Cycplus M2 GPS biciklis fedélzeti számítógép

Olcsón adják, egész sokat tud és meglepően jól néz ki. Itt tart most a bringás kilométerórák belépő szintje.

Kialakítás, felszerelés

Kerek formatervű bringás fedélzeti egység nemigen akad. A Cateye CCRS100 említhető meg, de az egy jóval egyszerűbb motyó. A kör alak ugyan jópofa, de félő, hogy a kijelzőt nehezebb kihasználni, ám a Cycplus jól meg tudja ugrani a feladatot azzal, hogy öt fix sávra osztja fel a területet, ahol szinte mindig ugyanazok az adatok látszanak, a négy oldalsó gomb pedig logikus módon kapcsol ezt-azt. A 2,5 inch átmérőjű display sima LCD-nek van nevezve, gombbal kapcsolható világoskék háttérfénnyel rendelkezik, valamelyest hajlamos tükröződni, de ha kap világítást, akkor jól olvasható a legtöbb esetben, ha pedig telibe megsüti a nap, akkor még kontrasztosabb lesz. Nem írják külön, de valami transzflektív jellegű trükkje azért van, ami sokat számít egy biciklis kiegészítő esetében.


[+]

A ketyere egyik nagy előnye, hogy az árkategóriában nem jellemző módon nem elemmel működik, hanem egy 1100 mAh-s akkumulátort rejt magában, amit a hátsó gumiajtó kinyitását követően Type-C porton keresztül tudunk tölteni. A gyártó 30 órányi üzemidőt ígér, ez világítással használva valamelyest csökkent, de 20 órányi nafta simán van benne még folyamatos GPS és Bluetooth kapcsolatot használva is. A háttérfény néhány percnyi mozdulatlanságot követően lekapcsol, de ha megmoccan a bringa, akkor újra üzembe lép.


[+]

A csomagban egy rövidke Type-C kábel mellett egy Garmin-szabványú felfogatót találunk, tehát ha nem közvetlenül a kormányra tennénk, hanem mondjuk a stucnira, akkor ezekkel a szabványos megoldásokkal ez megoldható. A kormányhoz adott felfogatót két gumigyűrűvel tudjuk fixálni (de hármat kapunk, hogy legyen pót), stabilan ül, magának az eszköznek a levétele pedig elcsavarással történik, ahogyan visszarakni is így lehet. Pofonegyszerű. 70 grammot nyom a cucc úgy, hogy fröccsenő vízzel szemben ellenálló, megkapta az IPX6-os védettséget.


[+]

A négy gomb közül a bal felső az útvonal rögzítéséért felel, ezzel lehet indítani és megállítani a rögzítést. Van a készülékben 16 MB memória, ez 3000 kilométernyi adatot tud tárolni. Viszont ezzel kapcsolatos az egyetlen ostobaság is, ha csak úgy leállítjuk a rögzítést, akkor a motyó nem menti automatikusan, hanem ennek érdekében a bal alsó gombot is meg kell nyomni. Szerintem ez béna, többször el is felejtettem. A jobb felső gombbal lehet az aktuális, az átlagos és a maximális értékek között váltani, a jobb alsó kezelőszerv pedig a háttérvilágítást kapcsolja ki és be.


[+]

Van ezen felül beállítások menü, ami a jobb felső gomb hosszas megnyomásával érhető el, itt lehet állítani az időzónát, a kerékméretet és a mértékegységeket, valamint innen tudunk ANT+ szabványú egyéb eszközöket párosítani, ami lehet kerékszenzor, pedálszenzor és mellkaspánt, ha ezek adottak, akkor az innen nyert adatokat is láthatjuk a kijelzőn és rögzítésre is kerülnek az út során. Ez szintén nem gyakori ebben az ársávban.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés