Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • LML

    tag

    Sziasztok!

    UPC fiber power 30-as nettel Ping problémám van.
    Nem ritkán 65-80 akár 90-es ping/latency van magyar szerverekre, ezzel gyakorlatilag nem lehet normálisan játszani. A szerverek többsége 80 as ping felett ki is dob, folyamatos enyhe lagg + az adminok anyázása :)

    Néha meg embereli magát (kb 3-4 naponta 2-3 órára csak úgy), és akkor 35-40 es pingem van.
    Nem hiszem, hogy az "én rendszeremben van a probléma" mert ugyanezzel a szolgáltatással, ugyanez a konfig (router, gép minden eszköz a hálózatban), egy másik házban (kb 2.5 km re költöztem) 25 ös pinget tudott stabilan, fixen. Október óta ez a helyzet, gondoltam megoldódik, de sajnos a mai napig maradt a probléma. A sávszélesség megvan, csak a ping pocsék.

    Modem restart, router restart, router firmware frissítés, router teljes kiiktatás amit csináltam, gyakorlatilag nulla eredménnyel.

    Megírtam az ÜFSZ. nek a helyzetet, perpill várok a megoldásra, de hátha Ti tudtok valami okosat mondani :)

    Csatolok két képet, talán segít..

    Köszi, előre is a segítséget.

    [L:/dl/upc/2014-01/01/12384_yoo59ap4q5tgcogh_upc_modem.jpg](IMG:/dl/upc/2014-01/01/12384_yoo59ap4q5tgcogh_upc_modem.thumb.jpg)(/IMG)[/L]

  • LML

    tag

    Szia!

    Nagyon szépen köszönöm a válaszod!

    További érdekesség, hogy külföldre bizonyos országokba (oroszország, spanyol, norvégia) jobb a pingem (40 es), mint egy budapesti szerverre Sopronból... :)

    Elviekben a helyzetnek sem kellene adottnak lenni, mert egy viszonylag nagy lakótelep melletti társasházból, a város másik felére full kertvárosi részre költöztem, kb harmad annyi ingatlannal. Ez persze nem zárja ki azt, hogy itt gyengébb/kisebb sávszélű bázis állomás található, és terheltebb a hálózat.. :)
    Viszont a helyi UPC központtól eddig 500m re lehettem, most pedig legalább 2.5-2.8 km lehet légvonalban a távolság, de ennek elviekben nem kellene indokolnia ezt.

    Úgy tűnik az éjjel sem segít a dologban, kicsit random a helyzet, konkrétan dec 25. délután 35-40-es pingem volt, dec 26. 11 körül megnéztem, akkor már 65 ös volt. Sacc per kb ugyanakkora terhelés lehet, hiszen gyakorlatilag ugyanúgy mindenki "otthon" van. Most halál a helyzet, 65-90 ami között ugrál.

    Nyilván tudok élni az online játék nélkül, csak cseppet zavar, hogy valamiért fizetek, és nem olyan mint amilyet korábban kaptam ugyanezen feltételek mellett....

  • LML

    tag

    Sziasztok! Átolvastam az összefoglalót, de a kérdésemre nem találtam választ.

    UPC (már Voda) és Vodafone (mobil) előfizetők vagyunk. A házunkban jelenleg kihasználjuk a max elérhető TV készülékek (mediakártyák) számát (3db), ezért a fennmaradó helyekre kizárólag Gigabit Cat5e UTP kábel került behúzásra. Android TV használatával, Horizon GO alkalmazással használunk még 2 helyen TV-t (konyha és hálószoba), viszont ennek nagyon körülményes a használata, és az Asszonyt az őrületbe kergeti. (légegér, csatorna váltáskor újra sideload launcher, újra horizon go app megnyitás, csati kiválasztás majd újra).

    Van jelenleg olyan TV/IPTV szolgáltatása a vodának, ami a classic coax os bejövőből UTP-n keresztül további boxokkal bővíthető, vagy önmagában csak UTP használatával TV boxként működne? Vagy esetleg az új Vodafone TV app ha választok Vodafone-os boxot végre használható normálisan (akár telefonról tükrözve, vagy telefonról vezérelve mint pl ahogy a netflix működik?).

    Netflix van, de az nem megoldás sajnos erre az esetre, mert sokszor sportot néznénk mondjuk főzés közben.

    Coaxot már nem tudok a fennmaradó helyekre vinni, (kész a ház) Coax-UTP átalakítóval már próbálkoztam, de azon nem megy át a HD adás.

    Az nem preferencia hogy "ingyen" legyen, mint a horizon go, ha havi pár e ftot kell érte fizetni az nem jelent gondot.

    Máshova vinni az előfizut nem játszik, csak UPC (voda) bejövő kábel van, és nem megoldható más.

    Tudtuk javasolni valamit? Mert a helyi UPC(voda) kirendeltségen nem igazán értették meg, hogy mit szeretnék.

  • LML

    tag

    válasz kabelmania27 #98234 üzenetére

    Horizont már használunk, de az nagyon körülményes. :( Sajnos már kész a ház. Amikor a kábelezést csináltuk/csináltam, úgy gondoltam hogy 2020 ban ez már sima ügy lesz, és nem fog kelleni a coax :(. Ezért az alsó szintre a nappali kivételével minden helyiségbe csak UTP ment. A gyengeáramú hálózat végpontjai egy helyen találkoznak, ha lenne működő UTP-Coax konverter akkor nem lenne gond. A box lerakása és UTP-HDMI konverterrel használat pedig ott bukik el, hogy a "lerakási" pont olyan messze van a használati helyektől, hogy a távirányító esélytelen hogy működjön. Arra alapozni hogy a CIC működik normálisan és tudom irányítani a TV távirányítójával HDMI-n keresztül a boxot nem igazán tudok, mert egy Sony TV távirányítóval sem tudok használhatóan kezelni egy Klipsch hangrendszert, miért működne egy full noname boxal rendesen.

    [ Szerkesztve ]

  • LML

    tag

    válasz pjen #98236 üzenetére

    Hát, tavaly novemberben költöztünk, és nem szeretnék vésőt fúrót kalapácsot látni még egy jó darabig. Sőt inkább kidobom a TV-t az ablakon :D

  • LML

    tag

    válasz cof #98237 üzenetére

    NFL-t (arena4) NBA-t (sport1/2), Snookert (Eurosport 1/2) és F1-et(m4HD) szoktam nézni.
    Nyilván nem mindig, és nem minden meccset, mert annyi ideje senkinek nincs.
    Csak ha valamit pont néznék, és nem tudok, akkor az nyilván idegesítő és nem jó :)
    Telenornál nincs Arena 4. A horizon GO elvileg okt végéig lesz használható, és utána lelövik (nylván ez vagy így lesz vagy nem). Ezt az ITT-Ott Tv-t meglesem, ez egész jónak tűnik, köszönöm!

  • LML

    tag

    válasz szabogabor10 #98244 üzenetére

    4 eszközt engednek VIP előfizetőként az én szolgáltatási helyemre (ezt persze utólag mondták amikor az IP szolgáltatás iránt érdeklődtem, és szomorúságomnak hangot adtam). ( 3 Red előfizu, egy otthoni komplett csomag, egy céges komplett csomag elvesztését gondolom nem akarták kockáztatni) És van egy hely a- nappaliban- ahol rendelkezésre áll UTP csati és koax egyidejűleg, csak ott jelenleg médiakártyát használok a TVben. Valamint van egy kártya ami csak heti szinten van használva, arról le tudunk mondani. Tehát ha a bekötés idejéig kell csak a coax a boxnak, akkor jók vagyunk. Viszont erről azt hallottam (mondták az üfsz en) hogy igazából a Trendszerét használják, azt a bejövő kábelt meg elvitte a markoló annakidején.. szóval, az csak akkor jó, ha már működik az exUPC-s rendszerrel is.

  • LML

    tag

    Sziasztok!

    Az alábbi helyzetbe kerültem:
    Voda 1000 Net+ HD Csomag TV. Város: Sopron.
    1 hónapja bővítettem 1000-es netre, mert új előfizut kellett kötni (lejárt hűség), és olcsóbban adták mint az 500-ast "akcióban", eleinte minden rendben volt.
    Múlt hét szombat központi hiba. Se Net, se TV.
    Hibabejelentés: Nem tudják felvenni a hibát, mert fallout-os ügyfél vagyok. Panaszt SEM....
    Majd a beszélgetés NMHH-hoz való továbbításának ígéretére meglettem a "régi rendszerben"...
    Hiba "javítva", TV visszajött estére, net ha van, akkor Kb 80-90Mbit max a 212 es IP tartományban. Ha kérek új ip-t akkor a 089 tartományban 7-800 Mbit, viszont 20 perc-3 óra időtartam között offline lesz a modem, és új IP kérésig nem is jön vissza. (ha elmegyek otthonról akkor szopó, mert távolról nem tudok új ip-t kérni)
    Előfizetés újrakötése ( gyakorlatilag anyázás közepette, mert 2000ft-al meg akarták emelni a netet, mert "maga túl keveset fizetett eddig is). 4 RED mobil, 2 net+ 1 TV+ 2 vezetékestelefon előfizetésem van a vodánál, belengettem az összes felbontását amivel gyakorlatilag KIRÖHÖGTEK a képviseleten, undorító, bicska nyitogató stílusban kezeltek.
    Felettes nincs, húzzanyádba.

    Telefon a központhoz, ott már normálisabbak voltak, meg is állapodtunk, elnézést is kértek.

    Jelenleg ott tartunk, hogy várom a technikust péntekre az összes eszközöm cseréjére (új ügyfélszám új eszközök), addig viszont NINCS netem, mert már pár perc netezés után offline-t jelez a modem, hiába indítom újra, ugyanez. 3-4-5 újra indítás után megy valamennyit, de utána kezdődik újra.

    Szerintük, ha kijön a technikus megoldódik a dolog, szerintem nem fog (miért oldódna meg egy központi-hálózati hiba azzal, hogy cserélnek egy modemet amivel szerintem nem lehet gond).

    Múlt hét óta kötbéreznek, mert nem tudnak se 4G-s modemet adni addig, se megoldani előbb a problémát mint e hét péntek. A hibabejelentésen megerősítették, hogy a helyi központban is gond van. (gondolom beázott a múltheti esőben)

    Sajnos a T-s optika nincs behúzva a házba, és nem vagyok abban a helyzetben hogy felszedjem a térkövet, szétvéssem a házat stb, tehát nem megoldható a másik szolgáltató.

    Tudok valamit tenni a panasztételek, hibabejelentések során és idegeskedésen kívül, amivel rávehetem őket a gyorsabb munkára?

    Okosotthon, ajtó nyitás visszajelzések, kamerarendszer, klímavezérlések, medence keringető és fűtésvezérlés stb minden netes. Nem említve, hogy hbo go, netflix előfizu szintén pörög, de nézni nem tudom, mert normális net az nincs...
    Arról nem beszélek, hogy néha kellene a céges szerverre dolgoznom, céges facebook management stb stb... Otthon a mobilnet sem a legjobb, ilyen 30-40mbps kb amit kiprésel magából.

    Segítséget előre is köszönöm: Máté

  • LML

    tag

    válasz kabelmania27 #122258 üzenetére

    Sajnos a jel szinteken kívül mást nem tudok megmondani, mert nem férek hozzá az álmennyezetben lévő ajtóhoz ami mögött bent vannak a kötések. Le kéne vennem a komplett nappali bútort, ami esélytelen egyedül.
    Annyi biztos, hogy a kintről bejövő föld kábelre raktak fel egy kék címkés hármas osztót, a legnagyobb jellel rendelkező kábel megy közvetlenül a modembe, egyéb csillapító nélkül. Vodától kiküldött alvállalkozó csinált minden kötést a házban, úgyhogy ha van nekik "szabványos" osztó, akkor az van bent. Az összes kábel, csatlakozó, stb kb 1 éves, akkor lett minden újrahúzva, újra csatizva.

Új hozzászólás Aktív témák