Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Speederer

    senior tag

    Sziasztok!
    Ma engem is megtaláltak 1 ilyen telefonhívással, pontosabban anyósomat, mert az ő nevén van az előfizetés. Szegény mondjuk kb azt se tudta miről van szó, meg nem is tudja elképzelni, hogy havi 300GB mire nem elég, de hát ez van... :D
    Neki mondjuk a szerződés felbontásával fenyegetőzött a kiscsaj, nem csak korlátozással. Bár azért hozzátette, hogy ez nekik sem érdekük, tehát döntsük el, hogy vagy többet fizetünk, vagy kevesebbet használjuk. Perpill 7000 csak a net, de tv-vel meg telefonnal együtt majdnem 12ezret ott hagyunk náluk havonta. A korlátlan csomagra 18000-et emlegetett, bár láttam másnak is mondtak vmi hasonló számot, aztán még ki is derült, hogy az nem bruttó ár. Azt nem tudom, hogy ez most nettó-e vagy sem, de rohadt sok, ennyit nem fogunk internetért fizetni, az biztos!
    Sajnos nálunk semmi egyéb gyors kábeles szolgáltató nem érhető el, pedig a fővárosban lakunk, ráadásul nem is külső kerületben. Mondjuk ezt lehet, hogy ők is nagyon jól tudják, mert ha lenne alternatíva, akkor nekem aztán mind1 lenne, hogy ki a szolgáltató. Így meg talán visszaélnek a helyzettel.
    Anyósom szerint gondoljam meg, hogy amit éppen le akarok tölteni arra tényleg szükségem van-e. Na de hogy ide jussunk el 2014-ben?! :F :(
    Azt még meg is értem, hogy egy mobilhálózat nem a fájlcserére van kitalálva, ott nem is használok ilyet (persze ilyen árak mellett nem is csoda), na de hogy a kábel se bírja már?! Komolyan mondom nem találok szavakat!

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

  • Speederer

    senior tag

    válasz Mate #15005 üzenetére

    Rejtett számról hívtak.
    Igen, most nézem a business csomagjaikat... nem rossz az a 250/25, na de nem 17132-ért! A legjobban a diginek örülnék, de már évek óta nem tudnak/akarnak továbbjönni a szolgáltatásukkal az utcában, pedig csak néhány tömbnyire lennénk. :)

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

  • Speederer

    senior tag

    válasz Mate #15008 üzenetére

    Annyit nekem is megérne! :DDD

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

  • Speederer

    senior tag

    Sziasztok,
    van egy új (tegnapi) bekötésű vodafone-os netem, viszont a telekomos telefon nem akar valamiért vowifi-re váltani, pedig a térerő nem az igazi. Más telekomos wifikre csatlakozva pedig (szinte) mindig vowifi-t mutat. Most nem emlékszem, hogy csak a telekomos wifire fellépve láttam-e vowifi-t a telefonon, de ez mindenesetre ez így gyanús.
    Egyik kritérium lett volna, hogy ez így működjön. Ha nem működik, akkor már mondom is le...
    Mit tudtok róla? Mennie kellene?

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

  • Speederer

    senior tag

    válasz kabelmania27 #121886 üzenetére

    A csatornaváltás alatt a wifi csatornát érted? Azt most próbáltam, eredetileg automatán volt (52-esen), most átraktam a 64-esre, de nincs változás. Egyetlen másik 5GHz-es wifi van a környéken (a 100-ason), szóval gondolom kb mindegy melyikre rakom.

    Kaon PG2141N-es modemet kaptam, ebben nem látok ipv6-os opciókat és az eszközeim sem kapnak ipv6-os címeket.
    A WAN beállítás így néz ki: [kép]
    A Mode-nál van IPoE, PPPoE és Bridge.
    Próbáltam a NAT-olást itt ezen az oldalon lejjebb az IPv4 konfignál kikapcsolni, de akkor nincs internet. Jól sejtem, hogy így most nincs saját ipv4-es címem? Port forward miatt pedig kellene.

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

  • Speederer

    senior tag

    válasz kabelmania27 #121888 üzenetére

    Pontosan, telekomos optikán vagyok.
    Van internet, vezetéken és wifi-n is. Csak éppen a telefonom (telekomos) nem akarja valamiért ezt a netet/wifit használva a vowifit aktiválni. Most már próbáltam egy másik telefonnal is, egyiken sincs vowifi, miközben a telekomos wifit használva mindkettőn szépen megy.
    Sajnos ez nekem nem csak azért kell, hogy elmondhassam, hogy wifi-n megy a hívás, hanem sajnos tényleg gyatra a térerő (ki kell mennem ha akarom, hogy a másik fél rendesen halljon engem) és ez a vowifi egy tök jó megoldás lenne az ilyen esetekre. Szóval most így első körben annyira nem örülök.
    Vagy a telekomos vowifi-vel inkább a telekomos topikba írjak? Bár feljebb már MadMancs írta, hogy nála simán megy ez a vodás net és telekomos vowifi felállás. Tehát elvileg működhetne itt is.

    [ Szerkesztve ]

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

  • Speederer

    senior tag

    válasz kabelmania27 #121890 üzenetére

    A telefon beállításai között nem sok állítási lehetőség van, annyi van róla, hogy be vagy kikapcsolt állapotban van a vowifi, meg hogy a mobilhálózatot vagy a wifi-t részesítse előnyben. A wifi van elsődlegesre rakva.
    A telekomos topikban annyi infót kaptam, hogy
    "a routereden az ellenőrizendő, hogy az IPSEC VPN Pass-Through engedélyezve van-e. Erre szükség van routeren ahhoz, hogy a telefonod fel tudja építeni adott hálózaton a VoWiFi-hez szükséges vpn kapcsolatot."
    Ilyen beállítást nem találtam a vodafone-os doboz menüjében, bár ez még mindig csak annyit jelentene, hogy én nem tudom állítani. Tehát ettől még szerintem simán lehet, hogy tiltva van.

    Holnap ki akarom próbálni egy saját routerrel, szerinted ez menni fog? PPPoE passthrough opciót nem láttam, de lehet, hogy csak máshogy hívják?!

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

  • Speederer

    senior tag

    Felhívtam az ügyfélszolgálatot, mert a TV sem működött (ez azért hamar megjavult), de akkor már rákérdeztem a saját router használatára. Saját külső IP címet nem kaphatok, mert a bérelt vonalon ilyet nem tudnak, plusz a Bridge mód sem megy, tehát saját router-t sem tudok használni. A saját router-t még el tudtam volna engedni, de hogy egy port forward-ot se tudjak beállítani?! Ezt sajnos nem nekem találták ki... Persze akinek ilyen "spéci" igényei nincsenek, annak jó lehet, de hamarosan elköszönünk egymástól.

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

  • Speederer

    senior tag

    A múlt héten már "elsírtam a bánatom" a frissen bekötött bérelt vonalas (telekom optikás) internet és tv előfizetésemmel kapcsolatban, de csak hogy lezárjam a sztorit, leírom mi történt.

    Múlt kedden odaért a technikus (1 hónappal a telekom általi kábelbehúzás után) és a 2,5 órás procedúra után ugyan még mindig nem volt net meg tv sem, azért estére legalább a net elindult.
    Internetes rendelés lévén volt 2 hetem kipróbálni és eldönteni, hogy megfelel-e minden követelményemnek, bár végül ma visszavittem az eszközöket és lemondtam a szolgáltatást. Az okok pedig a következők:
    - a (Telekomos) VoWifi nem működött, mint kiderült ehhez a roueteren az IPSec passthrough-t engedélyezni kellene, viszont ilyen beállítás nem volt a router menüjében.
    - ezt a problémát át lehetett volna hidalni úgy, hogy a Vodafone-os eszközt csak modemként használom, mellé pedig rakok egy saját routert
    - mint kiderült ez a KAON típusú (álló) modem nem támogatja a saját router használatát, vagyis nincs rajta PPPoE passthrough funkció
    - külső egyedi IPv4 címet ugyan kap az eszköz (tehát nincs NAT-olás), de a port átirányítás mégsem működött
    - ismerősnél kipróbáltam ezeket a funkciókat, ahol ugyanúgy Telekom optikán Vodafone internet van csak éppen Sagemcom eszközzel, ott vígan megy minden a fentiek közül
    - gondoltam kicseréltetem én is Sagemcom-ra, de olyat már nem adnak, max egy ugyanilyen típusú KAON eszközre tudják cserélni
    Mint megtudtam a Telekom amúgy is tiltani akart pár dolgot a Vodafone-os eszközökön, csak a régi Sagemcom-okon nem volt még erre lehetőség, ezért azok "fullosak", míg az újakon (KAON) már meg van oldva ez a néhány tiltás.

    Ja, a jelszó és eszköz csere miatt 3-szor hívtam az ügyfélszolgálatot. Általában 5-10 perc alatt sikerült beszélnem valakivel, de mikor megtudta, hogy bérelt vonali szolgáltatásom van meg kellett várnom míg máshoz kapcsol. Az első 2 alkalommal kimaxoltam a 2 órát, vagyis a 1270 bontotta a vonalat 120 perc után. A 3. alkalommal 56 perc után értem el az illetékest, tehát összesen 5 órát csesztem el erre... még jó, hogy ingyen hívtam.

    Szóval inkább visszaadtam az egészet. Tegnap megrendeltem a Telekom-tól a netet, hétfőn jönnek bekötni. Bár drágább lesz, de remélem legalább simán megy majd minden.

    A vodafone-os tévéért amúgy kár, egy ezrest simán megért az a ~60 csatorna. Ráadásul Telekomos hálózatra dugva is ment, tehát mondhatjuk hordozható volt. :D

    A rendrakás a kisemberek mániája. A zseni átlátja a káoszt!

Új hozzászólás Aktív témák