- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Telekom T Phone és T Phone Pro - híg a leve
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
A mostani autók 99%-ban nem tudják az átlagembernél teljesíteni a gyár által megadott fogyasztási normát, aminek azt oka az, hogy mind a norma számítása szar (ezt az EU is elismeri), mind az emberek nem átlagosak.
Most mondjam azt, hogy a mostani 5,4-es BC érték az átlagfogyasztásom, amit 516 km alatt (Ózd - Zakopane - Budapest) evett az autó? Mondhatnám, de hazudnék.
Krisztiánnak teljesen igaza van, nem tudom miért kell körbemagyarázni.
Aki csak országúton és hosszú távon használja az autót, az ne jöjjön vegyes fogyasztással, mert az nem az, a vegyes fogyasztás minimum +1 liter ahhoz képest.
-
zweif911
csendes tag
Sziasztok!
Ismét én, az SX4 1,6 DDiS kihagyásokkal.
Beszereztem egy OBD-t, hogy on line figyeljem az autó viselkedését menet közben.
Kaptam egy hibát, P0335. Crankshaft Position Sensor "A" Circuit.
Nem tudja valaki, hogy merre található a motornál ez az érzékelő?És ez mellett van még egy P1351-es hibám is.
IDM Input Circuit Malfinction / Ignition Coil Control Circuit High Voltage.Ez nem hinném, hogy összefügg az előzővel.
Köszi a segítségeteket!
-
bigdigit
addikt
válasz Kornel #34852 üzenetére
A mostani autók 99%-ban nem tudják az átlagembernél teljesíteni a gyár által megadott fogyasztási normát, aminek azt oka az, hogy mind a norma számítása szar (ezt az EU is elismeri), mind az emberek nem átlagosak
Akkor gondolom arról is olvastál talán egyedül a suzuki aki még felül is becsüli a fogyasztási adatait.
De,hogy öntsünk tiszta vizet a pohárba én a fentebb linkelt boosterjet összehasonlító tesztre reagáltam.
Ha egy ilyen tiltásokba pörgető nyilvános cikket író fószer a végén beköp egy ilyen fogyasztási adatot teljesen jogosan jöttek a kommentek rá egy szar a suzuki.Nem jöttem országúti fogyasztással és 20 éve swifteket koptatok és persze olvasok olyan adatokat kihull tőle a hajam.A legtöbbet akkor sikerül utolérnem vagy megközelítenem ha pályán megyek 300km-t 140-el 4 személlyel.
Az is tény és nem fillérb@szóság kérdése akinek sok pénze van nem suzukit vesz mert ezt az autót pont az olcsó fentarthatósága adja el.Persze ha valaki ezzel is p@niszt akar méregetni nem ezzel kellene tennie.Sorolhatnák sok közlekedési helyzetet ami fogyasztásban oda ver és semmi értelme de felesleges mert nekem is van olyan kollégám igaz suhanc még aki leszarja 9l eszik a fiat panda de padlóval közlekedik.De a normális közlekedés távolról sem erről szól főleg a dugóban meg városban.
Részemről offoltam is a témát.Nem kellett volna elolvasnom pont egy olyan tesztet aki ilyen morálokkal rendelkezik.Mondjuk érdekes de én láttam 1T tesztet ahol meg 4.2l volt a fogyasztás swiftben.
-
Kornel
veterán
válasz bigdigit #34855 üzenetére
Pont hogy nem tudja immár a valós fogyasztási adatokat, a turbós motorok megjelenésével.
1.4T valós vegyes fogyasztása 5,4 liter?
Te sem gondolod komolyan!
Most írtam, hogy nyugis országúti tempóban evett ennyit.
Pályán 7 liter felett van, városban szintén.
Nem tudom hogy neked van-e ilyen, vagy nekem, mert nekem van, nem tudom neked mi van.
Ha gondolod gyere próbáld ki, ha vegyesben 5,4 liter környékén fog enni nálad, akkor megeszem a kalapom.Gondolom neked a spritmonitor átlagok sem reprezentatív minták, biztos ott is mindenki tolja neki mint egy barom, direkt tiltáson használja, csak hogy nehogy hozza a gyári fogyasztási normákat.
Egyébként elárulok még valamit. A boosterjet télen jobban fogyaszt úgy, hogy ha bemelegítés után (~10 km) odalépsz neki akár titásig, és valóban üzemmeleg lesz a blokk, a turbó, az olaj, után normál tempóban haladva elkezd visszaesni a fogyasztás a nyári fogyasztási értékekre.
Végszó, hogy a cikkben szereplő Sccross fogyasztási értékek teljesen megfelelnek a valós vegyes fogyasztási értékeknek, a Suzuki immár meg se tudja közelíteni a gyár által megadott vegyes fogyasztást, igen, volt olyan amikor ez megvolt, az összes K12B motor ilyen, ahol gyakorlatilag fél literen belül van a valós és a gyár által megadott fogyasztás.
-
bigdigit
addikt
válasz Kornel #34856 üzenetére
Igazad van a turbós motorokban csúsztam el.Akkor lehet inkább maradok új swiftben is az 1.2 szívónál bár vonzott a +20 paci de 2000-es fordulat felett nem is autózok csak városon kívül.Ott meg harmat gyenge lenne az 1T.
Bár a spritmonitor szerint az 1.2 se hozza akkor a gyári értékeket pedig nem turbós. -
Kornel
veterán
válasz bigdigit #34857 üzenetére
Nem hozza, de sokkal közelebb van hozzá.
1.2 teljesen jó egy Swift méretű autóba ~900 kg.
1.0T is sokkal közelebb van a valós fogyasztási értékhez, mint az 1.4T.
Az összehasonlításból és a spritmonitor-bol is az derül ki, hogy az 1.4T a gyári 5,4 liter helyett 7 litert eszik minimum! vegyesben, de még így is kimagaslóan jó egy hasonló méretű, és teljesítményű bármilyen más autóhoz képest, minimum 0,5 liter előnye van, de inkább több.1.4T teljesítményű motorja (a Kizashi 2.4-es blokkján kívül) eddig nem volt a Suzuki-nak, így ezt nincs is értelme semmihez sem hasonlítani, maximum ahhoz.
Az 1.0T pedig az 1.6 szívot váltja, így fogyasztásban ahhoz van értelme hasonlítani, annál pedig valóságban 0,5 liter körüli fogyasztáselőnnyel rendelkezik.
[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
Aki minimum fogyasztásra hajt, vegyen hibridet. Ott kijöhetsz vegyesben 5.5 alatt is, autó és ember függően.
Tegnap elvitték kb. 3 óra! alatt a fiatunkat, saccra 26-an hívtak egy nap alatt, ezek 2/3-a kérdezte meg, mennyit eszik az autó. Nem tudtam nekik válaszolni... Az is igaz, aki ilyen árban keres közlekedési eszközt, annak számít a fogyasztás is.
Ami meg az eladánál volt, az egy hatalmas sztori, még jó, hogy nem ezzel fogalkozom, kemény élet a nepperélet!"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
nagyúr
-
bigdigit
addikt
válasz tboldi #34861 üzenetére
Nekem látatlanba 1milla maxot mondtak 2008-as 1-3-as GLX mistic plus swiftre lpg-vel 145k kilométerrel. Megnéztem neten az átlagára 1.3m persze vannak elszált árak is de el se fogja adni soha.
Meg az is baj ha én adnám el hónapokig biztos nem lenne autóm mivel új swift 1.2 GLX nem sok van az országban főleg ha még színt is szeretnék.Másét meg nem szeretem használni mivel az ördög sose alszik.[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
válasz tboldi #34861 üzenetére
Mesélek. Direkt nem teszem offba, ez hozzátartozik egy autós topic-ba.
Első nagy problémám, ami már az autók keresése közben zavaró, miért nem tesznek fel az eladók ingyenesen elérhető hd képeket? Miért kell fos, kis felbontású képekből állapotot megtudnom? Egyes eladók ezt még megfejelik összesen 3 db képpel, amiből aztán tényleg nem lehet semmit látni. Az igazán profik pedig életlen, bemozdult, 3db sd képpel teszik fel a portékájukat. Aztán várják a csodát és nem értik miért nem ment el még a kocsijuk.
Egyébként ez a szolgáltatás a használtautón "turbó képek" név alatt fut, a sztenderd 6 sd kép helyett 12db hd képet tölthetsz fel, 375ft-ért, a hirdetés törléséig. Ez ugye egy olcsó autó értékének nem fedi le a 0.01%-át, a milliós autókról nem is beszélve...
Persze te is megveheted a szolgáltatást mint vevő, csak ezzel szinte semmit nem érek, ha az eladók sd-t tesznek fel, meg én lehet, hogy hónapokig fogom bújni a hirdetéseket, szóval ez nem egy gazdaságos dolog. Meg egyáltalán, nekem vagy az eladónak az érdeke, hogy jól be legyen mutatva a terméke?Szóval, a karácsony előtti szép időben megcsináltam a belső takarítást, majd a fényképeket a beltérről. Tegnapelőtt meg szintén szép volt az idő, gondoltam lemosom, majd megcsinálom a külső képeket is, aztán majd ráérek feltenni a hirdetést akármikor. Aztán szerda este volt egy kis időm, gondoltam megszerkesztem, feltolom aztán majd úgy is ünnepek után jönnek az első vevők, ki a fene vesz kocsit karácsony után, szilveszter előtt??? Ilyenkor alkoholba kell fektetni a dellát, nem?
Na akkor bemelegedtünk, jöjjön a lényegi rész.
12 nagyfelbontású kép, jól kitöltött adatlap, alvázszám megadva, minden fontosabb, műszaki óta történt javítás leírva, alkatrészek felsorolva, ahol lehet dokumentummal alátámasztva. Plusz értéknövelő extrák leírva (téli nyári szett) Hiányosságok, nem működő dolgok, hibák, sérülések tételesen felsorolva. Ha kell be is tudom linkelni a hirdetést, nem töröltem, csak inaktívvá tettem.
Azt azért tudni kell, az autó nem volt makulátlan, 15 éves olasz autóról beszélünk. Küszöb hátul már elkezdett rozsdásodni, és ami rosszabb, belülről kifelé, bal hátsó ajtó nem mindig zárt be második kattanásra, ablakmosó motorja pár hete megadta magát, ülés egy helyen kikopva stb. Ezek már olyan hibák amikkel nem szerettem volna foglalkozni, már akkor tervben volt az eladás.Egyébként egy szinte törésmentes autó volt, két kisebb, garázsba való beállásból történt sérülést szenvedett el a 15 év alat, az első lökös és a hátsó ajtó sérül, mindkettő cserélve lett, a lökös kettétört, a hátsó ajtót csúnyán megnyomtuk. Friss vezérlés cserével, friss hátsó dobbal, 5 éve cserélt Monroe első gátlókkal, másfél éves fékekkel, stb. Minden egyéb dolog működött rajta, jött-ment, mint faluba a traktor.
Szóval tolom fel a képeket, töltöm ki a kitöltenivalót, írom az autóról a fontosabb dolgokat, és még talán le sem zártam a hirdetést, már csörög a telefonom. Összenézünk Esztivel, mindkettőnk arcán "döbbenet" (kösz. Blikk)
1. vevőjelölt: tesókám, mennyiért adnád oda a kocsit? Mondom neki, ne rohanjunk előre, most tettem fel a hirdetést, ha nem kel el 2 hét alatt, beszélhetünk a kedvezményről. Következő kérdése,
- oszt' garanciát adsz az autóra? Legalább 3 hónapot adjá' rá!
- semmit, milyet adnék?
- mert az tudod, hogy kell adnod?
- nekem ugyan nem, magánszemély vagyok, eljössz, megnézed, kipróbálod, hibákat leírjuk az adásvételin, aztán ennyi. Egyébként a feleségem jogász, tudja, hogy mit kell adni.
- jó' van, akkó' tényleg nem engedel (sic!) belőle?
- nézd, elmondtam, ha nem megy el, visszatérhetünk rá.
- egyébként jó áron adod a kocsit, el fog menni.
Így búcsúztunk el, egyébként udvarias ember volt, egy kicsit rámenős, de bemutatkozott, elköszönt, minden extra.2. vevőjelöt: jónapot a kocsiutánérdeklődnékmitkelltudniróla?
elkezdem mondani neki a leírt dolgokat, magyar, egygazdás, stb, stb, majd a szavamba vág:
- mennyit enged belőle, nekem ennél sokkal! kevesebb pénzem van rá, csak munkába járásra kell.
itt egy kicsit előjött belőlem az úriember, mondom neki,
- nézd, (tegezve) szerintem akkor ne raboljuk egymás idejét.
erre köszönés nélkül rámtette a telefont.Ezenkívül még tíz, hasonló emberrel kellett megküzdenem, de voltak igazán kedvesek is, mint például egy nő, Kecskemétről indultak volna el az autóért, még 23.45-kor küldött sms-t, hogy mikor hívhat, mikor indulhat. Aztán reggel mikor indultak volna, már hívott is egy másik ember, hogy úton vannak valahonnan Zalából, 30 percen belül megérkeznek , így szegény nőt vissza kellett hívnom, hogy még véletlenül se induljanak el, mert lehet, hogy feleslegesen tesznek meg 700km-t. Amilyen csalódottságot éreztem a hangjában, az nagyon kemény volt. Győzködött, hogy ők tényleg elviszik, ne adjam oda senkinek.Szegényt nagyon sajnáltam, de elmondtam mindenkinek, nem teszem félre senkinek, aki előbb jön azé az elsőbbség. Még a férje is felhívott, hogy ők elutalják az összeget is, csak ne adjam el. Nem győztem elnézést kérni, de nem tehettem meg, akkor a másik, már úton lévő fiatal párral szúrok ki.
Ez volt az eladás messze legrosszabb pár perce, meg amikor visszahívtam őket, hogy elkelt az autó. Nagyon megérintett, még ma is összeszorul a gyomrom, mikor eszembe jut.Aztán akik reggel eljöttek, megnézték, hoztak magukkal egy fényezőt, ő is átnézte, mentek vele egy nagyobb próbakört, aztán elvitték. Kaptak hozzá kb 30 liter benzint, előtte héten tankoltam tele. Természetesen alku nem volt, egyszer kérdeztek rá finoman, de mivel a próba és az adásvételi alatt még vagy 10-en kerestek, tudták, hogy nem kell engednem.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
válasz SirKero #34868 üzenetére
Volt olyan is, alapból mem válaszolok az ilyeneknek. Rejtett számot tiltottam, sőt, aki paraszt volt, szintén tiltóra tettem, ők így jártak, a szabályokat én hozom.
Természetesen az aaa is megkeresett, persze sms-ben, nyilván nem válaszoltam nekik."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
Még valami, a telefonom minden hívást rögzít, egyiket-másikat visszahallgatva eléggé vicces beszélgetések folytak ezekben a napokban. Tudnék még szemezgetni.
Mielőtt feltettem az autót megnéztem egy pár hirdetést a felhozatal miatt. Bazz, az emberek java része nem tud írni, fogalmazni! Még ennyire sem mint én, sajnos én sem vagyok prof Grétsy László.
Mássalhangzó kettőzés, j vagy ly, vessző, mondat végén megfelelő írásjel kirakása. Direkt megfelelőt írtam, a -minden mondat végére beb@szok egy felkiáltójelet- írásmód nem jó megoldás. Összetett mondatok sokaknak nem mennek.
Vannak bajok a fejekben."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
dnelb
veterán
válasz Sza_Sa #34873 üzenetére
Nem tudom egyébként megéri-e ez ahogy te(én is) csinálod. Ugyanúgy kiírtam minden hibát mint te, mi mikor volt cserélve, alvázszám, rendszám, még a km lekérdezés eredményét is becsatoltam képként.. És alig volt hívás, másfél hónap alatt 3-4 talán, végül a 4. jött, megnézte és vitte is. Pedig tényleg full full volt az autó, és drágán sem adtam.
[ Szerkesztve ]
-
Sza_Sa
senior tag
válasz tboldi #34875 üzenetére
Bocs, már törlöm is Minden hívást rögzít, aztán lement felhőbe. Persze tudom, a másik fél beleegyezése kellene, de ez nem azért van, nem a bíróságon szeretném lobogtatni a felvételeket, csak így nem kell jegyzetelnem.
"Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
Sza_Sa
senior tag
minőségi autóhirdetések
Erről beszéltem."Van három rágóm, pont hárman vagyunk. Egy kell holnapra..."
-
bigdigit
addikt
Nekem nem tiszta még az új swiftbe ugyanaz az 1.2-es motor van mint a korábbiban vagy valami új?
-
veterán
válasz Kornel #34884 üzenetére
(Ugyebár nem igazán vagyok otthon Suzukiban.)*
Ez az 1.2 Dualjet ami az Ignisben van; az is azonos a korábbi Swift 1.2 motorjával?
Milyen olaj kell ebbe, milyen sűrű csere mellett?A téli felni (8600/db), téli dísztárcsa (3800/db) már megvan, mind gyári Maruti-Suzuki a Suzuminntől. Az autó majd 2 hét múlva jön apámnak.
TPMS-t egyelőre offolom, erről valami friss hír? Majdnem biztos vagyok benne, hogy valahogy, talán gyári műszerrel deaktiválni lehet.Köszönöm!
Szerk: * még!
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz focvis #34885 üzenetére
Nem lehet deaktivalni, ha lehetne már megtették volna.
Van ismerős, de úgy se.
Elsőként volt fent a 1850-es SW is a fejegységen pl.Aki ügyes, az a start stopot is ki tudja iktatni véglegesen, de ezt még senkinek sem sikerült.
A motor ugyanaz mint a régi 1.2, elvileg 0w20 a gyári ajánlott olaj, de én személy szerint 0w30-at raknek bele, nálam a 0w20 túl vékony volt nyáron, 60-60k-t belenyomtam a Splash-be, szóval van viszonyítási alapom. Annyi a különbség, hogy az nem dual VVT volt, csak simán VVT.
10-15 ezer között simán jó a csere, sok várossal 10k, vegyesben 15k, vagy egy év szigorúan.
-
veterán
válasz Kornel #34886 üzenetére
Köszönöm, évi max. 10 K megy bele, város és országút vegyesen, akkor évenkénti csere lesz.
A 0W-30 gyárilag jóváhagyott vajon?
VW-nél van a független szerelőknek kitalált VCDS, azzal asszem' simán letiltható a start-stop (Ignisben ilyen fícsör nincs); hasonló létezik Suzukihoz? Thx!
-
blakey
titán
válasz focvis #34887 üzenetére
Egy egyszerű módszer létezik amivel ugyan nem tíltod le az SS-t cserébe nem kapcsol be. 4 hónapja nem állt le a motor, pedig nincs kiíktatva. Az első szélvédőre kell bekapcsolni a levegőt, Front gomb, amivel bekapcsol az A/C is viszont az egyszerűen kinyomod ha nincs rá szükséged és úgy is marad a következő indításnál is, nekem így tökéletes a belső hőmérséklet és nem áll le a motor, ez többnyire más márkáknál is működik.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
veterán
válasz blakey #34889 üzenetére
Nebazz, nincs benne start-stop kikapcsoló gomb?!
Valami ilyesmi: [kép]Nem játszom a hülyét; nekem az első dolgom motorindítás után, hogy kikapcsolom (VW Golf).
Kornél, köszönöm!
(#34892) Kornel: Már megijedtem. Nekem egyszerűbb azt megnyomni, mint a klímát csesztetni.
Szerk2: ja, hogy úgy is marad! Akkor van benne ráció!
[ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz focvis #34891 üzenetére
"Szerk2: ja, hogy úgy is marad! Akkor van benne ráció! "
persze, tehát AHELYETT hogy csak a start-stopot iktatná ki, kikapcsolja az automata klímát, mert azzal hogy szélvédő párátlanít és klíma ki, se az automata klíma nem megy, se a párátlanítás valójában, se a lábtér fűtés.
Tök logikus, tényleg.Lehet én vagyok a hülye, de nekem tök logikus a gombot megnyomni, bár nem szoktam, mert qrvára jól elvagyok vele, és megy a digit klíma.
Gondolkozni nem árt néha...
Amúgy miért zavar a start stop? teszi a dolgát...
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
őstag
Nekem megoldották, automata klíma és minden amit leírtál az marad és mükődik.
Az enyém turbós, nem szeretném ha állandóan leállítaná (az én városi dugós utaimon kb 37-szer naponta) mert hosszú távra tervezek vele. A plusz fogyasztás meg kibírom.
De tiszteletben tartom ha valaki máshogy gondolja.
Új hozzászólás Aktív témák
- Microsoft Excel topic
- Ukrajnai háború
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen program, ami...?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest