Duotts F26 - megoldjuk erőből

1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.

Aszfalton

Egészen megváltozik a szituáció, ha olyan közegben használjuk a gépet, ahol általában az emberek zöme kerékpározni szokott. Nyilván a vezérlés darabossága továbbra is probléma, amit alapvetően az úgynevezett önmérséklet kéne megoldjon, de ez erősen júzerfüggő. Az biztos, hogy sík úton simán tudtam vele menni 52 km/h-val (!), ami egy teljesen szürreális tempó kerékpárúton. Viszont rég voltam ilyen magabiztos a forgalomban, de csak azok után, hogy hosszan gyakorlatoztam kis forgalmú utcákon, hogy pontosan érezzem, hogy mikor és mit fog csinálni a szerkezet. Elindulni például csak a gázkarra érdemes, mert nehéz megtekerni rásegítés nélkül a bringát, a motor viszont csak 1-2 másodperc múlva kapcsol be (és hajít el minket egy másik dimenzió irányába), a tekerés abbahagyása után pedig még szintén 1-2 másodpercig tolja az erőt, de a fékre rögtön lekapcsol.


[+]

De. A széles kerekek az összes repedést és úthibát kismítják, a bringa nem ráz. A stabilitása is rendben van, bár emiatt továbbra sem fordulékony, én ezt a kerékpárt semmi olyan helyen nem engedném használni, ahol gyalogosok is felbukkanhatnak. Kontrollálhatatlan ereje és óriási tömege miatt balesetveszélyes. Viszont ha lemerészkedünk az úttestre, akkor nemigen fogunk a városban feltartani senkit. Minden biciklivel a legjobb tesztutam a hazafelé vezető útvonal, amely egy darabig sík, aztán hosszan emelkedik enyhén, a végén pedig egész meredekké válik. A legtöbb biciklivel a meredek részek aljáig könnyű eljutni, onnantól viszont sokszor érezni, hogy elfogy az erő és nekem kell többet beletennem a történetbe — na, itt ez úgy zajlott, hogy 40-nel felzúztam hazáig. És utána még megkerestem a környék legmeredekebb utcáját, ahol gyalogolni is utálok, ott pedig felmentem 20-szal. Röhögve.


[+]

Mindezen tapasztalartok bitrokában sem tudom, hogy ezt a bringát kinek merjem egyáltalán ajánlani. Ebben a formájában ez már inkább segédmotoros kerékpár, akkora, annyival is megy, szóval akárhogyan is alakul majd a szabályozás, ehhez a teljesítményhez kapásból előírnék egy jogsit, egy bukósisakot és a kerékpárutakról való kitiltást. Ijesztően erős és félelmetesen hirtelen. A hatótáv kapcsán óriási a szórás. Ha a kétmotoros módban állatkodunk tartósan, akkor 30-40 kilométer után ott fogunk állni a puszta közepén egy 42 kilogrammos monstrum mellett, amit igazi szívás lesz tekerni. Ha csak 2-es, esetleg 3-as fokozatban pusztán a hátsó motorra hagyatkozva gurulgatunk, akkor simán kijön hatótávban a duplája is. Sajnos a töltöttség indikátora továbbra is hektikus és a pillanatnyi feszültség alapján számolgat, az ötös skálán két pálcika is változhat néhány kilométeren belül, a Bluetooth kapcsolaton hozzáköthető telefonos alkalmazás pedig irtó satnya, ez ugyan százalékosan mutatja az akku állapotát, de sokra nem megyünk vele, mert ahány pálca van a kijelzőn, annyiszor 20%-ot fog írni az app.


[+]

Vagyis itt egy olcsó, de nagyon erős bringa. Akár jó is lehetne. Ám a megzabolázhatatlan erő és a hatalmas tömeg együttese egy meglehetősen veszélyes, viszont néha rettentő élvezetes extrém játékszerré teszi, aminek a felhasználási területe az öncélú állatkodáson kívül elég szűkös. Falvak közötti, vagy kistelepülésekről városba történő, normális forgalomtól alapvetően elzárt, nem aszfaltozott utakon zajló ingázáshoz lehet, hogy egy remek választás. Biztosan nem alkalmas komolyabb outdoor bringázáshoz, ahogyan nem alkalmas arra sem, hogy a belvárosban kerülgessünk vele mindenki mást. Pont láttam ilyet nem annyira régen egy olasz kisvárosban, ahol néhány srác szintén nem gyenge ENGWE bringákkal száguldozott a sikátorok között a sétálóutcákban és ez szerintem nagyon nem olyan irány. Így hát azt mondanám, hogy természetesen én is tudok olyan felhasználási területet és olyan élethelyzetet, amikor a Duotts F26 az ideális választás, de nagyon örülnék, ha nem találkoznék ilyen monstrumokkal a Margit-szigeten, a Római parton, vagy a rakparti kerékpárúton úgy, hogy a felhasználó éppen 52 km/h-s sebességgel halad. A Duottsnak pedig végül annyit mondtam, hogy egy jobb első teleszkóppal, valamivel kisebb tömeggel örömmel látnám ezt a bringát nyomatékszenzoros, gázkar nélküli kiadásban, ahol az erő ugyan ott van és segít bármilyen emelkedőn, de nem kell attól rettegnem, hogy komolyabb bajt okozok vele.

Bog

A terméket a gyártó küldte el tesztre, köszönjük. Itt lehet megvenni, a MOBILARENA kuponkód 100 eurós kedvezményt ér.

Hirdetés