Eleglide Coozy - óvatos duhaj

Nem a legolcsóbb kategória, de nem is irreálisan sok pénz egy olyan rollerért, ami az alapvető feladatokon túl is tud ezt-azt, ám kicsit másképp viselkedik, mint sok konkurense.

Menettulajdonságok, app

Papíron ez a roller is 350 wattos motorral és maximum 25 km/h-s végsebességgel rendelkezik. Mindkét érték olyan, hogy a katalógusban megfelelő, a gyakorlatban azonban mégsem egyészen így alakul a dolog, mert a végsebességet a mellékelt szoftverrel fel lehet tolni 50 km/h-ig (amit nyilván nem tud elérni a gép sík úton, de a 85 kilogrammos tömegem alatt a 30 km/h összejött), a motorerő viszont mintha nem mindig állna rendelkezésre.


[+]

Egyrészt a Coozy nem gyorsul úgy, mint a legtöbb roller, nincs meg az a hirtelen reakció, ami általában ezeket a kétkerekűket jellemzi. Indulásnál persze fürge, de úgy 15 km/h felett érezhetően komótosabbá válik a további gyorsulás, meglepően hosszú szakasz kell neki ahhoz, hogy előbb a 25 km/h-s, aztán pedig igény szerint az ennél még kicsivel magasabb végsebességet elérje. Egy ideig ezt előnyként könyveltem el, nem egy izgága, rángatózó szerkezet, ha van tere, akkor felgyorsulhat a kívánt értékre, de pont praktikus, hogy nem lehet vele bináris módon állatkodni, hanem mintha tényleg a hosszú hatótávra fókuszáltak volna a teljesítmény szándékosan fokozatos adagolásával.


[+]

Ez a pozitív attitűd aztán visszacsap akkor, ha dombosabb vidékekre merészkedünk, mert amíg az ember csak Budapest belvárosában kószál, addig persze a legnagyobb emelkedést képező dunai hidak sem okoznak problémát, én viszont az összes rollert ugyanazon az útvonalon próbálom ki, ami egy fokozatosan emelkedő, egyre combosabb meredekségű útvonalat jelent. Környékbelieknek mondom, hogy a János Kórház körül indulok, elcsapatom a Budakeszi út aljáig, ott átváltok a Zugligeti útra, hogy felcipeljem a kis testem a Libegő alsó végállomásáig, onnantól pedig tovább felfelé — de ezt már kevés roller préseli ki magából. Az általános tapasztalatom az, hogy a drágább/erősebb gépek a Libegőig nyélgázon is tudnak 20-21 km/h-s tempót, utána pedig egyik-másik felvonszolja magát a közúti hídig nagy szenvedve, de ez nem gyakori. Ezzel szemben a Coozy már a Libegőig is csak 17-18 km/h-t tudott, utána pedig rövid úton kapitulált — a sétáló módot használva toltam tovább, ez legalább nem megterhelőbb, mint egy sima gyaloglás.


[+]

Őszintén meglepett a dolog, noha a Coozy nem egy könnyű gép, de annyival nem nehezebb, hogy ekkora legyen az eltérés. Az érem másik oldala, hogy például a ma már szinte klasszikusnak számító Xiaomi Essential roller ugyan felrángatott oda, ahová a Coozy nem, de túlmelegedés miatt kerregve kikapcsolt, majd egy ideig nem is indult újra. Az Eleglide rollere ezzel szemben csak simán kifogy a szuflából és megáll, de nem csipog, nem hisztizik, nem ad furcsa zörejeket, egyszerűen nem megy tovább. Ez egyrészt a motor megóvása kapcsán korrekt viselkedésnek tűnik, másrészt viszont zárójelbe teszi a prospektusban “akár 15%-os” emelkedő megmászását ígérő paramétert. Bár ha egy mókus ül rajta, akkor összejöhet.

De! Tamás Zsolt, főállású youtubernél szintén járt egy Coozy a napokban, ő pedig teljesen elégedett volt a teljesítményével, bár ő a főváros laposabb felén kísérletezett. Szóval megkértem arra, hogy mérjen már sík úton egy gyorsulást nulláról a 25 km/h-s sebességig. Mert nem volt kizárt, hogy mi tesztcuccunk valamiért nem tökéletes, míg az övé tényleg folyamatosan le tud adni 350 wattos teljesítményt. Egyrészt lemértem, hogy alattam sík úton a roller mennyi időn belül éri el a 25 km/h-s sebességet, ez pedig 12 másodperc volt. Ami sok. Egy Xiaomi M365 ezt körülbelül 6-7 másodperc alatt abszolválja. Aztán Zsolt is lemérte, nála 11 másodperc volt, bár ő egy kicsit nehezebb nálam (mert nagyon magas és izmos, ugyebár). Az egy fokkal jobb, de összességében még mindig elmarad attól, amit más rollereknél tapasztaltunk. Leégni viszont nem fog. Mármint a roller, Zsoltnál ezt sosem lehet tudni.

[+]

A mellékelt alkalmazás neve GreenDrive. Nem kell regisztrációt csinálni, nincs profilunk, nincsenek benne statisztikai adatok, egyszerűen létrehoz egy Bluetooth kapcsolatot a roller és a telefon között, kiolvassa az infót (töltöttség, megtett kilométerek, hőmérséklet), plusz a kezünkbe ad néhány beállítás. Rá lehet csipogni a rollerre, hogy hol van, ami hát… na, szóval aki Bluetooth hatótávon belül nem vesz észre egy rollert, az inkább ne is üljön rá, mert akkor mást sem nagyon lát. De le lehet zárni a gépet, ami pittyeg, ha mégis valaki nekiáll tologatni, kapcsolható a lámpa és az üzemmód (Eco, Normál, Sport), de ezt a kormányon levő gombbal is állíthatjuk, illetve fel lehet húzni a maximális sebességet 50 km/h-ra. És akkor sík úton megy 30-at, már ha van elég hely gyorsulni, ugyebár, lejtőn pedig még rá lehet húzni a gázkarra 40-nél is, hogy hátha. De ott azért elég csúnyát lehet esni egy kátyúban, szóval nem véletlenül van az a 25 km/h-s maximum EU-s szinten kőbe vésve. A fék hatékony, rádolgozik elektronikus lassítással is, a hatótáv viszont a hirdetett 50 kilométertől azért elmarad. Nyélen húzva a fele, normális esetben 30-35 kilométerrel lehet számolni. És ideteszek egy képet arról, hogy a kézikönyv szerint mi okozhatja a vékonykább hatótávot:


[+]

Fentiek alapján ha sokat fékezel, akkor az csökkenti a megtehető út hosszát, amire a megoldás a gyártó szerint lényegében az, hogy tanulj meg rendesen rollerezni, fiacskám, ha meg hideg van, akkor hát hideg van, nincs mit tenni. A töltési idő 7 óra, ha teljesen lemerült teleppel érkezünk konntektorhoz, a 450 Wh-s telep az átlagnál valamivel nagyobb, de mivel a Coozy egy súlyosabb egyéniség, ezért ez hatótávban nem hoz szignifikáns előrelépést. Összességében tehát vegyesek az érzéseim a roller kapcsán. Egyrészt egy jól megépített, masszív, széles, stabil szerkezet. Jópofa, hogy van index, jól olvasható a kijelző, a célnak megfelel a mellékelt alkalmazás, talán valamit az első teleszkóp is csillapít, relatív jól adagolható a gázkarral az erő, hatékony a fék. Őszintén még azt is az előnyökhöz írnám alapesetben, hogy nem egy izgága villanycsikó, ami egy óvatlan mozdulattal elrepül alólunk, hanem visszafogottan építi fel a tempót, ha van rá elég tere. Csak éppen emiatt könnyebben megfekszik emelkedőn, de hát ugyebár “minek ment oda” a júzer, városban bőven elég az ereje és a tudása, általában a hatótávja is. 230 lepedőért alapvetően nem lenne rossz árban, de a Ninebot F40E alig drágább és szerintem egy kiegyensúlyozottabb masina, ráadásul hazai forgalmazással. És még biztos fel lehetne sorolni több tucatnyi hasonló eszközt (főleg kínai eredettel), de ezúttal az a helyzet, hogy a Coozy-nak vannak lokálisan is elérhető ellenfelei, így annak ellenére plecsni nélkül távozik tőlünk, hogy összességében nincs vele sok baj, csak éppen nem tud kiemelkedni a saját kategóriájából, hacsak azzal nem, hogy 30 km/h-ig ki lehet tolni a végsebességet — de szerintem ez keveseknek lesz perdöntő.

Bog

A rollert maga a gyártó küldte el tesztre, köszönjük. Megvásárolni a cég saját boltjában is lehet COOZYMO kuponkóddal 50 euróval olcsóbban, de a német Amazon is opció, itt a SCET5OVY kód ér 50 eurót.

Azóta történt

Előzmények

  • Eleglide D1 - roller vagy robogó?

    Zseniális ár/érték aránya miatt választottuk ki ezt a terméket: 200 ezer forintért már stabil kialakítású, akár 45 km/h-val menni képes rollerhez jutathatunk hozzá, viszont az érkező szabályozás még keresztbe tehet neki.

Hirdetés