Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vole

    tag

    válasz _X10Dead_ #48 üzenetére

    "Egyezzünk meg abban, hogy mindenki hülye aki ilyet használ."

    Szerintem szukitsuk le ezt a hulyezest arra a szuk retegre, aki amiatt szereltette be a cuccot, hogy ne kelljen szelvedot takaritani azokban a ritka esetekben, amikor nincs tul hideg es eleg vekony a jegreteg. A tobbiek valoszinuleg az utaster futese miatt vettek, ha nagyritkan megsporoljak a szelvedo takaritast az egy kellemes mellekhatas.

    "- Abban a "pár percben" amíg a motor eléri az üzemi hőmérsékletét a kopása/igénybevétele alsó hangon is a tízszerese a normál üzemnek. A spórolásba nem csak a löttyök árát kell beleérteni."

    Ezen segit a motorblokk melegito, amirol korabban is beszeltunk mar, de arra is csak tenyleg nagyon hidegben van szukseg. Eldonthetned vegre, hogy a magyarorszagi enyhe telrol beszelsz, vagy valami kemenyebb -20, -30 -as hidegrol, mert egyszer ezzel erveltek itt, egyszer azzal. Ha a magyarorszagi viszonyokat nezzuk, akkor egy -5 fokos inditassal nem teszel semmifele kart a motorban, az elettartama nem fog csokkenni.

    "- Egy modern dízel esetén az a "pár perc" könnyen elérheti a negyed órát is. Ha mozogsz. Mert ha nem, odafagysz a kocsi mellé mire lesz elég veszteséghő alapjáraton."

    Maradjunk tovabbra is akkor a magyar viszonyoknal: -5 fokos hidegben a modern dizeleddel is nyugodtan elindulhatsz max 5 perc alapjarati melegites utan. Sot, jobb is ha elindulsz, ugyanis alapjaraton az eletben nem fog felmelegedni a motorod, viszont kisebb terheles alatt par perc alatt siman. Esszel kell hasznalni a motort. Nem jaratjuk orakig alapjaraton, nem porgetjuk 3-4000 -re hidegen es akkor nem lesz bajod a motorral.

    "- Nem a hetvenes években élünk. Egy modern autónak nem használ, ha alapjáraton "melegíted". Lássd kisdízelek."

    Homerseklettol fuggoen valamennyi alapjarati ido mindig kell. Rovid ideig jaratva igenis hasznal neki, sokaig valoban nincs ertelme, de nem is irtam sehol, hogy lenne.

    "- Van aki nem akarja kikenni magát a jégoldózás/kaparás közben."

    Van aki meg nem szeret autobeallot, jardat takaritani telen, ezert padlofutessel megoldotta a dolgot. Kb. ugyan az a kategoria.

    "Ami jéghideg szélvédő esetén amúgy is annyi, mint halottnak a csók, mert kábé azonnal visszafagy egy vékony, de igen kellemetlen réteg, ahogy letörlöd."

    Nekem ugy tunik, hogy te nem nagyon hasznaltal meg jegoldot. Erdekes, amikor vekony reteg van a szelvedon, akkor egyszeruen lefujom es megyek, az ablaktorlo letorli. Amikor meg vastag reteg jeg van a szelvedon, akkor csak a legbrutalabb allofutes segit, anelkul marad a kaparas.

Új hozzászólás Aktív témák