Volkswagen ID.3 menetpróba

A legfontosabb Volkswagen lehetne, mert villanyautónak tervezték, globálisan értékesítik, vadiúj fedélzeti rendszert kapott és egy új korszakot jelöl. Illetve szeretne jelölni.

Félig önvezetés

A vezetést támogató rendszerek zöme nem csak hogy kielégítően működik, de városon kívül egészen kellemessé teszi a haladást. Az adaptív tempomat összedolgozik a navigációval is, ha tudja előre, hogy jönni fog egy sebességkorlátozás, akkor elveszi a "gázt" és mire a tábla vonalához érünk, addigra már pont annyival gurulunk, ami megengedett. Ugyanakkor ezt felül lehet bírálni a pedállal, amire viszont néha szükség is van, mert ha egy útfelbontás miatt kirakott 30-as tábla után nincs feloldás, akkor az ID.3 kilométereken keresztül menne 30-cal, ami nyilván nem az autó, hanem a közútkezelő sara. Az adaptív tempomat arra is képes, hogy állóra fékezze az autót, ha a forgalmi helyzet úgy alakul, ha csak néhány másodperces ez a megállás, akkor el is indul magától, ha az előttünk álló kocsi távolodik.

[+]

A sávtartás is oké, a holttérfigyelő (a tükör belső részén) is jól működik, egyedül a vészfékezésre figyelmeztető piros ijesztgetés van túltolva, simán előfordul, hogy egy parkolósáv miatt kintebb húzott forgalmi sáv előtt vaklármát csap azt vélelmezve, hogy bele fogunk rohanni az első álló autóba. Viszont a sávtartás és sávkövetés egy klasszissal jobb, mint az általunk próbált korábbi Volkswagenekben, egészen éles kanyarokat is simán lekövet, ráadásul vagy 30 másodpercig tűri, hogy nem nyúlunk a kormányhoz, csak utána kezd el pampogni.

[+]

A navigációs rendszer kapcsán viszont nagyon sok csúnya dolgot tudnék mondani, de szorítkozzunk a tényekre. Először is a térképadatbázis nem éppen friss. Az úthálózat még csak-csak oké, de a POI-k három évvel ezelőtti, bezárt, majd más néven újranyitott éttermeket listáznak, az meg a non plus ultra, hogy Budapesttől Tapolcáig a tervezett út mentén a navigáció szerint nincs töltőállomás. Nulla. Egy tisztán elektromos üzemű autó beépített navigációja kizárólag az ELMŰ töltőket ismeri. Még az Ionity állomások sincsenek benne, pedig azokban vastagon benne van a VW. És amúgy sem tud úgy útvonalat tervezni, hogy beiktatja optimálisan a szükséges megállókat, a maximum, amit a témában tud nyújtani, hogy az áttekintő térképen sötéttel jelzi azokat a területeket, ahová már nem jutunk el hatótáv hiányában. Mint a Settlers 2-ben, ha még nem építettem őrtornyot a határra.

[+]

A magyar nyelven beszélő hangutasítások is viccesek, mert mindegyiket a nagyon udvarias "kérem" felkiáltással kezdi a néni, plusz hellyel-közzel jó kiejtéssel az utcaneveket is bemondja, de mindegyikhez hozzá teszi, hogy "utcára". Tehát például azt mondja, hogy "kérem, forduljon jobbra a Jagelló út utcára". Viszont az remek ötlet, hogy a kereszteződésekhez közeledve kétszer is végigfut a szélvédő alatti ID Light kékkel abba az irányba, amerre fordulnunk kell, nem lehet nem észrevenni. Kár, hogy a navigáció amúgy ennyire béna és az adatbázis sem friss, mert jól össze tudna dolgozni az adaptív tempomattal. Vértesszőlős például egy végig 40-es korlátozású település, az elején ott is a tábla a helységnév alatt, amit az első kamera észrevesz és vissza is veszi a tempót 40-re (alapvetően az ACC-t a kamera által felismert táblák vezénylik első körben, aztán a navi adatai), majd a következő útkereszteződésnél a navigáció fel is oldja, oszt zúzhatunk 50-nel. Ebben az esetben nincs nagy eltérés, de jól mutatja, hogy mi a baj azzal, ha az adatbázis nem friss, de főleg mi a baj azzal, hogy az autóban van 4G-s SIM, de mégsem támaszkodik erre sem a frissesség, sem a forgalmi információk kapcsán.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés