- Yettel topik
- Google Pixel topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Nézzük élőben az este folyamán érkező Xbox Games Showcase 2024-et!
gp A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
saril
senior tag
ezen mi nem érthető? és ráadásul mérföldben megadva."A grafikonról leolvasható, hogy az elektromos autó előállítása legalább kétszer akkora szén-dioxid-kibocsátással jár, mint a dízelautóé. "
ja és nem védem én a dieselt csak évi 30e km vagy több amit megyek, így lett dízel, tudom hogy hangos és büdös
[ Szerkesztve ]
Akkupakkok készítését, javítását, szerszámgépek, rollerek, kerékpárok akkufelújítását vállalom. Eladóak 18650 Cellák!
-
8 literrel számolva, 50k alatt 11t a co2-je egy dízelnek. (6-al mennek általában, szóval a két literből bőven fedezve van a szállítási "költség")
a nagy kérdés az, hogy 1kg szénből, a 35%os erőműben, 15% hálózati veszteséggel, 35%os egyenáramra transzformálási veszteséggel, és 10%os hajtásláncbéli veszteséggel számolva mennyi az annyi...
gyanítom, hogy egy hangyapöcsnyit több mint amit a grafikon állít, és jóval kevésbé nyílik szét mint látható.
az is kérdés, hogy a 0km-es bekerülési co2 mekkora akkupakkal jön ki... a legkisebbel, vagy a legnagyobbal... mert 90%ban a legnagyobbat fogják megvenni az emberek, mivel senki nem akar aggregátért futkosni télen, hogy feltöltse az autóját azért, hogy a hazáig hátralévő 15km-t meg tudja tenni.どんな時代だろうが、機械は決断しない、 戦闘は人間がやるんだ。
-
altecsóka
tag
Laza propahanta by propahantaügyi büró.
Öt évvel ezelőtt Szélesebbik úr (az Ikarus-tulaj)
biztosra megigérte hogy három évvel ezelőtt tizezerszámra gyártjuk a buszokat boldog-boldogtalannak de legfőképp iránnak....hehe.
Herr göbbelsz csapata csak jelenthetne szillyjartó és
a hasonszőrű főkipcsak haverjainak.DIN 14 040
-
pakesz
aktív tag
feltetelezem hogy a kollegad uj autot vett es a garancia miatt nem merte kiutni a DPFet
persze jo lenne ha ehhez is ertenek, de csak parszor olvastam rola, szoval a DPF az a hajtaslanc resze, igy ha kiutik akkor lesz olyan motor ami kozeptavon tonkremegy
de pont erre a helyzetre lenne megfelelo egy dizel + kis hatotavolsagu EV kombo, csak hat mar akinek... nem mindenki tud eltarolni plusz egy autot -
pakesz
aktív tag
en orulnek neki, ha a sok DPF eltavolito gyaszhuszart kiiktatnak
de sajna manapsag a rendornek csak arra van jogositvanya hogy amit kintrol latnak arrol mondhat csak velemenyt
mondjuk Karacsony elvtars azert felallithatna par mobilallomast a hataron, hogy megvedje a budapestieket -
-
pakesz
aktív tag
lakotelepen van hely
csak el kellene donteni, hogy ki hasznalja azt a helyet, mert az hogy egy csaladnak van 3 autoja az nem mukodik meg ott sem
szerintem a legegszerubb dontesi mod az az hogy kinek fontos annyira hogy parkolodij elleneben ott lehessen
sajna az onkormanyzat meg nem lepett ez ugyben pedig ez is egy bevetele kellene legyen, parkolonkent az evi 50e szeritnem nem rossz bevetel -
7Heads Drago
veterán
Marhaság. Kecskemétre nagyon sűrűn járok be. Ott a panelek közt rengeteg a parkoló és az autó is. És nincs lehetőség máshova parkolni se. Kiskunfélegyházán ugyanez a helyzet. Gondolom máshol is.
Hova rakod az autókat?
Mert hogy mélygarázs nincs a környéken se azt garantálom.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
pakesz
aktív tag
be kell loni a parkolodijat hogy pont legyen eleg hely, valamelyik lakotlelepen tobb lesz mas lakotelepen meg kevesebb, mind a havidij mind az autok szama
az a jo azzal ha a parkolohelyet megfizettetik a delikvenssel, hogy o ra fog jonni, hogy a havi 10e kifizetese helyett inkabb a bevasarlashoz osszefognak a szomszeddal kimennek az osanba es hivnak egy taxit
(bocs de en a budai oldalt ismerem meg az eszakpestit, a delpestit nem...) -
7Heads Drago
veterán
1. Kérlek írd le hol van ez a rendelet. Ne csak a levegőbe beszélj. Mert ez így csupa feltételezés csak.
2. Kecskemét az neked vidék? Gratulálok. Szóval csak Budapest a város. Nincs több kérdésem. Bocsi tényleg kár volt ebbe belefolynom.
Eladja az autót??? Jó ha 5% ezt megcsinálja ez miatt.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
azbest
félisten
Tényleg van benne valami, amit mondasz. Nyugati nagyvárosokban sem lehet mindenkinek autója, mert akkora népsűrűség mellett nincsen hová tenni. Akinek pedig van, az sem feltétlen használja a belvárosban.
Anno hamburgban vicces volt látni, hogy ünnepnapon a viszonylag kevés autó közt egy csomó régi, ritkaság, hobbiautók jártak. Az irodaház mellett meg elektromos bicikli állomás. Persze a tömegközlekedés is nagyon fejlett (u-bhan, s-bhan, villamos, busz, taxi, ride sharing sorfőrrel, felvehető bérautók...). Ilyen téren, ha nem is tökéletes, de azért BP sem áll rosszul. Vidéki városokban persze már sokkal hézagosabb.[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Az isten áldjon már meg, te hol élsz...??
Menjél át Gödöllőre hivatalos ügyet intézni és próbálj meg a hivataltól 5-600 méteren belül leparkolni! Az pedig nemhogy Budapest de Kecskemétnek is icipici.
Most jössz hogy menjel vonattal, igen, csak a gödöllői központ az a vasútállomástól több mint 2 kilométer.
ja, mondod menjek helyi busszal.
Az akkor nekem a lakhelyemen 2x2km séta, retúr a vonaton+2 buszjegy, az 1700Ft.
Kocsival meg nincs egy ezres nekem, a szomszéd "falu".
És kb. fél nap, ha nem több, kocsival meg max. 1,5 óra az egész.
Múltkor bebumliztam a nagy-nagy Budapestre, 2 ügyet intézni és hanyattestem, 4600, négyezerhatszáz forintot tömegközlekedtem el.
És áztam-fáztam, vártam, hát ennyiből én 200 kilométert autókázok, és háztól házig, nyomorgás nélkül.
Horror a tömegközlekedés, én meg már öreg vagyok a kihívásokhoz.
Fiatalkoromba 50Ft volt egy havi Budapest bérlet. -
7Heads Drago
veterán
Jó cikkek leírják a problémát. Aztán a nagy semmi se történik. Annyi max hogy mostmár a külvárosban sincs parkoló. Fantasztikus megoldás. Nem mellesleg 2016os a cikk.
Érdekes hogy az elején nem ezt írtad.
Ídézem mít írtál: Lakotelepen annak lesz autolja, akinek van garazsa is hozza. 269#
Ha lesz egy bérelt helyed a lakás előtt az nem garázs és nem lesz benne konnektor se ha nem tévedek.
Kecskeméten is ez van. Zónák vannak és bérletek. Ez így már egészen más. Csak ugye te nem erről beszéltél. És nem lesz konkrét helyed csak az utca vagy a zóna van megjelölve.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
-
tordaitibi
veterán
Igen ezt megértem, de soha el nem fogadom hogy azért mert nem tud valaki családi házban lakni, azért lekorlátozzák, szegregálják, +fizetésre kényszerítsék.
A több autó/egy család korlátozást esetleg aláírom.
És a példabeli icipici városban is budai, majdnem várnegyed árak vannak parkolásra, 480Ft/óra.
Tele van minden autóval, a lakótelepek is. Ennek ellenére amit javasolsz, azt én nem tudom elfogadni. Adják el a kocsikat az ott lakók?
Ahol én lakom, mégicipicibb kisváros, jelenleg is tarhatatlan állapotok uralkodna a vasútállomás környékén, mivel a pőogár élne a P+R lehetőséggel, csak sárba, pocsolyába, dagonyába tudnakmegállni az állomás környékén.
A legtávolabbi rész 4,5km az állomástól.
Nálunk akkor ki hunyó hogy sokan nem p+r-eznek, hanem látva a lehetetlen állapotokat, bemennek BP-re kocsival, vagy az infrastruktúra hiányáért felelős vezetés a hibás?
Vagy, sok az autó. Ez utóbbi is reális felételezés.
És mit lehet ez ellen tenni egy faluba..?
Pár hsz-szel feljebb leírtam hogy énnekem a kocsi nélkülözhetetlen mert vagyonőr vagyok, gyakran a munkahelyem minden civilizált területtől, buszmegállótól 10 kilométerre van és magammal kell vinnem kaját, hűtőtáskát, pót 80Ah akkumulátort, télen pb palackot, hősugárzót, szórakozási lehetőséget (mini pc+kismonitor) valamint egy rakás biztonságtecnikai cuccot.
Úgyhogy ha én lakótelepen laknék és elkezdenék az általad felvázolt retorziókat, akkor én vagy munkahelyet változtanék és eladnám a kocsimat, ami nem reális, vagy mennék felgyújtani a Parlamenet.
Gondolom érthető a logikám. -
pakesz
aktív tag
miert ne jarna?
en pl. tokre jol el tudnam kepzelni hogy egy medencet felallitok ott
vagy esetleg a lomtalanitast elorehoznam, evi 2e -t megerne nekem
ja hogy ennekem a jogaim korlatozva vannak?
"Igen ezt megértem, de soha el nem fogadom hogy azért mert nem tud valaki családi házban lakni, azért lekorlátozzák, szegregálják, +fizetésre kényszerítsék." -
tordaitibi
veterán
Valószínűsítem hogy némileg taln közelebb kerül az álláspontunk egymáshoz de egyetérteni teljesen nem fogok.
Kis példával.
Magánfuvarozó voltam, szakadt 15 éves kisteherautóval, nagyon közepes, 150ezer+áfa havi pénzért 5 évet dolgoztam egy cégnél bérfuvarosént, mindkét fél megelégedésre.
majd a cég közölte hogy sajnos őket is kényszerítik, ha nem tudok kiállni egy új furgonnal, akkor sajnos megszakítjuk a munkaviszonyt.
Akkoriban egy új furgon 3 évi fizum lett volna.
Mikor ezt közöltem velük, meg hogyha ők nem ennyit hanem a reális 3-400ezret adtak volna havonta, akkor teljesíthető lenne a kérés, sőt én magamtól is már vettem volna egy új teherautót, akkor vállvonogatás.
Megváltunk egymástól.
Vagyis ebben az országban mindig először követelnek, a semmire,
nem a követelés hátterét valósítják meg hanem íróaszal mögül kitalálják hogyan is kellene ezt.
Ha előtte megteremtenék a követelés alapjait, úgy természetesen mindenki belemenne örömmel a jobb, korszerűbb megoldásba.
Pl. mély vagy teremgarázs, max. 300 méterre a lakóépülettől, biztonsági szolgálattal, megfelelő számú elekromos töltőfejjel ellátva, nem kéne télen jeget se kapargatni a kocsiról reggel.
Ezek perpill. hol vannak..?
Majd ha meglesznek, AKKOR állok elébe a havi vagy éves, reális! parkolási díjnak. Addig senki sehova ne húzzon le engem lóvéval, a semmi fejébe! -
7Heads Drago
veterán
-
pakesz
aktív tag
https://www.portfolio.hu/ingatlan/20201202/vege-lehet-az-ingyenes-parkolasnak-jozsefvarosban-459992
"A VIII. kerületi önkormányzat adatai szerint jelenleg 10900 szabványos parkolóhely van Józsefvárosban. 2020-ban 17 600 magánszemély autójára vetettek ki gépjárműadót, amiből több, mint 13 000 autót regisztráltak 11 400 lakásban, ezek ingyenesen parkolhatnak egész Józsefváros területén. A többiek saját garázsban, parkolóházban állnak meg. Emellett 1550 lakáshoz egynél több autó van bejelentve, összesen 3300 “többedik autó” van. A 76 000-es lakónépességgel és 44800 lakással rendelkező kerületben tehát a lakások egynegyedéhez regisztráltak parkolási kedvezményt."
amugy kell ennel tobb erveles? majd biztosan egymas tetejere fognak parkolni -
ecaddsell
aktív tag
OK, korrekt cikknek tűnik. Ha jól értem 3,8 millió autó üzemanyagának finomítása (ez több mint a Mo-i személyautó mennyiség ha jól rémlik) 200 ezer villanyos hajtásnyi befektetést igényel azaz kb. 5% elmegy csak erre (persze van egyéb hasznosuló melléktermék is amitől most tekintsünk el).
Ezzel persze nem látom mi oldotta meg az ingadozó napelem termelés kiegyenlítését és hogyan is működne ipari méretű energiatárolás. Ui. ez a valódi probléma amire jelenleg nincs valódi megoldás.Elf
Sanos igen, mindenki azt ragadja ki ami neki az éppen aktuális széljárás szerint jobb.[ Szerkesztve ]
-
petymeg
addikt
Persze, hogy látszik azért is írtam, amit írtam. 1-2 évtizeden belül realitás lesz, hogy csak villanyautót vehetsz, más nem lesz. Rákényszerítik az embert. (Mellékesen: kíváncsi vagyok, mit fognak szólni a szagértők, ha nem csökken majd a globális felmelegedés attól, ha már minden CO semleges lesz... remélem megérem még.)
Mondjuk én hiányolom az egyéb megoldásokat is. Pl. LPG. Volt LPG-s kocsim, olcsó, környzetbarát(abb, mint a benzin, dízel) mégse buli valamiért. Csak az elektromos, mint egyedüli ződ megoldás. A fenét, csak jó a marketing, meg az a biznisz valakinek.
Mocskos idők, szeretned kéne, A jövő itt van és sose lesz vége! Mocskos idők a sarokba bújva! A jövő itt van, kezdjük újra!
-
btprg
senior tag
Hát baromi jó lenne tényleg, hogy a gazdagköcsög felvásárol mindent, a többiek meg menjenek ahova akarnak... Nem lennék meglepődve ha fityiszes lennél, mindenki annyit ér amennyije van, úgy-e?
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
szabi__memo
nagyúr
-
szabi__memo
nagyúr
Olvasd el a cikkeket.
Az akkufejlesztés egyébként párhuzamosan, mint kiegészítő is elképzelhető.. Nem igazán zárja ki egymást a két dolog. Ellenben az akku előállítás véges és környezetszennyezőbb. De ha nem lenne véges még ott az utóbbi ami egy szigorú szabályozással azonnal kihúzhatja alóla a talajt. Nyilván nem ma.
Lehet ezeken elmélkedni de mindig ott marad a fenti két dolog ami idővel probléma lesz. És lehet hamarabb mint gondolnánk[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
Dehogy vagyunk. Egyik sem bulvár, miről beszélsz? EU célkitűzésekről, előjelzések is vannak benne. Max Plant kutatóintézet.. bulvár, jesszus.
A Toyota és más cégek a világon azért kapnak erre pénzt mert ez tűnik hosszú távon a jövőnek. Persze a kormányok szerint és a szakértőik szerint. Küldjük el nekik a videót hátha meggondolják magukat. Az nem bulvár[ Szerkesztve ]
-
szabi__memo
nagyúr
Akkor tizedszer is leírom: környezetszennyező veszélyes és véges alapanyag.
Mert hidrogén csak elektrolízis útján jön létre árammal. Jól van...@dabadab: a recycling jó és megoldás jelenthet. Ha van elég alapanyag és nem minősítik bármiféle oknál fogva a jövőben még veszélyesebbnek.
Áramtermelésnél mit nem látsz? Nem értem. A megújuló energiát? A jövőbeli fúziós energiát?[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
ezzel tenni kellene valamit, elmeletileg a vasutat kellene hasznalni es nem a repulot
mar volt rola szo, hogy rendberakjak, de most hogy megfekudt a turizmus mintha onmagatol rendbejonne, azaz vege lesz a filleres fapadosaknak
amugy meg Budapest - Fiume oda vissza 60 EUR, 500 km
aki zold ohajtana lenni, annak nem feltetlenul lenne muszaj beruhazni egy Teslaba, boven eleg lenne, ha Budapesten a masodik autojaval egy hasznalt Nissan Leaf -el kozlekedne napi szinten, es evente akkor meg menne a villamos hajtasu vonattal
hasznalt Nissan Leaf, 3 milka, 24 kWh
hasznalt Tesla S 85, 11 milka, 85(???) kWh -
tordaitibi
veterán
Nem rossz, már van is ilyen, nem hittem volna.
De nem kell.
Eddig volt a fogyasztás átlagban 250kWh.
Ma megvették az E autót Kovácsék és természetesen már ki van építve a garázsba a töltővezeték és az almérő.
Holnaptól ha az almérő nullát, a fő mérő meg havi 500kWh-t mutat ezután, akkor nincs itt szükség kommandóra.
Adó és jövedéki adócsalás miatt már megy is a feljelentés. Egyszerű ez. -
tordaitibi
veterán
És pilóta.
Hogy egy család ugyanazon a napon vegyen e autót, 3 klímát, egy villanytűzhelyt és +1 gyerek legyen és még aznap helyeztesse üzembe a napelemeit és a hálózatra visszatápláló invertert?
Ennak a matematikai valószínűsége azért eléggé kevés.
A napelemes ad-vesz órák már ma tudnak visszafelé akár napi felbontásban is fogyasztást és visszatáplálást megmutatni.
Ezek átlagát, a betáplált és vételezett energia akár heti leosztásban, valamint ennek akár forintosítását és még kismillió paramétert pl. mikor mennyi volt a ki és a be völgy ill. csúcsidőszakba stb.
Nem lehet becsapni.De gondolom, mert erről nincs ennyire mély tudásom, az E autók komputerének szerintem gyerekjáték visszamenőleg 1-2 évre letárolni másodperc pontosan hogy mikor mennyi tankolás történt.
Egy esetleges gyanúnál ennek biztos hogy kiadhatónak, kiolvashatónak kell lennie, talán még a tulaj is bemehet ebbe a menübe.
Ha az autó azt mutatja hogy 2035.06.17. napján este 22:10-kor indított 8 órás lassútöltéssel felvett 24kWh-át 8 óra alatt, ugyanekkor az otthoni okos almérő semmit, a fő mérő meg a megszokott átlaghoz képest +24kWh-át mutat, ebből nehéz kikecmeregni még jó ügyvvéddel is.
Egész éjjel sütött az aszony..? Gyenge érv, pláne ha előfordul hetente.
Mivel az utcai töltők egy se lassútöltő, csak otthon tölthette, megkerülve az almérőt.De ez egyelőre csak olyan hungarikum, mivel egy svájci vagy svédnek meg se fordul a fejében hogy ilyet elkövessen.
Majd meglátjuk mit hoz a jövő ebben.[ Szerkesztve ]
-
pakesz
aktív tag
nos nezzunk nyugatra
vannak a norvegok, nos roluk tudjuk hogy teli vannak olajkutakkal nekik a penz nem szamit
marad a francia es a nemet akiket komolyan lehet venni, nos ha naluk eleri a ~ negyedet az utazokozonseg aki EVvel csapatja akkor gondolom ok mar vegig fogjak ezt verni...
szamolom a napokat mikor csinaljak meg a km alapu utdijat -
pakesz
aktív tag
ez egy erdekes kerdes...
eredetileg volt a nemeteknel ez a haztartasi eromu, akkor bevezettek nalunk is hogy de jo hogy a maganszemelyek PVznek, es akkor a MAVIR az jo fej hogy segiti a zoldikeket, mert hat szetcseszik a halozat stabilitasat de hat olyan kis czukorfalatkak meg kevesen vannak, hogy hat ezt megtehetik
aztan egyre tobb cikket olvastam arrol, hogy egypar nagyfogyaszto ugy gondolta, hogy o felrak maganak PVt, hogy csokkentse a villanyszamlajat
na most ne egy KFC melletti toltouzemre felpakolt par kW -os modult ertsd hanem konkret gyarepuletek tetejere kezdtek el felpakolni (pl: Audi 12 MW)
na most filozofiai ertelemben ertem, csak muszakilag nem...
szoval az Audinak eleve MW -okat adnak el ketszeres betappal, szoval az Audi meghatarozza, hogy a madzagon hany MW jojjon be, es azt kifizeti
azt kifizeti akkor is ha leallnak a termelessel es akkor is ha ez a napsuteses orakban azzal a 12 MW -al kevesebb
szoval minek epitik akkor ki? sporolni nem fognak vele
tovabb fejtegetnem, hogy nem szep dolog pont akkor kevesebbet fogyasztani amikor telefossa a nemet napelempark az europai halozatot, de szoval ez a fenti kerdes blokkolja ezt a masodikat ... -
pakesz
aktív tag
azert ennel egyszerubb a SZET -et letolni az Aranyos volgyben
mondjuk legalabb elokeszulhetnenek hogy az alatta levo telepulest elkezdenek felszamolni, de hat ez egy tobb evtizedes terv es ott a lakosok azota epikezgetnek es hosszu tavra terveznek, mert a mindenkori nem elorelato kormany nem kepes legalabb a lehetoseget atgondolni...[ Szerkesztve ]
-
tordaitibi
veterán
Ooo koszonom.
Soha nem szamoltam utana mennyibe kerulhet egy ilyen es mennyi energiat tud tarolni. Orszagos viszonylatban szerintem szinte semennyit, merhetetlenul keveset.
Meg atmeneti kiegyenlitonek, puffernek is nulla.
A nemetek lassan kepesek fedezni az orszagos fogyasztasukat egy verofenyes napon. Hany ilyen tarolo kellene nekik hogy a 10GW nagysagrendu ingadozast, amit egy atvonulo felho okoz azt kiegyenlitse?
Es valami iszonyat rossz hatasfokkal is mukodhet.
Hanyszoros konverzio?
Elektromos energia/motor
Motor/szivattyu
Aztan viz/vizturbina
Turbina generator
Generator/elektromos energia
Kb. mint amikor egy 12 voltos lampat akkurol inverter 230V,
majd ezt egy tappal 12 voltra visszalakitom.
Elhiszem hogy mindenkepp, mindenaron kiegyenlites es tarolas szukseges, de ha egy ilyen puffer telepet 10 tonna akkubol alakitanak ki, annak az osszesitett okolabnyoma nincs fele se mint egy ilyen gigaprojektnek.
A hatasfokat meg ossze sem lehet hasonlitani, egy kb. 75-80% osszesitett hatasfoku akkus tarolonak ezzel a viz alapu energiataroloval.
Egy ilyen tarolo, a tobbihez hasonloan szerintem sose rentabilis, a mukodesi ideje alatt nem kepes behozni a befektetett osszeget.
Eloallitasi aron szamolok, nem a fogysztoi arral.
Pl. betaplalok felesleget, az perpill 4,40Ft/kWh aron all rendelkezesemre, majd a csucsidoszakba kiveszem 9,60Ft/kWh aron.
Hol lesz ez nullszaldos egy tobb 10, ha nem tobb 100 milliardos beruhazasnal? 2070-re se.
Ugyanilyen meddo kiserletnek erzem a lendkerekes energiatarolast.
Nudli a kapacitasa, cserebe iszonyat draga.
Talan egy helyen, a gigagyartelepeken hasznalhato egy masodperc intervallumba eso ingadozasok kikuszobolesere.
Masra nem latom ertelmet. -
pakesz
aktív tag
sajna ez nem igaz
lehet hogy a fekezes nagyresze elektronikusan tortenik meg de azert csak van fekpofa rajta
es a gumirol is levalnak apro reszecskek
nem akarom vedeni az ICE motorokat es ertem hogy a kovetkezo kibocsatasi norma jo lesz, de azert ha en egyszer egy honapban bemegyek a varosba a 25 eves autommal, akkor tutti kevesebbet szenyezek mint az EV gumijarol levalo szennyezodes amit havi 20 alkalommal kovet el a masik autostars
es ezt azert figyelembe kellene venni, mondjuk mar lelkileg felkeszultem az OT rendszamra... -
Ribi
nagyúr
Atom energiának sincs helyi kibocsájtása oszt mégis jópáran ürdügtől valónak vélik.
Akkooor most ez hogy is van?
Főleg hogy Muski bá gyakorlatilag szétszedhetetlenné akarja csinálni az akku blokkot.
Ezzel igencsak tarkón verve bármiféle javítási módot. Ami manapság a szemét termelés elsődleges forrása MINDEN területen. De persze ez itt valamiért nem szempont csak másoknál. -
ecaddsell
aktív tag
Már megint valami debil politikus (vagy hasonlóan debil lobbistái) akarják megoldani vagy legfőképpen megmondani (mert műszaki affinitásuk ehhez is zéró), hogy mi a jó.
Miért kell autópályázásra használt belsőégésűt (urambocsá gázolajost) ellehetetleníteni?
Ha a debil azt mondaná, hogy városban csak Euro 7 akkor érteném...Ribi
Atom energiának sincs helyi kibocsájtása oszt mégis jópáran ürdügtől valónak vélik.
Akkooor most ez hogy is van?Ezt csak teljes életciklusra van értelme nézni itt is és az atomhoz rengeteg betont meg vasat meg mindenféle más fémet le kell gyártani és oda kell hordani egy kupacba. Miután ez megtörtént az atom is a saját CO2 lábnyomát tünteti el hosszú évekig (esetleg évtizedekig).
Ezzel messze nem azt akartam mondani, hogy nem jó az atom (nálunk ez reális opció) csak ne nézzük már szemellenzősen.Egyébként én azért is vagyok atompárti is, mert pont az elektromos autóval nagyon jól harmonizálható alaperőmű mindenféle extra akku nélkül. Nappal megy az autó éjszaka meg a fogyasztás hullámvölgyben tölt az autó akkut. Nincs extra tárolás meg elosztási igény mint a napelemnél (annak ellenére annak is látom a helyét).
(Érdemes a Shenzheni EV videót megnézni a témában.)
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS ROG STRIX Z690-A DDR4 White fehér garanciával
- Nem használt, hibátlan cuccok eladása brutálisan áron alul - kérlek olvasd el a teljes hirdetést.
- DELL OPTIPLEX 3020 SFF PC, i5-4570 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Szép! HP ZBOOK 15 G6 Tervező Vágó Laptop -60% 15,6" i9-9880H 32/512 QUADRO RTX 3000 6GB FHD
- EVGA GeForce FTW3 ULTRA GAMING RTX 3080 Ti 12GB GDDR6X 384bit videokártya
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen