Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dr faustus

    senior tag

    válasz fLeSs #294 üzenetére

    Maga a cella durván 80%-os hatásfokú, azaz a hidrogén energiatartamának 80%-ból tud áramot csinálni. Ez eddig klassz. De aztán az áramból mozgást kell csinálni (meg kell vele hajtani az autót), ezt az elektromotor végzi, szintén 80%-os hatásfokkal. Az összesen (100 × 0,8 × 0,8 = 64) 64 százalékos hatásfok. Ehhez képest egy szokásos benzinmotor a benzin energiatartalmának alig 20 százalékát alakítja hasznos mozgási energiává, a többi mechanikai és hőveszteségek során pocsékba megy.

    Valójában azonban az üzemanyagcella se ilyen nagy király, ha hozzávesszük a hidrogén előállítását is. A vízbontáshoz használt áramot termelő erőművek ugyanis 40% körüli hatásfokúak, és az áramot szállító és átalakító rendszereinken is elvész 10%. Az egész rendszer tehát, az áram megtermelésétől az autóból kijövő vízig 100 × 0,8 × 0,8 × 0,4 × 0,9 = 23%, tehát összességében alig vagy egyáltalán nem jobb, mint a mai autók.

    A különbség akkor lesz hatalmas, ha az áramot a hidrogéngyártáshoz megújuló forrásokból (vízerőmű, szélerőmű, naperőmű) nyerjük, ekkor ugyanis a hidrogén kvázi ingyen van, így kivehetjük a számításból, és megmarad a jármű 64% körüli hatásfoka. És a bónusz öröm, hogy nem öljük meg a Földet.


    Ugye ugye, nem az autó a lényeg, hanem az erőmű. :)
    És lássuk be, ez azért nem triviális. A jelenlegi elektromos igényeinket sem tudjuk szél- és napenergiából előállítani.

    Warning: Explicit Content

  • dabadab

    titán

    válasz fLeSs #294 üzenetére

    A Tesla Roadstert nem igazan jo pelda, ott egyetlen egy dolgot sikerult okosan kitalalniuk: hogy mi az felhasznalasi terulet, ahol a villanyautok hatranyai nem annyira lenyegesek, az elonyei meg szepen elojonnek.

    A 400 km-es hatotavolsagrol meg mar most, hogy meg egyetlen darabot sem szallitottak le, kiderult, hogy meg optimista PR-adatnak is tulzo volt (ezt a gyarto vallottak be).

    DRM is theft

Új hozzászólás Aktív témák