Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Razor_alpha

    tag

    Két napja cserélték le nálunk a modemet az új Arris csodára, azóta folyamatosan újraindul (5-25 percenként tipikusan) és a wifi alapbeállításain kívül mindent elfelejt. Az oké hogy (még?) nincs bridge mód, normális eszköznapló (csak wifi és tűzfal) és nincs port filtering sem, még UPnP listázás sem, de:

    -Hiába kapcsolom ki a LED-eket, hiába adok nevet az eszközöknek, hiába adok meg a DHCP-nek IP bindingeket, hiába kapcsolom be a WAN pinget, hiába a UPnP-t mindegyik visszaáll a random és a szándékos újraindításokkor is.
    -Ráadásul az IP bindinget be sem tartja, beállítom, elmentetem, klienst újrakapcsoltatom és még mindig nem kerül a helyes IP-re.
    -Készüléknévnek nem lehet megadni ékezetes neveket, néha szóköztől is eldobja a kanalat

    Tapasztalt ilyet más is? Esetleg megoldást is talált?

    El sem hiszem, hogy ilyen összetaknyolt állapotban adják ki és tukmálják rá az emberre a modemet.

  • Razor_alpha

    tag

    válasz kabelmania27 #97975 üzenetére

    Igen, előbbi problémákról én is tudtam, azért szedtem két blokkba.

    Az újraindulás egyébként valószínűleg tényleg a jelszint miatt van (bár a lenti értékek nekem nem tűnnek vészesnek), mert kiszedték a csillapítót a splitter elől és előtte szinte azonos problémám volt a korábbi modemek (talán Ubee vagy Technicolor) némelyikével is, ezt valószínűleg amint kiér a technikus megoldják.

    Nagyobb baj, hogy minden ilyen újraindításkor elveszít szinte minden beállítást, saját routerem jelenleg sajnos nincs ami érdemben labdába tudna rúgni, ráadásul nem igen szeretnének visszatenni ipv4-re, a technikus azt mondta, hogy már kérni sem kéri mert neki sosem adják meg, de ezt még valószínűleg meg tudom oldani, ha megemlítem, hogy élhetek a 14 napos elállással, ha ez így marad.

    Most már órák óta nem indult újra, így valószínűleg most a jelszintek sem olyan vészesek éppen, jó lenne ha ebben is lenne docsis napló, mert folyamatosan figyelni, hogy tudjam mi volt az érték pont az újraindulás előtt nehezen kivitelezhető:
    US Channels:
    7-12: 47.5dBmV/107.5dBµV
    DS Channels:
    1-24: 6.1-9.5 dBmV
    SNR: 38.6-40.9

  • Razor_alpha

    tag

    válasz kabelmania27 #97987 üzenetére

    Igen, most mindenképp rendben van, és azóta sem indult újra, én attól tartok, hogy ez nincs mindig így, mert két napon keresztül viszont folyamatosan újraindult, mire azonban visszacsatlakoztam már nem volt látható jelprobléma.

    Amiért gyanakszom, az az, hogy eredetileg volt csillapító, majd egy modemcserénél kivették, nagyjából egy hónap múlva vissza kellett tegyék és látszólag megoldotta (vagy szoftverfrissítés történhetett közben), most megint kivették.

    A splitter egy Antronix 2-way 5-1006MHz CMC2002HR mindkét kimeneten -3.5dB, mellékeltem a képet.

  • Razor_alpha

    tag

    válasz kabelmania27 #97994 üzenetére

    Ezt nem értem, eddig állandóan újraindult - pont ez a problémám, de ha kézzel indítottam újra szoftveresen akkor is mindent elfelejtett, nem hiszem hogy ennél gyakrabban újra kéne indítani, 2.5 nap alatt újraindult alsó hangon 50-szer

  • Razor_alpha

    tag

    válasz anglergab #97999 üzenetére

    Ha nem okoz nálad a tűzfal gondot akkor nem érdemes kikapcsolni.

    Megeshetne olyan, hogy bekavar ha mondjuk egy házi szervert üzemeltetsz aminek a klienseit tévesen letiltogatja mondjuk, esetleg külön tűzfal boxod van vagy routered és mondjuk szeretnéd, ha az foglalkozna vele, az naplózná az eseményeket.

    UPnP-t az előttem szóló jól leírta, hasznos dolog tud lenni, de ugyanúgy veszélyes is, mert egy kártékony program is kérhet magának nyitott portot esetleg, bár többnyire kifele azok úgyis tudni fognak kommunikálni, persze nem mindig ez a céljuk.
    Viszont korábban egyes flash alkalmazások nem csak portot tudtak nyitni, de még az elsődleges DNS szervert is át tudták állítani, így mondjuk ha meg akartad nyitni a facebookot vagy a bankod egy kamu oldal töltődhetett be.
    Vagy ha az eszköz szoftvere nem jól van megírva megteheti, hogy minden bejövő forgalmat egy külső címre irányít át.

    Ha viszont egy adott modem/router nem enged kézzel portokat nyitni, zárni, továbbítani a géped felé vagy képtelen fix IP-ket társítani a gépekhez akkor néha ez az egyetlen esély, főleg ha mondjuk játékoknak, VoIP klienseknek kell állandóan nyitogatni egyszerre akár sokat is, néha úgy hogy le sem dokumentálják rendesen.
    Hasznos tud akkor is lenni, ha mondjuk peer to peer klienst vagy más hasonlót minden indításkor véletlenszerű porttal szeretnél használni csökkentve a lebukást, akkor ezen keresztül az tud kérni.

    Az egy hasznos alternatíva/kompromisszumos megoldás, ha listázza a router a kért portokat a kérő alkalmazással együtt, esetleg engedélyezni is kell őket külön, de kitalálni hogy melyik portokat igénylik a programok így már nem. Sajnos ilyenből nem sok példányt láttam eddig.

    Tűzfalat így mindenképpen bekapcsolva hagynám, UPnP-t pedig a fentiek alapján igényeidhez mérve, ugyan nem gyakoriak az ilyen támadások, de létező problémaforrás.

  • Razor_alpha

    tag

    válasz anglergab #98006 üzenetére

    Normál esetben elég a gépen engedélyezni. Ha a te gépeden már ki tudja nyitni azt a portot amit mondjuk a TV-vel lebeszélt akkor mennie kell, ha nincs valami trükk a dologban. Trükknek számít ha mondjuk több router van mondjuk és különböző alhálózaton vannak, de ezek már önmagukban eléggé komplikálnák a dolgot.

  • Razor_alpha

    tag

    válasz mate211 #98399 üzenetére

    Nagyban függ a klienstől is, de esetemben a 300-500Mbit/s tartományban szokott teljesíteni, azonos szobában jó rálátással nagyjából 4-5 méterről, Intel AC9560-as kártyával (2x2 Channel).
    Vezetékes esetben úgy 800-850Mbit/s környékén ketyeg amikor épp jó kedve van.
    Ezekkel a számokkal igazából nincs komoly probléma.

    Nagyobb gond, hogy egy csomó funkciót kigyomláltak belőle a vodások, ami maradt az is csak részben működik, és még akkor is többször elfelejti a beállításokat.

    Ha valaki kirugdossa belőlük a hibajavítást és a hiányzó funkciókat még lehetne belőle egy korrekt homegateway, de jelenleg ha a wifi nevén és jelszaván kívül bármit be szeretnél állítani akkor árt a mentális egészségnek.

  • Razor_alpha

    tag

    Egyre jobb ez a Arris/Voda Station, ma már az adminisztrációs jelszavát is elfelejtette újrainduláskor és visszaállt minden más beállítást is alapértékre (csak a wifi SSID és jelszó marad) - még mák, hogy ennek már az aljára sem ragasztják fel.

    Ez a modem eredetileg egy egészen korrekt darab, nem tudom mit csinálnak a voda fejlesztői, de szerintem ez az iskolapéldája annak amikor a dilettantizmus az akaraterővel párosul.

  • Razor_alpha

    tag

    Egy technikus korrigálta a rosszul betekert csatlakozást, és kicsit jobb lett a jelerősség és csökkent a zaj az OFDM 25 sávban - már majdnem örültem, sajnos nem ez lett a megoldás.
    Egy másik technikussal új modemet küldtek, de a hiba továbbra is ugyanúgy jelentkezik.

    Noha már a technikusok is megmondták, hogy ez a beállítások elfelejtése bizony szoftverhiba lesz és esélyes hogy a környékünkön hálózatuk sem bírja azért szakadozik és indul újra állandóan.

    Az ügyfélszolgálaton az egészet tagadják - méghozzá változatos módokon (akár egymásnak ellentmondóan is), elsőre még a hibajegyet se akarták felvenni, mert ők ilyen hibáról még nem hallottak. A kiérkező szaki meg röhögött, hogy a címek nagy részén pont ugyanez a hiba van. Állítólag már nem is kapnak a központban több modemet, csak egyet - hogy azt már ne is tudják cserélni ami ezt a tipikus hibát mutatja.

    Aztán kiderül, hogy összesen két olyan készülék van BPn amivel egyáltalán tudják mérni a megfelelő sávot? Nekem még mákom volt, mert az első úriembernél pont volt.

    Finoman szólva szánalmas ez az egész kálvária már.
    Nem tudom, mi a következő lépés? Fogyvéd? Békéltető?

  • Razor_alpha

    tag

    válasz ztsoft #100448 üzenetére

    Ez az amit GDPR-re hivatkozva mostanában meg szoktak tagadni, sőt már újraindítani sem szokták távolról.

    Nekem is valami hasonló móka van éppen, WiFi-n többnyire nem kapok netet - néha még a modemet sem érem el (pedig kapcsolat "van"), vezetékesen elérem, azon pedig szakadozik, loss-ol minden kliens és gyakran be is vált "nincs internetkapcsolat" módba a TV és a gépek is.

    Nekem mondjuk az új HGW van meglehetősen elszabott firmware-rel.

  • Razor_alpha

    tag

    válasz ztsoft #100451 üzenetére

    Tudom már hónapok óta jelentgetem a hibáikat, ezek meg hazudnak az ember képébe. Egyszerűen gusztustalan. A hivatalos panaszból is azt hozták ki, hogy minden bejelentésemet vagy azonnal vagy másnap megoldották, meg hogy én ezt még el is ismertem. Csinos kis médiahatóságos bejelentés lesz ebből.

  • Razor_alpha

    tag

    válasz kabelmania27 #100452 üzenetére

    A modem értékek amikor elértem egyáltalán akkor jónak néztek ki, jó SNR (42) és dB(DS OFDM 8.2/68.2, DS 10.8/70.8, US 46.3/106.3) a tartományban, a sebesség lefele 140-200 felfele többnyire mérhetetlen, 20% körüli lossokkal, 150es pingekkel, 300as jitterrel.

    Softwares újraindítás, áramtalaníts újraindítás, software oldali factory reset nem segített, de legalább beragadt a kis tetű és sem a gyári sem a megváltoztatott jelszóval nem engedett be, ekkor hátul a hardveres factory resettel nullázva magához tért, bár nem elsőre. (Valószínűleg tényleg nem csak véletlen egybeesés, mert ez már hajnal 3kor volt 8-9 óra szenvedés után).


    (Ezt még azelőtt hogy akár egyszer is próbálkoztam volna)

    Ezek után kb minden beállítást kétszer kellett megadni (pl WiFi név, jelszó, LED off), elsőre semmi nem mentett el, de nyilván kiírta hogy sikeres, már ott tartottam, hogy falhoz vágom, akkor legalább könnyebb lesz diagnosztizálni.

    Nem igaz, hogy ilyen félkegyelműeket tartanak fejlesztőnek és ügyszolgosnak is és hogy minden selejtes szoftvert tesztelés nélkül kell kiengedni és nem hajlandóak hibajegyet felvenni, ha nagy nehezen ráveszem őket fél óra és visszahívnak hogy bezárták a ticketet és holnap menne megint technikus, a technikus meg velem együtt vakarózik hogy ezzel a hibával mi a lószerszámot tudna tenni, majd távozik és felviszi a rendszerbe, hogy ő megoldotta.

    A DHCP static bindingek azóta nem érvényesülnek mióta kiadták élesben ezt az ipari hulladékot, milyen fogyatékos az aki a dinamikus bindinget sorolja előre a firmwareben, vagy az aki nem hajlandó hibajegyet felvenni rá?

    A LED-ek feszt visszakapcsolnak, ezt úgy javították, hogy aláírták a kapcsoló alá hogy "visszakapcsol hiába állítod be".

    A készülék névlistája (DHCP Static listán és a főoldalon is) mai napig részben eltünedezik.

    Készülékcsere már volt, értékeket pontosan bemérték, csatlakozók és osztó is jó.

    Már ott tartok, hogy veszek "házi mobilnet"-et, annak legalább tudom mi a buktatója.
    Azért valószínűleg ezt az ügyet végig viszem a médiahatóságig, mert felvétel van róla hogy az ügyszolgosok egymásnak ellentmondó dolgokat állítanak és arról is hogy beírják megoldottnak a hibabejelentéseket, noha közel sincs így. Úgy néz ki kell a lecke a Vodának.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák