Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • MaCS_70

    félisten

    válasz #41133696 #197 üzenetére

    Halihó!

    A filmbe most nem tudok beletekerni -- ez az a jelenet, amikor a sziklafal és a torpedó közül fordulnak ki?

    A Titanic hajtását nem ismerem, csak tippelek: volt ugye két dugattyús gép és egy turbina. Az én logikám szerint ez annyit tesz, hogy a két nagy külső, háromtollú csigát hajtották a dugattyús gépek (áttétel ugye nincs), a középső kisebb, négyágút pedig a turbina.
    A tengeralattjárón a propeller forgásirányát megfordítani viszonylag egyszerű, mivel villanymotor pörgeti. Egy dugattyús gőzgépet reverzbe tenni viszont már nehézkesebb művelet, hatalmas tehetetlenséget kell leküzdeni (ez a filmben szerintem baromi jól volt megcsinálva).
    Meg aztán könnyen lehet, hogy a Vörös Október manővere is hatalmas baromság. Ezek hosszú hajótestek, a csavarok meg elég közel vannak egymáshoz. Nekem érzésre hatékonyabbnak tűnik a kormánylap elfordítása -- ami a filmmel ellentétben nem volt alulméretezett a Titanicon.

    Üdv: MaCS

    Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!

Új hozzászólás Aktív témák