- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Mobil flották
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
- iPhone topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
NVIDIA: a következő nagy dolog az AI-generálta videó
it Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
szivacs1987
aktív tag
válasz dethroner #43549 üzenetére
Szia,
2018 swift
Én innen vettem személyesen, és minden tökéletesen működik.
[link]
Én sem akartam rizikózni, hogy amit én rendelek, az nem lesz jó, ezért kértem direkt tőlük a kocsimhoz valót.
Igaz lehet pár ezer forinttal több, de ha szétosztom 4-6 évre, akkor szinte semmi a többihez képest.Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43545 üzenetére
Én nem tudtam szétszedni a téliszett szelepeit, mert összeszerelve vettem őket innen.
Ennél nem találtam olcsóbbat és mint már említettem így is kiszaladtam a budget-ből jó 200k-val és az idő is szorított. Ami kimaradt az eredeti tervekhez képest majd pótolom vmikor, de most a karácsony meg az autócsere kipucolja a bankszámlámat...
Még kell pár apróság a kocsihoz, de azok már csak jövőre. Sajnos az élet nem mindig azt hozza amit várok tőle...
Ha tönkremegy a szelep, tuti beruházok a gyáriakra.
Amúgy a jégbordás úton meglepően jó volt a Sebring, kanyarban és fékezésnél is -4fokban, rosszabbra számítottam, bár nem is 90-el mentem bele a kanyarokba.@laca891: Szerintem ez utángyártott, de így ránézésből nem gyári (mondjuk az ára sem). Még beleférős kategória részemről, de ez mindenkinek a saját döntése mi mennyit ér meg neki.
Az én matekom alapja: 16/17"-os felnin a gumi leszedés-felrakás és centírozás ára a fővárosban 3500-csillagoségig. Vettem egy erős átlagot ami 4800HUF/kerék plusz ugye a szelep ára, a döntést mindenki maga hozza meg, hogy most drágábban, vagy hosszú távon apró adagokban fizeti ki...
Ez az öreg autóra használt vagy új másodvonalas gumit érdemes tenni kérdés, csak kicsit másképpen.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
-
dethroner
veterán
válasz szivacs1987 #43551 üzenetére
Köszi, de ahogy nézem ezek többnyire használtak, ami szintén lutri meddig megy még.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz KubanitoS #43550 üzenetére
Nekem nem jelzett vissza semmit sem, pedig készültem rá amikor felraktam az előző hsz-ben linkelt szettet.
Magam is meglepődtem, remélem bírni fogja a gyűrődést és nem kell a gumishoz menni egyikkel sem...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz KubanitoS #43556 üzenetére
Kételkedem benne hogy ezek gyári szenzorok lennének... Erre konkrét választ remélhetőleg 6 év múlva fogok tudni adni. Ha hamarabb akkor megszívtam...
A kiválasztásnak fő szempontjai: ár, elérhetőség
Jó volt a szett ára, nem kellett last minute gumishoz futkározni meg időpontot keresni, csak feldobtam és kész. Tudom nem egy Yokohama szett, de az ára sem és ami ennél is fontosabb, hogy felhívtam, odamentem és volt.
A márkaszervízbe most érkezett volna meg a gyári téliszett felnire szerelve, mert "éppen kifogytak belőle"... és ott mire felrakták volna a kocsira bő 270ezer jómagyarforint, így megúsztam egy 100assal olcsóbban. Kicsit fáztak az ujjaim mire végeztem, de cserébe az egész lakótelep látta mekkroa hero vagyok.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #43552 üzenetére
De miért is szedted volna szét a szelepet? Azt írtam ha lemerül az elem, vagyis ha használhatatlanná válik, akkor fogom szétszedni és megpróbálni elemet cserélni benne.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
dethroner
veterán
válasz szivacs1987 #43560 üzenetére
Azt írtam többnyire használtak. Ha nem állítasz ne márka szűrést akkor magad is láthatod. Meg az is szép ahogy beszúrja a találatok közé a 315MHz-en működő szelepet a Suzukihoz, ami 433MHz-en kommunikál.
Elvileg a Suzuki ebből a szempontból buta autó ami tök jó, mert bármilyen 433MHz-en működő szelepet fel kéne hogy ismerjen. Elvileg.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
zsolti1
csendes tag
Sziasztok.
2002-es 1.0 swift első lengőkarokat kellene
cserélni, de vagy 10 féle gyártó termékét láttam.
Delphi. Nipparts. Japanparts. MGP stb
Melyiket vegyem amelyik tuti minőségü?
Köszönöm. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolti1 #43566 üzenetére
Nipparta és Japanparts gyári minőségű alkatrész (toyota, Mitsubishi és Kawasaki beszállitok, mint a Conti vagy a ZF) , én jakoparts-ot rendeltem anno a corollaba mindig és sosem volt vele gond.
@dethroner: Aha, így már értem mire gondoltál, magyarul az élettartama a teleptől függ csak? Tehát újrahasznosítható, csak elemet kell benne cserélni?
Majdnem, a Vitarahoz és az Scross hoz olyan emelő kell aminek 350mm a max emelése, a swifthez a kisebb is elég talán 330mm.@eami: Szerintem igen, mivel centírozva vettem és lobogtattak vmi számlát a gumistól két nappal korábbról, nem is értettem... Évek óta olyan kerékkel járunk amit egyszer centiroztak és kész, ezt csak a gumisok hangoztatják hogy minden szezon előtt kell centirozni... Ha azzal gond van akkor egy rutinos sofőrnek aki napi szinte vezet feltűnő h másképpen reagál a kocsi.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #43567 üzenetére
Úgy van megcsinálva hogy ne tudj elemet cserélni benne. Kötelező használni, kötelező megvenni, de tilos javítani, tilos a hulladékmennyiséget csökkenteni. Vedd meg, dobd el és vegyél újat. Mert zöld a világ, zöld a törvényalkotó, zöld az autógyártó, törekszik mindenki a nagy büdös képmutatásra, hogy csökkenjen az emisszió, a karbon lábnyom, stb. De persze mindezt úgy, hogy a bevétel továbbra is maximumra járatva, a részvényesek elégedettek legyenek, dagadjon az államkassza, teljen luxuskiadásokra a vezető rétegekben. Mert ez egy ilyen mocsok világ.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #43569 üzenetére
Okés, akkor tévedtem, de itthon a legtöbb japánautó szalon alkatrészellátójában elérhetőek, valószínűleg ez kavart meg...
Én személy szerint a JakoParts-al és az Aisin-al meg voltam elégedve és azok tuti utángyártott alkatrészek. A Nipparts-hoz nem volt még szerencsém, de több toyotás ismerősöm esküszik rájuk, a japanparts meg úgy tudom britt import és ott is raktak össze több japán autót (amennyire tudom azoknak az alktrészeivel a japanparts megegyezik). Én még azt is meg merném kockáztatni, hogy szállítanak be, csak abba az alkatrészbe nem a saját márka, hanem az autógyártó márkája van beleütve...@dethroner: Igen, ez sajnos szinte minden autóalkatrészre igaz kb '92 óta. Azért ügyeskezű és leleményes emberek a "gondozásmentes automataváltót" is fel tudják újítani... Szóval tuti van rá mód, kísérletezni meg szabad, max veszel újat. Én csupán arra próbáltam rávilágítani, hogy a mérleg két serpenyőjében mi van. Az egyik oldalon a gyári alkatrész (csak hasra ütök) 25ért, vagy van a kínai 14ért. Ha ehhez hozzáveszed hogy a gumiszerelés díját, úgy már elgondolkodtató, plusz azt a rizikót hogy beletörik a szelepet. Kinek mi mennyit ér meg, én inkább most költök el picivel több pénzt (persze ha van, mert ha nincsen ugye akkor nincs mit költeni...), és évekre le van róla a gond. Elméletileg mondom, de ugye a telep 5-6 éves élettartama alatt pont egy garnitúra gumi fogy el a felniről, szóval akkor kell cserélni amikor a gumit is ideális esetben.
@Mindenki:
Tegnap fura dologra lettem figyelmes a Vitarában (bár lehet csak a szemem káprázott a fáradtságtól), de mintha a váltó felett a sárga utasoldali légzsák visszajelzője nem világított volna. Ilyet tapasztalt valaki? Lehet csak a No.1 magyar utak miatt lerázódott egy csatlakozó? Reggel lementem, beindítottam és világított, de esküdni mernék rá hogy tegnap este hazafelé menet nem...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
eami
addikt
válasz 2ozzmexy #43571 üzenetére
s-cross vonalon tudok neked erre válaszolni, de gondolom vitara is ugyanez. Indítás után csak egy darabig világít az utasoldali légzsák beállítás jelző utána kikapcsol.
kínai TPMS szenzorral meg úgy vagyok, hogy én örülök neki hogy van benne és elvileg közel pontos értéket mutat. kínai után-után gyártottak nem biztos, hogy pontosan mérnek.
[ Szerkesztve ]
-
SirKero
őstag
válasz 2ozzmexy #43571 üzenetére
Tegnap fura dologra lettem figyelmes a Vitarában (bár lehet csak a szemem káprázott a fáradtságtól), de mintha a váltó felett a sárga utasoldali légzsák visszajelzője nem világított volna. Ilyet tapasztalt valaki?
Elinduláskor világít egy darabig majd kialszik. Így normális.
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
dethroner
veterán
TPMS fel van címkézve, hogy melyik kerékbe melyik szenzor kerüljön?
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz kenguru99 #43575 üzenetére
Na az Aisin-t nem tudtam hogy gyári beszállító is, a Denso-t meg a Bosch-t tudtam.
@eami, @SirKero: Köszi az infót, a másik kocsiban folyton világít, nem is értettem miért...
@dethroner: Nem egészen értem a kérdésedet, szerintem tök8 neki melyik hova kerül. Nekem a téli szerelt szett nem volt jelölve, a nyárikat pedig leszedésénél megjelöltem szelepsapkával, mindig így szoktam kerékcserénél, mert így tudom melyik hova való...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
laca891
aktív tag
válasz zsolti1 #43577 üzenetére
https://www.suzukialkatresz.com/Suzuki-Swift-03990-2003-lengokar-lengo-kar-bal-els
Ez jó lehet.
Szerintem a Delphi. Nipparts. Japanparts. MGP közül mindegyik jó.[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolti1 #43577 üzenetére
Magánvélemény és eléggé szubjektív, mivel még sosem szereltem be ilyet (méretpontosság végett mondom):
Egy 2002-es Swiftbe én is tuti a Delphi-t vagy az MGP-t venném, már ha ennyire fanatikusan ragaszkodsz a gyári minőséghez. Ha inkább állapotmegőrzés a célod, akkor a laca891 által linkelt oldalon az ajánlásban alul látható 6ezer körüli darab is tökéletes. A döntés rajtad és a pénztárcádon múlik
Nem szeretnék a zsebedben turkálni, de szerintem felesleges 13k-ért venni egy Delphi-t egy ennyi idős autóba, mivel annak az árából mindkét oldali utángyártott kijönne és soha senki nem fogja megmondani hogy milyen feliratú zacskóból vetted ki. Ismétlem, magán vélemény, a döntés a tiéd.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolti1
csendes tag
Sziasztok
Köszönöm a segítséget.
Az autó nagyon megkímélt mondhatni gyári
állapotú. Úgyhogy akkor az MGP lesz. -
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #43576 üzenetére
A kérdésem arra irányult, hogy az autó érzékelője honnan tudja melyik kerékből érkezik a jel, miszerint alacsony az abroncsnyomás? Mert ma jött meg a csomag a szelepekkel és egyforma mind, nincs rajta hogy melyik kerékbe valók. Ebből azt gondolnám hogy az autó vevőegysége a jel irányát meg tudja állapítani és ebből tudja hogy melyik jel melyik kerékből érkezik. Erről tud valaki többet?
[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
laca891
aktív tag
válasz dethroner #43581 üzenetére
Tudja és kész a GL+ nem kell semmit állítani.
Legalább 2,8 vagy 3 bar körül fúvasd fel őket először, hogy biztosan felismerje őket az autó. Utána lelehet engedni őket az előírt nyomásra.[ Szerkesztve ]
Szükségem van egy erős PC-re, mint gyenge Téesznek az erős traktorra!!!!!
-
dethroner
veterán
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz dethroner #43581 üzenetére
Én így józan ésszel arra tippelek hogy 4 vevő van a kocsiban a kerékjárat körül. A szerelt téli szett nem volt jelölve, szóval kb szerintem Mind1 neki...
Van küszöb értéke, csak nem tudom mennyi, szép is lenne ha egy pici eltérés a gyáritól és obegatna, a 4evszakost fujhatnad 5barra hogy jó legyen a nyomás - 15ben meg +35ben is. Nem az a dolga, ez egy biztonsági cucc, ha vészesen lapos vagy defektes, akkor jelez be, nem az a dolga h a lusta tulajoknak szóljon a karbantartásról, azt KRESZ oktatásnak hívják ahol ezt hallani kellett volna.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
dethroner
veterán
válasz 2ozzmexy #43585 üzenetére
Lehet abban valami amit írsz, a gépkönyvben valami olyat olvastam, hogy akkor is hibásan jelezhet, ha túl sok hó, jég rakódik le a kerékjárati ívben.
A kapott defektjavító vackot valószínű kidobom a csába, de a kapott kompresszor az működhet a palack nélkül, simán pumpaként is?A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Brogyi
senior tag
válasz 2ozzmexy #43576 üzenetére
A válasz pofon egyszerű. A távolság a lényeg. Mint már írtam váltásnál téli/nyári a kocsiban/kocsin van, és mégis mindig a jót választja ki. Pici logika, és egy kis elektrónika.
Nyilván tárolja központi egység is. 8-nál többnek ugye nincs értelme. Visszatérve a távolságra kis hatótávolságnak kell lenni, mert ha nem akkor zavarnák egymást.
A tárolásra pedig az a bizonyíték, hogy a megfelelő típusnak ami memóriában benne nem kell egy métert se tenni. Sajnos nálam pont a "gyári"-t, amivel kaptam csak hosszú km-k után ismeri fel. A sumós téli set-t pedig kapásból. Még egy métert se kell vele menni. Szerintem ez bizonyítja a legjobban melyik a gyári, és esetleg melyikben jó az elem, mert gyanítom a nyári set-ben már gyenge lehet, vagy nem gyári.
Nézz youtube-t, és látni fogod milyen közel teszi a pacák a műszerét.
A 2,1 a határ. Fúj bele![ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
-
-
zsolti1
csendes tag
Köszönöm mindenkinek a dicséretet.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Fogyjunk le!
- E-roller topik
- Windows 11
- Diablo IV
- Dragon Age: Origins
- Intel Core i5-7640X / i7-7740X "Kaby Lake-X" és i9-7xxx "Skylake-X" (LGA2066)
- Békésen legelészik a májusi hardvercsorda
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen