Duotts F26 - megoldjuk erőből

1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.

Terepen

Elvileg a természetes közegében kezdtük próbálgatni az F26-ot. Mivel én általában maradok a látható infrastruktúra mellett, ezért a Prohardver főszerkesztője volt a segítségem, Wombath elég hardcore bringás főleg offroad vonalon, plusz ő is roppant kiváncsi volt, hogy egy ilyen szörnyeteg mennyire életképes terepen. A verdikt az, hogy alapvetően kevéssé, noha vannak olyan útvonalak és esetek, ahol nagy élmény vele menni, de akad néhány probléma.


[+]

A legfontosabb tudnivaló, hogy a pedálszenzoros megoldás miatt ennek a bringának az erejét kontrollálni nem triviális. Ha a júzer elkezd tekerni, akkor 1-2 másodperc után seggberúgja valami láthatatlan láb, amitől hirtelen irtózatosan megindul a kerékpár, ha erre még rátolja a kétmotoros hajtást, akkor kvázi felrepül vele a hegytetőre. Ez ugyan roppant nagy móka, de kábé felesleges a pedál: egymotoros hajtás mellett emelkedőn nem tesz hozzá annyit (mégiscsak 42 kg), mi viszont megdöglünk, kétmotoros ügymenet esetén pedig úgy felgyorsul, hogy tök felesleges lesz mellette tekerni, szóval sok tapasztalat után a pedálozás, az első motor kapcsolgatása és a gázkar húzogatása együttesen tud kiadni egy valamennyire vezérelhető rásegítést, de annyira bináris a dolog, hogy iszonyúan kell figyelni. Technikás, szűk ösvényekhez alkalmatlan ez a bálna, úgy fordul, mint egy tankerhajó, elesni meg nagyon nem kéne vele, mert ha ránk zuhan ez a tömeg, annak rossz vége is lehet.


[+]

Amikor viszont nagyon jó partner, az a széles, dimbes-dombos földutak világa. Itt nem kell attól félni, hogy felcsavarodunk egy fára, elrepülünk egy kanyarban, egyszerűen csak minimális tekeréssel haladunk kellemes környezetben a cél felé. Nyilván itt is ki lehet préselni belőle 40-50 km/h-s sebességet, ami már markánsan túl van a biztonságos szinten, de mivel öt fokozatban állítható a rásegítés mértéke, ezért egy kettes-hármas fokozattal 20-30 km/h között fogunk krúzolni, miközben a fat gumik egy csomó úthibát elnyelnek. Az első teleszkóp is segít valamit, de az komolyabb gyötrés után nálunk már elkezdett kotyogni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés