Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cqr

    aktív tag

    válasz Inarus #37 üzenetére

    GPU:
    Általában mindegyik teszt jó lenne, csak sajnos a legtöbb kártyán driverből korlátozzák a maximálisan kirenderelhető framek számát (framebuffer - limit (fb limit). Driver szinten lehet meghekkelni, de nem olyan pik-pakk, és nem is szokták)

    glbenchmark2.0 egypt teszt (a pro teszt már több kártyán is (adreno 220, sgx543mp2) fb limitben van)

    Quake3: ez sokáig jó volt, most már fb limitben van az erősebb kártyákon

    Quadrant "FPS" scene (az első 3D-s teszt), opengl 1.1 teljesítményt lehet vele megnézni, erre elég jó, de a mali400-on már közel van a fb limit - a másik két 3D-s teszt közül az első már szinte minden kártyán fb-limit, a második még ok, de az meg csak a "textúrázott háromszög-áteresztő képességet méri ami megint csak kevésbé lényeges.

    Neocore: szinte mindenen fb-limit : )

    3Dmarkmobile: Csak adreno gpu-k egymáshoz képesti teljesítményének mérésére ajánlott

    Quadrant 2D teszt: ez ok, (a mali400-on majdnem fb-limit)

    CPU:
    ezt a gpu-hoz képest nagyon nehéz igazságosan mérni, ha csak egy konkrét részegységének a teljesítményét szeretnéd számszerűsíteni akkor ok, ( pl.: linpack - floating point) de az "általános" teljesítményt már tényleg nem könnyű. De azért azt meg lehet jegyezni, hogy a legtöbb cpu "általános" teljesítménye elég közel van, hiszen mind ca8 (vagy most már ca9..) alapú, a legtöbb gyártó csak a layout szintjén nyúl bele a design-ba (qualkomm változtatott még a legtöbbet, de az sem olyan eszméletlen..

    Ha mindenképpen számokat szeretne az ember, akkor nincs más mint a linpack, valamilyen javascript bench, esetleg rightware (pl.: anand teszteket át lehet futni, (gyakran nem kigúglizható infók is vannak bennük), de általában már ott is a gpu a hangsúlyosabb).

    Röviden: GPU -glbench2.0 egypt, CPU - nincs "jó"(általános), specifikus értékek mérésére jó a linpack stb. de ez nem adja vissza a real-worl teljesítményt, de mégegyszer a cpu szerepe folyamatosan csökken az okostelefonokban (hamarosan még az android is megkapja a teljes gpu gyorsítást.xd.), ezért is zavaró kicsit, hogy ennyire nyomják, hogy dual core, dual core..

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák