- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Computex 2024: MSI Claw 8 AI kézikonzol Lunar Lake-kel
ph A külön utakon járó sárkányos gyártó kézi konzoljának második generációjánál is marad az Intel mellett.
-
A mobilos témát keresni kell a Computexen, de akad
ma Nulladik és első napi összefoglaló, meg némi személyes vélemény a 2020-as csúcsmobilok kapcsán.
-
Ősszel jön a Metal Slug Tactics teljes kiadása
gp Kezdetben PC-re és Switch-er szánták a játékot, végül kiderült hogy PlayStationre és Xbox-ra is megkapjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MiklosSaS
nagyúr
Ez azért számomra kicsit érdekes hogy mindig mindenbõl van nekik, teszt és készen van az elsõ percben. Visszont a PH!-nek soha semmi "top" cucc nem jut.
Lehet a gyártók nem vesznek komolyan titeket, vagy valamit rosszul csináltok. Tudom kicsit kínos kérdés, de ez van.
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz MiklosSaS #55 üzenetére
Már leírtam régen, hogy a termékeket régiókra osztják. A mi régiónkba nem tartozik Románia. Ergo a Lab501 annak ellenére juthat könnyebben teszthardverhez, hogy nálunk valójában sokkal kisebbek az olvasottságot nézve. Itt összehasonlíthatod ezeket az adatokat a publikus információk alapján: [link] - [link]
A gyártók is olvassák a teszteket, amiket írunk. Majd ha nem vesznek minket komolyan, akkor szólnak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
MiklosSaS
nagyúr
A táblázatok szépek meg minden, de a lényegen nem változtat...soha semmi top cuccot nem kaptok.
Olyan ez mint az 1000 óccó kínai munkás VS 10 japán mérnök, a táblázatok alapján.
Ha a gyártók komolyan vennének titeket akkor kelet/közép EU-ban mindig elsõk között kapnátok hardvert tesztre.
[ Szerkesztve ]
~~~~~~ Privatban NINCS szakmai tanacs! ~~~~~~
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
wsanyi
aktív tag
Nem értem. 1100 millió féle teszt van fent a neten, főleg angol, és aztán német nyelven is. Miért kéne külön tesztelni? Nem elegendő azokat lefordítani?
Amúgy pedig itthon is biztos lesz néhány olyan ember, aki megveszi ezeket a szörnyetegeket, ahoygan írta is egy fórumozó, hogy ő 7980XE-t hajt 4,1 GHz-en az összes magon, persze oda már a hűtés sem olcsó, és a fogyasztása is igen magas úgy annak a jószágnak, de volt rá 700e Ft körüli összege a processzorra. Biztosan nem adnak el belőle 1000 db-ot, de 10-et alsóhangon. Bár sok helyre inkább vmi project 47 lenne jó, és azon bérdolgoztatni, hiszen nem mindenkinek éri meg otthonra vennie ilyen óriásokat, sokkal egyszerűbb kapcitást bérelni egy adott feladathoz valahol. És távolról egy Notebook is megteszi RDP-n keresztül. Ma már a virtualizáció is iszonyatosan fejlettnek mondható...
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#54625216
törölt tag
3D rendernél csak korlátozottan lehet bérelni a render szolgáltatásokat, mert az esetek többségében (70-80%) gyors preview-k kellenek, azaz a render adminisztrációja: feltölteni a jelenetet, kivárni a rendert, letölteni a végeredményt túl sokáig tart.
A legnagyobb probléma, hogy nem csak a jelenetet kell feltölteni, hanem a teljes környezetet, azaz asset-eket, shader-eket, plugin-okat. Aztán minden rendernél szinkronizálni kell a változásokat, mert ha egy textúra változik, de az online farmon nem frissül, akkor kukázhatod az összes lerenderelt framet.A végső verziót max. beállításokkal persze már lehet bérelt farmokon is rendereltetni, de a legtöbbször nagyon limitált a bérrenderelés, mert ez meg az a plugin hiányzik, vagy nem azt a verziót használják. Vagy fizetheted magad a licensz díjat annyi gépre, amennyit használsz. Szóval macerás.
Ezen kívül komolyabb projecteknél az ügyfél biztonsági előírásai nem teszik lehetővé, hogy bármilyen adat elhagyja a céget.
Ha egy nagyobb kiadóval vagy filmgyártóval tárgyalsz, akkor rádküldenek egy auditort, aki pontozza az IT biztonságot és ha nem értél el megfelelő pontszámot, akkor nem írják alá a szerződést, hiába imád a rendező vagy haver a producer. Ezeknél a pontozásoknál pedig bármilyen függés online szolgáltatásoktól durva pontlevonásokkal jár, amit más befektetésekkel lehet ugyan pótolni (pl. fegyveres őrség a szerverszoba előtt +pont ), de nem nagyon éri meg.
Kis cégeknél, vagy állami támogatású művész projecteknél jöhet talán szóba az online rendereltetés, ezek általában használják is, de még ilyenkor is kell egy alap renderkapacitás helyben.Az erős, sok magos worstation egyébként az online renderelés koncepcióba is jól illeszkedik mondjuk párfős cégeknél: az irodában tartasz 2-3 gépet a gyors preview-khoz, magát a kész jelenetet pedig küldöd az online renderfarmra. Ilyenkor több mag = gyorsabb preview = több lehetőség a javításra = jobb minőség.
[ Szerkesztve ]
-
wsanyi
aktív tag
válasz #06658560 #62 üzenetére
Miért? Szerinted a sajtóban/médiában megjelenő küföldi hírekről hogyan értesítik az embereket? Tán minden eseményen minden országból ott van valaki, vagy átvesznek híreket másoktól? Pl. Reuters. Attól még, hogy külföldről veszed át a teszteket, és állítasz össze egy saját képet (még jobb a helyzeted is, hiszen a különböző tesztelők másként tesztelnek, így sokkal több eredményt be lehet gyűjteni), az nem lesz a saját cikked? Én pl. több netes forrást is meg szoktam nézni, és általában le lehet szűrni, hogy melyik tesztelőnek hová húz a szíve, de van 1-2, akik az esetek többségében pártatlanul tesztelnek. Mainstream vonalon azért kicsit más ehylzet, mert ott az alaplap időtállósága is fontos szempont lehet, és az AM4-be még jön majd ZEN2, és ZEN3 is elvileg. A tesztekből ezt azért hiányolni szoktam.
Ettől még nem tud mindenki angolul, és/vagy németül, vagy más nyelven, így igenis érdemes fordítani.
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#54625216
törölt tag
Amikor a tulajok hajlandóak pénzt pumpálni a cégbe.
Komolyra fordítva: egyelőre nem cserélik az i7-eket, de az elmúlt 1 évben már TR 1950x-ekkel bővítették a farmot, illetve az új workstation-ök is TR alapúak, amiket esténként befognak renderelni.
Most a TR 2990wx talán már eléri azt a szintet, hogy a teljesítmény bővülés / energia felhasználás annyival jobb, hogy érdemes a már meglévő gépeket is cserélni, de még nincs róla döntés. -
wsanyi
aktív tag
válasz #54625216 #65 üzenetére
Ha tényleg 8 db 4790K-ról beszélünk, azok biztosan jóval többet fogyasztanak, mint 1 db 2990WX. Elvileg 2-2,5-3 db olyan gép fogyaszt annyit, mint 1 db 2990WX. Kérdés még a GPU, és hogy tudjátok-e használni a GPU-kat is, és mennyit, mert max 4-et tud elvinni elvileg egy TR.
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#54625216
törölt tag
Ez úgy működik, hogy bevállalnak még egy projectet, a világosítók meg vinnyognak, hogy kevés a render kapacitás, mire azt mondják, hogy ok most ennyi pénz van, amit inkább új gépekre költenek, mint a meglévők lecserélésére.
Az i7-eket szvsz csak akkor cserélik, ha már nem fér el új gép és a légkondit is bővíteni kellene, mert akkor olcsóbb a régebbi gépeket cserélni, mint újabb helységet kialakítani. Persze most is megérné az energiafogyasztás miatt, de a beszerzéseknek van némi laggja, hogy nem akkor költenek pénzt, amikor megérné az infrastruktúrába fektetni, hanem amikor már végleg kifogytak az egyéb lehetőségekből.A GPU-ról már írtam fentebb, hogy komoly lehetőségek vannak benne, de egy teljes céget GPU renderre átállítani más műfaj. A teljes render pipeline-t át kell dolgozni, ami idő és pénz, ezen kívül egy csomó pénz van a cpu render licenszekben, azt sem dobják egyik napról a másikra, és az embereket is ki kell képezni. Ehhez jön hozzá, hogy bár rohamosan fejlődik a GPU render technológia, feature-k terén még rendesen le van maradva a CPU megoldásokhoz képest. Így összességében még nem éri meg kísérletezésen túl komoly pénzeket tolni a GPU renderbe.
Más lenne a helyzet, ha nulláról lehetne indulni és a project design-t is a GPU renderlők képességeihez lehetne igazítani, mert akkor fel lehetne szerelni 3-4 GPU-s workstation-ökkel a világosítókat és nem is kellene renderfarm, mert GPU-n a ws simán lerenderelné a jelenetet percek alatt.
Amúgy GPU-hoz meg felesleges a 2990wx, a legolcsóbb threadripper is elég lenne, mert a GPU rendernél nem a CPU magok száma a szűk keresztmetszet és a 2990wx nem kezel több pci lane-t mint a többi TR. -
#54625216
törölt tag
Szoftver függő. A CPU mindenképpen dolgozik, mert a GPU-t ki kell szolgálnia, de általában amint a kép számításba is be kell vonni a CPU-t, onnantól drasztikusan megnő a renderidő.
A tisztán GPU-ra épülő renderelők, mint az Octane nagyságrendeket rávernek gyorsaságban bármilyen CPU renderelőre, de ugye itt jön be a képbe, hogy milyen feature-ökre van szükség a projecthez.
Ha egy szükséges dolgot az Octane nem tud, akkor lehet akármilyen gyors, nem lehet a projecthez használni.Vannak ugyanakkor hibrid megoldások, mint a Radeon Pro Render, illetve a Pixar is valami hasonlón dolgozik a Renderman-nal, hogy a renderelő használja a GPU-t ha van, de megy anélkül is, ezek viszont még vagy nincsenek a piacon, vagy nem túl elterjedtek és sosem lesznek egy ligában a tisztán GPU renderelőkkel. Inkább a zökkenőmentes technológiaváltásban lesz szerepük.
Ezen kívül lassan de biztosan terjednek a game engine-k is, mint render megoldások. Már vannak tv sorozatok, amiket unreal-ben csináltak, ez új szintre emeli az egész GPU témát, mert gyakorlatilag megszűnik a renderidő. Egy game engine-el simán lehet akár 8K-s képeket is számoltatni a másodperc töredéke alatt, ráadásul az optimalizálással sem kell vergődni, mert senkit sem érdekel az fps, mivel nem kell realtime-nak lennie.
A game engineknél viszont nehézkes az átjárás a 3D szoftverek és az engine között, ez jelenleg a szűk keresztmetszet. Egyelőre túl sok emberi munkát igényel és sokkal komolyabban a limitációk, mint akár a tisztán GPU renderelőknél.Az iparág vitathatalanul a GPU irányába halad, szvsz ez a két-három év lesz a sokmagos CPU-k aranykora, ezalatt a GPU renderelők és a game enginek feature-ben fel fognak zárkózni a CPU-khoz, hatákonyságban meg durván el fognak húzni.
-
#06658560
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
válasz #06658560 #70 üzenetére
Ez jogos, de általában mindig van futó project. A munkafolyamatoknak átfedésben kell lenniük, különben amíg kifut az aktuális project, a munkatársak felének nem lenne mit csinálnia.
Nagyobb hollywoodi produkciókba bedolgozó stúdiók megengedhetik maguknak, hogy két nagyobb munka között tartsanak pár hónap leállást, majd újraverbuválják a csapatot a következőhöz, mert a fizetések is olyanok, hogy az embereknek megéri projectről-projectre vándorolni kisebb-nagyobb kihagyásokkal.
Alacsonyabb költségvetésű tv-s vagy online munkáknál viszont stabil gárda kell, akiket évekre le tudnak kötni, így a cégek kénytelenek több projectet párhuzamosan futtatni. -
#06658560
törölt tag
válasz #54625216 #71 üzenetére
Tisztában vagyok vele, ellenben normáliséknál ilyenkor sem azt csinálod, hogy akkor a hétvégén mindenki állj, vasat cserélünk, hanem új vas összerak, letesztel, majd az új projekt költözik rá, a régi meg majd a régi vason fut a végéig. Ez pedig szintén jelent egy szép csúszást valami új implementálásában.
[ Szerkesztve ]
-
wsanyi
aktív tag
válasz #54625216 #71 üzenetére
Felmerült bennem egy kérdés, hogy nem lehet, hogy havonta 10-20-30 ezer Ft-nyi áramszámlát meg tudnátok spórolni ezzel az új TR_es géppel a régi farmmal szemben, a hűtésről, és helykihasználásról nem is beszélve? Szerintem még ilyenkor érdemes átállni, amikor azokat az i7-es gépeket még normális áron el lehet adni. 2 év múlva azok nagy eséllyel nem sokat fognak érni, az áramszámla pedig csak havi 10 ezer Ft-tal számolva évente 120.000,- Ft. Tudnék mit kezdeni azzal az összeggel... Akár bónuszként is szét lehet osztani az alkalamazottak között, akik így motiváltabbak lennének a jó munkavégzésre.
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#06658560
törölt tag
Évi 120k az egy kis cégnél is bruttó 10k bónusz lenne. És ha olyanok a szoftverlicenszek, akkor még kerekítési hibának sem tűnik fel. A nálunk használt szoftver fapad licensze volt három éve 10k€+4k€/év revízió követés.Havi 100€ megtakarításért jellemzően nem szoktak egy beüzemelt, jól bejáratott rendszert kukázni, hogy beállítsanak egy pár százezer eurós új vasat, azt újabb tízezrekért leteszteljék. Ilyen váltás csak a tervezett ciklus végén éri meg, vagy ha egyéb területeken jelentős előnyt hoz.
-
clyvejhamma
aktív tag
válasz #06658560 #74 üzenetére
Azért azt tudni kell, hogy nem olyan rózsás a pénzügyi helyzete a legtöbb nagy vfx cégnek. Millió dolláros projekteken dolgoznak de az árverseny miatt nincs nagy nyereségük. Jól mutatja ezt az elmúlt években bezárt vagy leépíteni kényszerült cégek száma.
Egy érdekes cikk a témában.
https://www.google.hu/amp/s/variety.com/2018/artisans/production/vfx-summer-box-office-1202824543/amp/[ Szerkesztve ]
-
wsanyi
aktív tag
válasz clyvejhamma #75 üzenetére
Akkor majd a nagyhal megeszi a kicsit, a végén kevés cég marad, ők pedig magas profitrátával tudnak majd dolgozni. Íme egy újabb példa arra, miért nem feltétlenül jó a verseny. Gyorsabban évülnek el a termékek és szolgáltatások, és kisebb a profitrátájuk, ami negatívan hat a GDP-re is. A világ jobban járna kevesebb, a munkásokat jól megfizető céggel, aminnek eredményeként pöröghetne a pénz, ami felgyorsítaná a gazdaságot, és verseny helyett újabb termékek és/vagy szolgáltatások jelenhetnének meg a piacon. Bár az is igaz, hogy a Ferrarinak nem versenytársa a LADA, vagy Suzuki, más réteget céloz meg, viszont ott is van verseny.
@Kopi31415:
Szerintem ez a kérdés nem ilyen egyszerű, ráadásul ki a kicsit nem becsüli stb. Nyilvánvalóan nem egyszerű átállni, de előjöhet egy pont, amikor azt mondják, hogy igen.
Ld.:
Vasútvillamosítás - sok esetben elvileg ez soha nem fog megtérülni, gyakorlatilag abban a pillaanatban, amikor elkezd robbani az olajár, a dízel mozdonyok kora le fog áldozni, vagy más forrsából kell üzemenyagot szerezni, de a biodízel pl. nagyon kis mennyiségben állatható elő, így ahol lehet, inkább valamilyen elektromos megoldásra kell majd átállni, ráadásul a hálózatba vissza is lehet táplálni elektromos áramot fékezésnél, amit a dízel üzemnél nem lehet megtenni. Ez természetsen csak 1 példa volt, de hosszú távon az energiaárak nem lesznek a mostani szinten tarthatóak...
[ Szerkesztve ]
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#06658560
törölt tag
Az átállás lehet, hogy olyan, hogy majd valamikor talán megéri. Millió ha mellett. De akkor sem fog normális cég egy éles, termelő rendszert azonnal lecserélni egy másikra azért, mert kerekítési hibánál kevesebbet nyernek az áramon, akkor, amikor megjelenik. Az általam leírtakat próbáld már értelmezni!
A rossz vasutas példádra reagálva: te lecserélnél egy vonalon minden mozdonyt, esetleg motorkocsit azonnal, amint megjelenik az elektromos vontatás, vagy előbb tesztelnéd valahol, hogy mit tud, mire kell vele figyelni stb.? Akkor is cserélnél, ha tavaly üzemelted volna be a komplett jármű parkot teljesen új dízel mozdonyokkal?
[ Szerkesztve ]
-
wsanyi
aktív tag
válasz #06658560 #77 üzenetére
Értem, amit írsz, avasútnál sokkal hosszabb az avulási idő, tehát egy 5-10 éves motorkocsit (desiro) lecserélni az kb ugyanaz a kategória, amiről te írsz, ráadásul buszokkal kellett pótolni a pálya újjáépítése alatti időre a vonatokat...
Tehát értem, amit írsz, mindenkinek magsának kell eldöntenie ezt a kérdést. Mindenesetre szerintem megfontolandó. Persze jövőre jön a ZEN2 7 nanon, ami még hatékonyabb lesz, ez is igaz, viszont az is, hogy socketkompatibilis lesz...
Még 1szer, értem, amit írsz, viszont a kérdés nem ilyen egyszerű szerintem.
Szép napot!
Az éltető nap mindig süt, még akkor is, ha néha nem látjuk, mert eltakarják a felhők, vagy mert éppen éjszaka van.
-
#54625216
törölt tag
válasz #06658560 #72 üzenetére
Workstation-ökkel, szerverekkel ez így is megy, renderfarmmal valamivel egyszerűbb.
Ott elég pár új node-ot beálltani tesztelésre és ha egy-két hónapig nem köpködi a hibaüzeneteket, akkor jó eséllyel cserélhetők a rendergépek akár project közben is.
Ettől függetlenül rendergépet nem szoktak cserélni, inkább bővítik a farmot újabbakkal és ha már nagyon gyenge a régi gépek fogyasztás/renderteljesítmény mutatója, akkor kukázzák őket. (Ez az i7-ekkel még egy dararbig nem fog megtörténni.)
Persze, ha valami nagyságrendileg komolyabb project miatt külön beruházás kell az más történet, mert akkor már az is számít, hogy a régi gépek mennyi helyet foglalnak. Ebben az esetben valóban kivárják, amíg kifut a régebbi project és csak utána barmolják szét a farmot, de ez elég ritka és drasztikus lépés egy cég életében, hogy a korábbiakhoz képest akkorát lépjenek előre volumenben.
(Nálunk pont volt ilyen: 10 fős startupból váltottak 80-90 fős középvállalkozásra kb. fél év alatt, volt is szopás mindennel.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs