- Yettel topik
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Elcsípte a Huawei kameratelefonja az első helyet
- Honor 90 - modellalkat
- Megérkezett az új Nokia 3210 4G Magyarországra, ennyit kérnek érte
Hirdetés
-
Posztapokaliptikus Radeon kártya készül a Sapphire műhelyében
ph A Navi 32 GPU-ra épülő, limitált darabszámú modell a vizuális dualizmus jegyében született, és a 11 Bit Studios láttamozta.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
A tüntetések ellenére is bővítheti német gyárát a Tesla
it Hiába a nagy tüntetések, a helyi önkormányzat rábólintott a Tesla német gyárbővítésére.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dr faustus
senior tag
-
dr faustus
senior tag
válasz Adrian Mole #38 üzenetére
Pakssal összevethető teljesítményű szélerőmű vár engedélyezésre Magyarországon.
Mekkora teljesítményű, és hol?Warning: Explicit Content
-
dr faustus
senior tag
válasz Adrian Mole #47 üzenetére
Én úgy olvastam (és remélem, jól emlékszem), hogy Pakssal teljesítményben egyenértékű szélerőműhöz több ezer, talán 5 ezer szélturbina lenne szükséges, nagy területen elszórva, figyelembe véve az itteni széljárás jellegzetességeit. Ez azért elég soknak tűnik, és akkor még mindig ott van az energia tárolásának problémája.
Warning: Explicit Content
-
dr faustus
senior tag
válasz Adrian Mole #55 üzenetére
Remélem, érzékeled a különbséget - nem szélkerékről, hanem befektetésről, tőkéről beszélek.
Igen, érzem én, csak épp lelki szemeimmel nem látom, hova férne el ennyi szélturbina, mert ez a teljesítmény igen komoly, tényleg a paksi erőmű szintje.Warning: Explicit Content
-
dr faustus
senior tag
Akkor oszd meg kérlek. Ezekhez a tiszta üzemű autókhoz elő is kell állítani valahogy az üzemanyagot, és ez hogyan történjen? A fosszilis energiahordozók az erőművekben is szennyeznek, az atom nem jó, akkor mi marad? Mert ha ezek az autók elterjednek, akkor az biztos, hogy ez tetemes elektromos energiatöbbletet igényel majd.
[Szerkesztve]Warning: Explicit Content
-
dr faustus
senior tag
Higgalom má' no!
Vicces ez a fölényeskedő hangnem, csak nem értem az okát. Én nem agresszívkodtam egyszer sem, csak bátorkodtam rákérdezni bizonyos problémás dolgokra. Azért az mégsem válasz, hogy go google. Nem terem a csapból a hidrogén? Épp erre kérdeztem rá, hogy akkor ez hogyan fog történni, ha nem tűnt volna fel.
[Szerkesztve]Warning: Explicit Content
-
dr faustus
senior tag
Faustus: azért magad is egy kissé agresszív/b@szogatós hangnemben kérdeztél rá a dologra. Szerintem egyszerűen kezdjétek előről
Ok, leírom, hogy mi a véleményem ezekről az autókról: Elektromos autó régóta létezik, nagyon régóta, gyakorlatilag amióta van elektromos motor, gyártanak különféle ilyen motorral hajtott járműveket (trolibusz, villamos ugyebár). A hidrogénnel és mindenféle más alternatív üzemanyagokkal is kísérleteznek évtizedek óta, és jó eredményeket érnek el, de az, hogy az előállított energiahordozót mekkora füsttel égetjük el, az az éremnek csak az egyik oldala, azt is meg kell nézni, hogy ezt az energiahordozót hogyan állítjuk elő, tároljuk, továbbítjuk.
Hiába az elektromos autó, ha teszemazt szénerőműben termeljük hozzá az áramot, szvsz ugyaott tartanánk vagy tán még rosszabb volna a rendszer hatásfoka, ismerve pl. az akkumulátorok gyártásának, cseréjének problémáját is.
Én úgy vélem, hogy addig nem sok értelme van a tiszta üzemű járműveknek, amíg nincs hatékony, és tiszta módszer arra ahogy előállítjuk ezen járművek számára az üzemanyagot, mert ha erre nem figyelünk, akkor a szennyezést egyszerűen ''áttelepítjük'' a felhasználás helyéről az erőművekbe, de a globális szennyezést tekintve nem léptünk előre.Warning: Explicit Content
-
dr faustus
senior tag
válasz dr faustus #292 üzenetére
Aztán itt van az elektromos autók legnagyobb rákfenéje: az akkumulátor. Drága, lassú a feltöltésük. Nekem úgy tűnik, erre a mai napig nincs egyszerű megoldás és nem túl drága megoldás. Az akkumulátorok problémája persze nem csak itt látható. A sokat fogyasztó okostelefonok, PDA-k, notebookok, egyéb hordozható kütyüknél is látszik, hogy nem olyan egyszerű ezt a kérdést megoldani.
Warning: Explicit Content
-
dr faustus
senior tag
Maga a cella durván 80%-os hatásfokú, azaz a hidrogén energiatartamának 80%-ból tud áramot csinálni. Ez eddig klassz. De aztán az áramból mozgást kell csinálni (meg kell vele hajtani az autót), ezt az elektromotor végzi, szintén 80%-os hatásfokkal. Az összesen (100 × 0,8 × 0,8 = 64) 64 százalékos hatásfok. Ehhez képest egy szokásos benzinmotor a benzin energiatartalmának alig 20 százalékát alakítja hasznos mozgási energiává, a többi mechanikai és hőveszteségek során pocsékba megy.
Valójában azonban az üzemanyagcella se ilyen nagy király, ha hozzávesszük a hidrogén előállítását is. A vízbontáshoz használt áramot termelő erőművek ugyanis 40% körüli hatásfokúak, és az áramot szállító és átalakító rendszereinken is elvész 10%. Az egész rendszer tehát, az áram megtermelésétől az autóból kijövő vízig 100 × 0,8 × 0,8 × 0,4 × 0,9 = 23%, tehát összességében alig vagy egyáltalán nem jobb, mint a mai autók.
A különbség akkor lesz hatalmas, ha az áramot a hidrogéngyártáshoz megújuló forrásokból (vízerőmű, szélerőmű, naperőmű) nyerjük, ekkor ugyanis a hidrogén kvázi ingyen van, így kivehetjük a számításból, és megmarad a jármű 64% körüli hatásfoka. És a bónusz öröm, hogy nem öljük meg a Földet.
Ugye ugye, nem az autó a lényeg, hanem az erőmű.
És lássuk be, ez azért nem triviális. A jelenlegi elektromos igényeinket sem tudjuk szél- és napenergiából előállítani.Warning: Explicit Content
-
dr faustus
senior tag
Igen, értem én, de nekem úgy tűnik, hogy nem csak olajkartellek lehetnek a háttérben azzal kapcsolatban, hogy ezek az alternatívák még nem terjedtek el, én nagyon is valós műszaki és gazdasági problémákat is látok, amiket nem egyszerű megoldani. Az elektromos hálózatunk jelenleg a nyári klímarohamot sem nagyon bírja, úgyhogy jócskán ki kéne bővíteni.
Warning: Explicit Content
Új hozzászólás Aktív témák
- Fanatec Podium Racing Wheel F1 PS komplett kormány
- ÚJ Apple Pencil 1 - 2 első és második generációs BONTATLAN AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉR
- ÚJ BONTATLAN Macbook Air Apple M1 M2 M3 Legújabb Magyar 1 év Garancia Deák Térnél Azonnal Átvehető
- ÚJ Bontatlan iPad Air 5 M1 2022 10.9 256Gb Space Grey 1 év Apple Gar AZONNAL ÁTVEHETŐ DEÁK TÉRNÉL.
- Apple Watch Series S8 41mm Stairlight ÚJ BONTATLAN Azonnal Átvehető DEÁK TÉRNÉL 1 Év Apple Garanciáv
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs