabillá esetleg nehezen kormányozhatóvá válik. Fennáll a felni sérülésének veszélye. Extrém esetben a felni pereme belülről “megeszi” az abroncsot, melynek útja innentől a kukába vezet.het."
emvy: én szétnéznék a 250-esek közt is. Bp-re, egy személy alá bőven elég...
A 400-asok (és fölötte) jellemzően testesebbek, nehezebbek, valamint kihasználni
sem nagyon lehet az extra erejüket. Bár sor4 600-hoz képest meg rém gyengék.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1765 üzenetére
Tévedés, a teleszkópom a guminyomástól függetlenül szar. Elöl is, hátul is.
Azért teljesen hülyének nem kell nézni... Valóban, a gumira rá kellett volna
mérni, azért vállalom a felelősséget. Azzal el se kellett volna mennem. Túrázni.
Valamint hetek hónapok óta biztosan nem is volt gond a guminyomással, mert
amíg a km órám GPS pontos volt, addig megvolt a kerület. Centrírozásnál meg
lőtték a guminyomást is. De ez nem kifogás, csak a tények rendbetétele. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1768 üzenetére
Az első telóban szimering-/olajcsere, önmagában nem gáz, csak mivel
nem egy naked motor, időigényes az adott alkatrészekhez hozzáférni...
Hátsó teló neccesebb, mert a felújítását kevés helyen vállalják + az már
tényleg zsebbenyúlósabb történet. Ha ebayezek újat óccón, az is, pl. ez.Az ütő megállás teljesen jogos. Simán kinyírhattam volna magam ezzel,
pedig amúgy* élveztem a gurulást: nekem sem szokott a gumim amúgy
ereszteni, csak a szelep szopatott meg, ősszel meg a felni/előző tulaj.*: tudod, a "technikás egyenesekben" annyira nem számított, kanyarban
meg betudtam a teleszkópnak, meg a rossz kanyarodási technikának. -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #1788 üzenetére
Röviden: igen. Hosszabban: biztos nem motoroztam több 100 km-t 0,2 bar
nyomással, csak a vége felé dögölhetett le (annyira!), mert a gumin semmi
nyoma a dolognak... Új szelep: 1500. Centrírozás: 1200. "Kényszerpihenő"
nélkül a nagy motorkával újra gurulni: priceless. Igaz 1 nap szabit kivettem.
(Hétvégén meg nem voltam itthon, szóval gyakorlatilag tök mindegy volt.)
De ha csak a motorozás idejét nézzük ~3/4-ed Bud Spencer & Terence Hill
album alatt megfordultam. (Igen a 4Road mellett is lehet zenét hallgatni, de
csak a városban, ha nem húzom neki. Országúton meg a szélzaj durvább.)Egyébként nem is instabil a Madison, csak a segge ül nagyon. Majával mit
imbolyogtam a felgumipókozott kerékkel; mondjuk nem azért, csak nagyon
elszoktam tőle, máshogy kell vezetni... De kis gáznál gyönyörű a hangja.
(Nagynál is, de arról finoman szólva megoszlanak a vélemények - üvölt...) -
huszi.gyb
senior tag
válasz Bogyó bá' #2310 üzenetére
Megszoktam, hogy nyélgáz kell. Egyedül nem volt gáz vele, csak a plusz 75kg a hátam mögött... És nem minden indulásnál, csak egyszer csináltam meg. Utána éreztem, hogy ezt nem így kell.
Te nem csináltál még olyat "ismeretlen" géppel, amiből rájöttél, hogy nem kéne?Egyébként meg, nem volt necc, eldobás közelében sem jártam. Tesóm nem is vette észre a dolgot. És nem kerékre állt, csak éreztem, hogy nem úgy tapad az eleje ahogy kéne.
Még nem az enyém a gép, kölcsönben van nálam, de hamarosan remélem változik a helyet.
Még egy dolog... "Nyugiban" szeretem megtapasztalni a gépek határait. Ezt ne úgy értsd, hogy lapon fordulni vele. De fékezésből is csináltam pár erősebbet, indulásnál is megnéztem, mit tud. Ha megcsíp a darázs, mit reagál rá.
Eddig egy motorral nem csináltam ilyet, kezdő koromban, azt törtem össze. (Biztosító szerint még mindig balesetmentes vagyok).
Nem erős az autóm se, viszont ismerem a határait. Néha meglepődnek haverok, ha elgurul a gyógyszer*... De már megszoktam, tudom mit csinál.
* Ilyen eddig egyszer volt. Egyik amikor exem felhúzott, és friss hóban kézifékkel "fordultam" a belső sávba a négysávoson.
Másik necc pedig véletlen volt. 20km/h-nál visszaváltottam 2-be, és olyan jeges volt az út, hogy motorfék állóra fogta a kereket, lefulladt a kocsi, és jött a kanyar, amit a szembejövő kamion kiszélesített. Kuplung, kicsi kormány, és elfordult.
Nyilván kölcsön motorra még jobban vigyázok, mint a sajátra, de itt van két példa, hogy miért tartom fontosnak megismerni. Tudnék még regélni, ha érdekel, privátban mesélek.
kcsa, DigitXT: Olyan is volt, futár nagyon nyomult. Kanyarokban engedtem, mert nem akartam eldobni a vasat. Majd a technikás egyenesben hanghajtásra kapcsoltam De ez most nem a farokméregetés ideje, ha siet hadd menjen...
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
Brogyi
senior tag
válasz Bogyó bá' #2373 üzenetére
100x volt róla szó. Szerintem valamelyik fejesnek gazdasági érdekeltsége van ez ügyben, és az ő érdeke, hogy ne legyen bevezetve. Mindig a német példát követik, de most nem akarják egyik országot se követni.
A minap egy Aprilia RS 50 --t láttam rendszám nélkül. Kis buta 4x felírta rá hogy RS 50. Az a motor nem segédmotoros kerékpár! Így kötelező rá a rendszám. Egyébként gyorsabb a te csótányodnál.
Helyzet ua a Leonárdo-val. Abból se készült 50-s, és még lehetne ezt folytatni.
Még csak annyit annak az RS 50-nek jobb fékje van mint nekem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #2497 üzenetére
Simán lelazult. Én húztam meg anno nyomatékkulccsal a gyári előírt értékre.
Úgy néz ki, nem volt elég. (Pénteken kapott 110 Nm-t, de ma reggel légkulcs,
mert tuti ami fix. 1-2 nap mehettem vele lötyögő hátsó kerékkel, nem tűnt fel.
Megúsztam. Ezt is. Nem vagyok én ehhez hozzászokva. Menjen és kész...) -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #2626 üzenetére
Vagy épp powertape-pel, mert az mindig volt nála. Nade légkulcs?
Oké, az enyém elektromos ütvecsavarozó: 12V-ról elketyeg, csak
a szivargyújtóba ne dugjam, mert kicsit több Ampert vesz fel. Kár.Még szerencse, hogy van krokodilcsipeszes adaptere! Szóval, így
megnyugodtam! Egy szíjszakadás NEM komoly baj, csak mindig
legyen nálad 1) tartalék szíj, esetleg női harisnya, vagy powertape
2) célszerszám 3) tartalék biztosíték, ha mégis kiégett volna, LOL.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen