- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- iPhone topik
- Megvásárolható a legolcsóbb kagylótelefon
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
- Dobta a zoomkamerát az új Sony Xperia 10
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Realme GT 2 - aláírjuk
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a Senua's Saga: Hellblade II
gp Délelőtt 10 órától lesz játszható PC-n és Xbox-okon is a folytatás.
-
Kínos ügy lett az OpenAI Scarlett Johansson-botránya
it Scarlett Johansson nem adta a hangját az OpenAI-nak, azonban állítása szerint ennek ellenére is az övére hasonlít az, ahogy a chatbot megszólalt.
-
Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
ma Megnéztük, hogy tényleg okosóra lett-e a Huawei fitnesz karperecéből.
Új hozzászólás Aktív témák
-
cucka
addikt
aki pl soha nem balesetezett, azt hogyan lehetne beleültetni egy olyan önvezető autóba, aki csak az átlagot ugorja meg
A szabályokat mindig az átlag emberre hozzák.
Egy forma 1-es pilóta ha odafigyel akkor simán mehetne 70-el városban, ahol az átlag embernek átlag vezetői tudással és reflexekkel az már veszélyes lenne. Ettől még nem mehet.Az összevetést nyilván az új, legmodernebb elérhető vezetéstámogató funkcióval felszerelt autóval kell összehasonlítani, azonos látási, forgalmi, stb viszonyok között.
Az első része még csak-csak okés, bár nagyjából az új autók terjedésével csökken a balesetek száma, szóval az a rész megbecsülhető.
Éves statisztikáknál a napszak-időjárás kiegyenlíti egymást.levonja a következtetést, hogy sokkal biztonságosabb, mint az európai közlekedés.
Ez ugyanaz a kocsmai anekdota.
Valójában a közúton a legnagyobb biztonságban Európában, ezen belül Skandináviában vagy.
Alacsony sebességhatárok + szabálykövető társadalom + jó infrastruktúra + modern járműpark.[ Szerkesztve ]
-
worxland
addikt
Igen. Mi mást tenne? Vezetne tovább nem biztonságosan? Azt ki fogadná el?
Amikor elromlik a fék a buszon, akkor a sofőr kirakja az utasokat, nem fog továbbmenni, veszélyeztetve az életüket. Amikor a repcsin valami nem OK, nem fog felszállni, az utas meg nem jut el a célállomásra. Ez az elvárt és elfogadott megoldás.''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
stellaz
addikt
"Egy forma 1-es pilóta ha odafigyel akkor simán mehetne 70-el városban, ahol az átlag embernek átlag vezetői tudással és reflexekkel az már veszélyes lenne. "
Ez pont az ellenkezője az én példámnak."Éves statisztikáknál a napszak-időjárás kiegyenlíti egymást."
Kivéve, ha az önvezető rendszer korlátozva bizonyos időjárási, forgalmi viszonyokra, vagy adott útszakaszra.Ez ugyanaz a kocsmai anekdota.
Apám baleseti statisztikája nem anekdota, hanem tény. Az is tény, hogy vannak olyan emberek, akik közlekedésre alkalmatlan módon vesznek részt a forgalomban, az összes ilyen ember annak tekinthető, akinek nincs jogosítványa vagy részeg, vagy az autó van rossz műszaki állapotban, erre vannak számok is. De ezt nem az önvezető rendszernek kellene megoldania, hanem ahogy te is írod a rendszernek kell jól működnie minden téren. -
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #105 üzenetére
kiderül, a rakodást pl nehéz lesz kiszervezni
De az áru védelmét is nem tudom, hogy fogják ellátni, egy önvezető kamiont pár egyszerű bójával megállásra lehet kényszeríteni, még akár a rádió kommunikációját is el lehet nyomni, hogy ne tudjon riasztani. Aztán nyugodtan ki lehet rámolni az egész cuccot, majd felgyújtani, hogy még felvétel se maradjon az dologról.[ Szerkesztve ]
-
stellaz
addikt
válasz worxland #109 üzenetére
Most már csak azt kéne tisztázni, hogy te valami brutális természeti apokalipszisre gondolsz, vagy mondjuk egy olyan hétköznapi eseményre, hogy havas, jeges az út, ami nálunk már egyre ritkább ugyan, de természetesnek vehető, a skandinávoknál meg nagyjából ez az alap télen.
Az előbbiről értelmetlen vitatkozni, mert az vis major, az utóbbi esetén pedig nem lehet önvezetésről beszélni, ha az autó nem tud megbirkózni hétköznapi szituációkkal, mi több konkrétan felelőtlenség lenne utassal útnak indítani. De hogy mást ne mondjak, arra is kell valami vésztervnek lenni, hogy ha menekülni kell, pl erdőtűz esetén, vagy baleseti helyszínt fel kéne ismerni, egyáltalán kezelni tudjon váratlan szituációkat, stb.[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
egy önvezető kamiont pár egyszerű bójával megállásra lehet kényszeríteni, még akár a rádió kommunikációját is el lehet nyomni, hogy ne tudjon riasztani. Aztán nyugodtan ki lehet rámolni az egész cuccot, majd felgyújtani, hogy még felvétel se maradjon az dologról.
Pontosan ugyanúgy, ahogy egy emberi sofőr vezette kamiont is megállásra lehet kényszeríteni egy kölcsönzött rendőrjelmezzel, stb. Keményen tolod ezt a képzelődés dolgotAki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #111 üzenetére
Amiről te beszélsz, az fegyveres rablás, kényszerítés, stb. Volt kamionos ismerősöm, elég gyakori probléma a kamionok kirámolása, rá is fogtak fegyvert Spanyolországban egy kamion pihenőben. Aludni meg úgy aludt, hogy gurtnival kötötte össze a két ajtót. Ahhoz pedig nem kell nagy képzelőerő, hogy ha minimális kockázattal lehet millió eurós értéket lopni, akkor lesz rá jelentkező.
Rákerestem, egy mobiltelefon blokkoló 265 ezer forint, pár bója és ennyi elég is, hogy pl alsóbb rangú vagy bekötő úton megállíts bármilyen önvezető kamiont, vagy autót.
Utasok kirablása is elég egyszerű lesz, ha mondjuk csak hátul utazik valaki. Az autó nem fog menekülni, vagy elgázolni senkit, szépen áll majd egy helyben.Azt egyébként mennyire lehetséges, hogy pl. hamisított gps jelekkel el lehessen téríteni egy járművet, vagy megállásra lehessen kényszeríteni?
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Most is lehet rabolni, akkor is lehet majd, nem egy új probléma.
A GPS spoofing meg egy létező probléma, volt is rá már teszt ahol simán meg is bukott egy Model3 - de ez pár éve volt, azóta passz h mit javítottak a dolgon.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
stellaz
addikt
válasz Ezekiell #113 üzenetére
"Most is lehet rabolni, akkor is lehet majd, nem egy új probléma."
A módszer lesz az új és probléma is lesz szerintem. Mármint a felmerülő új problémák sokaságából az egyik. Szerintem az hatalmas gondokat okozhat, ha az önvezető autókat pofon egyszerű módszerekkel lehet majd megállásra kényszeríteni, vagy valamilyen módon eltéríteni, összezavarni.
[ Szerkesztve ]
-
-
Ezekiell
veterán
Azt nagyon erősen kétlem, hogy örökké vezetni fogunk, szerintem még bőven a mi életünkben lesz valódi önvezetés.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
félisten
"A szabályokat mindig az átlag emberre hozzák."
Nem igazán. A szabályokat ahhoz a minimumhoz igazítják, akikre még vonatkozik. A közlekedési szabályok esetén tehát ahhoz a legbénább vezetőhöz (minusz biztonsági tartomány), aki még átmehet a vizsgán."Egy forma 1-es pilóta ha odafigyel akkor simán mehetne 70-el városban, ahol az átlag embernek átlag vezetői tudással és reflexekkel az már veszélyes lenne. Ettől még nem mehet."
Meglepő, de nem így van. Személyes és közvetlen/közvetett szakmai tapasztalatom és tudásom alapján sincs közvetlen korreláció az egyes járművek technikai vezetési képessége és a forgalomban részvételre alkalmasság között.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
válasz Shadowbull #80 üzenetére
Végre egyetértünk valamiben!
És ez egy tipikusan olyan kérdés, amelyben egyszerűen nem tudok mit kezdeni stellaz egybites szemléletmódjával -- és próbálom másokkal elfogadtatni, hogy az L0-5 egy (bizonyos szemszögből) vertikális skála, de van egy másik, horizontális tengely is.
Ez persze, mondhatjuk, hogy definíciós kérdés. De szerintem is tisztázni kellene a fogalmakat. Lehet SAE J3016, de legyenek meghatározások arra is, hogy hol, milyen körülmények között, aminek L4-ig még komoly jelentősége lehet.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
cucka
addikt
Itt több dolog keveredik szerintem az autóvezetéssel kapcsolatban.
1. Van, amit meg kell tanulni, pl. a közlekedési táblák jelentése.
2. Van a közlekedési rutin, hogy felismered ha a másik autós épp balfaszkodik, mert nem tudja, merre menjen, vagy hogy rutinból észreveszed a jobbkezes kereszteződést.
3. Van az autóvezetői skill - mennyire érzed az autó sarkait, tudod-e kezelni ha megcsúszik, milyen a reakcióidőd - az autóversenyzők ebben kiemelkedően jók. Nekik a közúti közlekedés az lassított felvétel.
4. Van az attitüd. Hogy pl. a belső sávban nem mész a másik seggébe és nem lámpázod le.Na és szerintem ezek nagyrészt egymástól függetlenek. Lehet valaki paraszt úgy, hogy nagyon tud vezetni. És megtanulhatja valaki nagyon jól a kreszt, ha fél a forgalomban vezetni.
-
forumpista
aktív tag
Nincsenek hiheto baleseti statisztikak.
Ez jelenleg ugy mukodik hogyha megy az fsd, el akar utni egy gyereket az utcasarkon de te beavatkozol (fekezel, elhuzod a kormanyt stb) akkor beirodik az fsd-nek egy ujabb balesetmentes ut…
a valosag meg az hogy a vezetestamogato rendszerek + ember egyutt jobban mint vezet mint csak az ember.
Ebben semmi ujdonsag nincs, ez igaz a sima ABS-re is.de ez nagyon nem ugyanaz hogy az fsd jobban vezet mint az ember.
-
stellaz
addikt
Dehogynem, pontosan ezt fejtegetted hosszasan. Vissza is lehet keresni.
Amikor pedig autónom robottaxikról beszélünk, mint önvezető autókról, meg kamionról, amikor rakodási helytől rakodási helyig megy, akkor azt te is érzed, hogy nem az autópályán, dugóban araszolni képes önvezetési szintről beszélün, mert ez utóbbi csak egy kényelmi extra, de nem több.. Vagy nem érted, de az a te bajod.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ezzel maximálisan egyetértek.
Sőt, azt a szakmai véleményt is osztom, hogy a jogosítányok kb. egyharmada vezetésre különböző okok miatt alkalmatlan személyek zsebében van -- sajnos rendszeresen találkozom is velük. (Munkaköri sajátosság...)
És egyébként éppen ezzel javulnának komolyan a (hazai) statisztikák az emberi vezetők közúti biztonságossága vonatkozásában.
Érdekesség: ismertem olyan élvonalbeli magyar autóversenyzőt, aki saját bevallása szerint is alkalmatlan volt a budapesti vezetésre. Viszont rákényszerült. Ezért aztán rendkívül óvatosan vezetett, amivel a legrosszabb mazsolák dinamikájával haladt, és még így is rendszeresen okozott kisebb koccanásokat.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Ezekiell
veterán
-
cucka
addikt
válasz forumpista #124 üzenetére
Van néhány, pl. a korábban linkelt, ami egy városban az önvezető taxik és a hagyományos taxik baleseti statisztikáit veti össze.
FSD baleseti statisztikát azért nehéz csinálni, mert jogilag ott mindig te vezetsz. És vannak ilyen helyzetek, amit te írsz, hogy józan ésszel is nehéz megállapítani, ki a hibás.
-
stellaz
addikt
Parancsolj:
"A felelősségi rendszer iránya azért már megvan.
Világszerte, beleértve az EU-t is szakmai konszenzus van arra vonatkozóan, hogy az MI-vel kapcsolatos szabályozás kockázatalapú (és születnek is már az EU-s jogszabályok szépen), ami biztosítási háttérrel rendezi a felelősséget." -
worxland
addikt
válasz forumpista #124 üzenetére
"Ez jelenleg ugy mukodik hogyha megy az fsd, el akar utni egy gyereket az utcasarkon de te beavatkozol (fekezel, elhuzod a kormanyt stb) akkor beirodik az fsd-nek egy ujabb balesetmentes ut…" - pont az ellenkezője történik, nem ártana tájékozódni fórumpistáskodás előtt.
''It's difficult to work in a group when you're omnipotent.'' - Q
-
-
Ezekiell
veterán
válasz Shadowbull #131 üzenetére
Ja, a teljes belvárosa Phoenixnek, San Francisconak és Los Angelesnek + Austin egy része. Icipici terület, tényleg
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
vicze
félisten
válasz worxland #133 üzenetére
"pont az ellenkezője történik"
Mutatnál egy FSD disengagement statisztikát Teslától, ha már ennyire "fórumpistáskodás"?
Disengagement ugyan úgy nem hibának számolóik és nem kerül be semmilyen beleseit statisztikába, mert Tesla nem közli semmilyen formában. Tehát de pontosan balesetmentes út lesz belőle a reklámanyagban és majd reklámoz vele a Tesla, hogy milyen jó, mikor a valóságban meg mélyen a többi gyártó alatt van.Van a community traker, ami elég siralmas statisztika, és kb. 0 javulást mutat korábbi évekhez képest.
FSD továbbra is Youtube videókban tündököl, és nem a valóságban.
-
Ezekiell
veterán
Itt ugye a gond megint az, hogy körtét hasonlít almával a dolog, hiszen a Tesla bárhol megy (hogy hogy, az most mind1), a Waymo/többi meg nem bárhol, csak előre mappelt területeken.
Ezeknek így semmi értelme, csak hangulatkeltés.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Rakd ki a Waymot mondjuk Mountain viewba, és nézzük meg, ott mennyi a disengagement statisztika nála meg a Teslanál.
Na ezért körte-alma.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
Nagyjából matstat első órán elmagyarázzák, hogy ha két adathalmazod alapvető, meghatározó tulajdonságaiban eltér, akkor értelmetlen korrelálni.
Lásd pl nem hasonlítasz össze mondjuk egy ASIC-ot egy PC-vel lebegőpontos számítási teljesítményben, csak mert "mindkettő számítógép".
Avagy: akkor lenne az összehasonlítás releváns, ha ugyanazokon az utakon néznék a két fél teljesítményét. Az, hogy egy előre feltérképezett és betanított pályán X autó milyen teljesítménnyel működik, annak 0 relevanciája van Y autóra ami egy teljesen más környezetben működik.
Nyilvánvalóan a Waymo sokkal jobban fog teljesíteni az általa ismert területen, de "egy nagyon behatárolt, kontrollált területen belül". A Teslanál meg nem egy ilyen területről vannak az adatok, így értelmetlen a hasonlítás.
Túlmagyaráztam, de szerintem érted te, csak simán nem akarod ezt elfogadni, ami szíved joga. Ettől még az FSD-t lehet szarnak tartani, sok szempontból az is (a 0 seces visszadási idő pl nonszensz és életveszélyes szerintem is).
[ Szerkesztve ]
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
8th
addikt
"kellenek ilyen már-már őrültek, akik igazi innovációt hoznak az emberiségnek. Akár közvetett módon is."
Konkrétan mit?
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
félisten
Ha szerinted
"Jó, de szerinted egy halálos balesetet sak egy casco esemény lesz.... "
egyenlő azzal, hogy
"A felelősségi rendszer iránya azért már megvan.
Világszerte, beleértve az EU-t is szakmai konszenzus van arra vonatkozóan, hogy az MI-vel kapcsolatos szabályozás kockázatalapú (és születnek is már az EU-s jogszabályok szépen), ami biztosítási háttérrel rendezi a felelősséget."akkor még alattomosabb troll vagy, mint hittem.
Egyébként teljesen igaz az, amit írtam.
Amint valahogy arról is ügyesen megfeledkezel, hogy azt fejtegettem (másokkal egyetértésben), hogy nincs olyan törvényszerűség, hogy egy akár halálos baleset esetén is mindenképpen büntető jogi felelősségvonásnak kellene következnie. Egyébként függetlenül az önvezetéstől.
Visszataszító, ahogy csúsztatsz.
MaCS
Szerk:
Még két apróság:
A polgári és büntető jogi felelősség most is elkülönül, ebben szó sincs változtatásról.
CASCO-ról pedig végképp nem volt szó, de ez már csak a fogalmatlanságodat bizonyítja. FELELŐSSÉGBIZTOSÍTÁSI szemléletről van szó, és abban sem érdemi változtatásról, hanem éppen a károsultak érdekeit szolgáló finomításokról. (vö. termékfelelősség)
[ Szerkesztve ]
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Ezekiell
veterán
Annyira jól, mint a waymo, sehol, az tény.
Egyszerűen más a hozzáállás: a Waymo kis területre fókuszál, azon akarja jól betanítani az autót, ami skálázhatóság szempontjábóol nagyon nem jó (pl Kiskunlacházán mikor lesz Waymo? sose kb), a Tesla meg inkább mindenhol kicsit/nagyon (hit szerint helyettesíthető) szarul csinálja, de így könnyen terjeszkedik (Kiskunlacházán is pl)
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
vicze
félisten
válasz Ezekiell #141 üzenetére
Kb. azt mondod, hogy az FSD használók minden nap másik városban és más környezetben vezetnek, mikor valójában ugyan úgy egy viszonylag korlátozott területen vezetnek és térképeznek fel újra és újra. És ugyanazon a területen ugyanazon helyzetekben rosszabbul teljesít. Az hogy a "többiek" korlátozottak csak egy bebeszélt feltétel, hogy FSD úgy tűnjön, hogy jobban teljesít, mikor a valóságban gyengébb.
Ráadásul Teslának semmilyen engedélye vagy képessége nincs arra, hogy vezető mentesen közlekedjen, míg 6 másik cég sofőr nélkül tesztel. Mégy egyszer nem egy másik cégről van szó, hanem kb. az összes többiről. -
félisten
Elég sokat írtam már erről (mások is), csak a trollkodásodnak része az, hogy az érdemi magyarázatokat, érveléseket elengeded a füled mellett.
De teszek még egy kísérletet:
Polgári jogilag:
Amint írtam, a most is működő felelősségbiztosítási rendszert pontosítják -- bár most is alkalmas a feladata ellátására. A pontosítás lényege az, hogy egyszerűbb eljárásokban, kevesebb bizonyítási hercehurcával történjen meg a károsultak kompenzációja.Büntető jogilag:
Azt kell vizsgálni, hogy történt-e vétkes jogsértés. Magyarán, hogy ki mennyire gondosan járt el a tervezés-ellenőrzés-engedélyezés során. Pont, mint nem önvezető járművek esetén, csak sokkal bonyolultabb szakértői eljárás mellett. Ha valaki bizonyítottan tevőleges vagy mulasztásos bűncselekményt követett el, azt büntető jogilag marasztalni kell.MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
stellaz
addikt
Akkor tehát hogy fog kinézni az a nyomozati forgatókönyv, hogy ha a szlovákoknál elüt egy amerikai önvezető autó egy ártatlan gyalogost? Flotta leállít, nyomozók mennek a fejlesztő központba, majd a végén becsukják a fejlesztési igazgatót egy kiadatás keretében? Vagy ezt majd csak a 100. haláleset után? Közúti szabálytalanság esetén bevonhatják az autonóm autó "jogosítványát"? Az emberek is rendezhetiik biztosítás alapon a hasonló ügyeiket?
-
Ezekiell
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs