- Mobil flották
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
Hirdetés
-
EU: a bankoké a felelősség, ha AI-t használnak
it Az EU tőzsdefelügyelete szerint ha AI-t használnak a bankok és befektetési cégek, akkor övék a felelősség.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szerintem a járművek közötti (közeli) kommunikáció az csak egy helyi hálózaton keresztül fog menni. Legalábbis nincs feltétlen értelme minden adatot a mobilhálózaton keresztül intézni.
Oda max. a forgalmi és helyzet adatok mennek, de szerintem a valós helyzethez képest csak késleltetve.
Forgalmi helyzetben kritikus az időzítés, és gyorsabb akkor ha az autók közvetlen egymással "megbeszélik" mint ha egy központon keresztül menne.
De ez csak elmélkedés a részemről, de én így állnék neki a kiépítésnek. Egy ilyen kettős hálózattal.
Bonyolultabb lehet (bár csak az autó szoftvere és elektronikája szempontjából).
Más esetben csak előnye lenne, mint a gyorsabb kommunikáció, a központi adótornyok kisebb terhelése (kevesebb adat megy feléjük, csak a "fontosak").. Ami kell az az autókba egy plusz hálózat és egy erős processzor. De egyik se tűnik nagy gondnak.A jármű autonomitása miatt meg kell a hálózat is a tájékozódás és "távvezérlés" miatt. De szép is lesz mikor már az autónk is lehallgat (bár ezt már most tudja pár model.. szép új jövő).
A saját autóm ennek az egésznek pont az ellentéte az enyém hírből se ismeri a telefont vagy távvezérlést, de legalább egy E.M.P. után is menne , az enyémben a legbonyolultabb áramkörök közé pl. az index és az ablaktörlő ütemszabályzója tartozik, még rádióm sincs.. bár utóbbit néha hiányolom.
The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 7 5700X; RX580 8G; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Samsung Galaxy Z Flip 5
-
#79335424
törölt tag
válasz #06658560 #12 üzenetére
Az éterbe. De kinek? Ahhoz fogadni is kéne azt a jelet. Hú, de mélyről indulunk! Figyu! Állunk egymástól X távolságra. Olyan hangerővel kiabálok neked, hogy meghalljad. Neked milyen hangerővel kell válaszolnod, hogy meghalljam? Hát legalább ugyanakkora hangerővel. Feltéve, hogy miközben válaszolsz, én nem ordibálok tovább folyamatosan, mert ha igen, akkor a saját hangomtól nem fogom hallani a tiedet. Ha a központ "elordítja magát", azt persze, hogy minden kliens "meghallja", mivel nagy adóteljesítménnyel küldi a jelet és egy lakitelki adótornyot használ hozzá ordibátornak. De egy autóból erre nem lehet válaszolni úgy, hogy a központ "meg is hallja".
-
#79335424
törölt tag
válasz #06658560 #15 üzenetére
Tudod, hogy miképp működik az online navigáció (pl. Google Maps, Waze, stb.)? Bepötyögöd, hogy hova szeretnél menni, a kérés elmegy a szerverhez és a szervertől kapod az útvonaltervet, a pozíciód alapján az irányutasításokat és a térképet, a közlekedési infókat, stb. Szóval, a járműben levő kliens gyakorlatilag csupán egy megjelenítő. Ezt a feladatot szorozd fel azzal, hogy a város összes járművének az mozgását össze kell hangolni, valamint azonnal reagálni a váratlan helyzetekre. Szted mekkora számítási kapacitás és adatátviteli képesség kell ehhez? Ne feledd, hogy ekkor még mindíg "csak" ott tartunk, hogy emberek vezetik a járműveket. Ha még azt is a rendszer végzi, akkor a számítási műveletek száma hatványozódik. Sztem ezt nem lehet központi szerver nélkül, M2M módszerrel koordinálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs