- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Computex 2024: a CEO az új rocksztár
ph A nagy technológiai cégek vezetőit film- és rocksztárokat idéző rajongással veszik körül itt.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Nem lesz idén Nothing Phone (3)
ma És az AI tehet róla.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
laposonly11
senior tag
válasz pandras83 #40800 üzenetére
Nem így van, egy másik fórumon én próbáltam védeni pl. a Cyberpunkot amiért "2027 es" grafikával jött ki, és jobban néz ki mint egy Hollywoodi film, erre gyakorlatilag ott mindenki nekem esett, hogy optmializáltatlan(amiért nem fut 60fps el egy szaros alsó-középkategóriás gépen, a sok marha szerint)a Ray Tracing(akkor még nem volt szó Path tracingről, vagy másról), parasztvakítás, felesleges, stb. Na most ez azt bizonyítja hogy a játékosok többsége igénytelen a grafikára, és magasról letolja a külsőséget, még akkor is ha korszakalkotó a minősági változás. Nem rég jöttek RTX patchek a pl. Resident Evil 2 és 3 remakekhez, háááát, ég és föld a különbség ha bekpacsoljuk a sugárkövetést, főleg tükröződő környezetben, pl. kórházfolyosó ahol a padló és fali csempék tükröznek mindent a környezetből, magyarul a sarok mögött bújkáló zombikat is látni, így nem tudnak meglepni, mint RTX nélkül, és ez ugye a játékélményt is módosítja, javítja. Ugyanez pl. Battlefield V ben, a bolt üveg kirakata, vagy akár egy kocsi karosszériája is tükröz valós időben, így ha belenézek, látom az ellenség tükörképét aki a hátam mögött van, ezzel taktikai előnyt szerezve, miközben RTX nélkül ez nem jár, stb.
Ordo est anima rerum.
-
félisten
[Nvidia RTX 4060 Ti Rumored to Ship to Partners on May 5th]
Rumors suggest the RTX 4060 Ti will launch in late May.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Az NVIDIA ezzel készül a nagy GPU erő / karcsúbb memória alrendszer kártyái miatt: NVIDIA’s Neural Texture Compression
[ Szerkesztve ]
-
huskydog17
addikt
válasz paprobert #40806 üzenetére
Igen, bennem is az fogalmazódott meg, hogy ez tök jó, csak nagy kérdés, hogy mennyire lesz nehéz/egyszerű beépíteni a játékokba, mennyi plusz munkával járna. Azt bemutatták, hogy lassabb ez a metódus, így biztosan lesznek olyan fejlesztők, akik ezt nem szándékoznak használni, inkább a rosszabb minőségű textúrák, de jobb tempó mellett teszik majd le a voksukat.
Mindenesetre kíváncsi vagyok, hogy ebből a gyakorlatban mikor lesz valami, továbbá ha valamely játékokba be is építik, arról lesz-e publikus információ, vagyis kap-e ez a funkció is egyfajta marketinget, vagy inkább csendben néhány címbe beépítik.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
laposonly11
senior tag
Olcsó és jó megoldás, persze az a kérdés, hogy mikor fogjuk ezt látni játékokban? Mert én többek között pont ezért nem vagyok hajlandó váltani RTX 3xxx ról RTX 4xxx re, mert nem elég hogy alig van teljesítménytöbblet(a DLSS 3.0 egy szószerint parasztvakító vicc, amitől ugyanúgy kifolyik a szemed a lag miatt, mint amikor ki van kapcsolva) de volt pofájuk ugyanannyi ramot pakolni a kártyáikra, mint az előző gen. nél.
Ordo est anima rerum.
-
Busterftw
veterán
válasz laposonly11 #40808 üzenetére
Ezt a lagot nem tudom honnan veszed, mert több játékban tesztelve az Nvidia Reflexxel közel natív vagy jobb mint natív volt az input lag .
-
pandras83
senior tag
válasz laposonly11 #40808 üzenetére
Nálam a CP2077 1080p, max grafika, path tracing + dlss3-al a legutóbbi driver után megszűnt az input lag, gyönyörűen megy. A Witcher 3 is hiba nélkül játszható, nincs késés. Próbáld ki először, mielőtt őrjöngesz itt.
Cyberfuck Patchrunner
-
devast
addikt
válasz Busterftw #40809 üzenetére
Az állításod igaz, de a kulcsszó benne a "natív". Pl csak hasamra csapva: Ha natív van kb 40fps-ed, dlss2-vel van talán kb 60-75 , dlss3-al meg majd 100.
Ebben az esetben dlss3-ol olyan input lagod van mint 40fps-el, ami azért rohadt zavaró szerintem. dlss2-vel jóval alacsonyabb. Nem univerzálisan használható.... Minél alacsonyabb a natív febontásban a teljesítmény annál látványosabban szar. Ha van natív 100-120fps -ed, rátolod dlss3-at semmi probléma.
A lényeg, hogy kevés olyan helyzet van, ahol a dlss3-nak van értelme a dlss2-höz képest. -
laposonly11
senior tag
válasz devast #40811 üzenetére
Ezt már szakvideok a youtubeon is kitárgyalták, ha 80 fps ed van DLSS 3.0 al akkor az valóban 40 fps és ugyanúgy kifolyik lagtól a szemed mintha 40 fps lenne az a 80! Én pl. játszom lövöldékkel és autóversenyekkel, ahol ugye rááll a a szemed/agyad a tizedmásopercekre is, és ez a fajta parasztvakítás semmit nem ad, csak átverve érzed magad, jogosan. Persze aki lassú játékokkal játszik, annak nem feltétlenül tűnik fel a különbség(bár ott is látható). Korábbi DLSS ekkel nincs semmilyen lagod, mert azok a megjelenített képnek egy tömörített változatát jelenítik meg, nem adnak hozzá Ai által, mesterségesen generált + képkockákat(sőt pont ezért a Vsyncet is összezavarja, hiszen a + képkocka az vagy az előző, vagy a következő képkockához van hozzá csapva V syncen túl), és a tömörítés által felszabadított erőtöblet, ami marad a VGA számára, na abból gazdálkodva valóban gyorsítanak a játékokon, ami valódi többlet fps-t produkál.
"A lényeg, hogy kevés olyan helyzet van, ahol a dlss3-nak van értelme a dlss2-höz képest."
Nincs ilyan helyzet, tulajdonképpen egy ocsmány átverés az egész, hiszen 120 fps nél(ami valós 60fps) akkor meg mi a fenének kapcsoljam be, rondítva a játék képi minőségét elmosódott fake képkockákkal, ha már a sebesség fluid.
120/valós 60 fps alatt, azaz alsó kategóriás kártyáknál lett volna értelme,(RTX 4050/60) ahol kellene a többlet sebesség, ott meg egyenesen használhatatlan az eljárás. Nem véletlen hogy az összes Nvidia által szponzorált videó, kizárólag a csúcs RTX 4090 el tolja az arcunkba a déjeleseses hármat.[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
félisten
válasz laposonly11 #40815 üzenetére
De ezt tapasztalatból írod? Mert én az Ada-s topikokban döntően pont elégedett felhasználókról olvasok ,akik hasznnálják fluidabb élményt ad több esetben Most nem azt kell nézni mit ír ki az FPS számláló hanem hogy a képernyőn 1 másodperc alatt megjelenített képkockák száma növekszik, ez miatt folyamatosabb a mozgásanimáció és kevésbé recések az élek.
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gejala
őstag
válasz laposonly11 #40815 üzenetére
Azt mindenhol kihangsúlyozzák, hogy a frame genhez 60+ fps kell, hogy ne legyen input lagos. Az optimális tartomány a 70-120 fps. Ezt high refresh játékra meg CPU limithez találták ki, nem arra, hogy kevés az fps és legyen több. Arra ott a Super Resolution, ahogy eddig is, csak ugye ahhoz GPU limitesnek kell lenni, hogy érjen is valamit.
-
devast
addikt
-
pandras83
senior tag
válasz laposonly11 #40815 üzenetére
"Én pl. játszom lövöldékkel és autóversenyekkel, ahol ugye rááll a a szemed/agyad a tizedmásopercekre is, és ez a fajta parasztvakítás semmit nem ad, csak átverve érzed magad, jogosan."
Nem érzem magam ártverve, sőt. Ülj le a CP2077 elé 531.79-es driver után vagy próbáld ki a Witcher 3-ban. Nincsenek elmosódott képkockák. Lerí az általad leírtakról hogy nem próbáltad, így nem fair leírni a dolgot.
Nem állítom hogy mindenhol csodaszer, nem láttam még autós címben például és a Portal RTX-ben ott az input lag. Ez egy fejlesztés alatt álló, folyamatosan javuló extra, ami egyelőre nem való a gyorsaságot és reszponzivitást igényló online címekhez, de a már említett játékoknál megkockáztatotm, hogy álleejtő a különbség. Korábban 1070-el 40-50 fps-sel játszottam a CP2077-et, kb 250 órát raktam bele így. A 4070-el maxed out + path tracing + dlss2 50-60 fps, nagyon hasonló élmény a korábbi 40-50-hez, igaz hogy még a sz#r is csillog. Dlss3 on -> 90-110 fps és fogalmam sincs hogy pont annyinak érzem-e, de jóval fluidabb, harapósabb. Tökéletes a játékélmény, ha fake, ha nem. Vannak benne elég intenzív tűzharcok, ezeket fluidabb gunplay mellett tolom végig fake frame gen-el, mint dlss2-vel.
Érthető hogy kevesled a raszter sebességtöbblet hiányát a 3000-es szériához képest, de nem is feltétlen onnan kell váltani. Ha érdekel a path tracing, akkor jelenleg dlss3 vagy vársz a többre, jobbra, natív 120 fps-re.
Cyberfuck Patchrunner
-
félisten
válasz devast #40818 üzenetére
Értem ,de úgy elég könnyű egyetérteni valakivel, vagy lehet általánosságban beszélni, ha se te se a kollega nem próbáltátok még ki. Így én azokra a véleményekre adok akik használják. A Vsync - 60 Hz egy végletes példa köze sincs ahhoz amit a FG nyújt 65 FPS ről feltolva 100 ra késleltetésben.
Szerintem észrevehetetlen a késleltetés vagy úgy is írhatnám, hogy a pozitív hozadéka több a játékélmény szempontjából mint a hátránya egy sima, egy játékos sztori alapú játékban ami a GPU-t és CPU-t terheli halálra.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz huskydog17 #40807 üzenetére
így biztosan lesznek olyan fejlesztők, akik ezt nem szándékoznak használni, inkább a rosszabb minőségű textúrák, de jobb tempó mellett teszik majd le a voksukat.
Nem kell ehhez különösebben voksolni, a kisebb textúrarészletesség jelenleg is rendelkezésre áll közel minden memóriaéhes játékban.
Úgy tűnik, az NVIDIA szépen rááll arra, hogy látszatproblémákra látszatmegoldásokat szolgáltat
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
félisten
Kérdés az hogy egyáltalán igényli e a fejlesztői beavatkozást. Mert ha nem , akkor pontosan az lesz ezzel is mint a felskálázással, áveszi a fejlesztőktől az optimalizáció helyét.
Amúgy ez szerintem nem látszat probléma."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
Amíg a probléma megoldható azzal, hogy átbillentesz egy beállítást, aminek az eredményét a képen csak mikroszkóppal lehet látni, addig ez nálam látszatprobléma
De tudom, majd jönnek az UE5-ös játékok, aztán lesz nagy sírás-rívás, és 8GB-os kártyák talicskával hordása a roncstelepre
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
devast
addikt
válasz Raymond #40814 üzenetére
Hát pont ez az, hogy nézd meg a latency teszteket. Ponthogy nem úgy van ahogy leírtad. A technológiából adódóan 1 frame késleltetés mindig lesz, hisz kell 2 frame ami közé generálni tud egyet. A tesztek alapján kb a natív fps késleltetését hozza, és rosszabb mint a dlss2-vel mért késleltetés, és ez a teljesen normális állapot. Ha hozná a dlss2 késleltetését a frame gen akkor nem lenne semmi hátránya és mindig érdemes lenne bekapcsolni. De nem hozza és soha nem is fogja, így mindig mérlegelni kell, hogy megér-e adott késleltetést a bekapcsolása. Ez meg teljesen egyénfüggő, hogy ki mennyire érzékeny erre.
[ Szerkesztve ]
-
rumkola
veterán
FG inputlagon lovaglóknak:
120hz-en elképesztő amit művel. Nekem az utóbbi évtized legjobb újítása. Nem játszom multi fps-t. Aki nem próbálta az ne szakértsen.
-
félisten
[link]Úgy néz ki NVidia mégis átmegy 3 nm-re ( professzionális szegmensben szerintem.)
Jensen pár év nyilatkozta hogy 3 nm re tervezik a Chiplet dizájnt , tehát valószínűleg várható legalább egy bemutatkozás.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Yutani
nagyúr
-
félisten
válasz Yutani #40840 üzenetére
Meglátjuk. Elméletileg ez csak egy bemutató arról mire lehet képes a fejlesztői környezet. Biztos lehet ezt majd szabályozni, hogy jó legyen. Van rajt olyan beállítás , hogy ha beleborzolsz a hajába akkor megváltozik a frizura, ha alá fúja szél úgy marad, és az időjárástól függően változik a fizikája. Azaz ha megázik nem fog lengedezni. Elég durva a cucc.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
DudeHUN
senior tag
Jó hírek. Úgy néz ki a 4060Ti-ból lesz 16GB-os verzió.
[link]Gamer for Life
-
huskydog17
addikt
NVIDIA megszerezte a Diablo 4-et.
"Purchase a qualifying GeForce RTX 4090, 4080, 4070 Ti, or 4070 graphics card, or a desktop computer with one of the aforementioned graphics cards, and receive the NVIDIA Diablo IV GeForce RTX 40 Series Bundle. This bundle features a download code for Diablo IV."
#40842 DudeHUN: Ez szokás szerint egyelőre csak pletyka, amire én nem látok sok esélyt, hogy megvalósuljon, ugyanis ahhoz a PCB-t is módosítani kell. Én kétlem, hogy a 300-400 dolláros kategóriában ezt meg fogják lépni, főleg hogy a két 4070-es kártyán 12 GB van.
Azt viszont el tudom képzelni, hogy esetleg talán 1-2 AIB partner csinál egy 16 GB-os verziót, vagyis az NV a lehetőséget meg fogja adni, viszont külön SKU erre nem lesz szerintem.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
DudeHUN
senior tag
-
bitblueduck
senior tag
válasz huskydog17 #40843 üzenetére
Mennyire drága egy custom pcb? Vagy esetleg dupla kapacitáaú chipeket felrakni. Meg ilyen alapon a 3060 sem létezhetne hogy van felette több teljesítményszint kevesebb rammal.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
GEIL
addikt
válasz DudeHUN #40844 üzenetére
Sokra nem megyek vele....mert 1080p-s kártya és még Raytracinggel és csutka grafikán se tudok beletolni 7,5-8 Gb Vram igénynél többet....Fortnite-ban pl.
De szétmoddolt, texturapackolt GTA5 se teszi tele...az is 8 Gb körül megáll nálam.....
DLSS is módosit a Vram telítettségen,...
1440p-ben már tuti más volna...de oda más kártya kell...[ Szerkesztve ]
i7 13700K - 64Gb DDR5 - RTX4070 /// i5 9600K - 32Gb DDR4 - RTX3060 /// i5 4570s - 16Gb DDR3 - GTX1650 -------------------------------------------- PS5 /// Samsung S23 Ultra 5G /// Xbox Series X --------------------------------------------
-
huskydog17
addikt
válasz bitblueduck #40845 üzenetére
Nem tudom, hogy mennyivel drágább úgy, de dupla annyi memórialapkára lenne szükség.
Jelenleg is 2 GB-os VRAM chipeket használnak és ennél magasabb kapacitású nem létezik, ezért kell módosítani a PCB-n, a CB ezt szépen el is magyarázta:"GeForce RTX 4060 Ti und GeForce RTX 4060 setzen auf die GA106- respektive GA107-GPU, die beide nur über ein 128 Bit breites Speicher-Interface verfügen. Einseitig bestückt, sind selbst die 8 GB Speicher nur durch den Einsatz von vier „Double Density“-GDDR6-Speicherchips (2 GB pro Package) möglich. Deren Kapazität zu verdoppeln, ist keine Option, denn 4-GB-GDDR6-Chips gibt es bisher nicht.
Für die GeForce RTX 4060 Ti mit 16 GB wird Nvidia daher das komplette PCB neu aufsetzen müssen, um den Betrieb von zwei Speicher-Modulen an einem 32-Bit-Speichercontroller im so genannten Clamshell-Verfahren zu ermöglichen. Aller Voraussicht nach wird die RTX 4060 mit 16 GB dann auf beiden Seiten der Platine je vier 2-GB-GDDR6-Chips einsetzen."
Ezért mondom, hogy szerintem ha ez meg is fog valósulni, akkor én arra számítok, hogy 1-2 AIB partner magánakciója lesz ki tudja milyen borsos felárért.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Politika
- Milyen TV-t vegyek?
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- LEGO klub
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Nők, nőügyek (18+)
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen