- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Huawei Watch GT 2 - épp ideje!
- Mobil flották
- OnePlus Nord 2 5G - észak-északkelet
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
- Azonnali mobilos kérdések órája
Hirdetés
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
ma Pedig még nem is létezik. Közben befutott a szuperfényes Watch Ultra specifikációja.
-
Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
ph A gyártó belekóstól a folyadékhűtések világába, de a PC-s energiaforrásainak tárháza is szépen kibővül, amik közt akadnak Seasonic belsős darabok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Ha a brutto/netto kapacitásra gondolsz, akkor az nem koreai specifikus. Az első Leaf-eket leszámítva, szinte minden autóban brutto kapacitással szerelik az akkut, hogy legyen miből degradálni. Ez egy okos megoldás, és neked felhasnzálóként teljesen mindegy, hogy ezt így oldják meg vagy máshogy, mert eleve a netto kapacitás képességével veszed az autót, amit így még évek múlva is hozni fog. Mint az a gyakorlat is mutatja.
Nekem egy 28-as Ioniq van a Mercedes mellett. Ez léghűtéses. Azért példálózok vele, mert 3 évesen vettem, nálam van 3 éve, most 120k km-nél jár és még mindig 100% a SOH. Egy hete olvastam ki OBD-vel. Nem tudom Te mivel és miért példálózol, de nekem konkrétan van ilyen autóm, ahogy modern PHEV-em is van.
A Mercedesben is brutto/netto kapacitású akku van, amiből én csak a nettót látom. Nagyon okos megoldás.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"Létezik az úgynevezett hidden buffer"
Ez a valóságban maga a nettó/bruttó közötti rész! Te azzal kevered össze, hogy szintén ez a többlet puffer kapacitás szolgál a teljes lemerítés/teljes feltöltés (túltöltés) kivédésére is, ami egyébként szintén az akkumulátor élettartamának növelését, és a degradáció mértékének csökkentését hivatott segíteni. A bruttó és nettó kapacitás közötti rész a puffer, és egyre több gyártó rendszere működik úgy, hogy az akku degradációt is innen "pótolja"! Mivel egy autót -általában, mert erre szabvány egyelőre nem létezik- a nettó kapacitás képességével vásárolsz meg, teljesen lényegtelen, hogy a degradáció az általad nem hozzáférhető bruttó kapacitásból jön le, mert számodra az lesz a lényeg, hogy az autó 6-8 évesen is hozza-e azt a hatótávot, amivel megvásároltad.
Ráadásul szalmabáb érvelsz, mert senki nem állította, hogy az XY típusú autók akkumulátora nem degradálódik! Természetesen degradálódik mindegyik, de a puffer mértékéig ebből nem veszel észre semmit, nem csökken a hatótáv, tehát a 100% SOH a használti értékre vonatkozóan valós. Teljesen irreleváns, hogy a bruttó kapacitást már nem tudja az akku, mert ez téged a gyakorlatban nem érint! Nyilván, előbb-utóbb "elfogy" a puffer, onnantól a nettó kapacitás SOH-ban is láthatóvá válik, és a hatótáv is csökkenni kezd.
Úgyhogy ez nem valami gonosz trükk az illuminatitól, hanem egy nagyon okos megoldás a gyártók részéről.A "léghűtás/vízhűtés/nulla hűtés" témája pedig az akku élettartamára vonatkozóan került megemlítésre, mert hatalmas szerepe van abban, hogy az XY modell akkupakkja mennyire lesz tartós! Javaslom átnézni a thread-et kronológiai sorrendben.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
"A hidden buffert leírtam, nézz utána"
Tehát akkor mégegyszer: A "hidden puffer" ugyanaz, ami a nettó feletti bruttó tartalék és _mindkét_ funkciót ez a terület látja el! Vagy hogy gondolod? Van egy szeparált harmadik cellacsoport az autóban a titkos koreai megoldásnak? Eszem megáll. Neked kéne művelődni, mert láthatóan halvény lila gőzöd nincs az egészről.
Szerintem Te csak képeken láttál elektromos autót. Ahogy a többi hasonló fogalmatlan fotelhuszár! Szövegértésed pedig nulla. üdv![ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Optiplex 3070, i5-9500T, 8GB RAM, 250GB NvME SSD, áfás számla, 1 év garancia
- Dell Optiplex 7050 Micro, i7-6700T / 16GB RAM, 240GB SSD, áfás számla, 1 év garancia
- Apple MacBook Pro Retina 13" 2020 i5-10.gen 16GB/512GB SSD, Garanciával, üzletből, 27% ÁFÁS
- Intel NUC mini PC - NUC7i3DNKTC, i3-7100, 8GB RAM, 120GB SSD, áfás számla, 1 év gari
- Intel NUC Kit NUC7i3BNH - Mini PC, i3-8109u, 8GB RAM, 120GB SSD, áfás számla, 1 év gari
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs