Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Wohme

    tag

    Sziasztok!

    Nagyon el vagyok keseredve, ugyanis tavaly ősz óta folyamatosan küzdök a Vodafone-nal. A vezetékes internet botrányos szolgáltatási színvonalon jön.

    Szolgáltatásom:
    -kisvállalati szerződés
    -koaxon jön a lakásba
    -csak vezetékes internet, nincs kábeltévé

    Hiba leírása:
    A szolgáltatásban rapszodikus, hol intenzív, hol ritkábban előforduló, kapcsolatkimaradások történnek. Példával illusztrálva: egy weboldalt olykor fürgén, gond nélkül betölti, máskor pedig hosszas lassú gondolkodás után a következő hibákra fut a Chrome:
    -ERR_CONNECTION_TIMED_OUT
    -ERR_TIMED_OUT
    -ERR_CONNECTION_RESET
    -+DNS-sel kapcsolatos feloldási hibaüzenet

    Másik példa chatablakokkal kapcsolatos, egy üzenet sokáig “nem kézbesítve” státusszal pörög az éterben, míg 10-15 mp múlva célbatalál.
    A sebességteszteken viszont hozza a megfelelő értékeket mindig.

    Eddig történtek idővonala:
    -Ősszel bejelentettem, jött a technikus és a lakásba bejövő koaxkábel toldóját kicserélte. Állítása szerint itt volt buherálás, ami miatt gondokat okozott. Ezután a problémát nem tapasztaltam. Megígérte, hogy vissza is jön és a modemet is kicseréli, biztos ami biztos.
    -Modemet kicserélte egy másikra. Az új viszont ledobálta a WiFi-ről az eszközöket 1-2 nap után és mindig újra kellett indítani. Kértem, hogy ezt is cseréljék ki.
    -Május elején megkaptam a 3. modemet már (mindegyik fekete Compal CH7465VF volt). A probléma viszont újra nagyon intenzíven előjött a szakadozással.
    -Itt felmerült még egy gond, ugyanis a szolgáltatásomhoz 2 modem van hozzárendelve, és egyik se az, ami itt van fizikailag (a MAC-címek rosszul voltak a rendszerbe). Felvettek egy hibajegyet, amit nem tudtak kijavítani a mai napig.
    -Céges szerződés okán az üzletkötőimet, a 1420-on az ügyfélszolgálatot folyamatosan vegzáltam. Mindenki csak hárítja a problémát és semmiért nem vállal felelősséget, nincs egyszerűen gazdája a gondomnak. Hibajegyek tömkelege lett már felvéve, e-mailesen is fenyegettem mindenkit, akit lehetett.
    -Másfél hete volt itt még egy technikus (aki már vodás volt, nem alvállalkozó), aki elvégzett méréseket ismét és azt javasolta, hogy a MAC-cím cserét kell minél előbb megoldani, hogy megoldódjon. Amint elment, másnapra jó volt a kapcsolat. Beszéltem az ügyfélszolgálattal, ott jelezték, hogy a társasház kapcsolódobozában volt hiba, amit elhárítottak, de a MAC-címet még mindig nem cserélték.
    -Amint említettem másfél hete volt itt, azóta teljesen jó volt minden. Tegnap délben érkezett levél a Vodától, hogy a hibát elismerték és elhárították, 40.000 Ft-ot jóváírtak. Pont tegnap estére viszont újra előjött a borzalmas szakadozás és most is tart jelenleg.

    Amiket érdemes még tudni:
    -hálózati kábeleket cserélgettem
    -modemnél DHCP ki van jelenleg kapcsolva, Pi-Hole felelős érte (természetesen teszteltem ezt is, de nem ez okozza)
    -WiFi-n és kábelen ugyanúgy jelentkezik a gond
    -router üzemmódban van a készülék

    Itt a jelenlegi toldóról kép:

    Downstreamről kép:

  • Wohme

    tag

    válasz Intruder2k5 #129515 üzenetére

    Igen, azon túl vagyok régóta, elfelejtettem beleírni az összefoglalásba. IPv4-en vagyok.

  • Wohme

    tag

    válasz kabelmania27 #129521 üzenetére

    #129521 kabelmania27

    Közben privátban írta valaki, hogy neki ugyanez a gond azzal oldódott meg, ha modembe rakta és kérte a Vodát, hogy rakja át IPv6-ba. Utána meg saját routerével használta. Megpróbálom majd én is ezt az utat, remélem meg tudom oldani, hogy legyen IPv4-em így, mert szükségem van távoli elérésre a belső hálón lévő házi szerverhez.

    #129522 gduck
    Visszaállítottam természetesebb helyzetbe a kábelt. Elég régóta volt ilyen állapotban. Meglehet, hogy szükséges kábelcsere is akár ez miatt? Most itt alulról nézve, mintha kicsit szakadt volna is a kábel:

    Ha ez okozza, akkor nem folyamatosan kéne jelentkeznie a hibának? Van olyan, hogy 1-2 napig jó aztán sokáig rossz.

    [ Szerkesztve ]

  • Wohme

    tag

    válasz kabelmania27 #129524 üzenetére

    Közben szerkesztettem az eredeti kommentem, feltöltöttem egy közelibb képet, az aljzatról, ahol a kábel kijön. Itt ez okozhatja a gondot?

    Nincs különbség aközött, ha a központból állítják modem üzemmódba vagy ha én állítom manuálisan a vezérlőpulton? Azt írták, hogyha a felhasználó állítja, akkor pár menüpont megmarad, míg ha a központból, akkor minden beállítási lehetőség megszűnik.

  • Wohme

    tag

    válasz kabelmania27 #129526 üzenetére

    Tegnap óta modem üzemmódban ketyeg ez a csoda és saját routert használok. Teljesen jól működik minden jelenleg. Bosszantó és felháborító... Mi okozhatja ezt? Ennyire szar ez a Compal CH7465VF?

    Ettől függetlenül ütöm-verem tovább a Vodát, hogy vizsgálják tovább... Lehet még egy komplett kábeláthúzást is kérek tőlük ide a lakásba. Nem hiszem, hogy egyhamar elér az optika Józsefvárosba... :)

    Köszi mindenkinek a segítséget és tanácsokat!

    [ Szerkesztve ]

  • Wohme

    tag

    válasz LouiS22 #129534 üzenetére

    Nekem még azt mondták ügyfélszolgálaton, hogy mindenért ők a felelősek egészen a modemig, mert volt erről már szó. Jelezték is egyébként, hogy ilyenre van lehetőség, ha indokolt.

Új hozzászólás Aktív témák