Új idők
Amikor mi bringázunk, akkor általában elektromos rásegítéses kerékpárokat használunk, ezeken pedig alapból van valami fedélzeti egység, ahol látszik a sebességünk és tudjuk matatni a rásegítés mértékét, szóval régen láttunk már klasszikus(nak tekinthető) megoldást. A magam 40+ évével én jócskán az a csávó vagyok, akinek az utolsó bringás kilométerórája még a mágneses, küllőre szerelt egység és a helyesen megadott kerékméret alapján számolt, a kormányra rakott kijelzőt pedig gombelem működtette. Hát, ahhoz képest nagyot fordult a világ küllős kereke.
Egyrészt a kínálat csúcsán a bringás navigációs berendezések trónolnak, a Garminnak is van rengeteg modellje, a Wahoo is gyárt ilyesmit, de ezek árban nyilván teljesen más szintet képviselnek, mint a Cafagótól tesztre kapott Cycplus M2. A nagy eltérés a navigálási képesség (és az ehhez szükséges, sokszor színes és jókora kijelző), no meg természetesen a mögöttes intelligencia, ami például a Garmint a fitnesz eszközök piacán is megkerülhetetlen szereplővé teszi. Ha azonban ezekre nincs szükségünk, csak annyi az elvárásunk, hogy lássuk a pillanatnyi tempót, a megtett utat és az emelkedést, akkor jóval kedvezőbb árfekvésű mezőnyben turkálhatunk, ahol vannak Bryton termékek, Sigma cuccok és a Garmin is tud kínálni egyszerűbb motyót, mint amilyen az Edge 130 Plus. Bár ez még így is közel 70 ezer forint…
És mindezen megoldások alatt még mindig megvannak az általam hagyományosnak tekintett eszközök, amelyek gombelemről működnek és a sebességen és az út hosszán kívül nagyon mást nem mérnek, jönnek a régi nevek is, mint a VDO és a Cateye. Tesztalanyunk azonban arra vállalkozott, hogy egy komolyabb árfekvésű masina képességeit kínálja relatív olcsón, mert bár vannak ebben az árkategóriában GPS-re támaszkodó gépek, de a Cycplus M2 tud egy-két apróságot, ami miatt figyelmet érdemel, mondjuk kapásból az, hogy kerek.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!