Hirdetés

Peugeot e-Rifter menetpróba

Ökoanyu bevásárló és gyerekcipelő gépkocsija lett a villanyosított Rifterből, amiből a francia márka már nem is csinál belsőégésű verziót. Ezzel viszont ugrott a családi utazóautó szerepkör.

Bevezető

Ezt a járgányt már régóta ki szerettük volna próbálni. Már konkrétan akkortájt, amikor még élt a villanyautós támogatás, mert egyszerre volt elektromos és hétüléses, vagyis volt egy időpillanat, amikor 3+ gyerek mellett be lehetett rá rántani 4 milliónyi állami donációt, ami elég látványosan leverte volna az árát — csak éppen tök hiába, mert sokáig rendelni sem lehetett, a gyártó nem tudta szállítani. A hétüléses konfig vagy a rövidebb karosszériához választható a GT felszereltségi szint mellé (17,5 millió forint), vagy a hosszabbhoz bármilyen felszereltség esetén (a legolcsóbb Activa Pack esetén 17,3 millió forint), amiből tehát lehetett volna faragni úgy 20%-ot, de most csak a nagycsaládosoknak járó 2,5 milliós kedvezmény játszik. Szóval mondjuk, hogy akkor 15 guriga. Az sem kevés, ráadásul necces, mert év végéig kell leadni az igénylést úgy, hogy van mellé rendelés… és hát nem biztos, hogy 6 hónapon belül a gyártó tud szállítani.


[+]

Az e-Rifter ráadásul pont az elektromos hajtás miatt használhatósági szempontból kompromisszumos. Nem azért, mert ne lenne iszonyú tágas és praktikus — mert az. Hanem azért, mert egy 1,7 tonnás, jókora homlokfelületű gépkocsiba a Stellantis-csoport egyenmegoldása (100 kW-os teljesítmény, 50 kWh-s akkumulátor) egy kicsit vékony. Az elmúlt pár évben ezt a hajtásláncot rengeteg autóban láttuk: e-208-as Peugeot, Corsa-e, Mokka-e, de még az Opel Vivaro-e is ezzel jött, bár ott a 75 kWh-s akkumulátor is opció, ami itt nem. De elég evidens, hogy másképp gyorsul a kis Corsa és másképp is fogyaszt, mint amit az e-Rifter produkál. És ezek az eltérések főleg városon kívül lesznek igazán fájóak.


[+]

Ugyanakkor viszont második autónak tök jó az e-Rifter, ha sok a gyerek, ha sok cuccot akarunk hurcolni és nem megyük vele messze. És bizonyára van olyan célcsoport, ahol belefér, hogy a legalább 15 milliót áldoz egy második kocsira — de valljuk be, hogy ez nem a hazai nagycsaládok jellemzője. Mert ha Ausztriába akar menni síelni a família, ha a horvát tengerpartra ruccanna le egy hétre, vagy ha Erdélybe indulna a rokonokhoz, akkor az e-Rifter képességei egy meglehetősen kompromisszumos és igen alaposan megtervezett utazást tesznek csak lehetővé. És ezzel eljutunk oda, hogy ez a kategória jelenleg több sebből vérzik.


[+]

Ha ugyanis azt szeretnénk, hogy 4-500 kilométert elmenjen egy töltéssel, akkor kéne bele egy duplaekkora akkumulátor. Amivel kapcsolatban a legkisebb gondunk, hogy van neki helyigénye, a nagyobb probléma, hogy ez csúnyán megdrágítaná az autót. Ezzel az 50 kWh-s teleppel sem lenne gond, ha sűrű töltési infrastruktúra lenne adott, de hát mifelénk nem adott. Ha pedig azt akarjuk, hogy kevesebbet fogyasszon, akkor nem lehet ekkora és ilyen alakú — ez viszont a kategória sajátja, szóval simán csak nem tartunk ott technológia, infrastruktúra és ár kapcsán, ami üdvös lenne. Magyarán az e-Rifter a jól eleresztett családok második autója — annak viszont remek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Opel Vivaro-e menetpróba

    Ez itt az akár-furgon, sokat ígér, de nem tud mindent betartani. Ettől még így is a leghosszabb hatótávú dobozosok egyike.

  • Opel Mokka-e menetpróba

    Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

  • Peugeot e-208 menetpróba

    Stílusos és feltűnő jelenség a forgalomban, hangulatos belterében pedig nagy öröm létezni a mindennapokban, ám az infotainment rendszerrel és a fogyasztással nem teljesen voltunk elégedettek.

Hirdetés