- Mobil flották
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Samsung Galaxy A40 - középkezdés
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Apple iPhone 14 Pro Max - sziget fesztivál
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ngabor2
nagyúr
van egy 98-as swift 1.0, amin ma sikerült a jobb oldali visszapillantóban a tükröt eltörni. keresgéltem, hogy hogyan lehet kicserélni, de eddig nem jutottam sokra. tudna valaki erről leírást adni? van különbség a 98 előtti és utáni swift tükrei között? első körben egy bontóba néznék szét, ha lehet, csak a tükörlapot venném meg, a többi része jó.
-
-
-
dodopek
addikt
Sziasztok!
Még nem jártam nálatok...Vettem egy ilyen ködlámpát a 2000 kiadású wagon r+-hoz. Sajnos nem találok semmi felfogató helyet, amivel rendesen fel tudom tenni. Gyárilag nem volt benne ködlámpa. Kellene ehhez még valami keret, vagy mi?
Előre is köszi!
Dodo -
Kornel
veterán
-
Kornel
veterán
Srácok lenne egy technikai kérdésem.
Szerintetek csökkenthető-e valahogy a splash-em autópálya tempó körüli oldalszél érzékenysége?
Gondolom ültetéssel valamivel jobb lenne, de elég drága lenne az ültetőrúgó. Egyáltalán érne valamit? Esetleg valami más ötlet?Köszi
-
Mercutio_
félisten
3 év után megadta magát a Norautós akkunk, most kapott a szedán egy 45Ah-s Banner akkut
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Kornel
veterán
válasz Reaper #12266 üzenetére
így van, ez a kérdés, ezért tettem, fel.
nyilván ilyen rugó levágogatásnak nem vagyok a híve, normális megoldás kellene, de nem tudom, hogy hozna-e annyit a "konyhára", mint amennyibe kerül, pont a nagy oldalfelület miatt.
jelenleg így is megfelel, de valószínű későbbiekben kell majd pályáznom is néha, ott meg zavaró az oldalszél.
egyébként meg nem is tudom mit vennék helyette, mert megszoktam a kis fogyasztást, talán egy új-új swiftet ugyanilyen dual-vvti-s motorral -
Doze
aktív tag
válasz Kornel #12267 üzenetére
Ültetés nem fog semmit sem érni, oldalszéllel szemben, max annyit hogy nem billegtet annyira. De ha oldalról tolja az autót nem sokat érsz vele: ellenkormányzol
Egyébként két élű fegyver. Mert lehet alacsonyabb lesz, de felakadsz mindenre, másrészt sem a gátlók, sem szilentek nem igazán szeretik. Ideig óráig elmegy, de utána csörög csattogni fog az egész futómű. Nekem haverom H-astrája olyan hogy autópályán is hangokat ad, de hegyi utakon marha jó ,
csökken a rugóút, mondjuk egy erőteljes fékezésnél már lehet beleér valahova a kerékjáratba a kerék... azt is alaposan meg kell méregetni... Összességében szerintem nem éri meg az egész... mert nincs annyi pozitívuma mint negatívuma..
-
Reaper
őstag
Azért a progresszív rugókkal nekem ritkábban koppan le, hiába a 4 centi ültetés. A gyári annyira gyenge volt, hogy valaki beült hátra, és máris a földön húzta a kocsi a farát. A gyengébb gátlókat gyorsan kinyírja, venni kell bele rendeset, a szilentek meg bírják átlag 1,5 évig a pesti rallyn, ilyenkor kb 10e Ft, azt ki lehet bírni. Bár ebben benne van a Hungária, Thököly, Nagy Lajos, Élessarok és társai is. Nem is tudom van-e olyan autó ami bírja ezeket hosszú távon.
Én most a sedannal elég gyakran megyek autópálya tempót, és semmi probléma nincs a stabilitással, a futóműnek egy rossz hangja sincs, a le-felhajtókon meg lehet élvezkedni -
Kornel
veterán
én is erre gondoltam kb., csak megerősítést vártam.
szerintem akkor ez a projekt halott ügy nálam.(#12271) GrimReaper: régi swiftem stabilabb volt oldalszélben, mint ez, mivel nem volt ilyen magas. alapvetően ez stabilabb (mindkét kocsi gyári állapotát tekintve), de ez rosszabbul tolerálja az oldalszelet.
[ Szerkesztve ]
-
Tulkas
tag
Üdv,
Swift tulaj vagyok és hála a tervezőnek eddig minden javítást, alkatrész-cserét meg tudtam oldani egyedül.
1-2 hónapja a kuplungot cseréltem faterommal, egy (elvileg minőségi) NIPPARTS márkájúra.
Az első pár héten tökéletesen működött, de megjelent egy érdekes működési "rendellenesség", mégpedig leváltásnál, ha már egy kicsit a motorféket is használnám, nyikorgó hangot ad az autó váltás közben(felengedés első harmadában). Érzésre semmi különbség, minden ugyanúgy működik mint előtte, de nyikorog.
Valaki tudna rá megoldást?
Remélem ez is olyan mint a hátsó rugó kopogás, amit egy gumi cső-darabbal meglehetett oldani"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Kornel
veterán
Ami még eszembe jutott, hogy nemsokára itt a téli gumi ideje(3 hónap max.), és 185/60 r14-et rakok majd fel, így elvileg fél centivel lentebb kerül a kocsi, illetve nagyobb felületen fekszik majd az úton. Meglátjuk ér-e valamit oldalszél ügyben, nagyot nem bukhatok rajta, ha nem is váltóméret, de még megengedett a gyárihoz képest.
-
Kornel
veterán
más téma, bár az előző hozzászólásomra is várom a válaszokat.
olajcserét érdemesebb előrehozni, mondjuk 10k km-enként, vagy jó lesz a gyári 15k is? legjobb olaj van benne (eneos sustina 5w30), országút 70% - város 30% a felhasználási arány kb. -
Tulkas
tag
Nem szeretném újra szétszedni, és ha jól tudom minden súrlódó kuplungba tilos az olaj vagy zsír bevitel.
Most hétvégén cserélem a motorolaj+szűrű párost (másodszorra <7ekm után), megnézem a kuplungbovdent, hátha az ment esetleg félre. Lehet a vezetőjébe öntök egy kis műszerolajat.
#12276) kornelka!
A gyári ajánlás nem véletlen, nem is értem miért használsz más hideg/meleg viszkozitású olajat..
Nehogy azt hidd hogy ez úgy működik hogy mindkét számnak minél kisebbnek kell lennie. Az ilyenekből származik a szivattyú meghibásodás, és az indítási szűrő talp-szelep nyitása (szűretlen olajat enged át amíg a gyári olajminőséggel számított max. olajnyomás alá nem csökken a te olajoddal kialakult nyomás.)Természetesen érdemes cserélni, de a 10000 szerintem a maximum, az öregebb autók motorjainál ez szerintem követelmény. Én vétel után cseréltem azonnal
(Motor/váltó olaj,gyertya,szűrők,víz,szíjak, ÉS egy szelephézag beállítás volt még.)
Castrol Magnatec 10W-40re, egy risz-rossz UNIX szűrővel, most pedig 7ekm után megy bele ugyanez és, a FILTRON GTI-hez, és 4WD-hez kiadott szűrőjel. (OP539- Ugyanaz a csatlakozó méret, ugyanaz a túlnyomó szelep, és a visszacsapója, csak nagyobb átmérővel, és magasabb kialakítással jobban szűr, jobban hűt, és indításnál több pufferolajat tart meg.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
Jah! És utántöltenem egyszer sem kellett, mivel ezt nem eszi nem úgy mint az alacsony viszkósakat!
"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Kornel
veterán
válasz Tulkas #12277 üzenetére
Azért csak okosan a leszólással!
Ez nem egy régi swift, hogy jó ide a 10w40-es olaj.
Gyári ajánlás a 0w20, jó bele az általam használt 5w30, illetve a 10w40 is megengedett, de nem az az ajánlott! Nézz utána, K12B... 11:0 sűrítési arány, pontosabb illesztések, kisebb mechanikai súrlódás, stb.
Egyébként már a swift2-ben is használt M13A-ba is az ajánlott olaj az 5w30 full szintetikus, csak a szervizek szerint jó bele a 10w40-es félszintetikus is, mert megengedi a gyár. Egyszer elbeszélgettem az olajról az ország szerintem legjobb suzuki szervizének vezetőjével, ő is azt erősítette meg, hogy azért van még megengedve a 10w40-es olaj, illetve új autónál az 1000-2000 km közötti olajcsere azért nincs kötelezővé téve, mert akkor vevőket vesztene a suzuki a többi gyártóval szemben, mivel a user csak a költségeket nézi, azt nem, hogy mi jó az autónak.
Még annyit, hogy másodszorra van ez az olaj az enyémben, egy deci sem fogyott, pedig most már 8000 km van benne![ Szerkesztve ]
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12279 üzenetére
Jah de kérem akkor magának nem egy 2000-es SWIFt-je van !
Egyértelmű akkor a kissebb viszkó kell, még ha enne eszik is belőle!
Szerk: Illetve nem tudom, lehet csak feltételezem hogy minden szuzukit vezetőnek swiftje van, de nem áll messze a valóságtól ma MO.-on[ Szerkesztve ]
"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12283 üzenetére
Amíg az olajat nem eszi, emellett alacsony a fogyasztás, addig ezek a motorok "elpusztíthatatlanok".
Viszont a szelephézagot nézegetni kell, mivel sok csörgő-zörgő Swiftet hallottam a pirosban állni.
Igen, papírból van, de ha belegondolsz az ember ne arra a pár tized másodpercre vegyen öreg-autót amíg az összetörik körülötte .
A hibáiról még sokat nem tudok, hála az előző tulajnak a kasznim rozsdamentes! alulról-felülről, de a váltó ki van kopva. (vonóhorog+kopott kuplung=kopott váltó a pótkocsizás miatt)
Legutóbb a váltószimeringek és a jobb-külső csuklócserét ~ 8,5 ezerből megúsztam (Hozzáteszem a szinte új váltóolajat(még kuplungcserénél került bele) leszűrve visszaraktam..)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Kornel
veterán
válasz Tulkas #12284 üzenetére
ha nincs sok pénz, a régi swift nagyon jó választás, én teljesen meg voltam vele elégedve, de a biztonság is fontos nekem, ezért mennie kellett, mivel meg voltam elégedve vele, ezért lett splash helyette. előtte is swift volt, csak új, annak meg azert kellett mennie, mert meg 9 ev chf hitel volt rajta, szerencsere meg idoben el tudtam passzolni
-
Doze
aktív tag
nekem most 0w40 van benne, annyit vettem észre hogy nagyon simán jár a motor, jól pörög, mintha kicsit kisebb lenne az ellenállás. Indításnál, közvetlen ahogy beröffen a motor, szinte rögvest elhalkul a motor, szerintem hamar felszivattyúzza az olajat. Mondjuk egy régebbi swiftbe is bele lehetne borítani 0w-s olajat... azokra sem jellemző hogy falnák.
Remélem addig kiszolgál az autó míg tart a Chf, kb 70 hónap
-
Tulkas
tag
-
xmad
őstag
régi swiftre van eladó stabilizátor rudam. gyári GTI de bármelyik swiftre jó.
első és hátsó.
homokszórva, szinterezve (rozsdát nem találsz rajta) a szilentek és a gömbcsuklók is jók rajta
12 ezer egyben a kettő.
-
Kornel
veterán
válasz Tulkas #12288 üzenetére
én a sustina 5w40-et raknám bele, akár nyáron is, semmi baja nem lesz tőle, csak jobb a hideg oldali viszkozitás, hamarabb felszivattyúzza az olajat, és hamarabb eljut mindenhova. Nem a legolcsóbb olaj, de ezzel simán kitolnám a cserét 15k km-re, én annak idején ELF-et rakattam a régi swiftbe, mert a szerelőm olajat tudott bizniszelni, és 15k km-re álltam be, mint csereperiódus, a gyári 10 helyett, de mivel nagyon jó olajat kapott, és sose volt elfelejtve, ezért így se evett olajat (csak gázzal üzemelve se, tehát nem olajjal pótolta).
-
domojko
senior tag
válasz Tulkas #12288 üzenetére
Én 3. éve Eneos 5w30-at rakom a 2006-os Swift-be, szép hangja van a motornak tőle, és egy cseppet sem eszik belőle. Minden szeptemberben lecserélem a szűrőkkel együtt. Szerintem ez a minimum gondoskodás egy autónak.
-
Kornel
veterán
válasz domojko #12291 üzenetére
nagyon helyes. én kipróbálnám ezt is a helyedben
-
Mercutio_
félisten
válasz Kornel #12292 üzenetére
Swift szedánba milyen olajat tennétek? (Jobbára rövid városon belüli utakra van használva, évente néhányszor országút/sztráda)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, Parnis Pilóta, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12290 üzenetére
Szokványos nyári reggelen lemegyek és beindítom a motort, az már alapból legalább 10-15 fokon tartja az olajat. Ilyenkor minek nekem az hogy -20 fokon az az olaj tartja az alacsony viszkozítását?
Nem éri semmivel sem hamarabb ilyenkor, ezért is hívják ezeket az olajokat "többfokozatúnak", mert bár a tiéd alacsonyabb és magasabb hőmérsékleten is jobban tartja az optimális kenőanyag viszkozitást, de egyazon (MOST) szobahőmérsékleten (vagy az említett 10-15C-on) nincs nagy különbség köztük indításnál.
Na de nyugalom, hajlik a derekam a téli plusszkiadásra ..
A kuplungproblémámra még mindig nem tudtok valami megoldást? (Az újra szétszedését, és zsírozgatást kivéve.)"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Kornel
veterán
válasz Mercutio_ #12293 üzenetére
én kipróbálnám az 5w40-et, főleg a rövid/városi utak miatt, hamarabb elér az olaj mindenhova indítás után.
bár egyébként a régi swift bármilyen olajjal elmegy(#12294) Tulkas: értem mit mondasz, egyértelmű, hogy inkább télen van jelentősége, de ha valaki most cserél olajat, az valószínű télen is ezt fogja majd használni
[ Szerkesztve ]
-
Tulkas
tag
válasz Kornel #12295 üzenetére
Akkor lekapom a szekrényről az extraszűz Bertolli-t és tolom bele !
Ki lesz próbálva, de egyenlőre a nyaralásomra se nagyon jut, nemhogy drágább olajra..
A tanksapka védő-lemez (kulcsos) nektek is zörög néha ha nekiütődik az ütközőjének belül?"Nevess, és a világ veled nevet...Horkolj, és egyedül alszol..."
-
Doze
aktív tag
háth évente 1x cserélek olajat, eszért legyen télen nyáron jó.. tavaly eneos hyper premium 5w40 nyúztam, most Mobil 1 0w40, az eneos 0w40 szerintem igen drága, a sustináról ne is beszéljünk... pedig a mobil 1 helyett a 0w50-es eneos sustinát kipróbáltam volna... csak 17e.... annyiért dugattyút veszek az autóba
Nekem sokszor áll kint az autó télen, aztán reggel mikor csutkára át van fagyva 5w40 eneos-sal olyan 10-15mp olyan szelephangja van szegénynek hogy csak na... a 0w40 nem tom majd hogy szuperál.
Am az oroszok/kanadiaiak tesztelték, hiába mondjuk 0w20 vagy 0w40 a 0w20 sokkal jobban folyik olyan -30 körül , csak a meleg oldali 20-as szerintem nyáron 40 fokban nem épp jó, főleg ha meghajtod az autót..
Meg valaki írta hogy piszkosodik az olaj hamar... az nem baj mert lebegteti a koszt.
Bár mondjuk szerintem hamarabb fogom mostanában megtörni az autót annyi hülye van az úton, nem ti hogy látjátok a forgalmat, de télen/suli időben sokkal kevesebb a hülye. tegnap pl "csak" 3x voltam karambol közeli helyzetben... a legjobb aki 70 köröl megy településen belül/kívül, vagy a cikázó parasztokkal, nem engedem be, mert nem fogok fékezni azért hogy menjen 5 méter a sávomba aztán megint visszamenjen.. erre utánam jön: integet, meg dudál. Miez? Oroszország?
-
Kornel
veterán
Miez? Oroszország?
Az bammeg
Amúgy visszatérve az olajra... M1xA motorokba ha jól emlékszem nem ajánlja a szervizkönyv se a 0w20-as olajat, K1xB-be viszont igen.
5w30 szerintem középutas megoldásként mindkettőbe jó, én ajánlom a sustina-t, nagyon szép hangja van, néha majdnem ráindítok, mert nem hallom, hogy jár ja és hiába 5w30-as két olaj, a sustina-nak adott esetben jobb a viszkozitása, mert nem csak a hőmérsékleten múlik, főleg egy használt olajnál, amikor tele van fizikai és kémiai szennyeződéssel.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest