Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • R081

    tag

    Itt nem az akkumulátorokkal van a baj, mert ezek a koncepciós síkon mozgó, vagy megvalósított üzemanyagcellák (legyen az hidrogén, vagy akár etanol, vagy felőlem magfúziós is lehet :D), működésük szempontjából mind egy és ugyanaz: energiaforrás.
    A legnagyobb probléma azzal van, ami benne lötyög.
    A Li-ion addig volt f*sza, amíg nem voltak oprendszerek, energiaigényes processzorok, főleg nem több magosak (hiába az energiabarát megoldás), a nagy kijelzők, és a több felé küldendő delej, teszem azt egyszerre megy a wi-fi, a 3g/4g, a BT, és stb, itt megáll a Li-ion tudománya.

    Nem az akkumulátorral van itt baj, hanem azzal, ami eszi belőle az energiát.

    Az viszont tény, hogy ideje lenne kitalálni egy olyan megoldást, ami tényleg ki tudja szolgálni a mai telefonok energiaszükségletét, akár huzamosabb ideig is.
    Jó lenne a Li-ion akksi is a maga 99,9%-os hatásfokával, ha meg tudnák oldani azt, hogy a 4000 mAh teljesítményű darabok méretét leredukálják az 1500-asokéra.

    Annak, aki a benzin energia disztribúcionalitásával (de szép szó) példálózott: ott sem a benzinnel van gond főnök, hanem a motorral, ami eszi az anyagot.Az Otto-féle robbanómotor hatásfoka is 40% alatt van, tehát minden litere 440 forintnyi benzinből csak 150-160 forintot fordítasz arra, hogy eljuss A-ból B-be, vagy még annyit sem, a többivel a környező levegőt fűtöd.

    [ Szerkesztve ]

    Krav Maga - We train like we fight, we fight like we train.

  • R081

    tag

    válasz #06658560 #43 üzenetére

    Otto négyütemű robbanómotorja belső égésű motor.
    Igazad van, hogy az égéshő a fontos, de annak csak kb a 40% hasznosul arra, hogy az autó menjen, a többi cirka 60%-kal még mindig a levegőt fűtöd, függetlenül a gumik és az aszfalt között létrejövő súrlódási ellenállástól és az egyéb járulékos veszteségektől.Forintosítás ide, vagy oda, nem változtat a helyzeten, az üzemanyagért fizetett pénznek ígyis csak a 40%-át költöd tényleges utazásra, ez nem az ellenállások, és járulékos veszteségek hibája, pusztán a motor üzemi hatásfokától függ.Ezen próbálnak javítani a jobb gumival, az áramvonalasabb formával, stb..egyrészt.Másrészt, hogy "220-nál" ne tekerdj fel egy villanyoszlopra egy kanyarban.
    A Li-ion akksi töltés-kisütés hatásfok közel 100%, az akksival nincs gond, hanem a fogyasztóval.Több kell neki, csóró akku meg ennyit bír.Illetve ha gondnak is vesszük, akkor max a kémiája lehet.
    Akkor tökéletes lenne a Li-ion is, ha a 4000 mAh-s akksik méretét sikerülne lecsükkenteni az 1500-asokéra.Bár az, hogy durván két és félszer nagyobb az akksi, még mindig nem jelenti azt, hogy kb annyival tovább is tudna szolgáltatni energiát.

    Krav Maga - We train like we fight, we fight like we train.

Új hozzászólás Aktív témák