Bevezető, általános tapasztalatok
Hagyományos tesztautóként ez az első Peugeot, ami nálunk járt, és bár eredetileg egy összehasonlító tesztet terveztünk a platformtárs Opel Corsa-e mellett – akkor még e-208 volt képben, de aztán több okból ezt az újdonságot kaptuk –, végül külön cikket szenteltünk az azonos alapokra épülő, de érzetre teljesen más fedélzeti rendszernek. Aki esetleg lemaradt volna: az Opel 2017 óta a PSA-csoport leányvállalata, így a legújabb modellek (például a 208-kategóriájú Corsa, illetve a 2008-kategóriájú Crossland X) ugyanazokból az alapokból építkeznek, a CMP (Common Modular Platform) platform pedig természetesen nem csak a motorválasztékról, a futóműről és a dimenziókról szól, hanem az infotainment-megoldásról is, aminél remekül kijön, hogy ugyanazokkal az alapokkal hogyan tudnak két teljesen eltérő célcsoportot megszólítani.
Mindenekelőtt persze néhány mondatot most is írunk az autóról általánosságban, hiszen egy hét és jópárszáz kilométer használat alatt sok minden kiderült erről a crossoverről. Először leginkább az, hogy ez az autó, ezzel a kék színnel mennyire feltűnő jelenség - nincs semmi döbbenetes a formájában, az arányai sem megnyerőek, viszont a platform miatt nagyjából adott alapterületből formai játékokkal remekül felkelti a figyelmet a Peugeot, olyannyira, hogy még a budapesti forgatagban is utánafordul jónéhány fej.
A ma megszokott kisautós méreteknél alig nagyobb a 4,3 méteres hosszával és 1,77 méteres szélességével a kocsi, viszont négy ember mégis rendkívül kényelmesen elfér benne, 2,65 méter a tengelytáv, igaz, mögötte nem csak magasságban, hanem hosszban sem túlzó méretű a 405 literes csomagtartó, cserébe legalább 2-1 arányban osztva, könnyen síkba dönthetőek a hátsó ülések, amivel gyorsan megnövelhető a rakodótér.
Fiatalos, kijelződomináns a beltér, kellemesek az ülések, remek a zajkomfort, ám a 136 lóerős, 260 Nm nyomatékot kipréselő villanymotortól ezúttal is csak a városi sebességtartományban várhatunk hátbarúgósan nagy menést, 0-100 km/h-ig mai szinten teljesen átlagos 8,5 másodpercre van szüksége az autónak, utána már kifejezetten lomhának is lehetne mondani, autópályás tempónál pedig a megtett távhoz képest is fokozott ütemben kezd fogyni a körülbelül 250-300 km-es hatótáv, így aztán a 100 kW-os gyorstölthetőség a jármű egyetlen mentsvára, ha tartós sztrádázás kerül a képbe - természetesen ez sokkal inkább egy városi, elővárosi autó, kétgyermekes családoknak is pont jó helykínálattal, amit valószínűleg napi agglomerációs használatban is elég lesz hetente kétszer tölteni. Érzetre a kisautós futómű, ami nagyon megérzi az 1548 kilós, hivatalos száraz tömeget és az emelt hasmagasságot, sajnos komfortja nem az igazi, ütni, rázni sok esetben tud, de fokozott kanyarszituációban a billegések sem maradnak el, cserébe viszont a kormánymű a kategóriáján belül nagyon pontos, és emiatt bizony tud élmény lenni a vezetése egy-egy megfelelő úton. A vezetéstámogató rendszerek nálunk jól működtek, a sávtartó kifejezetten jól korrigál, a vészfék-asszisztens nem csinál kellemetlen helyzeteket, és a fáradtságfigyelő működése sem idegesítő.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!