Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • DM-Fan

    nagyúr

    válasz blazsey2 #16756 üzenetére

    Alapvetően nem mindegy, hogy egy játékot eleve PS3-ra fejlesztenek és úgy írnak meg, hogy maximálisan kihasználja a gép adottságait, képességeit, erőtartalékait, vagy pedig csak portolják. Ezért szoktak az exkluzív címek jól kinézni és jól muzsikálni, ha pedig maga a játék is jó és ötletes, akkor garantált a siker, lásd Uncharted-széria, ebben a Naughty Dog az etalon, akik nem titkoltan erre szakosodtak.

    Egy multiplatform címnél más a helyzet, itt többnyire mai napig PC-n írják a programkódot, a motort, mindent és innen portolják át a konzolokra. Ritka az az eset, amikor párhuzamosan fejlesztenek mindhárom konzolra, mivel ez több munkaerő-kapacitást foglal le, ráadásul lassítja a munkát is, így a legtöbb gyártó a portolás mellett dönt, aminek során viszont a játékot nem lehet már tökéletesen a PS3-ra optimalizálni. Az Xbox-nál még mindig istenes a helyzet, mert nincs olyan eltérés az architektúrát illetően, ezért esik meg az utóbbi időben egyre gyakrabban, hogy még a hardverileg gyengébb Xbox-on is jobban futnak a multiplatform címek. Itt jön a képbe a Sony felelőssége a konzol megtervezése kapcsán, amiről tegnap is beszéltünk.

    Sajnos a legtöbb fejlesztőnek nem is különösebben érdeke, hogy nagy potenciált fektessen a PS3-ra való átfordítás tökéletesítésére, tekintve, hogy ezen konzolból fogy a legkevesebb, a PS3-ra kiadott verziókkal játszanak legkevesebben, mégha ez a szám egyébként világviszonylatban magasnak is tűnik.

    Pontosan ezért hangsúlyozta már jó előre a Sony, hogy a PS4 architektúrája nagyon hasonló lesz a mai asztali PC-kéhez, mert nem szeretnének még egyszer elkövetni ilyen szarvashibát.

    [ Szerkesztve ]

    Get Moded!

Új hozzászólás Aktív témák