- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- iPhone topik
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
ma Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
ph Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ncc1701
veterán
Felnitől függ. Anya yarisára a gyári aluhoz más csavarok kellenek.
-
mvkly
senior tag
Talán tényleg korai még a csere, nem erőltetem.
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz csaba1203 #47705 üzenetére
Sziasztok! Nekem azt mondták hogy nem kötelező 1000 km után, de ajánlott. Még előtte vagyok, de szerintem fogom kérni. (azon már ne múljon semmi)
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
2ozzmexy
aktív tag
Én csereltettem 1 hónap után 46x km-nél, nem bántam meg mert kiderült h félre volt tekerve az olajszuro és a menettel együtt banyasztuk ki a karterből... A motort pedig illik bejáratni, az első 1000km-en 3000 fölé nem kellene hajszolni és az összes nyomatékot sem kellene lekerni a motortól az elején, a tempomatot sem kellene feszegetni... De e témában az autos társadalom viszonylag megosztott, már már hit kérdése vagy úgyis feltehetted volna a kérdést h a barca vagy a real a jobb csapat...
Minden esetre jó ha két dolgot nem felejtesz el: 1. Az autókat 10ev/200ezer km-re tervezik és 2. Az átlag új autó tulaj 5 évig /100ezer kmig használja az autóját
Szóval finoman bejárathatod vagy told ki a szemét, a te dolgod, attól függ mi a cél vele..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #47686 üzenetére
Én pár jó pár éve megfogadtam ,hogy autó nélkül nem maradok. Egy percet sem.
Sx4 FB csoportban szoktak lenni amúgy eladó normálisabb gépek. Most pl este egy 409e km futott dobtak be. Ahhoz képest mennyi km van benne, tök szépen nézett ki.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Vigneau
félisten
Jól látod, a Peugeot 208-amhoz is kellett külön csavarszett az alufelnihez, mert annak nagyobb volt a lyuka az acélhoz képest, így lötyögött volna a kisebb csavarokkal.
A 2018-as Swiftemen viszont egy készlet csavarszett szolgálja ki mind a könnyűfém, mind az acélfelni garnitúrám.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
-
mvkly
senior tag
válasz 2ozzmexy #47711 üzenetére
Laikusként bejáratás párti vagyok, ami tulajdonképp nem nehéz egy városi forgalomban. Ha akarnám se tudnám kinyomni a szemét, bár a 2.500-3.000 körül megjövő nyomaték egy picit csiklandozza a talpam És igen, valóban 2 tábor van más fórumokon is, talán pjen-nek van igaza, de a kezdeti finomabb, óvatos használattal sem veszíthetek semmit.
Soha nem hittem volna, hogy lesz valaha is szalonautóm. Az autóbuzi barátok, kollégák természetesen már most rágják a fülem, hogy ezentúl 3-5 évente kell beszámítással kihozni a legújabb null km-est, mert "ezt így szokták". Fene tudja még, első körben 10, akár 15 évvel számolom az Ignist, az összes kötelező szervizt, előírást, min. 2 évenkénti olaj stb. cserét betartva. (egy 24 éves Swift-ből ültem át, amire 5 év alatt legalább 6-700ezret költöttem, nem igen spórolok és halogatok, ha karbantartásról van szó. műszakilag sajnos nagyon mélyen volt, amikor örököltem anno). Pl. 100-as prém benzin megy csak bele, ha csak 1%-ot számít a motor élettartamának, nekem megéri.
Ami talán egyedül aggaszt, az a döntően városi használat hosszútávú következményei (olajsár, egyebek).
@AMD power
Nagyon egyet tudok érteni, 30 év BKV után, ha ütnek se.@dethroner
Így tudom én is, a start-stoppot pedig hanyagolni fogom. -
TommyY2
tag
Sziasztok!
Mai a tapasztalatok arról, hogy ezekben a mai, modern turbós autókban szinte nincs motorfék?
A hétvégén jártam úgy, hogy elég meredek hegyről ereszkedtem le, a sebességváltó már 1-esben volt, a fordulatszám 5 ezer környékén. Egyfolytában fékeznem kellett, mivel a "motorfék" abszolút nem volt hatásos.
Úgy látszik, a motorfejlesztők nem igazán gondoltak bele ebbe. Ez így életveszélyes, mivel a felmelegedett fék bármelyik pillanatban elveszítheti a hatását. Én már jártam úgy egyszer (akkor még nem ismertem a motorfék fogalmát és egyfolytában fékeztem) egy németországi út során, hogy teljesen elment a fékem (a kézifékkel bírtam csak megállni az utolsó pillanatban, hosszú 100 méterek után), a mellettem ülő kollégával halálfélelemben voltunk.
TommyY
-
Brogyi
senior tag
válasz Szilágyi84 #47718 üzenetére
1 vs 1.2. Otthonról küldök egy linket a fogyasztásról. Az 5 körül így nem jó. Valaki majd benyögi a 3,5.
Használat függő. Ha jól emlékszem 3,3 , de az 60km/h-nál. -
szivacs1987
aktív tag
válasz Szilágyi84 #47718 üzenetére
Szia,
Nekem az 1.0 Bossterjet-tel ("hibrid" nélküli) 5,4 es átlagom van MOL EVO100+ benzinnel 24.000 km alatt egyáltalán nem spórolós vezetéssel.
40% országút, 40%város, 20% autópálya[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
dethroner
veterán
válasz Szilágyi84 #47718 üzenetére
Városban 5,8 országúton 110-es átlaggal 5 liter. Klímával természetesen. Autópályán 150-es tempóval 8 liter fölött, de 120-nál nagyon felerőssödik a gumi és szélzaj, a motor néma csendben van végig.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
PNP
őstag
válasz Szilágyi84 #47720 üzenetére
A "hybrid" még a gyártó szerint is csak 0,3 l-t hoz, és nyilván csak városban van minimális értelme. Itt nézegess fogyasztást: [link] 71 felhasználó (1.2) átlaga 5,35 l (nekem 5,33 l)
-
AMD Power
titán
Én sajnos használom a BKV-t. Bármennyire is nem szeretem. Sajnos nálunk a parkolást nem tudja a cég megoldani. Vagyis havi 12-14e Ft meglehetne. Az meg már nem egy nagy bolt + a bejárás költsége.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
sepsi0
őstag
Sziasztok!
SX4 1,5 benzin (2007). Most Shell-en tankolok prémium 95-öst. Gondolkozom a 100-as oktánszámún, régen tankoltam (nagyon rég).
Tapasztalatotokra lennék kíváncsi, melyik kúthálózat 100-as benzinét érdemes tankolni az SX4-be. Régen tankoltam mindegyikből, de most a Shell esik útba, de ha valamelyik jobban bevált nektek, akkor kitérőt tehetek.
Szóval a kérdés, maradjak a Shell 100-asnál vagy menjek másik kútra.
Annyi rémlik, hogy a Mol nem volt az igazi...
Köszönöm! -
ncc1701
veterán
válasz Szilágyi84 #47718 üzenetére
Ez láb, és útvonal függő. Nálam az 1.2-es vas 38ekm átlaga 4.3L. Ez 50-60% M0, többi város, de főleg külváros, dugót kerülöm. A nulláson 100-110 körül megyek, városban pedig tartom a forgalom tempóját, többnyire nem nyomom neki.
-
tboldi
nagyúr
válasz TommyY2 #47717 üzenetére
Ez ilyen. A modern motorok tervezésénél a belső súrlódás csökkentése az egyik fő cél, hogy minél nagyobb legyen a hatásfok, ami a motorfék rovására megy.
Az elmelegedést meg ki lehet tolni, ha pl. EBC Yellowstuff betéteket raksz be, a folyadékot meg lecseréled Motul RBF660-ra.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, tudom h kéri, de a hangján is hallatszik. Amikor kezd "hörögni" akkor indul a móka...
Szerintem finoman járasd be folyamatosan emelve a terhelést.
A BKV nem olyan rossz, el lehet viselni, én minden nap 1,5-2 órát BKV-zok a melóba és vissza... jobban rühellem amikor a cégest kell nyúzni a Hungárián a dugóban és megváltás neki a kettes...
A Start-Stop nem mindig kapcsol be, eléggé hektikus, nagyon sok paramétert figyel, ettől függetlenül nekem 100km autópálya után úgy "ráoltotta a villanyt a vörössen izzó turbóra" mint a huzat... de olyankor klíma, fények, zene minden az akkuról megy...@TommyY2: Honnan is lenne motorfék? Az a motor "ellenállásából" adódik, de ezek a mai modern motorok (most mindegy hogy szívó vagy töltött) annyira finoman járnak és annyira minimálisra van csökkentve a belső ellenállásuk a veszteségek csökkentése miatt, hogy szinte meleg levegővel elmennek, akkor miből adódna fékező ereje? Nem arra van optimalizálva, de amit elbuksz a réven azt visszanyered a vámon, tudsz vele "vitorlázni" 6-osban 130 körül, kicsit elveszed, kicsit nyomod, csak az utasaid kapnak hányingert...
Kellene bele retarder vagy EDI.@Sepsi0: Shell prémium üzemanyagai eléggé jók... merem ajánlani, régen a fuel save-t tankoltam náluk, érződött is hogy azt jobban komálja a motor... (4ZZ-FE)
@AMD Power: Bocs, tudom későn reagálok, de azokat a 200k+ futású autókat felejtsd el, ha nem akarsz egy motorgenerálba beleugrani, plusz annyi futás a karosszéria teherviselő elemein is irreverzibilis folyamatokat indít már el. Abból indulj ki alapvetően h nem egyforma hosszú a két kihajtó tengelyed, tehát "csavarja" a padlólemezt minden gázadás és váltás. Ha hosszabb időre tervezel vele akkor nem ajánlom, max nagyon áron alul... 200k km alattit keres aminek kezelve volt az alja folyamatosan lánchang nélkül. Ha van rá pénzed és beesik egy jó állapotú leinformálható alkalmi vétel, akkor csapj is le rá aztán az Astra meg majd csak elmegy vmikor, max dec31-ig beadod egy kereskedésbe vagy bontóba, addig már ki van rá minden fizetve, nem?
@tboldi: ha el tudod forralni kishazánkban a fékfolyadékot akkor az a folyadék már csereérett... a motorfék magyarázatával meg megelőztél
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Zolás
addikt
Ha már úgyis pörög a topik (Itt megköszönném az eddigi válaszokat, megnyugodtam, hogy nem kell külön csavar a felnikhez), jöjjön egy újabb hülye kérdés:
Kinek mi a véleménye a parkoláskor sebességbe hagyom dologról? Kisebb láncos, meg szíjas motoroknál hallok olyat, hogy nyúlik a lánc, meg átugrik tőle a vezérlés. Nagyjából szintben van az autó az udvaron, egy kicsit lejt, így minden autómat eddig sebességbe hagytam, és úgy parkolt. Ha máshol parkolok, akkor is attól függően, hogy mennyire lejt, húztam be a kéziféket, vagy hagytam csak sebességbe. Az 1.6 benzin mennyire kényes erre? Lehet belőle baj hosszú távon?Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
tboldi
nagyúr
A Suzuki M motorcsaládjában marha erős vezláncok vannak, rendkívül kicsi az esély, hogy ebből gond adódna.
Viszont én jobb félni, mint megijedni alapon sosem hagyom sebességben, hiszen erre való a kézifék (aka rögzítőfék). Ha utóbbi nem elég, hogy megtartsa az autót, akkor irány a szerelő.
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Arra céloztam h nem ismered az arányokat, okés h bejelöli h város, de nem mindegy 20km kuplungteszt a hungin vagy Kecskemét külváros éjjeli cruise-olás... meg az hogy autópálya megint vicces, mert van aki ott sem megy 100-nál többet (vagy áll az M1-M7 bevezetőn minden reggel), de van aki óraszerint 130-nél is még szédül... az országút dettó, h átmegyek Bugyiból Sáriba 6-osban 70-el nem azonos, mint amikor Hatvanból végiggangolom magamat hétfő reggel Kerepesig. Érdemes a legnagyobbat is megnézni meg a legkissebbet és azt nézni mennyire van messze az "átlagtól" és esetleg ehhez képest belőni a mi használatunkat. Ennél sokkal több tényezős ez a sztori szerintem, utasok, klíma, SS, vezetési stílus, stb.
@tboldi: Nem racse, normál közlekedés (bár néha nincsen egymástól messze a kettő ), elforralod az gáz szerintem, én Svájcban nem tudtam a rakott Ducato-ban elforralni, de az A0-n Salzburg felől érkezve a "vesztőhelyen" sem sikerült, pedig ott ereszkedsz vagy 60km-t és végig tiporni kell a féket két lábbal, mert az alján éles jobbos, különben jön a töltés, ezért is hívják vesztőhelynek, ha túl vagy rakva kamionnal és nem váltasz vissza, az alján lesz fejfád a többi mellett... teli van román, bolgár meg török kamionosok fényképeivel, akik megcsúsztak a drótgumival és drifteltek egyet... vagy csak tettek magasról a táblára, ami a tetején van és azt ábrázolja hogy válts vissza 5-ből 2-be...
Kézifékhez: Neked sem fagyott még be ugye?
@Zolás: Nyugodtan behúzhatod a kéziféket, főleg télen ha nem szeretnél tavaszig sehova menni... Ne haragudj, én is láttam azt a videót, de az csak annál az elfuserált motornál lép fel... aki azzal vett autót meg is érdemelte, 3 hengeres szívóbenzin 12 szeleppel kettőstömegűvel, közvetlenbefecsi... (1,2 HTP-ről van szó ha valaki nem látta volna) Az nem vezérműlánc hanem vicc basszus:
1,2 HTP: [link]
M16A: [link]
Meg van a különbség? visszafordítom kőmagyarra: Tesa, ha ez megnyúlik akkor már a kéziféket is feleslegesen rángatod...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
Mindig sebességbe rakom és a kéziféket behúzom, eddigi autóimmal nem volt gond, nem hiszem, hogy bármelyikkel is gond lenne. Ha nem rakod sebességbe és a kéziféket sem húzod be akkor bárki arrébb tolhatja akár hobbiból is. Nem érzem, hogy gond lenne ha sebességbe rakod, lejtőn meg eleve min. kötelező a lejtővel ellentétes módba tenni, tehát ha orral állsz "lefelé" akkor hátramenetbe rakod és behúzod a kéziféket.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Zolás
addikt
válasz tboldi #47736 üzenetére
Hosszabb út után nem szoktam kézifékezni, még a régi skodánkat sikerült elrontani ezzel, a hátsó dobféket melegen megnyomta a kézifék, és tojás lett, aztán meg ütött de durván. Ezen már tárcsafék van hátul is, csak megszokásból simán sebességbe hagytam. Akkor emiatt se kell aggódnom, köszönöm.
blakey: Ha olyan helyen vagyok, akkor tiszta sor, hogy kézifék, meredek lejtőn nem bíznám a váltóra az autó súlyát. De majdnem vízszintben parkolva, én csak sebességbe hagyom, és kész.Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Drughi
addikt
Sziasztok!
2007-es 1.3-as Ignisemnél a következő hiba ütött fel a fejét:
Tankoláskor, de csakis akkor, amikor pumpálja bele a benyát, a bal hátsó kerék alatt/mellet folyik ki a benzin. 1 tankoláskor ( 30-32L esetén) legalább 2dl kifolyik.Amint befejeztem a tankolást, már porszáraz.
Sejtem valamilyen összekötő cső lyukadhatott ki, viszem is szerelőhöz, de milyen munka ez, milyen költséggel számolhatok?
Pixel 7a
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47737 üzenetére
Nem fagyott még be. Tudod, garázsos autó.
Drughi: A WagonR-nél típushibaként van számon tartva a betöltőcső elrohadása, mert burkolat híján arra veri a kerék a sarat, szerintem nálad is ez lehet. A cserealkatrész már galvanizált, jobb, mint az eredeti.
Nekünk 20-30k Ft-ért cserélte ki a márkaszerviz, és ha ügyesek, kevesebb, mint egy óra. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #47741 üzenetére
Ezért is kérdeztem, mert tudtam előre a választ...
Azért ha egyszer is sikerült ilyen, egy életre tanulod meg: Parkoláshoz nem húzunk kéziféket!@Drughi: A hátsó hídról csöpögött? Valószínűleg azért mert olyan mint a régi swift és WagonR... egy gumicső két bilinccsel a végein köti össze az üzemanyagtartályt a betöltő nyílással és ott van hagyva "pőrén", szóval kap mindent, így várható volt h egyszer beadja kulcsot. Ha teheted akkor fém burkolatosat tetess a helyére... [link]
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #47744 üzenetére
Mondjuk amikor behuppanok a pehelysúlyommal (130 kg), azt nem biztos, hogy hosszútávon jól esne a hajtásláncnak, úgyhogy ezért is használom mindig, egész évben a kéziféket.
Amúgy mikor kellene használni, ha nem parkoláskor?
Az emelkedőn való elindulást leszámítva, amit már megold az auto hold manapság.A WagonR-ben úgy emlékszem, fém az egész cső, nem gumi.
Nálunk itt rohadt el, szerencsére nem folyt ki a benzin. [kép][ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz 2ozzmexy #47744 üzenetére
Csatlakozom, sebességben kell hagyni, kézifék csak emelkedőn/lejtőn kell. Oktató ezt nagyon belém verte.
Haverba nem, egyik télen be is fagyott neki a kézifék kötél, a kocsi alá kellett tolni egy fűtő ventilátor bigyót egy fél órára. Ha ez a pusztában történik, akkor megvárhatta volna a tavaszt.
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz 2ozzmexy #47737 üzenetére
jaja értelek de általában úgy van hogy van egy alsó és felső 10%.nagyon átlag alatti és feletti érték, viszont a középső tartomány már egész jó alapot ad.. Nekem bejott eddig az autóimnal. Plusz ugye nagy előnye hogy nem a Bc által mutatott kamu értéket írják be az emberek, hanem a valós értékeket.. Nekem pl a Swift sport mindig 7l körül írta, valóság meg 8.5 egyszer óvatosan lenyomtam vele 200kmt, BC szerint 4.3 l, valóság 6.5
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
Igen, én néztem a legtöbbet, haaaat... Ha azt az EU látná...
Amúgy a BC nem akar csalni, csak a km-t nehéz mérni ugye, mert picit laposabb a gumi vagy sok a kanyar akkor már el mászik a mérés, inkább az a trükk h a sok bizonytalan összeadodik...
A böngészős tudja, a mobilos appot meg kell néznem de van olyan rublika a tankolás felvitelenel h BC, gondolom oda azt várja h az mit ír ki. De ez csak tipp, mert nekem néha termeli a benzint állva... Hatotav 68km,leallitom, másnap beindit és láss csodát, hatotav 93km. Biztosan az asszony elmegy vele pasizni amíg dolgozok és h ne tűnjön fel ratankol."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Vigneau
félisten
válasz Szilágyi84 #47718 üzenetére
Szia!
2017-es gyártású GL+ 1.0 BoosterJet-em van, nem ISG-s.
A fogyasztása pedig így alakult a vételtől számítva.
Vigi
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest