Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • NomadND1

    senior tag

    válasz Vesa #21 üzenetére

    Pár példa a hátrányokra egy futár naplójából:
    - télen nincs fűtés, mert lemerül
    - nyáron nincs hűtés, mert lemerül
    - lámpa, index, csak ha nagyon szükséges helyzetekben, mert lemerül
    - nap végén vagy beér, vagy nem a telephelyre, ha nem +30 perc átlagban.

    Átlagos EV felhasználó:
    - benzinkúton vagy van szabad töltő vagy nincs. Ha van jó, ha nincs akkor min. +20-30 perc várakozás
    - nagyobb utakon ha tölteni akarod csak ott parkolhatsz ahol van töltő, vagy marad a tömegközlekedés, séta stb.
    - hidegben többet kell tölteni
    - ha kigyullad, akkor legalább +2-5 autó kárát is meg kell fizetni, meg az esetleges szerkezeti károkat.

    [ Szerkesztve ]

  • cappa72

    nagyúr

    válasz Vesa #21 üzenetére

    De az tiszta töltési idő. Nem láttam még dízelest, aki 20 percig tolta volna a lét az autójába (személygépkocsiról).

    Én nem vagyok ellene, de racionalitás azt mondatja velem, hogy ha 1 autó 20 percig tölt, akkor a töltésre várók sora elég nagy lesz, így nem reális a 20 perc.
    Persze ennél bonyolultabb a helyzet, de spec én 10 percet töltök nyaralásra menvén egy benzinkúton. Aztán irány tovább. Ha már 2-en várnak az e-töltőnél, akkor az már 40 perc, + az enyém is 20 lenne, az már egy óra.
    Ez az én számításom.
    Lehet, hogy az igazság valahol a kettő között lehet, és az is biztos, hogy több tényezős.

    Egy éve még röpködtek a videók, hogy nyugaton sem mindig működnek a töltők, nem tudom, hogy azóta változott-e a helyzet. Az biztos, hogy jobban előrelátónak kell lenni töltéskor, mint tankoláskor.

    Ha nekem lenne e-autóm, akkor megtehetném (mert akkor lenne pénzem /banánra is/) azt is, hogy országon belül sima liba az e-autó, nyaralásra bérelnék egy Ford Galaxy-t. Problem solved.

    No offense!

    5k HUF-fért tankolnak a dízel autójukba...
    Ez ugyanolyan sztereotip, mint ami ellen példát hozol fel. Illetve aki 5k-ért tankol, az nem hosszú távon használja, mondjuk egy 1000km-es nyaralási úton.

    @#26 Sza_Sa
    Először is meg kéne venni.
    Én simán vennék, mert a 2x15km napi munkába járáshoz, agglomerációs közlekedéshez ideális lenne (gyerekeket furikázni, amolyan apa-taxi-nak). De meg sem tudom venni, így nem is fogom tudni kipróbálni. Még ha ki is tudnám próbálni, akkor sem tudnám megvenni.

    Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért

  • A. Crowley

    csendes tag

    válasz Vesa #21 üzenetére

    Nem az a gáz, hogy nem tudsz vele 1000km-et megtenni. Hanem az, hogy nem 5 perc alatt megtankolok, kinyújtózom és megyek tovább, hanem 20-30 perc a töltés, ha van szabad. Ha nincs, akkor még több. Vagy kóringyálsz szabad töltőt keresve.

Új hozzászólás Aktív témák