Bevezető, év autója
Egy rövid bemutató erejéig már kipróbálhattuk a Peugeot e-208-ast bő egy éve, és míg akkor csak néhány tízkilométernyi jutott nekünk az újdonságból, most egy egész teszthetet volt szerecsénk eltölteni a potens ár/érték arányú, stílusos és fiatalos villanyautóval, körülbelül ezer kilométernyi tapasztalat pedig rengeteg információt adott a kocsiról, a mindennapi használhatóságáról és a jelenlegi általános töltőhelyzetről.
Mindenekelőtt azonban nézzük át, mi történt a típussal az elmúlt esztendőben: egyrészt, Magyarországon is forgalomba került, elérhetővé vált, másrészt pedig az európai COTY (Car of the Year, legismertebb nevén Az Év Autója) díjat is bezsebelte, ezzel (nyilván erősen szubjektív és súlyozott mérce alapján) megelőzve olyan típusokat, mint a Tesla Model 3 vagy a Porsche Taycan.
Még a gyártó várakozásait is felülmúlta, hogy a belsőégésű 208-akhoz képest nagyon masszív felárral kínált elektromos változatot (4,3 millióról indul most egy alap 208-as, az e-208 pedig Allure felszereltséggel még akkor is 8,5, ha 2,5 milliós állami támogatásra jogosult a vevő) mekkora érdeklődés övezi, a 2020-as év végén leadott rendelések 14%-a az elektromos változatokra szólt.
A százalékos arány talán még nem is túl extrém, viszont az érdeklődés tendenciája, illetve a várható európai szabályozások alapján egyértelmű lépésnek tűnik, hogy a következő, leghamarabb 2025-ben érkező 208-asból már csak elektromos változatot fognak piacra dobni, a belsőégésű modell pedig megszűnik ebben a kategóriában a márkánál.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!