VW ID.Buzz menetpróba

Ez itt a Volkswagen jelenlegi legjobban sikerült formaterve, miközben szigorúan véve a maga kategóriájában nincs sok ellenfele.

Bevezető

Jó, hát nem lett teljesen olyan, mint az első tanulmányautó, amit ezen a néven bemutattak 2017-ben Detroitban (és volt már 2001-es előzménye is a sztorinak), de az egész jószág kiállása, stílusa és a retró jellege egész jól megmaradt a sorozatgyártott modell megjelenéséig. Tök egyértelműen az ID.Buzz a T1-et próbálja megidézni (amit 1950-ben kezdtek el gyártani, Brazíliában egészen 1975-ig zajlott is ez), csak hát a megközelítés mostanra ugyanúgy teljesen más, mint amennyire változott az ős-Mini és a BMW-féle jelenlegi prémium-vidám városi bigyó.


[+]

A T1 a Bogár után készült: olcsó, funkcionális, elérhető kisbusz volt a cél. Az ID.Buzz ezzel szemben első ránézésre egy divatcikk: retrós, de modern, ráadásul kizárólag elektromos, mint minden Volkswagen, aminek a neve ID-val kezdődik. Ettől még egy olyan szeretetbuborékba kerültem bele az elmúlt időszakban, aminek bizonyára nem a személyes sármom az eredője, pár napja egy Teslás hazáig követett(!), hogy amikor végre megállok, akkor odarohanjon, hogy mindent mondjak el az autóról. És gratulált, de mondtam, hogy nekem ugyan ne, mert én biztos nem fizettem ezért alaphangon 27 milliót. De azért elbeszélgettünk, pont olyan kedélyesen, mint a falu végén a csávóval, aki épp egy platós T3-ra installált fel egy fűnyírótraktort és vadul integetett a jöttömre. Nem is beszélve a fickóról, aki a szerkesztőség mellőli házból jött ki, hogy körbefotózza a gépkocsit, neki a kertben egy T4 állt.


[+]

Az ID.Buzz betalált. Nyilván más kérdés, hogy azok, akik még mindig T3-at, T4-et dajkálgatnak, pont nem okvetlenül rángatnak elő közel 30 millát egy retró hímestojásra, ám nem csak innen érdemes megközelíteni a kisbusz létezésének eredőjét. Mert ha úgy tesszük fel a kérdést, hogy ki ad elektromos buszt értelmezhető hatótávval, akkor hirtelen meglehetősen kevés opció fog szembejönni. A Stellantis-csoport aktulis ajánlata “akár” 230 kilométeres hatótávval labdába sem rúg az ID.Buzz mellett. A Ford e-Transit inkább kisteherautó, tök más ligában focizik, a Nissan eNV200 pedig már régi bútordarab, ennek megfelelően ott sem lesz esély a hatótáv kapcsán játékba lépni. Milyen remek piaci rés! — gondolhatnánk, ám gyorsan hozzá kell tenni, hogy az ID.Buzz itthon egyelőre csak ötszemélyes és kisáruszállító kivitelben érhető el, vagyis jóemberből ugyanannyit tud elvinni, mint egy random SUV. Persze a csomagoknak bőségesen jut hely, de a nagycsaládos zenekarok nomád kempingautójaként definiálni inkább túlzás, miközben vannak olyan elektromos városi terepjárók, amelyek három üléssort kínálnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Volkswagen ID.7 menetpróba

    Most jutott el a Volkswagen oda, hogy az ID.7 mellé tényleg büszkén odaállhatnak, viszont az árazással még mindig lesz dolguk.

Előzmények

  • Volkswagen ID.5 menetpróba

    Csapott tetős ID.4, vagy annál azért több? Ha nem is több, de sok szempontból jobb, ami kissé zárójelbe is teszi az ID.4-et.

  • Volkswagen ID.4 menetpróba

    Nem ez lesz az év legemlékezetesebb villanyautója, legnagyobb erényei a belső méreteiből erednek, viszont mindent tud, amire egy átlagfelhasználónak szüksége lehet, és bőséges a hatótávja is.

  • Volkswagen ID.3 menetpróba

    A legfontosabb Volkswagen lehetne, mert villanyautónak tervezték, globálisan értékesítik, vadiúj fedélzeti rendszert kapott és egy új korszakot jelöl. Illetve szeretne jelölni.

Hirdetés