Hirdetés

Audi e-tron menetpróba

4,9 méter tömény Audi, minden földi jóval, villanyhajtással, ami direkt nincs az előtérbe tolva, mert az e-tron elsősorban Audi, de csak másodsorban elektromos.

Külső

Nem annyira kredenc jellegű az e-tron, mint a Q7, de a kecsesség kifejezés egészen biztosan nem fog róla eszünkbe jutni. Van egy ilyen fogalom, hogy road presence, aminek elvileg az lenne a fordítása, hogy jelenlét az úton, de igazából arról szól inkább, hogy mennyire domináns egy autó a közlekedésben, mennyire észrevehető, ebben az e-tron iszonyat erős, csak nem vagyok róla meggyőződve, hogy ez egy értelmes fokmérője bármilyen kocsinak. De az biztos, hogy mindenki észrevesz egy ekkora vaddisznót. Ugyanakkor az e-tron direkt inkább Audi, mintsem villanyautó, a technológia ott lapul a padlólemezben, de egyszerűen nem akarták túlságosan jövőbelinek tervezni, nehogy elriasszák a márka vásárlóit. Mert ha egy tervező szabad kezet kap egy villanyautó kapcsán, akkor abból olyan frankó dolgok is ki tudnak ám esni, mint a Jaguar i-Pace a maga rövidke orrával és ugrásra kész sziluettjével.


[+]

Szóval az e-tron nagy, önmagában már az egészen döbbenetes, hogy a tesztautó 21 hüvelykes kerekeken gurult (egy ekkora Continental abroncs darabja kábé 100 ezer forint), szintszabályzós légrugót toltak alá, az összes fekvőrendőrön úgy megy át, mint egy átlagos autó egy keresztbe rakott botocskán, a legendásan rettentően megcsinált budapesti villamossín-aszfalt találkozásoknál pedig észre sem vesszük, hogy átkeltünk egy általában aknamezőnek kinéző folytonossági hiányhalmazon. Az egész egy irgalmatlan masszív bunker, olyan zajszigeteléssel, hogy felhúzott ablakok mellett még a mellettünk dudáló buszt is csak valami játékbicikli kürtjének halljuk a távolból. Nem csoda: duplaüveg minden.


[+]

A csomagtér 660 literes (a Q7-nél 770 liter), jól pakolható lenne, ha nem tették volna irgalmatlan magasra az alját. Naná, lakik alatta egy pótkerék és hát az sem kicsi. Természetesen körbe van rakva radarral és kamerákkal, ahhoz képest, hogy milyen irgalmatlan testes egy dög, egész ügyesen lehet vele manőverezni, még olyat is tud, hogy 3D képet mutat az autóról és a környezetéről, amit az ujjunkkal forgathatunk a kijelzőn. Egy SUV-nál a légellenállás sosem lesz egy csoda, de egy villanyautónál sokat számít, lehet kérni visszapillantó nélkül is, akkor az ajtók belsején van a kamera képe. Ha már ajtók: a kilincs meg a nyitás teljesen elektromos, ami elég fura, mert elsőre azt hittem, hogy engem bizony bezárt az autó. Pedig csak komótosan reagál, bent meghúzom a kilincset, old a zár, aztán megint meghúzom és ki tudok szállni. Vagy inkább ki tudok esni az aszfaltra, amit megvilágít e-tron felirattal az ajtó alján levő lámpa. Kellett, mint egy falat kenyér.


[+]

Viszont mivel a padlólemezbe rakták a 95 kWh-s akkumulátorcsomagot, ezért az e-tron olyan stabil, hogy a Dorian hurrikán sem döntötte volna fel. Egészen szürreális, hogy egy ekkora gardróbszekrénnyel olyan sebességgel lehet kanyarokat bevenni, amitől a régi Celicám is sírva fakadt volna, ráadásul a sebességérzet is csalóka, mert pont ugyanannyi hangja van az autónak 50-nél, mint 80-nál, ha ennél nagyobb a tempó, akkor sem lesz hangosabb a villanymotor halk nyünyörgése, csak a szélzaj erősödik és a head-up kijelzőn szaladnak fel a számok. Pályán remekül érzi magát, csak kicsit aggasztó, ahogyan fogynak a megtehető kilométerek.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Audi

Azóta történt

Előzmények