- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Huawei Mate 50 Pro - blendemonda
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Monster Hunter Wilds (PC, PS5, XSX)
gp A PC-re és konzolokra szánt folytatás valamikor jövőre debütál.
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#16820480
törölt tag
Ha már erőmű meg ilyen veszteségeket számolsz, akkor azt se felejtsd már el, hogy a dízel sem úgy terem a töltőállomások melletti ligetben, hanem ki kell fúrni hozzá valahonnan az olajat, elvinni egy finomítóba, feldolgozni, tovább szállítani a célállomás felé, néha a fél világon át akár. Ezeknek mekkora az energiaigénye, hatásfoka és környezeti terhelése?
Ráadásul mondjuk egy elektromossal gyorsulsz valamennyit, majd fékezel és visszatermel az akkuba (nyilván nem mindent, de egy részét legalább). Az elfüstölt dízelből mennyit hasznosítasz újra fékezéskor, vagy úgy egyáltalán az autó életciklusában? Semennyit, de legalább már az égetése is 30% hatásfokú.Amúgy meg igen, a lehető legszarabb erőműtípussal kell érvelni az elektromosok ellen, közben meg [link]
-
nagyúr
Viszont a szén aránya folyamatosan csökken, politikai és (ami még fontosabb) gazdasági szándék van rá, hogy egyre kevesebb legyen, (egyébként már most is jóval 50% alatt van azokban az országokban, ahol használnak is számottevő mértékben elektromos autókat (Lengyeleknél pl. politikai okokból sok a szén, de ott meg alig van elektromos autó). Szóval nem stimmel a matek sehogy sem...
Aki él és nem boldog, az téved!
-
vicze
félisten
"németek voltak azok akik Fukushima után minden nukleárist leállítottak"
Ez azért elég nagy hülyeség. Jött egy szökőár vagy mi?Németországban a nukleáris kilépést 2000-ben a SPD kormány kezdte, mivel a Zöldekkel voltak koalícióban, akinknek ez nagyon erőteljes választási ígérete volt. Ezt foggal körömmel átverték a parlamenten. Sajnos 8év Schröder kormány visszafordíthatatlanná tette ezt a folyamatot, mivel egy atomerőművel nem lehet csak úgy lekapcsolni és vissza.
Ennek az abszolút baromságnak lett az eredménye, hogy 1 fejvesztve nap és szélerőművekbe lett fektetve, és 2 szén import olyan mértéket öltött, amit még soha nem volt Németországban. Annak ellenére, hogy a szén aránya csökkent a teljes körben, a megnövekedett fogyasztás miatt a mértéke valósan meg nőt és főleg lengyelektől importálva rossz minőségű barnaszenet.
Fukusimának csak annyi volt a szerencsétlen hatása, hogy a kormány letett arról a tervéről, hogy megállítsa az erőművek leállítását és ideiglenesen megtartsa őket mint áthidaló energiaforrás a szén helyett. -
ecaddsell
aktív tag
Amúgy a megújulót se edd olyan forrón, mert erősen kérdéses az, hogy megtermelik-e a saját co2 lábnyomukat.
Ja úgy 10+ év múlva kezdi a saját CO2 lábnyomát eltüntetni a napelem, úgyhogy akkora mese ez a 25ekm-es fordulópont, hogy az leírhatatlan.
Persze a VW is az aktuális széljárásnak megfelelőn gyárt mesét az autóihoz (és miután a szabályozás akkora terheket ró a nem elektromosokra ma már, hogy ott nem tudnak profitot termelni most hirtelen az elektromos lett a menő) amit aztán politológus, szociológus meg egyéb műszaki analfabéta végzettségű újságíróknak könnyedén eladnak.
Nem furcsa, hogy szinte mindenütt csak ott akarnak zöldíteni ahol profit van? Pl. miért nem tolják a szigetelést, pedig a fűtés CO2 lábnyoma se kicsi (és az se kevésbé büdös és ráadásul az főképp lakott területen történik ellentétben az autózással ami azon kívül is)...
Egyébként városi autónak jó az elektromos csak 10+M-ért kicsit sem gazdaságos, de a gyártóknak megéri, sőt mivel jobban tolják és nem tudnak lépést tartani a gyártással annál inkább (mármint a gyártóknak).
Vagy miért nem tolja senki az elektromos rollert, biciklit stb. Pedig ha közlekedni kell annak sokkal jobb a CO2 lábnyoma az autóhoz képest (bármelyikhez). -
Füleske
addikt
"Szerintem amúgy a li-ion technológia szőrőstül-bőröstül lesz kukázva 3-5 év múlva.
Bejönnek a szilárd elektrolites akksik, onnantól minden li-ion akksi gyár értéke kb 0 euró lesz."Marhaság. Szilárd elektrolites akkus autót régóta gyártanak, mostanában kukázzák őket Franciaországban és hozzák be pl. Magyarországra. Bolloré Bluecar néven keresd de még mielőtt rohannál venni nézz utána jobban az akkunak. Amúgy ezt az akkut teszik (opcionálisan) az új Mercedes buszokba is. Ha utánanézel az akku hátrányának rá fogsz jönni miért lehet jó buszokba és miért nem jó családi személyautókba.
A fogyasztást meg nyilván egyre több napelemmel és atommal kell főleg megoldani. Tavaly nyáron már túl sok is volt az áram, negatívba ment a nagyker ára.
A szintetikus üzemanyaggal a Porsche foglalkozik, jelenleg 10 dollár egy liter, ez szerintük pár éven belül akár 2 dollárra is csökkenhet.
-
#16820480
törölt tag
Amikor benzinkutakat kellett építeni, azt miből csinálták? És honnan akasztottak le embereket hozzá, akik kitalálták, megtervezték és kivitelezték?
Most komolyan, mintha minden más megoldás csak úgy kipattant volna a földből, és nem kellett volna költeni rá meg fejleszteni 50-60-80 éve hogy nézett ki a benzinkút hálózat? Biztos akkor is voltak emberek, akik azzal érveltek, hogy hát a lovat bárhol megetetheted, tankolni meg 3 helyen tudsz az országban. -
aramis00
tag
Az európai energiamix témában érdemes frissíteni az információkat:
1. Eredeti cikk: EMBER,
2. Egy nagyon jó magyar nyelvű összefoglaló cikk: dr. Papp Lászlótól.
Nagyon gyors az átállás, eltolódás a megújulók felé. Sok munkával ez tovább fog gyorsulni.3. Ha napi szinten szeretné követni valaki a változásokat, több ország esetében erre is van lehetősége: szintén László cikkjét tudom ajánlani.
[ Szerkesztve ]
Okos vagy, ha csak a felét hiszed el annak, amit hallasz. Zseniális, ha tudod, melyik felét.
-
félisten
"elméletileg ha 4*25%ot töltesz bele, akkor az lesz egy ciklus (100%).
ha 2*50-et, akkor meg az.
szóval elméletileg tök mindegy, hogy 2*50, 4*25, vagy szélsőséges esetben 1*100-at töltesz."NEM, NEM, NEM!!!
A töltés / elhasználódás nem lineárisan alakul! Ha 2× töltök 30-80%-ra, az SOKKAL kisebb igénybevétel, mint a 0-100%, és a 4× 25-50% még kedvezőbb!!! Amúgy meg a 80%, amit emlegetnek, szintén nem egy önkényes érték, kb. itt változik meg alapvetően a töltés fizikája, innen NAGYON megugrik az elhasználódás mértéke. 3,92 voltos feszültség fölött 0,1 volt emelkedés kb. kétszeres elhasználódást okoz.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Vicze1-hez csatlakozva:
"Amúgy pont a németek grafikonját nézzük, és pont a németek voltak azok akik Fukushima után minden nukleárist leállítottak"
Messze nem állítottak le mindent, csak beindították a folyamatot, a tervezett időpont szerintem 2022 vége. Mondjuk az eddigi kapacitáskiesésnek is elég durva következményei vannak, aminek ráadásul nem csak Németország látja kárárát, sőt...
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
félisten
Oké, akkor a további tisztán látás céljából, talán hasznos:
Nagyon eltér a felhasználói és a technikai ciklus.
A felhasználó számára nyilván a kinyerhető üzemidő a fontos, amiben voltaképpen mindegy, hogy az adott coulombszám hogyan megy át (a használat szempontjából nyilván nem az, de most nem erről van szó), az akku számára viszont egészen más az egyébként egyforma elektronok hatása 4 volt fölött és mondjuk 3,8 volton.
A paraméterlistában megadott ciklusszám elvben a 0-100, tehát az akku számára teljes ciklust jelenti, ami az egyszerűség kedvéért legyen egyenlő kapacitás × ciklusszámnyi kumulált töltésmennyiséggel.
Igenám, csakhogy ennek akár a 10-20-szorosa is kihozható az akkuból a teljes élettartama alatt, ha mindig a "középső" tartományban töltjük. Azt nyilván a felhasználó szokások határozzák meg, hogy erre van-e lehetőség (vélhetően nem akarunk Budapesttől Siófokig tízszer megállni tölteni), de bizonyos helyzetekben van realitása a szélsőséges felhasználási módoknak is.
Két példa:
1. Elektromos hajó. Lehet, hogy az akkupakk megy a kukába, de kifacsarom belőle a névleges kapacitás 120%-át is, hogy beérjek a kikötőbe a vihar előtt és ne az egész hajót kelljen kidobni,
2. Ismerek olyan iparik felhasználást, ahol a LiIon akkuk alig 20%-os kapacitását használják ki -- nem probléma a rendszeres rátöltés, de rettenetesen fontos, hogy a kondíciójuk stabil legyen. (Persze tervezett kalibrációs ciklusok beiktatásával.)
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
-
Mercel
senior tag
Ahogyan én tudom (az összes infó erre mutat) a gyorstöltés nyírja az akkut rendesen.
(Nem véletlenül van pl. hogy a Samsung a kínai gyártókkal ellentétben a technológiai fölénye és tapasztalata ellenére is csak szemmel láthatóan vonakodva és kisebb mértékű ütemekben áll rá az esztelen töltési kapacitás növelésre.Ahogy az sem, hogy pl. az Tab S6 tabletjükben eldugva ugyan, de van egy menüpont ami óvatosan fogalmazva írja, hogy ha nem akarod nyírni az akkut, akkor itt tudod kikapcsolni a gyorstöltést, ezen kívül megállítja a töltést 85%-nál, de közben a placebo hatás kedvéért 85%-nál is teljes töltést mutat. )
Marcel
-
Füleske
addikt
Mint írtam szerintem a CO2 gumicsont. Dátumokkal dobálózni könnyű hogy mikor reccsen a civilizáció. Ezt is elemezni kellene hogy ki mit is ért ezalatt. Mert Blikk szalagcímnek biztos tökéletes. #mindmeghalunk
Ígérgetni válságokat annyira könnyű. Nem tudom mond-e neked az a név valamit hogy Hetesi Zsolt. Könyvet írt 2007 körül arról hogy 2012 - től olajválság lesz.[ Szerkesztve ]
-
blackcoffee
csendes tag
Ok, akkor hasznaljunk fosszilist és benzin / dízel autókat még 100 évig. A megújulást valahol el kell kezdeni, csak akkor fejlodik a világ és a technológia. Most lehet még gyerekcipoben van de ha meglesz a gazdasági nyomás akkor rohamos lehet a fejlodés.
Ugyanakkor nem csak a CO2 az egyetlen fontos szempont. Hanem például az hogy a sok millió autó ne szennyezzen az emberek orra alatt a városokban. -
TeeJay
félisten
Ha el tudnák azt érni hogy valós 600km sima ügy egy elektromos autóval akkor 2hetente is elég lenne tölteni mert a legtöbb ember napi 10-20km-t megy kocsival. Én pl mikor nálam volt Pesten anyám Astrája, suliba vittem vele a gyereket, délután hoztam haza, bevásárlás meg 1-2 ismerőshöz elugrás és havonta ment el 42liter benya és mentem vele 7,8liter átlaggal spórolásan 530-540km körül. TEhát ha lenne most 600km valós hatótávú kocsi akkor nem hogy naponta hanem havonta 1x tölteném esetleg hogy 20% alá ne menjek 2x de ezt akár éjszaka is tudnám tölteni 11kW-al 7-8óra alatt csurig van egy akku szóval ha felteszem este 10-kor reggel 6-ra kész. Ne hidd hogy mindenki minden nap délután 5-kor dugná fel a kocsit mert nincs rá szükség. Még aki napi 50km-t megy annak is kitartana 10napig a nafta 600km hatótávú kocsiban akkor meg elég hétvégente tölteni éjszaka.
Ez lesz hosszú idő mire az emberek hozzászoknak és nem remegnek majd töltő után mikor még 300km hátravan.
Jelenleg városba én is azt vennék feltéve ha nem sok százezer lenne egy 11kW-os fali töltő meg nem 200 ezrek lennének a 3x32A-re bővítés hogy abból 3x16A mehessen töltésre és legyen még a házban delej mosógépnek mosogatógépnek meg klímának.
Aztán számolgattam hogy 15kW-os 100km fogyasztással 600 forint körül kijön a mutatvány és városba amúgy sem kell kihajtani a szemét mert 50-70-es tábla van és lassításkor visszatermel.
Meglátjuk mit hoz a jövő, én azt mondom ha 600km meglesz és fejlődik még a hatásfok simán váltanék elektromos autóra. Pl nagyon tetszik az hogy télen indulás előtt 20-30perccel bentről lakásból be tudnám indítani a hőszivattyút és meleg lesz bent mire leérek.
Ezt belsőégésű autónál benya vagy gázolaj megcsapolással meg 300 ezres állófűtés felárral lehet csak elérni.Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
7Heads Drago
veterán
+1
pakesz: Jelen. Szóval gyászhuszár vagyok. Hanem hova kérlek?
Persze ha nem a városi polgár alá megy a korom akkor azon kívül bárki más nyugodtan szívja. Mellesleg a CO és NOX kibocsájtása nem csak a dízelnek van, de mivel az nem látható az már így nem is érdekes. Szép hozzáállás.[ Szerkesztve ]
Úgy jól laktam, mint a duda, Hála Neked, egek Ura.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
- Új Lenovo ideapad 5 Pro Prémium Ultrabook 14" -30% Bivaly Ryzen 5 5600U 8GB 512GB 2,2K RADEON 2GB!!
- iPhone 13, 128GB, starlight, kártyafüggetlen, 88% akku
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T15 "Golyóálló" Üzleti Laptop 15,6" -50% i7-10510U 4Mag 32GB/512GB FHD IPS
- Új 2K AM5 Gamer PC R5 7600/RTX 3070 8Gb/2X8Gb 6000Mhz DDR5/500Gb SSD M2/700W 2Év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest