- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Mobil flották
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
válasz Tigerclaw #11 üzenetére
Nem csak neked
Az árazás elég vegyes: általában a gyorstöltők kWh, a villámtöltők meg perc alapúak (hogy minél gyorsabban eltakarodj róluk), de ennek a fordítottjára is van példa, vagy akár vegyes árazásra (pl. E-On), ami egyszerre perc és kWh alapú. Kicsit ez még amolyan Vadnyugat. Ha jobban elterjednek, akkor kialakul némi árverseny, persze ingyen már sose lesz.
Mindemellett még léteznek ingyenes töltők is, vagy parkolóhelyhez kötöttek (parkolóházban fizetsz a parkolásért, cserébe ingyen tölthetsz). Tény, hogy jelentősen drágult a töltés (arányt nem írok, mert korábban ingyen volt...): mondjuk egy e-mobi AC-n tipikusan 100 Ft/kWh, ami 20 kWh-os (kicsit talán pesszimista) fogyasztással számolva 2000 Ft, azaz 20 Ft/km. Ez durván 5 literes fogyasztásnak felelne meg. Azaz nem jó, de nem is tragikus.
Ráadásul aki a nyilvános töltők árazásán fennakad az általában benzines logikával gondolkodik: kevés az üzemanyag -> benzinkút. Egy villanyautót otthon is lehet tölteni, akár egy mezei konnektorból is (persze érdemesebb kiépíteni valami alap Type 2 töltőt), az meg mondjuk 7-800 Ft / 100km. A nyilvános töltőre nincs is nagyon szükséged, amíg a napi futásod 200-250 km alatt van. Ez pedig a legtöbb embernek az idő túlnyomó részét jelenti.
Ami az árkülönbözetet illeti, egy dolog ki szokott maradni a számításból: ez a kocsi 4 év múlva is legalább annyit ér, mint a benzines újonnan. Ha új autót veszel (ami nem a befektetés kategória), akkor valószínű, hogy idővel el is adod, így nem a vételárral, hanem az amortizációval kell számolni. Persze így is problémás lehet a matek, de azért mégsem ugyanaz.
[ Szerkesztve ]
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Parfüm topik
- Házimozi belépő szinten
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Stellar Blade
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Üzletből, garanciával, Macbook Air Retina 13" 2020, 8GBRAM 256GB SSD magyar bill
- Lenovo ThinkStation P330 Workstation: 3D tervezésre (CAD), videó vágásra, animációk készítésére(DCC)
- ASUS ROG STRIX RTX 3070 8GB
- Eladó ASUS ROG STRIX SCAR II GL704G kishibás gamer notebook
- ÚJ! // ÁR ALATT! // Edifier S3000 MK II // Muziker garancia
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen