- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Poco F4 - uzsonna tavalyi receptből
- Magisk
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mobil flották
- Drágábban indíthat az új iPhone SE
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
ma A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
ph A Steel Nomad egy Light verziót is kap az igazi platformfüggetlenség jegyében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz mefistofeles #54900 üzenetére
valaki brahiból leeresztette neked a parkolóban?
-
-
nagyúr
válasz mefistofeles #54902 üzenetére
Az túl egyértelmű. Így kétségek között hagyott egy hétre.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #54900 üzenetére
Előre elnézést kérek, nem szeretném ha bántásnak éreznéd. (és ne vedd magadra, általánosságban írom)
A TPMS rendszer bevezetése összefüggésben van azzal ami veled történt és a fizika óra ellógásával (vagy az ott tanultak feledésbe merülésével). Ezt a fizikai jelenséget használja ki az összes hőszivattyús rendszer, a hűtő a konyhában, a klíma és még sok más.
A megoldás neve p-T görbe, ha esik a hőmérséklet, esik a nyomás is gázok esetén. Ma reggel 9 fokot karmolt alulról a hőmérő, ellenben 2 hete még 25-öt felülről (kocsit mosni akartam csak nem engedte a család arcüreggyulladásba oltott hörghurutja ).
Látsz összefüggést? Nyugodtan fuss egy kört a kocsi körül, a többiben sem lesz rendben a nyomás. Én ugyanígy jártam, mindig a jobb hátsó kezdi el a cirkuszt, mert ... mert csak, nem tudom, Hartmann zónában fekszik vagy tűzér halad át alatta, esetleg a Föld szívcsakrája van rá "radioaktív" hatással vagy a csernoblili szarkofág repedezik, nem tudom, de le is tojom magasról. Minden szezonban amikor felteszem a szezonális abroncsokat, akkor beállítom a nyomást mind a 4-ben, hidegen terhelten, utána egész szezonban kushad a TPMS. Van egy un. riasztási szint, attól függően mire van beállítva a menüben és ha véletlenül valamelyik a szint alá esik, akkor bejelez. Ilyenkor az emberek körbe szaladnak és felfújják mind a 4-et ész nélkül ösztönből. Az egész rendszer helyettesíthető lenne némi odafigyeléssel és egy szeneslapáttal, amivel a fogalmatlan barmok fölé oda lehet állni a régi általános iskolai fizika tanárának és a megfelelő pillanatban egy jól irányzott tockossal tudtára lehet adni a nagyra nőtt lurkónak, hogy "elmondtam ezt is hőtanból, csak akkor sem figyeltél... ha csökken a hőmérséklet, akkor csökken a zárt térben a gáz nyomása is vele arányosan"[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #54904 üzenetére
Már megbocsás de pont amit leírsz mond ellen a fizika törvényeinek.
Ha ugyanis egy fizikai hatás (pl. hőmérséklet változás) hatására csökken a nyomás az abroncsban akkor kérlek vezesd már le, hogy miért csak egy darabban a négyből?
Ja a tűzér meg a szívcsakra? ....és te jössz fizikával?egyébként nem érzem bántásnak csak
hülyeségnek. Remélem te sem veszed annak ezt.....
Bocsánat módosítok. A hülyeség túl erős. Inkább értelmetlen okoskodás.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz mefistofeles #54905 üzenetére
"Nyugodtan fuss egy kört a kocsi körül, a többiben sem lesz rendben a nyomás."
Mi mond ezen ellent a fizikának? Jah hogy nem éri el a riasztási küszöböt ezért nem is tudsz róla...
Egyébiránt próbáld ki azt hogy mind a négyet ugyanarra az értékre állítod be ugyanazzal a mérővel, mutatok rá egy példát:Nem hibádzik valami a képen? És ez gyárilag ilyen volt, tehát a gyári elsőszerelésű abroncsokkal amint kihoztam a kereskedésből 2 km múlva már így mért, és ez azóta sem változott az elmúlt 2 évben... Szóval valószínűleg a többiben is gond van a nyomással, csak az átlag nem szokta mércsikélni a többit hanem kétségbeesetten felfújja mind a négyet a gyári értékre, így fel sem tűnik neki hogy a többiben is csak 2 bar körül van (amivel a tPMS még köszöni szépen jól el van), miközben hónapokkal korábban beállította mind a 4-et mondjuk 2,6-ra. Érted már miért merészeltem általánosítani? Érted már miért csak az az egy jelez be? A műszaki magyarázat még nincsen meg rá, csak találgatunk, de valószínűleg az van a legmesszebb a vevő egységtől.
Persze az is benne van a pakliban hogy valahol ereszt az az egy abroncsod, lehet a szelepnél tömítési hiba, lehet az oldafalnál, vagy egyszerűen csak van benne egy drót darab amit nem veszel észre. Ha még mindig gyanakszol/aggódsz miatta, akkor szereld le azt a kereket, mosd le szappanos vízzel és napfényben kezd el keresni benne az idegen tárgyat. A szelep eresztését szintén szappanos víz locsolásával meg lehet állapítani, locsolsz rá (majd töröld le róla azért, mégiscsak fémből készült, amit szeret a rozsda) és ha buborékozik, akkor meg van a hiba. Az oldalfalat ahol a felnivel találkozik a pereme szintén leöntöd szappanos vízzel és ha nagyon bubizik, akkor ott ereszt. Vagy C terv hogy az egész kereket víz alatt elkezded forgatni, bár ez biciklibelsővel egyszerű, autókerékkel még nem próbáltam.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
KubanitoS
veterán
S-Cross első éves szervíz 37 ezer forint Békéscsabán. Olajcsere, olajszűrő, pollenszűrő plusz az átnézés...
A szalonban bent állt egy chiphiányos Vitara, vicces volt.
Annyi a kompenzáció, hogy így valamivel olcsóbb az autó. A többit oldd meg te magad. Tisztára mint annó a Zsigulikban.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
nagyúr
válasz KubanitoS #54907 üzenetére
Nem is csak maga a fejegység a fájó, hanem hogy a kamera sincs hátrahúzva és a BT kihangosító mikrofon része sincs kiépítve. Tehát ha veszel is egy androidos fejet, akkor is szét kell kapd a fél autót, ha akarsz kamerát. ja meg a kormányon lévő hangfelismerő funkciótól is elbúcsúzhatsz természetesen
Amúgy a szerviz viccesen olcsó volt
[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz 2ozzmexy #54904 üzenetére
Tehát ha nyáron felfújtam 2,2 Bar nyomásra mert szeretek komfortos autózni, 2,7 Bar útról lepattogós helyett, és ősszel ez külső reggeli 8 fok mellett csak 1,8 Bar, akkor ne fújjak rá?? nem a benne lévő levegő abszolút térfogata számít, hanem hogy azzal milyen nyomást tud tartani. 1,8 Bar kevés! Még akkor is, ha délután a 14 fokban mondjuk 2 bar. Rá kell fújni!
Szerk: Most látom, hogy te extra kemény gumival mész, 2.6 körül, na ott tényleg tök mindegy, hogy télen 2.2re lemegy... Ha még azt hiszed, hogy 4 kereket két tizedes pontossággal be lehet állítani egyformàra akár egy kúton, akár a gyárban, na az balgasàg a javából![ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Memmaao #54912 üzenetére
"és ne vedd magadra, általánosságban írom" (#54904)
Baj ha 2,6 körülre fújom? Igen, annyira, de ez nem egy Swift hanem egy Vitara 215mm széles 17"-os felnin, 2,2-vel még úgy lapítana hogy öröm nézni... Próbáltam, olyan 2,5 bar körül van szép tapadási képe...
Nem azt írtam hogy ne fújj bele, éppen az ellenkezőjét, hogy mindenki mind a négyet beállítja újra, anélkül hogy megnézné mennyi az abroncsnyomás... Pedig a kézikönyvben is az van írva hogy előszörr ellenőrizzük az abroncsnyomást. (nem fújni kell bele ész nélkül, hanem ellenőrizni) Ha mindegyikben jó, akkor kell tovább agyalni. Ez megtörtént? Kétlem...
A p-T görbe esetében a térfogatot állandónak tekintjük. (és mindegyik görbe esetén a harmadik változó állandónak tekintendő hogy igaz maradjon az arányosság) Egy abroncs térfogata állandónak tekinthető, attól hogy egy rugalmas anyag. Az 1,8 és 2,2 bar között olyan komoly mértékű térfogat változás nem történik, bár értem amire célzol.Lehűlt a levegő, fáznak a levegő részecskék, összebújtak hogy melegítsék egymást. (ha így jobban tetszik )
Majdnem 1 tized van a két abroncs között, azért azt már illik egy digitális mérővel felszerelt automata pumpával eltalálni... [link]
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
válasz 2ozzmexy #54913 üzenetére
Azt írod, mind a négyet mennek ész nélkül fújni... Aztán valami.péklapàtos fizika tanáros példát hozol fújàs helyett... Ha bejelez egy abroncs, hogy a határérték alá ment a nyomás, akkor miért is hiba, ha valaki mind a négyet végig nézi és fúj rá?? Amikor végig megy, látja a nyomást, jelzi a pumpa. Sőt, meg tudja nézni a tpms menüben is. Én mindig a tpms menüben kiírt nyomás szerint állítom, mert a benzinkút órája nem megbízható. A legtöbb ember Szerintem tisztában van ezzel a fizikai jelenséggel! Kémiából sokkal rosszabb a helyzet, gyakrabban öntik össze a sósavat, meg a hypot.
My name is Bond, James... Dean.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Memmaao #54915 üzenetére
Te ott nézed, gondolom mefistofeles sem a kisujjából szedte a defektes gyanúját (megnézte a többiben is a nyomást például), de újabban minden fórumon megszaporodtak a "bejelzett a TPMS menjek szervizbe?" kezdetű hozzászólások, miközben ennyi alapvető fizikai ismeret kellene, hogyha lehül a levegő és utoljára 25 fokban volt ellenőrizve az abroncsnyomás, akkor talán csak fújni kellene bele, de neeeeem, inkább írunk még 30 HSZ-t mire megértetjük vele hogy "a hiba az ő készülékében van".
Bár mindenkinek lenne annyi esze mint nektek... bár... de a tapasztalat nem ezt mutatja. Ha igaza van akkor leírtam hogyan tudja bizonyítani a defektet.Valamiért (az én autóm, aztán a tiétek nem tudom milyen) a jobb hátsóban mindig kevesebbet érzékel, akkor is ha valamelyik magasabb nyomásúval megcserélem és megyek utána vele, hogy frissítse a nyomás adatokat... Ne kérdezd miért. Tehát itt az érzékeléssel lesz valami, én innen tudom hogy fújni kell, mert lehűlt a levegő (így ősszel mondjuk) hogy a jobb hátsóban jelez 200kPa körüli értéket, olyankor felfújom 2,5-re mindet körben, de előtte megnézem a többi abroncsban mennyi van, mielőtt bármit is tennék, mivel ennek a 25x kPa-nak kell lennie bennük, akkor kényelmes és komfortos (nekünk!) és olyan 220kPa alatt jelez be (az enyém). Sajnos más autókról nem tudok ezügyben beszámolni, csupán a saját tapasztalataimról és arról amit benzinkúton látok.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bubi92
őstag
Haliho. Anyamék 2007?-es swiftjén a zár ekezdett szórakozni. Először csak a sofőr oldali nem zárt be távirányítóra. Aztán egyszercsak a jobb hátsó nem nyílt ki. Majd tovább vándorolt a hiba a jobb elsőre, amit viszont már belülről kézzel sem lehetett bezárni a pöcökkel. VISZONT, a sofőrajtón lévő gombról mindent lehet zárni.Valakinek ötlet?
-
válasz KubanitoS #54907 üzenetére
Mikor a swiftemet vettem, mondta a kiscsaj, hogy hamarosan ilyen lukas suzukik jönnek. Akkor nem tudtam nem e csak vetít... de ezt látva.... Nagyon gáz.
fel nem fogom ki veszi ezt meg.....
Mondjuk ha 1 misivel olcsóbb lenne, akkor talán valaki.[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
-
tboldi
nagyúr
válasz mefistofeles #54928 üzenetére
Dehogyis! Épp ellenkezőleg, alig 2 hete vettük. Úgy alakult az élet, hogy mindhármunknak szüksége van saját autóra, apumé a WagonR+, anyumnak lett most ez a Lancia, én meg egy Honda Jazz-t nyúzok.
szerk.: Képekkel kiegészítve.
szerk. 2: Két japán szopóbenzin és egy olasz olajkályha.
[ Szerkesztve ]
-
-
ldn218
tag
válasz bubi92 #54919 üzenetére
Ha szórványosan de még működik akármelyik akkor keresném hol van a kontakt hiba. Kábel átvezető, csatlakozó majd a végén maga a zár szerkezet.
Sajnos kitud fingani a zárszerkezet is és ha ez csukott ajtónál történik akkor csak "kibaltázni" lehet belőle.
Volt szerencsém trancsírozni a szomszédomét de akkor már beszereztük az újat hogy tudjunk is mit beletenni. -
KubanitoS
veterán
válasz mefistofeles #54926 üzenetére
Nos igen...
Ez az utólagos gányolás, meg bontsd meg a vadiúj autódat... Hát nem tudom. Talán 100-200 ezerrel olcsóbb így az autó, de ez szerintem édeskevés. Ennyiért nem tudom, hogy ki lehet-e hozni egy normális fejegységet, tolatókamerát, antennákat és hangfalakat a szerelési díjjal együtt. Inkább nem, mint igen és ezekhez nyilván nem jár a gyári gari sem.
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
válasz KubanitoS #54933 üzenetére
Nem tudom mennyire valós de én 150 ezres kedvezményről hallottam.
Kizártnak tartom, hogy egy jó fejegységgel és minőségi munkával ennyiből ki lehet hozni, nagyjából gyári minőségűre.Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
addikt
válasz mefistofeles #54926 üzenetére
A Suzuki Varga nem is adja így! Ők raknak bele kínai fejegységet! Szerintem követendő példa lehetne.
A hangszóró nem is baj, ha nincs benne, a gyári kartonpapír ultragàz, azt én kapásból cseréltem Hertz dieci szériára. A kábelek szerintem be vannak húzva, csak a Bosch fejegység nincs, mert ugye nincs microchip, mert kb mindent felvásárolt a konzol ipar,. szilícium bányászati nehézség lépett fel.[ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
-
dethroner
veterán
válasz Memmaao #54935 üzenetére
Én pont a kozármislenyi Vargánál hallottam ezt a 150K-s elhallgatott kedvezményt, és hogy majd ők raknak bele mindent ami kell. Szóval nem kamu volt a dolog
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
zsolt19900
őstag
válasz Memmaao #54935 üzenetére
ez a példány még a "no audio" előtti korszakból maradt náluk.... a sima GL-t így próbálták (nem mondom, hogy rossz példa) felpimpelni picit.... így lett benne még tolatókamera is és talán navi is
nem rossz ötlet, de ez még nem az újabb árazású modellek sajnos....
lehetséges, hogy ha ezt az érát követné minden kereskedő és aki pl. pont GL-t nézegetett na az ezzel a csomaggal tök jól járna.... így legalább van a beépítésre is gari, a fejegységre is gari, szóval ez mondjuk nem rossz példa, mondom ezt úgy, hogy ugye pont ezekkel a frankó vargáékkal szívtuk meg az új autónk vásárlását
Amit most úgy ahogy tudni az az, hogy pl. amit én is lefoglalóztam X-es Swift és jönni fog dec. végén január közepén, na azokból 1db-ot foglalHATTAK a kereskedők max. a lehívási listából.... szóval a mostani szállítmányok között gyér lesz a helyzet sajnos. Ugye jönni fog az, hogy akinek van rá igénye (semmi általánosítás, de papi-maminak nem biztos, hogy fontos lesz a rádió stb.) azok szépen elviszik a készletes "normál" audios autókat, aztán szerintem lesz egy pár szállítmányozási negyedév amikor csak ilyenek fognak jönni, ami persze szomorú, de legalább valamennyire próbál minden kereskedés (akiknél érdeklődöm hónapról hónapra) tök normálisan tájékoztatni, hogy "jó lenne időben megrendelni ill. készletből választani" mert, hogy ez és ez lesz a szitu....
Persze ott is voltak kétségek, valaki azt mondta hogy "nyugi" a kis modelleket álá Swift, Ignis nem érinti "csak" a nagyokat, de azóta ugye világossá vált számomra is, hogy a kicsiket is érinti sajnos.Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
addikt
válasz dethroner #54939 üzenetére
Nincs elhallgatva, csak ők belerakjàk a lerendelt kocsiba és már ezzel hirdetik. Szerintem lehet kérni lukkal, 150e olcsobban, de nem hiszem, hogy megéri, mert ennyiért fejegységet szereléssel együtt nem biztos, hogy lehet kapni.
#Zsolt19900: most is ezzel a fejegységgel adják. Hogy szívtad meg náluk? Én teljesen meg vagyok elégedve velük. 32-38e között volt eddig minden szervizdíj és amit kellett, cserélt a Balázs garanciában. A szerelők tök profik és bent is lehetsz.[ Szerkesztve ]
My name is Bond, James... Dean.
-
beef
őstag
Hogy mi a típusa? Az amit a kereskedő kér, hogy szitázzon rá a kínai OEM gyártó
Egyébként itt már írtam róla. -
ugri77
tag
XXI század ! 6 milliós kocsi rádió nélkül ?
Kábelezést is kisporolni ?!? Kábelkorbácsban is lenne chip ? :)
Kíváncsi lennék a nyugatra exportáltakban sincs fejegység ? -
blakey
titán
válasz ugri77 #54944 üzenetére
Nem igazán értem ezt a sopánkodást. Sajnos anyaghiány van és nem csak a Suzukinál. Nem tudom, hogy mit szólnátok akkor, ha drágábban adnák, és fele annyi autó készülne, mert van olyan gyártó, aki így cselekszik, ha nem tévedek akkor az Audi pl. csökkentette a gyártási kapacitást és árat emelt. 2020-2021-ben olyan vírus szedi áldozatait, ami korábban nem volt és ez olyan elképesztő problémákat okoz, amivel a mai ember nem számolt, nem készült fel, fegyelmezetlen, csak a kényelemre, a XXI. századra gondol, de az fel sem merül benne, hogy egy ókori, szemmel láthatatlan valami ennyire megfosztja a kedvelt dolgaitól. Nekem is volt "szerencsém" az anyaghiányra, ugyanis a vállalt 5 hetes határidőből 21 hetes határidő lett, mert nem érkezett meg 1-2 alkatrész és a gyártó nem tudta legyártani a rendelt termékeket, szerencsére csak ez az egy dolog volt, ami éreztette velem, hogy problémás időket élünk.
Nem szép látvány egy fejegység nélküli autó, de kibírható és egy jó szervezéssel akár jobb is lehet a gyári megoldásnál. Szerintem minden kereskedőnél kérhető bele valamilyen fejegység, tutira megoldják a tolatókamerát, a GPS-t, stb. Egyébként lesz olyan, aki úgy is megveszi.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
nagyúr
válasz mefistofeles #54934 üzenetére
Én is 150e Ft-ról hallottam.
-
ugri77
tag
válasz blakey #54945 üzenetére
Kollégám Suzuki Balenoját 2018 ban rendelte. Rendelés után 8 hónapra kapta kézhez.( "Válság" meg nem volt )
Teljes értékű kabelezeshez milyen szilícium kell?
Legalább egy Csak Cd S Rádió lenne az alapfelszereltség
Áprilisban emelték a Vitara scross..árat 150 000 ft-tal[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Xbox 360
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Háztartási gépek
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest